![]() |
|
Campioni siamo ancora noi
|
[TV Serie] Lost [Deel 2] ***SPOILERS***
ACHTUNG: Gebruik a.u.b. spoilers indien je informatie of speculaties wilt delen over aankomende of recente episodes en geef boven de spoiler even aan waar de spoiler over gaat, zodat iedereen vantevoren kan bepalen of hij de informatie tot zich wil nemen!
Bij voorbaat dank! ![]() Lost is een Amerikaanse televisieserie over een aantal mensen die na een vliegtuigcrash stranden op een mysterieus tropisch eiland. Elke aflevering wordt er daarnaast gefocust op het leven van één van de personages voorafgaand aan de crash. De reeks is grotendeels op het Hawaïaanse eiland Oahu opgenomen. Onlangs maakte ABC bekend dat ze het laatste seizoen aan het voorbereiden zijn. ABC kreeg grote kritieken te verwerken dat ze het verhaal aan het uitmelken en aan het rekken waren. Daarom besloten ze om er in 2010 mee op te houden. Seizoen 6 zal het laatste seizoen zijn. De laatste drie seizoenen (4, 5 en 6) zullen slechts 16 afleveringen tellen, en worden respectievelijk in 2008, 2009 en 2010 uitgezonden. De 117e en laatste aflevering zal dan in mei 2010 uitgezonden worden. Het laatste seizoen zal worden gekenmerkt door veel doden, veel geweld en vele oplossingen op vragen, zo staat te lezen op de website van ABC. Seizoen 1: samenvatting Door een vliegtuigcrash stranden de overlevenden van vlucht 815 van luchtvaartmaatschappij Oceanic op een schijnbaar verlaten tropisch eiland. De passagiers worden gedwongen samen te werken om te kunnen overleven op het mysterieuze eiland waar een monster in de jungle schijnt te leven, een metalen luik iets onbekend afsluit in de ondergrond en waar de zogenaamde "anderen" (de "Others") schijnen te leven. Iedere aflevering vertelt meer over het achtergrondverhaal van één van de mensen op het eiland aan de hand van flashbacks en wordt getoond waarom de verschillende personages zich op een bepaalde manier gedragen en hoe relaties zich ontwikkelen op het eiland, met deze mysterieuze verschijnselen op de achtergrond. Seizoen 2: samenvatting Verscheidene nieuwe personages, zoals Ana-Lucia Cortez, Libby en de Afrikaanse Mr. Eko, doen hun intrede wanneer blijkt dat er op een andere plaats op het eiland eveneens overlevenden zijn uit het staartgedeelte van het vliegtuig. Ook Het Dharma-initiatief (The Dharma Initiative) en de financierder The Hanso Foundation doen hun intrede. Zij zouden verantwoordelijk kunnen zijn voor de mysterieuze gebeurtenissen op het eiland. In één van de bunkers van 'The Dharma Initiave' vinden zij een film waarin uitleg wordt gegeven wat ze moeten doen om 'de wereld te redden'. Mr.Eko vindt nog een stukje film dat er tussenuit is geknipt door iemand waarin de losties zien dat ze met de computer niet mogen communiceren met de buitenwereld. John Locke begint te twijfelen over 'the button' waar ze om de 108 minuten een code moeten intypen. Aan het einde van het seizoen drukt hij de knop niet in en ontstaat er een magnetisch veld door de overbelaste electromagneet, die om de 108 minuten ontladen moet worden. De bunker implodeert waarbij de lucht paars wordt en de hele bunker (The swan) wordt vernield. Seizoen 3: samenvatting Bij het begin van het seizoen worden Sawyer, Kate en Jack apart opgesloten door de "Anderen". De echte naam van Henry Gale blijkt Benjamin Linus (Ben) te zijn. Sawyer komt er achter dat ontsnappen bijna onmogelijk is, omdat ze zich op een ander eiland bevinden. Jack zit ergens anders op het eiland in het zo geheten Hydra Station opgesloten. Hij krijgt de opdracht om een kankergezwel bij Benjamin Linus te verwijderen, wat hij eerder al had ontdekt. De "Anderen" blijken eigenlijk geen primitievelingen te zijn, maar een ontwikkelde, geciviliseerde gemeenschap onder leiding van Ben. Verder bij de rest van de overlevenden krijgt Charlie het zwaar. Desmond krijgt beelden uit de toekomst waar Charlie telkens sterft, elke keer probeert Desmond dan ook dit te voorkomen. In de laatste aflevering wordt in flashforwards de toekomst van Jack en Kate getoond. Daaruit blijkt dat zij het eiland in elk geval levend zullen verlaten. Seizoen 4: samenvatting Dit seizoen begint op 31 januari 2008 in de Verenigde Staten en bestaat uit 16 afleveringen. Het vierde seizoen zal verder gaan waar het derde eindigde, toen de overlevenden contact maakten met waarschijnlijk een schip. Volgens het personage Ben zal er geen schip naar het eiland varen, maar wel iets wat "veel erger" zal zijn dan De Anderen. Later in het seizoen zullen Charlie,Ben, Locke, Hurley, Sawyer, Bernard en Desmond opzoek gaan naar de cockpit van vlucht 815, terwijl de oude personages Libby en Michael terug zullen keren. Naast de gebruikelijke flashbacks zal dit seizoen ook flashforwards kennen, waarin vooruitgeblikt wordt naar gebeurtenissen in de toekomst. Er zijn op dit ogenblik (november 2007) 8 afleveringen klaar van het vierde seizoen. Door de staking van scenaristen in Hollywood is het momenteel onduidelijk wat er met de overige 8 afleveringen moet gebeuren. Als de staking voor half december verholpen wordt, kan de tweede helft van seizoen 4 nog op tijd klaar zijn. Als dat niet zo is, worden de eerste 8 waarschijnlijk gewoon uitgezonden - de laatste 8 schuiven dan door naar seizoen 5. Cast: ![]() Jack Shephard is een chirurg en profileert zich als de leider. Hij heeft duidelijk problemen met controle en kan moeilijk omgaan met situaties die hij niet kan oplossen. Aan de andere kant heeft hij kwaliteiten die hem toelaten goed te functioneren tijdens een crisis. Kate Austen is voortvluchtig voor de politie en zat geboeid in het gecrashte vliegtuig, begeleid door een overheidsagent. ![]() Sawyer is een nogal eigenzinnige rebel binnen de groep, met een dubieuze achtergrond als oplichter. ![]() Sayid Jarrah is een veteraan van de Iraakse Republikeinse Garde. ![]() Hugo "Hurley" Reyes won voor de crash de jackpot in een loterij en werd sindsdien achtervolgd door pech. ![]() John Locke werpt zich binnen de groep op als tegenpool van 'leider' Jack, en lijkt een hechte band te hebben met het eiland. ![]() Jin-Soo Kwon is getrouwd met Sun, en ondervindt sinds de crash nogal wat huwelijksproblemen. ![]() Sun-Hwa Kwon is de vrouw van Jin en tevens de dochter van een invloedrijke, malafide zakenman waar haar man Jin voor werkt als tegenprestatie voor hun huwelijk. ![]() Charlie Pace is lid van een muziekband en voormalig drugsverslaafde. ![]() Claire is de halfzuster van Jack, maar geen van beide weet dit. Ze is de moeder van Aaron, die kort na de crash geboren werd op het eiland. ![]() Desmond Hume was de eenzame bewoner van het Zwaan Station ten tijde van de crash van Vlucht 815. Hij werd een maand later aangetroffen in de Zwaan door John Locke. Trailer:
Officiële website Lostpedia Last edited by *NERAZZURRI* : 3rd February 2008 at 19:55 . |
|||
|
|
|
|
Lekker makkelijk gecopypaste van Wiki en zelf wat toevoeginkjes gedaan
![]() Ik vind het wel goed zo. Als iemand suggesties heeft voor de OP of een modje wil nog wat toevoegen; laat wat horen of be my guest. |
|
|
|
Milieu onbewust
|
Mooie openingspost
En ook al zijn er dingen gekopieërd is het altijd nog beter dan 'HIERZO VERDER PRATUH!' En helemaal als het gaat om Lost ![]() Ik ben trouwens wel blij dat dit seizoen gewoon in één ruk aan elkaar uitgezonden wordt, zonde pauzes of andere maandenlange breaks. Daar ergerde ik me echt erg aan, die breaks midden in het seizoen ![]() Dit seizoen telt door de stakingen trouwens maar 8 aflevering, in je openingspost staat nog 16. Ik vraag me ook af of ze deze afleveringen in seizoen 5 en 6 bijstoppen of dat ze het gewoon wat minder lang uitrekken.
|
|
Dat staat er wel in, onder de samenvatting van seizoen 4.
|
|
|
|
Member
|
Wellicht zijn 8 eps wel beter
![]() Minder om "The point" heen dansen ![]() |
|
|
|
Unregistered Abuser
|
Quote:
![]() Misschien leuk om nog wat personages toe te voegen aan de OP? Benjamin, 'Jacob' en dat Franse wijf bijvoorbeeld..
|
|
Milieu onbewust
|
Ah ok, overheen gelezen
Hebben jullie trouwens ook de missing pieces gezien? Ik las er net over op Wikipedia en had er nog nooit van gehoord. Zijn korte filmpjes van een paar minuten die ook met Lost te maken hebben en werden om de zoveel tijd uitgebracht.Wel gaaf en interessant om te zien En zeker het kijken waard.Missing Pieces 1 My grandfather didn't like it.. En had Jacob nou niet zo'n enorme hekel aan technologie? Missing Pieces 3 NEVER terug naar het eiland.. maar uiteindelijk wel dus ![]() Missing Pieces 4 Waarom zou jij je zus redden als je niet bij haar kan zijn? -Zou jij ook niet alles doen om Walt te kunnen redden? ![]() Missing Pieces 13 !!!?!??!! Ik had alles mooi in Youtube tags maar moeite voor niets, hier staan ze allemaal onder elkaar, veel makkelijker: http://www.lostmobisodes.blogspot.com/
Spoken like a true prodigy Last edited by Revolt : 2nd February 2008 at 20:24 . |
|
|
|
Member
|
Quote:
Gaat de verassing er een beetje van af voor de mensen die nog bij de episodes zijn waar Ben gevangen genomen word en ze niet zeker weten of hij een Other is of niet... |
|
|
|
|
|
Exact. Ik twijfelde al over Desmond eigenlijk, maargoed.
|
|
|
|
Uitwerpsel
|
Ik ging er ook vanuit dat Sawyer samen woont met Kate. Waarom zou Kate samen gaan wonen met Ben?
En die kist aan het eind van S3, die was vrij kort. Kort persoon dus. |
|
|
|
Uitwerpsel
|
@co2301: ik ging in op iemand anders. Zie pagina(s?) terug.
|
|
|
|
☉bsidian
|
Ik maakte gewoon een grapje hoor.
In het begin van seizoen 3 moest ze toch een jurk aantrekken van Ben? ![]()
|
Member
|
"Later in het seizoen zullen Charlie,Ben, Locke, Hurley, Sawyer, Bernard en Desmond opzoek gaan naar de cockpit van vlucht 815, terwijl de oude personages Libby en Michael terug zullen keren."
Dit is wel een dikke spoiler, want Charlie was toch doodgegaan aan het einde van Seizoen 3?! Hoe kan hij nou opeens meezoeken naar de cockpit. En Libby was toch ook dood? Misschien handig om dat uit de OP te halen...
|
|
Ik lees op andere fora dat Kate op Aaron zou passen, het kind van Claire, en dat ze dat kind bedoelde ('hem') toen ze tegen Jack zei terug te moeten in de laatste afl. van seizoen 3.
En Sayid zou zich bij Ben hebben aangesloten Dat gaat nog leuk worden ![]() @ Illusion: Yup, zal het even spoileren. Is sowieso wel handig om de samenvatting van seizoen 4 van spoilers te voorzien. |
|
|
|
'-'
|
Quote:
kvind het nog steeds jammer van die flashforwards, khad het liever wat dramatischer gezien, ook al gaat het met jack helemaal verkeerd en hurly zit weer in het gekkenhuis |
|
|
|
|
'-'
|
[1 more person will make it off the island but won't be considered an Oceanic 6 (The 6 are Sun, Jin, Kate, Jack, Hurley and Sayid.....) That person will either be ( .....Locke, Michael, Walt, Claire, Aaron, Cindy or Vincent.....]
maar vincent ? en claire en aaron niet samen? |
|
|
|
Carspotting
|
Quote:
En even een verzoekje: Als je speculaties spoilt, zoals hierboven dus, of iets wat ZEKER dit seizoen gaat gebeuren, zet het er aub even boven dan; oftewel als je iets tussen spoiler-tags zet, zet er dan even leesbaar boven wát je gaat spoilen (want ik heb al een aantal dingen gelezen die ik niet wílde lezen ).Bijvoorbeeld; S04E01: ZOMG VINCENT GAAT DOOT! SPECULATIE: ZOMG VINCENT IS EIGENLIJK DIE ZWARTE ROOK! ![]() Duidelijk? ![]()
|
|
'-'
|
lol oke sorry
![]() over eerder genoemde spoilers.. vincent is toch die hond? ik snap niet wrm iedereen het er over heeft ook op andere fora al en die spoiler van mij is een officiele announce van de scriptwrighters las ik op lost-tv forum .. |
|
|
|
Nocturnal
|
Is Vincent niet gewoon die kuthond?
![]() |
|
|
|
Milieu onbewust
|
Dus een soort spoiler voor een spoiler? Of zet gewoon [SPOILERS] in de threadnaam, net zoals in de voetbal thread. En dan zet je de dingen die nog niet op TV zijn geweest in spoilers en kan je over de rest normaal praten wat al (in Amerika) op TV is geweest. Iemand die niet bij seizoen 4 is heeft toch niets aan deze thread aangezien 99% toch al zwart staat aan spoilers.
|
Carspotting
|
Quote:
, 2. er zit soms een grote kern van waarheid in (afgaande op speculaties van vorig seizoen)), en mensen die nog in seizoen 3 of 2 zitten, kunnen ook in dit topic posten, maar dan moeten ze wel weten wat ze wel en niet kunnen lezen.En ja, Vincent is gewoon die hond. ![]() Quote:
![]()
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ Last edited by Rogue : 3rd February 2008 at 18:46 . |
||
|
|