Gamer.nl Register FAQ Calendar
User Name
Password


Go Back   Gamer.nl Forum > Archief 2 (gnl 1999-2007) > DigitalRacing.nl
 
 
Thread Tools
Max Downforce
9000+
Old 5th February 2003, 17:16
 
Max Downforce's Avatar
 
Join Date: Nov 2001
Location: In de grot naast Osama
Gpx Patch fonts

Ik heb mijn fonts in GPx Patch verkloot want ik vond de originele niet mooi, kan iemand even in GPx patch kijken als je tevreden bent over je fonts en dan hier even posten welke settings dat zijn, want wat ik nu heb is bagger.
__________________
Mijn vader's appartement in de Ardennen www.ardennengevoel.com

Michael, we zullen je missen. Tifosi per sempre!
Max Downforce is offline  
W@llierossi
London Palladium
Old 5th February 2003, 19:21
 
W@llierossi's Avatar
 
Join Date: Aug 2001
Location: Geleen, Limburg

Ik heb deze maar dat zullen de originele wel wezen:

[manana]
Height=16
FaceName=Mañana
Bold=700

[courier]
Height=8
FaceName=Courier New
InterLineSpacing=-2
Filtering=0

[futura]
Height=18
FaceName=Futura-Condensed-Bold
__________________
"Adeus Ayrton! Valeu Campeão!"
"Goodbye Ayrton! Thanks
Champion!"

--------------------------------------------------------
Tweede in Cup 600 ZAC1
Tweede in Cup 400 ZAC3
--------------------------------------------------------
W@llierossi is offline  
Max Downforce
9000+
Old 5th February 2003, 19:27
 
Max Downforce's Avatar
 
Join Date: Nov 2001
Location: In de grot naast Osama

Quote:
Originally posted by W@llierossi
Ik heb deze maar dat zullen de originele wel wezen:

[manana]
Height=16
FaceName=Mañana
Bold=700

[courier]
Height=8
FaceName=Courier New
InterLineSpacing=-2
Filtering=0

[futura]
Height=18
FaceName=Futura-Condensed-Bold
Yep origineel, maar dank voor het meedenken kan altijd deze nog weer herstellen. Effe denken.. ik heb op de LAN op Robert's brute monsterpc GP4 gespeeld en dat zag er ok uit.

BQAD/Robert kan jij jouw settings even posten??
__________________
Mijn vader's appartement in de Ardennen www.ardennengevoel.com

Michael, we zullen je missen. Tifosi per sempre!
Max Downforce is offline  
W@llierossi
London Palladium
Old 5th February 2003, 19:30
 
W@llierossi's Avatar
 
Join Date: Aug 2001
Location: Geleen, Limburg

Quote:
Originally posted by Max Downforce
BQAD/Robert kan jij jouw settings even posten??
Ik denk dat Robert ook de originele heeft maar dat het eraan ligt hoe de grafische kaart van Roberts Uberpc (+ anykey) dat zooitje op het beeldscherm afbeeldt... Ik durf te wedden dat je grafische instellingen daar een hoop mee te maken hebben.

Greetz

Guyon
__________________
"Adeus Ayrton! Valeu Campeão!"
"Goodbye Ayrton! Thanks
Champion!"

--------------------------------------------------------
Tweede in Cup 600 ZAC1
Tweede in Cup 400 ZAC3
--------------------------------------------------------
W@llierossi is offline  
Dr.Nono
Schumi forever!
Old 5th February 2003, 20:57
 
Dr.Nono's Avatar
 
Join Date: Jun 2002
Location: Midden des land

Quote:
Originally posted by W@llierossi
Ik denk dat Robert ook de originele heeft maar dat het eraan ligt hoe de grafische kaart van Roberts Uberpc (+ anykey) dat zooitje op het beeldscherm afbeeldt... Ik durf te wedden dat je grafische instellingen daar een hoop mee te maken hebben.

Greetz

Guyon
Nope... het wel/niet anti-alias'en van de letters in GPxPatch hangt af van je OS. Win2000 en WinXP doen dat WEL en Win9x en WinME doen dat helaas niet. Daar heb je, met het standaard lettertype tenminste, last van die kartels... }:
__________________
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Comedian Jimmy Carr on Top Gear (14-11-2004)
Dr.Nono is offline  
Damon Racing
Old 7th February 2003, 11:30
 

Quote:
Originally posted by Dr.Nono


Nope... het wel/niet anti-alias'en van de letters in GPxPatch hangt af van je OS. Win2000 en WinXP doen dat WEL en Win9x en WinME doen dat helaas niet. Daar heb je, met het standaard lettertype tenminste, last van die kartels... }:
zkr, is echt klote, valt me tegen.
Maar ja, waar zeuren we over, GPxSAT zit tenminste weer in GP4, maar het zou geweldig zijn om de fonts te anti-aliassen in de volgende versie.
Waarom is dat eigenlijk niet? GPxPatch 2.21 had dit wel, ook op 9x systemen.
 
Daysleeper
Registered User
Old 7th February 2003, 12:25
 
Join Date: Apr 2001

Quote:
Originally posted by Damon Racing
Waarom is dat eigenlijk niet? GPxPatch 2.21 had dit wel, ook op 9x systemen.
GPxPatch heeft sinds versie 3.10 (09 Oct 2002) een andere font-engine. Voorheen werd gebruik gemaakt van bitmapjes voor de letters, nu zijn dat Windows TrueType fonts.
Daysleeper is offline  
BeQuietAndDrive
Geen ***** meer
Old 7th February 2003, 12:56
 
BeQuietAndDrive's Avatar
 
Join Date: Oct 2000
Location: Arnhem

Quote:
Originally posted by Max Downforce


Yep origineel, maar dank voor het meedenken kan altijd deze nog weer herstellen. Effe denken.. ik heb op de LAN op Robert's brute monsterpc GP4 gespeeld en dat zag er ok uit.

BQAD/Robert kan jij jouw settings even posten??
Ik zal eens kijken wat ik heb ingesteld, maar ik weet niet of je er wat aan hebt. Ben nu alleen niet thuis dus dat wordt morgen denk ik.
__________________
"If everything seems under control, you’re not going fast enough."
BeQuietAndDrive is offline  
Damon Racing
Old 7th February 2003, 13:53
 

Quote:
Originally posted by Daysleeper
GPxPatch heeft sinds versie 3.10 (09 Oct 2002) een andere font-engine. Voorheen werd gebruik gemaakt van bitmapjes voor de letters, nu zijn dat Windows TrueType fonts.
oh ja, Marc! Daarom is het nu natuurlijk mogelijk om die tekstregels aan te passen (Y)
Is het mogelijk om in de nieuwe engine een antialias functie te bouwen?
 
Daysleeper
Registered User
Old 7th February 2003, 14:00
 
Join Date: Apr 2001

Quote:
Originally posted by Damon Racing
Is het mogelijk om in de nieuwe engine een antialias functie te bouwen?
Daar heb ik het met René vaak over gehad en we hebben vanalles geprobeerd. Helaas is het vooralsnog niet naar wens gelukt.
Daysleeper is offline  
Damon Racing
Old 7th February 2003, 17:50
 

het zou geweldig als jullie het voor elkaar krijgen ooit, maar ik ben nu al dik tevreden met GPxSATB)
 
Max Downforce
9000+
Old 11th February 2003, 09:21
 
Max Downforce's Avatar
 
Join Date: Nov 2001
Location: In de grot naast Osama

Quote:
Originally posted by Daysleeper
GPxPatch heeft sinds versie 3.10 (09 Oct 2002) een andere font-engine. Voorheen werd gebruik gemaakt van bitmapjes voor de letters, nu zijn dat Windows TrueType fonts.
Marc, wat is dan een mooi True type Windows font voor Win ME?

BQ heb je al gekeken?
__________________
Mijn vader's appartement in de Ardennen www.ardennengevoel.com

Michael, we zullen je missen. Tifosi per sempre!
Max Downforce is offline  
BeQuietAndDrive
Geen ***** meer
Old 11th February 2003, 10:04
 
BeQuietAndDrive's Avatar
 
Join Date: Oct 2000
Location: Arnhem

Quote:
Originally posted by Max Downforce


Marc, wat is dan een mooi True type Windows font voor Win ME?

BQ heb je al gekeken?
Vergeten.... Ik kijk vanavond even! Stuur me anders een mailtje met als onderwerp 'GPxPatct fonts nakijken voor Max' of iets van die strekking, dan vergeet ik het zeker niet! Mijn mailbox=mijn agenda/to-do list
__________________
"If everything seems under control, you’re not going fast enough."
BeQuietAndDrive is offline  
Daysleeper
Registered User
Old 11th February 2003, 12:30
 
Join Date: Apr 2001

Quote:
Originally posted by Max Downforce
Marc, wat is dan een mooi True type Windows font voor Win ME?
Windows ME is evil. Slechts Windows versie ooit.

Volgens mij is het op geen enkele Windows 9x (incl. ME) mogelijk om anti-aliasing en daardoor mooie fonts te hebben.
Daysleeper is offline  
MrGol
Worsteter
Old 11th February 2003, 12:36
 
MrGol's Avatar
 
Join Date: Nov 2001
Location: Noordelijk halfrond

Dan heb jij zeker nooit Championship Manager 2001/2002 gespeeld. Dit bestaat volledig uit tekst en het is allemaal geanti-aliasd.

Je zou trouwens alle letters op een "onzichtbare" jpeg kunnen schrijven, die opslaan en dan weer inladen?
MrGol is offline  
Max Downforce
9000+
Old 11th February 2003, 14:13
 
Max Downforce's Avatar
 
Join Date: Nov 2001
Location: In de grot naast Osama

Quote:
Originally posted by Daysleeper
Windows ME is evil. Slechts Windows versie ooit.

Volgens mij is het op geen enkele Windows 9x (incl. ME) mogelijk om anti-aliasing en daardoor mooie fonts te hebben.
Dank je Marc ik voel me nu een stuk beter
__________________
Mijn vader's appartement in de Ardennen www.ardennengevoel.com

Michael, we zullen je missen. Tifosi per sempre!
Max Downforce is offline  
Daysleeper
Registered User
Old 11th February 2003, 17:09
 
Join Date: Apr 2001

Quote:
Originally posted by MrGol
Je zou trouwens alle letters op een "onzichtbare" jpeg kunnen schrijven, die opslaan en dan weer inladen?
Tijddelijk op een bitmap zetten zou kunnen ja maar dan moet je bij René zijn. Het valt niet mee om mooie gladde fonts te krijgen in DirectX. Maar wat weet ik er van ... als Championship Manager het kan dan moet het mogelijk zijn.
Daysleeper is offline  
BeQuietAndDrive
Geen ***** meer
Old 11th February 2003, 23:55
 
BeQuietAndDrive's Avatar
 
Join Date: Oct 2000
Location: Arnhem

Speciaal voor Max:

[futura]
Height=18
FaceName=Futura-Condensed-Bold
[manana]
Height=18
FaceName=Mañana
Bold=700
[courier]
Height=10
FaceName=Courier New
InterLineSpacing=-2
Filtering=0

En dat ziet er zo uit:
Attached Images
File Type: jpg gpx_0082.jpg (56.6 KB, 159 views)
__________________
"If everything seems under control, you’re not going fast enough."
BeQuietAndDrive is offline  
Max Downforce
9000+
Old 12th February 2003, 00:13
 
Max Downforce's Avatar
 
Join Date: Nov 2001
Location: In de grot naast Osama

Thanx BQ ik zal het effe proberen.
__________________
Mijn vader's appartement in de Ardennen www.ardennengevoel.com

Michael, we zullen je missen. Tifosi per sempre!
Max Downforce is offline  
SDI
Registered User
Old 12th February 2003, 23:29
 
Join Date: Jun 2001

Op een bitmap zetten is precies wat de huidige font engine doet. Intern maakt ie een texture (formaat D3DFMT_A4R4G4B4), een bitmap (DIB_RGB_COLORS) en een font (ANTIALIASED_QUALITY), schrijft bijna alle letters mbv de GDI op de bitmap, en kopieert vervolgens de bitmap pixels naar de texture (eigenlijk gebruikt ie altijd wit voor wat niet zwart is en zet de 4 hoogste bits van het blauwe kanaal als alpha). Daarna gebruikt ie het texture om de juiste delen ervan te gebruiken als texture op platte (2D) triangles, die mbv een vertex buffer worden gerendered. Zo'n font engine had ik al sinds het begin van GPxPatch zelf willen schrijven, maar kwam er nooit aan toe, totdat ik deze vond in de DirectX 8 SDK samples, dus die kon ik dan mooi gebruiken. Vervolgens heb ik 'em teruggeport naar DirectX 7 zodat ie ook voor GP3 gebruikt kon worden. Daarom zien de letters er nu in GP3 ook anders uit dan vroeger. Het voordeel is nu dat je elk lettertype van elke size kan gebruiken die je maar wilt.
__________________
-René Smit
SDI is offline  
BeQuietAndDrive
Geen ***** meer
Old 12th February 2003, 23:32
 
BeQuietAndDrive's Avatar
 
Join Date: Oct 2000
Location: Arnhem

Ja, dat wist ik allanfg, maar ik wilde even kijken of iemand anders het ook wist....... 0_0

Impressive René, althans, zo klinkt het Bedankt!
__________________
"If everything seems under control, you’re not going fast enough."
BeQuietAndDrive is offline  
NiGhTmArE666
Number 8
Old 13th February 2003, 00:05
 
NiGhTmArE666's Avatar
 
Join Date: Dec 2000
Location: Nederland , Noord-B

Quote:
Originally posted by BeQuietAndDrive
Ja, dat wist ik allanfg, maar ik wilde even kijken of iemand anders het ook wist....... 0_0

*KUCH*BULLSHIT*KUCHHoestProest*

Ik bedoel , natuurlijk Robert
__________________
------------------------------------
Niels Tieman
[url]http://www.digitalracing.nl[/url] !!
------------------------------------
NiGhTmArE666 is offline  
MrGol
Worsteter
Old 14th February 2003, 17:40
 
MrGol's Avatar
 
Join Date: Nov 2001
Location: Noordelijk halfrond

Quote:
Originally posted by SDI
Op een bitmap zetten is precies wat de huidige font engine doet. Intern maakt ie een texture (formaat D3DFMT_A4R4G4B4), een bitmap (DIB_RGB_COLORS) en een font (ANTIALIASED_QUALITY), schrijft bijna alle letters mbv de GDI op de bitmap, en kopieert vervolgens de bitmap pixels naar de texture (eigenlijk gebruikt ie altijd wit voor wat niet zwart is en zet de 4 hoogste bits van het blauwe kanaal als alpha). Daarna gebruikt ie het texture om de juiste delen ervan te gebruiken als texture op platte (2D) triangles, die mbv een vertex buffer worden gerendered. Zo'n font engine had ik al sinds het begin van GPxPatch zelf willen schrijven, maar kwam er nooit aan toe, totdat ik deze vond in de DirectX 8 SDK samples, dus die kon ik dan mooi gebruiken. Vervolgens heb ik 'em teruggeport naar DirectX 7 zodat ie ook voor GP3 gebruikt kon worden. Daarom zien de letters er nu in GP3 ook anders uit dan vroeger. Het voordeel is nu dat je elk lettertype van elke size kan gebruiken die je maar wilt.

Ja, maar blur je die bitmap dan wel? Als je op een jpeg zet hoef je dat zelf niet meer te doen, omdat een jpeg er altijd enigzins geblurd uitziet. Dan hoef je ook niet meer die SDK methode te gebruiken.

Mmm...ik zet deze discussie wel voort via email anders worden we nog eraf gegooid wegens het overmatig uitslaan van wartaal
MrGol is offline  
MrGol
Worsteter
Old 14th February 2003, 20:28
 
MrGol's Avatar
 
Join Date: Nov 2001
Location: Noordelijk halfrond

Testje: ga naar http://lammief1.m4driving.sm/Test.zip en pak die uit in een willekeurige map. Wat is het effect?
MrGol is offline  
C00KiE
don't eat me
Old 14th February 2003, 21:03
 
C00KiE's Avatar
 
Join Date: Jun 2001
Location: Belgium

wat diet dat batch bestand? Ik ga niet zomaar even een progje runnen waar ik niks van afweet.
__________________
hoge kwaliteit autosport foto's => www.wheel2wheel.tk
C00KiE is offline  
 


Thread Tools

Forum Jump




All times are GMT +2. The time now is 23:13.


Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 2012 Sanoma Digital B.V. | Disclaimer | Huisregels forum | Privacy- en cookiebeleid | Copyright
Gamer.nl is een onderdeel van de Sanoma Media Netherlands groep
Powered by Exonet Internet Services