Gamer.nl Register FAQ Calendar
User Name
Password

Go Back   Gamer.nl Forum > Archief 2 (gnl 1999-2007) > Consoles & Handhelds

Thread Tools
Brainstorm
Warchief
Old 3rd November 2005, 16:25

Brainstorm's Avatar

Kameo: Elements of Power

----------------------------------------------------------
--------

De nieuwste creatie van de legendarische gameontwikkelaar Rare® is Kameo™: Elements of Power™, een lange reis vol keiharde gevechten, spannende ontdekkingen en vernieuwende morph-into-monster-actie.

De toekomst van de wereld ligt in handen van Kameo: ze moet haar net verkregen gave om zich tot andere wezens te transformeren leren gebruiken en de krachten der elementen aanwenden om haar familie te beschermen tegen Thor, de duivelse trollenkoning.

----------------------------------------------------

Rare heeft een sprookjesachtig wereld gecreëerd, waarin de puzzels en uitdagingen briljant zijn en de manier waarop je wezens ontdekt en tijdens gevechten kunt gebruiken, is vernieuwend en uniek.

Bekwaam je in morph-into-monster-actie: met dit vernieuwende gevechtssysteem kun je de unieke krachten van tien wezens, zoals het gordeldier Major Ruin en de vuurdraak Ash, leren gebruiken en strategisch aanwenden. Elk wezen behoort tot een van de vijf elementen (Flora, Water, Steen, IJs en Vuur) en heeft maximaal acht krachtige gaven die tijdens het spel steeds sterker worden, die zorgen voor ongeëvenaarde gameplay.

Gebruik een indrukwekkend arsenaal aan aanvalsmethoden en wapens: omdat je doorlopend achterna wordt gezeten door vijanden en game bosses, zul je alleen overwinnen als je de gaven van elk wezen slim en strategisch gebruikt en de quickswitch-combinaties leert beheersen. Bind de strijd aan in close combat met de doortrapte boksplant Pummel Weed of reken af met vijanden als de ijsyeti Chilla door hem met ijspegels te doorboren.

Ervaar next-generation gaming: Kameo is intenser dan andere games door de levensechte beelden. De game wordt gekenmerkt door graphics en een gameplay zoals je mag verwachten van de next-generation games voor de volgende Xbox. In de game kun je je hart ophalen op het slagveld dankzij duizenden gelijktijdige vijanden met een onafhankelijke artifical intelligence, schitterende special effects, stemmen van topkwaliteit en haarscherpe graphics die alleen op de volgende Xbox mogelijk zijn. De intuïtieve en meeslepende ervaring online wordt verbeterd met de nieuwste ontwikkelingen rond ondersteuning voor Xbox Live™ .

Verken een mystieke, magische wereld: in deze sprookjesachtige, rijkelijk vormgegeven wereld kun je genieten van gedetailleerde omgevingen, het meeslepende verhaal, schitterende wezens en slimme puzzels.

Reis door een gigantische wereld boordevol actie: ontdek een uitgebreide, magische wereld met gedetailleerde omgevingen, wonderbaarlijke fauna, slimme puzzels en lastige uitdagingen. Prachtige 3D-landschappen met glooiende heuvels, vruchtbare valleien en grotten waar het gevaar loert vormen de omgeving voor de vele fantasievolle locaties en het gevaarlijke trollenkasteel. Versla meedogenloze legers, bind de strijd aan met trollen die de kracht der elementen beheersen, en vecht met angstaanjagende, wrede bosses.

Sluit je aan bij vrienden: dankzij de uitgebreide, intense coop gameplay kun je via een split-screen samen met andere gamers vijanden te lijf gaan.
Dimension Plus

(PRE)Reviews
IGN
Gamespy
Team Xbox

WALLPAPERS

1280x1024--------------------1280x1024--------------------1280x1024
1024x768---------------------1024x768---------------------1024x768
800x600----------------------800x600-----------------------800x600

MOVIE
HD Trailer

Characters(engels)

The WotNot Book

The WotNot Book contains everything Kameo needs to know to manage the Elemental Warriors. Ortho, the wizard whose soul is embedded in the book, adds commentary to the book’s technical support. Sometimes it helps. Sometimes, Ortho is just crotchety. The following files, compiled from the WotNot Book, will assist you as you face the dangers in Kameo’s kingdom.

Kameo

Kameo

In a world incomparable to our own, there’s a young woman not so different from those you know. Her name is Kameo, and she will one day have the daunting job of saving the world. As is the case with all those fated to be champions of justice, Kameo leads a life of danger, intrigue, magic, romance, and adventure.

Most recently, Kameo has been concerned about the army of trolls that would like nothing more than to dethrone (or is it “debone”) her and turn the kingdom into a trollish cesspool of evil. Kameo must stop them before it’s too late!

The Mystic

The Mystic

Ever since Kameo was a little girl, the Mystic has been lurking around the castle, advising Kameo’s parents on matters of great importance. The creepy witch keeps to herself except on those occasions when she has something of a mystical nature to say.

Kameo suspects the seer must be older than the hills and has always tried to stay out of her way. When the Mystic looks at her, Kameo feels as if all her secrets are suddenly visible, as if the old witch can see into her very soul. She knows the Mystic has always been loyal to her family, and so will have to get over her nervousness to ask the seer to assist her in her quest.

Kalus

As dark, spooky sisters go, Kalus is top-of-the-line. Ask Kalus, and she’ll tell you that she’s not the rotten one; her sweeter-than-candy sister, Kameo, is. It’s not that Kalus is bitter, no. She just wants what should rightfully be hers. Kameo, though younger, stole Kalus’s birthright. Baby Sister swooped in and—with what must have been a special kind of magic—took the Element of Power right out from under Kalus’s nose.

Betrayal most foul! Kalus believes that Kameo doesn’t deserve all that power and she has vowed to fix the situation.

Thorn

Big, mean, and green, Thorn rules the Troll Kingdom by brute force. He’s not stupid, though, and that makes him a formidable enemy. During the years when he was imprisoned by the King, Thorn had plenty of time to plot his evil revenge.

The first thing on Thorn’s agenda is to imprison most of Kameo’s family. Kameo has so far managed to avoid this fate, much to Thorn’s (and Kalus’s) chagrin. If it weren’t for Kameo’s cunning and skills, Thorn would already be the ruler of the whole kingdom. Now he’ll have to work a little harder to get rid of her.

-------------------------------Now The Elementals

Elemental Warriors

For generations, Kameo’s family has tamed the Elemental Warriors and used them to maintain peace in the kingdom. Periodically, the Warriors have gotten lost or stolen, and one of the family members has had to go collect them again. The last time this happened, it was Kameo’s dad (the King) who had to retrieve them and restore peace to the land.

The Elemental Warriors allow one member of the royal family, the one who carries the Element of Power, to command them and use their powers. Since the King’s disappearance, Kameo’s mom (the Queen) has ruled the kingdom. The Queen has subsequently chosen Kameo to inherit the Element of Power, and so if anything ever happens to the Queen, Kameo will assume the responsibility of maintaining the Kingdom’s security.

In order to command an Elemental Warrior, Kameo morphs into it. Her body becomes its body, though her soul remains intact at the core of the Warrior.

Each Elemental Warrior has its own special abilities.

Major Ruin

Kameo inherited Major Ruin along with the Element of Power. This roly-poly warrior will plow through anything not nailed down. He moves fast and ramps up the rock-and-bowl just when Kameo needs it the most!

Chilla

Chilla, the glacial gorilla, is big, brawny, and earnest about walloping trolls. With the help of the Element of Power, Kameo wears Chilla like a living fur coat. At her command, this blue yeti slings icicles and swings trolls around by their ankles.

Ash

Dragons are hot; everyone knows that. Everyone also knows that dragons are dangerous, that they shoot fireballs from their mouths, and that they love the taste of trolls—especially the charbroiled ones. Kameo has a burning desire to command Ash, and when she finds him, she’ll get the chance to do some real Ash-kicking.

Rubble

When Rubble comes rumbling in, anyone not on Kameo’s side had better skedaddle! This fella is one of the bolder Elemental Warriors. When Kameo morphs into him, trolls can expect a rocking good show, at the end of which they’ll be sentenced to death by pulverization.

Pummel Weed

One of Kameo’s original three Elemental Warriors, Pummel Weed winds up and delivers a punch worth a thousand words. He’s got some snazzy maneuvers that allow you to sneak up on trolls and deliver the ol’ one-two before they even know what hit them.

And some more.

Kameo's World

Enchanted Kingdom:
Home Sweet Home. For as long as she can remember, Kameo has lived in the Enchanted Kingdom. For most of that time, it has been idyllic—a vast, floating palace of crystal sunshine, fragrant flowers and balmy breezes. Lately, however, there’s something putrid in the air. At least one person wants to ruin the Kingdom forever. It’s up to Kameo to save her homeland and make it safe once again.

Forgotten Forest:
There are many who say it would be best if the Forgotten Forest remained forgotten. Perhaps that’s how it got its name—wishful thinking. The Forgotten Forest hosts any number of terrifying and treacherous creatures. No one knows for sure what all lurks in its depths. At the core of the Forgotten Forest sits the Forest Temple, a prison carefully designed to keep bad things in as well as out.

Mountain Falls:
Beautiful beyond imagining, this area of the world has always drawn vacationers. The sound of the falls soothes, and the shimmery lagoon is great for swimming. One might never suspect that beneath this area lies an array of flooded caverns filled with ancient treasures long forgotten. The Water Temple awaits the bravest of divers in this mysterious and dangerous labyrinth.

Snow Top Village:

Inhabited by the Snow Top Tribe, this village clings to the glacial mountains in the West. Numbing cold and heavy snowfall make living there a struggle. As a result, the Snow Top settlers are a tough bunch. Their assistance might come in handy to anyone attempting to cross to the Snow Temple located high on a ridge overlooking the Great Ravine.

Last edited by Brainstorm : 3rd November 2005 at 16:27 .
Brainstorm is offline  
southpark
XBOX360
Old 3rd November 2005, 16:48

southpark's Avatar

Deze wordt echt van mij.
Registered User
Old 3rd November 2005, 18:39

mooie openingspost
ff ontopic: weet iemand na hoeveel uur je kameo uitgespeeld hebt, als het lang duurt ga ik dees namelijk halen.
1 Gig RAM
Koko is offline  
*NERAZZURRI*
We're all Africans
Old 3rd November 2005, 22:53

*NERAZZURRI*'s Avatar

Prachtige openingspost o^ Toch een spel dat ik wil hebben als ik een Xbox360 koop.
*NERAZZURRI* is offline  
Cloud
aka PjotrStroganov
Old 3rd November 2005, 23:14

Cloud's Avatar

Dit is echt zo'n game waar ik weinig over weet/ wil weten, maar die wel hoog op m'n verlanglijstje staat. Het is typisch zo'n game waar je niet over moet lullen, maar die je gewoon moet ervaren.

Lul maar raak, ik koop em toch wel(als ik een Xbox 360 ga kopen)
Cloud is offline  
Silicon Knight
Along for the ride
Old 4th November 2005, 10:13

Silicon Knight's Avatar

Onwijs mooie openingspost, dat moet gewoon even gezegd worden!

Ik kijk niet erg uit naar de game, maar als ik ooit een 360 koop, zal dit een van de hoofdredenen zijn. De line-up vertoont nog flinke hiaten als het gaat om adventure games en ik weet bijna zeker dat Kameo dat gat voor een groot deel kan opvullen. De game ziet er niet alleen prachtig uit, hij heeft ook een sfeer waar je U tegen zegt.
"Dude heb je Sil gezien? Die jongen is onweerstaanbaar: de friendzone is bang door hem gefriendzoned te worden en zussen worden instant incestplegers. Met Sil ga je niet op date, je gaat op audiëntie om te kijken of je waardig bent."

- Liquidje
Silicon Knight is offline  
anduril
Registered Z fighter
Old 4th November 2005, 12:49

anduril's Avatar

Whow is die onderste screen met dat paard op dat slagveld ingame??
Ziet er wel heel erg vet uit
Warchief
Old 4th November 2005, 13:24

Brainstorm's Avatar

Quote:
Originally Posted by anduril
Whow is die onderste screen met dat paard op dat slagveld ingame??
Ziet er wel heel erg vet uit
Het is dacht ik ingame ja
Jelex
Old 5th November 2005, 18:25

jeppe's Avatar

Heb hem vandaag even bij de Media Markt in Rotterdam kunnen spelen maar moet toch zeggen dat hij wel een beetje tegenviel. De controlls waren nog beetje verwarrend maar goed dat kan ook gewoon komen omdat ik sowieso voor het eerst op de 360 speelde. En de graphics waren ook weer niet zo vet dat me broek er vanaf zakte. Jammer dat ik een vriendin bij me had die ongeduldig werd anders had ik wat langer kunnen spelen.

http://www.xboxlivenation.com
jeppe is offline  
HIM
Lvl.137 Bowmaster
Old 7th November 2005, 11:47

HIM's Avatar

Als je dicht bij Doetinchem woont moet je naar Dimensionplus gaan daar staat de xbox360 al.

Met een Demo/Full game van kameo :p
afgelopen vrijdag gespeeld het ziet er super uit maar ik ga hem niet halen.
Deze game kan me niet echt aanspreken. Ik moet wel zeggen dat ik hem
maar heel effe heb gespeeld omdat ik maar een kleine pauze had
anders had ik er de hele middag ervoor uitgetrokken want ik wil hem wel
eens helemaal uitchecken wat dat ding nu allemaal kan !!

Maar de Grafix zien er geweldadig mooi uit !!

ANDUSTAR
HIM is offline  

Thread Tools

Forum Jump

All times are GMT +2. The time now is 03:51.