Gamer.nl Register FAQ Calendar
User Name
Password

Go Back   Gamer.nl Forum > Offtopic > Hardware, Software & Gadgets
Reply

Thread Tools
Chup4Cabr4
Gamer
Old 4th July 2004, 21:55

Probleem met CD/DVD-speler en CD-brander

Sinds een paar dagen doen mijn CD/DVD-speler en CD-brander het niet meer. Als ik kijk naar de apparaatstatus staat er bij beide dit:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Als ik beide apparaten verwijder en ze dan weer toevoeg met De wizard Hardware toevoegen krijg ik de volgende melding:

Er is een probleem opgetreden bij de installatie van de hardware. De nieuwe hardware werkt mogelijk niet goed.

De status is hetzelfde gebleven.

Ik heb nog geprobeerd nieuwe drivers te installeren, maar als ik dat doe krijg ik de melding: No drive found.

Weet iemand een oplossing om het weer te laten werken?

Het gaat om deze apparaten:
PIONEER DVD-ROM DVD-106
PLEXTOR CD-R PX-W2410A
Chup4Cabr4 is offline   Reply With Quote
Tjerk
Registered User
Old 4th July 2004, 22:00

Tjerk's Avatar

Zou in eerste instantie de kabels even nalopen of die nog steeds goed vast zitten op moederbord en op de spelers zelf. Als dat niet uithaalt, dan eens kijken wat er gebeurd als je de twee kabels op het moederbord omwisseld waardoor dus de harde schijf op de IDE controller komt waar nu de spelers aan hangen en kijken wat er dan gebeurd. Best kans dat een van de IDE poorten kaduuk is.
Tjerk is offline   Reply With Quote
Chup4Cabr4
Gamer
Old 4th July 2004, 22:08

Quote:
Originally Posted by Tjerk
Zou in eerste instantie de kabels even nalopen of die nog steeds goed vast zitten op moederbord en op de spelers zelf. Als dat niet uithaalt, dan eens kijken wat er gebeurd als je de twee kabels op het moederbord omwisseld waardoor dus de harde schijf op de IDE controller komt waar nu de spelers aan hangen en kijken wat er dan gebeurd. Best kans dat een van de IDE poorten kaduuk is.
Ze deden het een paar dagen geleden nog goed en ik heb er verder niets mee gedaan, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen. Dat een van de IDE poorten kaduuk is... zou kunnen, maar ik gebruik het al bijna nooit, dus zal dat echt het geval zijn? Volgens mij ligt het ergens anders aan.
Chup4Cabr4
Gamer
Old 4th July 2004, 22:34

Laat ik het nog iets verduidelijken.

Normaal staan bij Deze computer de stations E en F, respectievelijk de CD-brander en de CD/DVD-speler, maar nu zijn die stations verdwenen.

Als ik een CD in de speler of de brander doe, hoor je dat de CD gaat draaien, alles lijkt normaal te zijn. Alleen er gebeurt dan verder niets. Het lijkt wel alsof de CD-speler en Windows niet meer met elkaar ‘communiceren’.

Tjerk, ik ga zodra ik meer tijd heb toch nog maar even de kabels nalopen, voor de zekerheid

Iemand nog andere suggesties?
Black Eagle
Blaat
Old 4th July 2004, 22:47

Black Eagle's Avatar

Worden ze in het BIOS wel gedetecteerd??
Black Eagle is offline   Reply With Quote
Viggen
Registered User
Old 5th July 2004, 00:58

Viggen's Avatar

Ik heb dat ook een keer gehad.. Bleken ze allebei kapot te zijn
Maarja hoeft bij jou natuurlijk niet te zijn.
Gamer
Old 5th July 2004, 09:43

Quote:
Originally Posted by Black Eagle
Worden ze in het BIOS wel gedetecteerd??
Waar kan ik dat zien??
Black Eagle
Blaat
Old 5th July 2004, 10:12

Black Eagle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chup4Cabr4
Waar kan ik dat zien??
Ga er even vanuit dat je weet je hoe in het BIOS komt .
Daarna heb je een optie met ergens IDE configuration (ofzo). En daar kan je zien welke IDE aparaten aangesloten zijn (HD, CD/DVD enz).
Chup4Cabr4
Gamer
Old 5th July 2004, 10:36

Ik heb even gekeken, maar kon niets vinden met IDE configuration (ofzo).
Wel stond er onder Main dit:

Primary Slave [Pioneer DVD-ROM ATAP IMo]
Secondary Master [PLEXTOR CD-R PX-W2410]

En onder Boot stond dit alleen:

2. ATAPTI CD-ROM [Pioneer DVD-ROM ATAP]

Volgens mij is dat wel allemaal goed, toch?
Chup4Cabr4
Gamer
Old 5th July 2004, 12:05

Het is fixed!

Ik ging weer zoeken bij Help en ondersteuning, deze keer met Code 39 als trefwoord en vond o.a. dit:

Quote:
Symptomen
Als u Adaptec Easy CD Creator versie 5.01 en eerder of DirectCD versie 3.01 of 3.01c van de computer hebt verwijderd, kunnen de volgende problemen optreden:
U hebt geen toegang tot uw cd-roms via Deze computer.
In Apparaatbeheer verschijnt het volgende foutbericht bij alle cd-rom-apparaten die zijn verbonden met het computersysteem:

Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat benodigde stuurprogramma's niet kan laden (Code 31).
Het volgende foutbericht verschijnt in Apparaatbeheer:

Een stuurprogramma (service) voor dit apparaat is niet nodig en het is daarom uitgeschakeld (code 32 of code 31).
Opmerking Mogelijk wordt ook foutcode 39 weergegeven, waarin wordt aangegeven dat het stuurprogramma is beschadigd.

Het volgende foutbericht verschijnt in Apparaatbeheer:

Het register is mogelijk beschadigd. (Code 19)
Deze code geeft aan dat het register een onbekend resultaat heeft geretourneerd.
Oplossing
Waarschuwing Onjuist gebruik van de Register-editor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft kan niet garanderen dat problemen die voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de Register-editor, kunnen worden opgelost. Het gebruik van de Register-editor is dan ook voor uw eigen risico.

Voor dit probleem zijn twee oplossingen mogelijk:
Methode 1
Verwijder de waarden Upperfilters en Lowerfilters uit de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Opmerking Als foutcode 39 wordt weergegeven, is het mogelijk dat naast filterstuurprogramma's van Adaptec ook filterstuurprogramma's van andere fabrikanten zijn toegevoegd aan de waarden UpperFilters en LowerFilters. In dat geval kunt u proberen eerst de filterstuurprogramma's van de andere fabrikanten te verwijderen en te kijken of foutcode 39 niet meer verschijnt als alleen de Easy Creator-filters nog op de computer aanwezig zijn. Als nog steeds foutcode 39, 32 of 31 wordt weergegeven, verwijdert u de waarden Upperfilters en Lowerfilters volledig uit de bovenstaande sleutel.

Start de computer opnieuw op.

Methode 2
Als foutcode 31 nog steeds wordt weergegeven na het uitvoeren van bovenstaande methode en u nog steeds geen toegang hebt tot cd-rom's, kunt u, wanneer u Media Player versie 7.0 hebt geďnstalleerd, deze versie verwijderen en de laatste versie downloaden en installeren vanaf de volgende Microsoft-website:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/
Hoewel ik nooit Adaptec Easy CD Creator versie 5.01 en eerder of DirectCD versie 3.01 of 3.01c heb geďnstalleerd, hielp methode 1 om het probleem op te lossen.

Bedankt voor de reacties o^
Black Eagle
Blaat
Old 5th July 2004, 12:20

Black Eagle's Avatar

Hmm dat wou ik net zeggen .
Naja mooi dat het opgelost is .
Mister Coltrane
Registered User
Old 6th September 2004, 18:13

Dvd Speler + cd brander

Hey ik had een pc gekocht met een dvd speler erin. hij deed het perfect to ik een nieuwe cd-brander kochtte, ik zette de cd brander erin en toen zag die opeens alleen de cd-brander en de dvd speler helemaal niet meer. als ik nu iets in mijn dvd speler doe dn areboot hij de pc en daarna blijft ie hem niet zien.... weet iemand wat het probleem is?

Specificaties:

Celeron 2600 mhz
dvd/cd speler 16 X
cd brander 32x12x48 Aopen
Gfka Onboard op het moment
Mister Coltrane is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Forum Jump

All times are GMT +2. The time now is 22:45.