Gamer.nl Register FAQ Calendar
User Name
Password

Go Back   Gamer.nl Forum > Offtopic > Hardware, Software & Gadgets
Reply

Thread Tools
Ronin
Sport TI
Old 28th December 2007, 16:27

Ronin's Avatar

Problemen met Belkin N1 Wireless router

Heb ik iets vaags aan de hand.

Ik heb een Belkin N1 wireless router maar connecteer mijn game PC via kabel aan de router. Als internet heb ik Telenet - soort van kabel provider die gebruik maakt van een motorola modem.

Alles werkt perfect alleen heb ik 2 vage problemen die toch beginnen te vervelen !!

1. Als ik met de laptop - sony vaio - wil connecteren dan moet ik naast de modem gaan staan om connectie te krijgen. Ondanks het feit dat de ontvangst 2 kamers verder nog perfect is wil hij om de 1 of andere vage reden enkel automatisch connecteren als we in de buurt van de modem staan met de laptop. Lees - er naast staan. Als we toch in de andere kamer willen connecteren dan moeten we dat handmatig doen via windows en dan duurt dat toch wel 1 minnutje alvorens ie de connectie gemaakt heeft. 8-)

2. Ik speel op mijn game PC CSS via steam. Werkt perfect... maar, na een periode (soms al na 1 uur ... soms 2 uren) zie ik op de Belkin router het internetlampje oranje worden ipv. blauw. Mijn CSS spel blijft dan ook idd. hangen en ik vlieg uit het spel. Rare is wel dat als ik dan op IE duw dat ik wel nog steeds gewoon kan surfen ?
Als ik de PC re-boot dan is het internetlampje op de belkin terug blauw en kan ik gewoon weer verder

Ik snap er geen ~:{ meer van.

Alvast bedankt !
TV
Banned
Old 28th December 2007, 20:29

pepsi's Avatar

1 minuutje wachten tot je verbinding hebt met je draadloze netwerk is (vrij) normaal.

het 2de probleem begrijp ik niet goed.
pepsi is offline   Reply With Quote
Ronin
Sport TI
Old 28th December 2007, 21:45

Ronin's Avatar

Hey pepsi,

Dank voor je reactie Had wel verwacht iets van je te horen op zulk een vraag.

1. Correct als je zegt dat 1 minuut wachten vrij normaal is. Maar met mijn laptop van het werk heb ik onmiddellijk connectie ... waar ik ook zit in het huis ? Dit is dan wel een dell op XP. De Sony Vaio is vies-ta Automatisch connecteert de Sony enkel als we naast de router staan. verder weg dan connecteert ie helemaal niet !! Manueel connectie maken is dan de enigste optie en dat duurt een minuutje. Wat ook te begrijpen is...

2. Pats ... internet weg... dus ik vlieg uit mijn game. Als ik 2 seconden erna via Inter Explorer probeer kan ik wel op het internet doch ik ben wel uit mijn game gevlogen. Ik las in een andere thread iets over DHCP uitzetten op de router. De modem doet dat nl. ook ?? Als ik DHCP uitzet op de router.... zet ik dan ook NAT uit ?? ik denk niet dat mijn Modem-motorola NAT ingebouwd heeft ?

Mille gracias
TV
Sport TI
Old 29th December 2007, 01:11

Ronin's Avatar

Waar zijn die "kings" van vroeger die gewoonweg alles weten ... ? }:
Administrator
Old 29th December 2007, 10:57

Liquidje's Avatar

Steam: LiquidT

Quote:
Originally Posted by TheVibess View Post
Waar zijn die "kings" van vroeger die gewoonweg alles weten ... ? }:
Sorry hoor, maar die "Kings" waar jij het over had zijn er nooit geweest, en duidelijk waardeer jij de hulp niet die er hier wordt geboden, terwijl je eigenlijk bij jezelf had moeten nagaan wat JIJ misschien kan bijdragen in het oplossen van het probleem: beginnend bij:

WAT voor laptop heb je? - alle specs zijn hier van belang, vooral je wifi chipset.
(het ligt aan je laptop, en niet aan de router in dit geval, of een zeldzame combo router/laptop)
WAT betekent het oranje lampje?
(staat in de manual waarschijnlijk?)

Overigens, het kicken van een thread na iets van 4 uur is niet gewenst, heb wat geduld. We zitten niet permanent op het forum.
Join de GNL Teamspeak server: 94.23.146.54:10075
Praat! Klaag! Bespreek! Overleg!
Liquidje is offline   Reply With Quote
Ronin
Sport TI
Old 29th December 2007, 14:03

Ronin's Avatar

Oei ... O_O

Denk toch dat ik een andere mening heb. Die kings zitten hier wel !! Ik merk gewoon op dat er vroeger gewoon meer beleving was in het hardware/problemen hok. Heb gewoon het gevoel dat het overige bestemmingen gedeelte momenteel veel populairder is geworden.

Soit - back on-topic:
De sony is de Sony Vaio - CR21S met:

Platform Intel® Centrino® Duo-processortechnologie
Chipset Mobile Intel® GM965 Express-chipset

Ingebouwde modem V92/V.90
Geïntegreerd draadloos LAN JA
Max. gegevenssnelheid draadloos LAN (Mbps) 54
Bereik draadloos LAN (m) max. 100
Geïntegreerde Bluetooth™-ondersteuning (versie) 2.0 + EDR
Bereik Bluetooth™ (m) 10
Type draadloos LAN 802.11a/b/g
Ethernet-netwerk 100 BASE-TX/10 BASE-T

De Belkin N1:

http://catalog.belkin.com/IWCatProdu...duct_Id=273526

LEDs Power, Wired, Wireless, Modem, Internet
Link Rate Up to 300 Mbps in 40MHz Channel Mode
Maximum Users 253 (LAN), 16 (WLAN)
Ports Ports 4-10/100Base-T auto-sensing and auto-uplink RJ45 ports, LAN 1-10/100Base-T RJ45 port, WAN
Range Up to 1,400ft*
Security WPA, WPA2-Personal, 64-bit/128-bit encryption
Specifications Standards IEEE 802.11b , IEEE 802.11g , IEEE 802.11n draft*
VPN Support IPSec pass-through , PPTP

De oranje led geeft aan dat de internet connectie weg is. Maar die connectie is blijkbaar niet volledig weg (of gewoon slechts 1 mili-seconde) want we kunnen wel gewoon verder surfen via Internet Explorer. Enkel steam vliegt eruit met als gevolg dat ik een reboot moet doen van de Game-PC om steam terug aan de gang te krijgen. (sessie verlopen ?) Vrij vervelend als je juist in een clan war zit. Gisteren is het trouwens niet gebeurd.

Ik las op dit forum iets van DHCP in de modem en in de router = 2 DHCP kapiteins op 1 schip = niet goed ?! http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=73817

Maar staat DHCP in de router dan ook niet in voor NAT ? http://computer.howstuffworks.com/nat.htm

Thanks
TV

Ik apprecieer jullie hulp en het forum wel ! Als je mijn log-ins per dag bekijkt dan zie je dat ik het forum een leuke plaats vind
omgwtftehpwn!
Old 29th December 2007, 17:31

Flowz0r's Avatar

1: Ga op je Sony Vaio laptop naar je Netwerkcentrum. Aan de linkerkant van dat scherm staat een linkje "Draadloze netwerken beheren" oid. Verwijder daar ALLE bekende draadloze netwerken. Maak opnieuw verbinding met je Belkin router en kijk of ie hetzelfde doet.

Staan de vinkjes bij automatisch verbinding maken wel aan?

2: Kijk eens op de Belkin site of er nieuwe firmware beschikbaar is voor je router. Indien beschikbaar, installeer deze en kijk of het probleem blijft optreden met het oranje lampje. Stuur anders een mail naar Belkin met de vraag of het oranje lampje nog iets anders kan betekenen dan een verbroken internetverbinding?
Banned
Old 29th December 2007, 22:57

pepsi's Avatar

sorry maar van vista heb ik té weinig verstand om daar iets zinnigs over te zeggen.

(deze peecee draait lekker op windows xp sp2! )

over die belkin kan ik alleen zeggen dat het waarschijnlijk eentje is die op de nieuwste wifi N technologie werkt, en dat die niet altijd goed samen werkt met wifi B/G technologie.

die wifi chip ruikt behoorlijk naar een INTEL chip, en die doen wel eens moeilijk als je niet de laatste versie van de drivers hebt. MOCHT je dit nog niet hebben gedaan, onmiddellijk doen!

Last edited by pepsi : 29th December 2007 at 23:01 .
Ronin
Sport TI
Old 31st December 2007, 02:43

Ronin's Avatar

Pepsi,

Nomaals mijn dank voor je reactie o^

ff snel ... Wij hebben de router niet op de N*draft staan ... doelbewust lager gezet. Beta versie is leuk en kinky maar oh zo --> afblijven. Het grootste probleem is denk ik bij de laptop (vista) maar ook die thread heeft dit nog niet omhoog gegooid. Soit... de BELKIN N1 gaat iets meemaken ... believe me ... keep you posted.

Thanks voor je reacties !

Ps: ben je weg uit de router helpdesk wereld ?? .... Appreciated all your efforts ... BIG TIME

Last edited by Ronin : 31st December 2007 at 02:48 .
Ronin is offline   Reply With Quote
Ronin
Sport TI
Old 31st December 2007, 02:56

Ronin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Liquid_T<NL> View Post
en duidelijk waardeer jij de hulp niet die er hier wordt geboden
Zwaarste quote ever die ik heb nogen meemaken

2 dagen al mee in mijn hartje
Banned
Old 31st December 2007, 10:18

pepsi's Avatar

Ja, ik ben weg uit de helpdesk wereld. klantvriendelijk was ik genoeg, productkennis ook, maar het administratieve gedeelte was niet mijn ding.
Norma Jean
Zonder opzegtermijn!
Old 7th January 2008, 22:36

Norma Jean's Avatar

Dat verhaal over DHCP klopt inderdaad als een bus. 2 x DHCP in een netwerk is vragen om problemen. Het zou best kunnen dat er een conflict is en dat je IP-adres gewoon constant veranderd. Je kunt je DHCP op je router/WAP/switch gewoon uitzetten en die van je modem/router/switch aan laten staan. Dat zou je op zijn minst kunnen proberen.

Verder hoor ik nogal wat problemen over STEAM en wireless. Ik kan zelf geen gebruik maken van Steam op mijn desktop als de Acer van me ma aanstaat . Maar met mijn sony VAIO heb ik er helemaal geen problemen mee .
Banned
Old 7th January 2008, 22:48

Ja kijk als je nou na 1 januari er mee kwam had deze king je kunnen helpen. Ik ben er pas sinds januari weer.
Maar kan je niet gewoon je spul wegzetten en een fatsoenlijke modem/router combinatie neerzetten? Scheelt gewoon een enorm gezeur.
Tsurany is offline   Reply With Quote
Liquidje
Administrator
Old 7th January 2008, 23:16

Liquidje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tsurany View Post
Ja kijk als je nou na 1 januari er mee kwam had deze king je kunnen helpen. Ik ben er pas sinds januari weer.
Maar kan je niet gewoon je spul wegzetten en een fatsoenlijke modem/router combinatie neerzetten? Scheelt gewoon een enorm gezeur.
Dat is niet altijd voor iedereen een oplossing, en veel mensen willen toch echt even alles proberen voordat ze zomaar nieuwe apparatuur aanschaffen.

@TheVibess: Geloof mij, ik kom al ruim 5,5 jaar op het forum, en heb denk ik de afgelopen 3 jaar ZEER actief gepost in HSG, en geloof mij: de expertise van de users en crew in dit hok is nog nooit zo hoog geweest.
Tsurany
Banned
Old 7th January 2008, 23:18

Quote:
Dat is niet altijd voor iedereen een oplossing, en veel mensen willen toch echt even alles proberen voordat ze zomaar nieuwe apparatuur aanschaffen.
Och, het lost alles wel in 1x op, nergens meer gezeik mee.

Quote:
@TheVibess: Geloof mij, ik kom al ruim 5,5 jaar op het forum, en heb denk ik de afgelopen 3 jaar ZEER actief gepost in HSG, en geloof mij: de expertise van de users en crew in dit hok is nog nooit zo hoog geweest.
True, dik respect voor de Hardware Council!
Ackertjuh
Junior Member
Old 8th January 2008, 11:11

Quote:
Originally Posted by Tsurany View Post
Och, het lost alles wel in 1x op, nergens meer gezeik mee.
Geef jij hem de garantie dat als hij een nieuwe koopt dat het dan werkt|8D ik denk dat je die garantie niet kunt geven.
Ackertjuh is offline   Reply With Quote
Liquidje
Administrator
Old 8th January 2008, 14:14

Liquidje's Avatar

Heb je al geprobeerd om de DHCP uit te zetten op de router? Sommige routers hebben er zelfs een speciale optie voor om gewoon een wireless AP/switch te worden...
pepsi
Banned
Old 8th January 2008, 17:44

pepsi's Avatar

wirelles switch :')
Liquidje
Administrator
Old 8th January 2008, 22:50

Liquidje's Avatar

Quote:
Originally Posted by pepsi View Post
wirelles switch :')
Wireless AP
of
Switch

zo duidelijk?
Tsurany
Banned
Old 9th January 2008, 20:29

Quote:
Originally Posted by Ackertjuh View Post
Geef jij hem de garantie dat als hij een nieuwe koopt dat het dan werkt|8D ik denk dat je die garantie niet kunt geven.
Denk dat je wel kan verwachten dat dan al het gezeik opgelost is.
Reply

Thread Tools

Forum Jump

All times are GMT +2. The time now is 14:08.