Gamer.nl Register FAQ Calendar
User Name
Password

Go Back   Gamer.nl Forum > Gaming > Racing, Simulatie, Muziek & Sport
Reply

Thread Tools
Liquidje
Administrator
Old 12th April 2012, 18:40

Liquidje's Avatar

Steam: LiquidT

Quote:
Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
Ik ben juist om de reden dat ik niet meer in de oude delen wil duiken en Rebirth belooft de boel wat gameplay betreft ietwat te versnellen, aan het wachten op deze titel. Maar volgens mij wordt de release steeds verder opgeschoven?
Ik weet niet of ik het had gepost in het steam topic oid, maar ik heb alweer met mijn stomme kop die megapack gekocht op steam. En laatst bij mijn ouders mijn oude kast opgeruimd (paar dagen later), kom ik X-BTF, X-tension, X3 tegen Lekker zonde weer, maar goed, ik vind het wel fijn digitaal te hebben.

Het grootste probleem is nu wel duidelijk eigenlijk. Elite heb ik echt stukgespeeld. Het traden in deze game was wel wat makkelijker, omdat je de prijzen makkelijk kon zien op de map volgens mij. Maar voor de rest heb ik de game nooit helemaal kunnen graspen: die game was zo lang, uitgebreid, complex en onduidelijk in het begin, en ik was ook nog eens ontzettend jong. Combat was hard as fuck, en alles eromheen ook. Gelukkig had de game autopilot, want zelf landen daar kan je wel een studie van maken

Stom, eigenlijk moet ik deze ook nog kopen.

*opent alvast een tab gog.com om te kijken

X-Btf en X-tension heb ik eigenlijk verreweg het meest gespeeld, maar ik was dan wel vooral fighter en heb heel veel nieuwe games gestart, maar nooit echt een game van meer dan 10 uur gehad.

Eigenlijk, als ik er zo over nadenk, is X een serie die mij echt he-le-maal kapot heeft gefascineerd, maar ik heb het nooit echt onder de knie gehad of een hele lange game gehad waarin ik mij echt flink heb verdiept in het economische aspect, wat heel diep is.

Maar goed, ik ga nog even met X3 verder in afwachting op Rebirth!
So Say We All!
Old 15th April 2012, 12:34

Knorretje's Avatar

Steam: kn0rvink

Al mijn andere games even gepauzeerd om voor de tigste keer weer eens een X game te proberen, al die vorige keren gaf ik het al vrij snel op omdat het zo onnodig gecompliceerd is.
Nu eens begonnen met X3: Terran Conflict en na 10 uur aan youtube tutorials, guides en veel trial & error begin ik het eindelijk redelijk door te krijgen en begin ik dus eindelijk een beetje de aantrekkingskracht van de X serie te zien.
Zelfs na die 10 uur heb ik het idee dat ik amper heb ervaren wat het spel allemaal kan bieden.

Nu bezig met de 1e pilot 'campaign' die je kan kiezen. Focus is hier wat meer op combat en minder op trading.
Heb al gemerkt dat het spel een stuk vlotter speelt als je veel gebruik maakt van de hotkeys, maar de hele interface blijft onnodig onoverzichtelijk en totaal niet intu´tief.
Administrator
Old 16th April 2012, 10:12

Like-a-Bunny's Avatar

Wii: 2053 7527 4477 5606

Wat je beschrijft is voor mij de hoofdreden om gewoon even geduld te hebben totdat Rebirth uitkomt, want ik heb de tijd en geduld niet meer om zoveel te investeren voordat het wat op gaat leveren.
Banned
Old 16th April 2012, 15:03

Gezien ik enige maanden geleden deze serie heb gewonnen bij Steam, ben ik nog steeds ge´nteresseerd om er een keer goed mee aan de slag te gaan. Maar als het 10 uur duurt voordat het 'echt' begint schrikt me een beetje af.
King Crimson is offline   Reply With Quote
Liquidje
Administrator
Old 16th April 2012, 19:20

Liquidje's Avatar

Quote:
Originally Posted by King Crimson View Post
Gezien ik enige maanden geleden deze serie heb gewonnen bij Steam, ben ik nog steeds ge´nteresseerd om er een keer goed mee aan de slag te gaan. Maar als het 10 uur duurt voordat het 'echt' begint schrikt me een beetje af.
Godverdegodver, ik had een mega-post hier gemaakt, flikkert mijn klote internet er uit als ik post!

Maar goed, in het kort nu dus (ik baal hier zo van, kwartier van mijn beperkte vrije tijd vanavond ): X kent eigenlijk twee wegen: fighter, waarbij je pirates jaagt en combat-related opdrachten doet, en trading, waarbij je focust op handelen, bouwen van fabrieken en later het aansturen van vloten. Het grote punt is dat als je echt fatsoenlijk wil verdienen als 1 van de twee er wel wat tijd in zit omdat je upgrades e.d. moet kopen en dat kost geld.

Als je een kickstart wil kan je ook een andere game starten in X3 (en X2 volgens mij ook). Dan kan je er bijvoorbeeld voor kiezen iemand te hebben die begint met een lullige fighter maar een wat groter trading ship en een flinker zakcentje om meteen aan het traden te beginnen.

Maar X moet het ook heel erg van de sfeer hebben, en die is natuurlijk vanaf het begin al aanwezig. Lekker dromerig en van die grote bizarre ruimteschepen
So Say We All!
Old 17th April 2012, 10:07

Knorretje's Avatar

Nou ja, ik begon meteen met traden wat ook meteen een stuk diepgaander is dan de combat. Het duurt even voordat je door hebt wat voor schip je nou eigenlijk wilt, hoe upgrades werken, hoe je je andere schepen autonoom kan laten werken en dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheden die je hebt om space stations e.d. te bouwen(wat ik zelf nog niet heb ervaren).

Ik denk dat je met een uurtje je schip wel fatsoenlijk kan besturen.
Administrator
Old 17th April 2012, 18:33

Liquidje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Knorretje View Post
Nou ja, ik begon meteen met traden wat ook meteen een stuk diepgaander is dan de combat. Het duurt even voordat je door hebt wat voor schip je nou eigenlijk wilt, hoe upgrades werken, hoe je je andere schepen autonoom kan laten werken en dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheden die je hebt om space stations e.d. te bouwen(wat ik zelf nog niet heb ervaren).
Dit inderdaad, ook min of meer mijn ervaring. Het punt is ook dat de game niet helemaal duidelijk is vanaf het begin hoe upgraden en andere zaken werken, maar dat staat netjes in de manual. Hoe dan ook, het ontdekken van hoe alles werkt is ook deels de fun van X!

Quote:
Ik denk dat je met een uurtje je schip wel fatsoenlijk kan besturen.
Als je het puur hebt over besturen, als in jezelf rondbewegen en basic dogfighten: dat ervaar ik dan niet als echt moeilijk ofzo, zelfs zonder ervaring met spacesims denk ik dat je het wel heel snel (1 of 2 minuten) door zult hebben, zeker met een pookje, maar zonder net zo goed. Zeker X2 is easy. X-BTF/X-T is wat moeilijker omdat er je wat meer "drift" en zware schepen (trade-schepen) wel een erg lange remweg hebben. Maar beter 10% throttle met een time accelerator dan te laat remmen en een space station rammen! X3 zit redelijk in het midden.

Eventueel wel een tip: als de game wat traag is kan je de SETA (time accelerator) in het menu op 1000% te zetten ipv 600%. Dat kan wel handig zijn in lange trips naar stations.
So Say We All!
Old 18th April 2012, 09:01

Knorretje's Avatar

Uurtje is wel wat overdreven ja :p.
Bij mij duurde het alleen wat langer om echt comfortabel te worden met alle flight controls inclusief hotkeys.

En inderdaad, alles staat ook gewoon in de manual. Ik maakte de fout om meteen de hele manual te lezen wat resulteert in een information overload . Als je gewoon de informatie eruit haalt die je op dat moment nodig hebt is het allemaal wel te overzien. Wat je zegt, het is ook wel meteen part of de fun, mits je de tijd ervoor hebt .

Heb nu wel een leuke verzameling van 4 fighter ships en een freighter voor trading. Voorlopig even de focus op trading om mijn freighter volledig te upgraden en langzaamaan mijn trading vloot uitbreiden.

Last edited by Knorretje : 18th April 2012 at 09:28 .
Knorretje is offline   Reply With Quote
Liquidje
Administrator
Old 18th April 2012, 13:01

Liquidje's Avatar

Quote:
En inderdaad, alles staat ook gewoon in de manual. Ik maakte de fout om meteen de hele manual te lezen wat resulteert in een information overload . Als je gewoon de informatie eruit haalt die je op dat moment nodig hebt is het allemaal wel te overzien. Wat je zegt, het is ook wel meteen part of de fun, mits je de tijd ervoor hebt .
De manual van X-BTF was echt epic. Daar stond echt zo belachelijk weinig in Eigenlijk alleen maar foto's en beschrijvingen van objecten en materialen, gewoon de info die je ook in game hebt als je een trade item selecteert of een object target.
Quote:
Heb nu wel een leuke verzameling van 4 fighter ships en een freighter voor trading. Voorlopig even de focus op trading om mijn freighter volledig te upgraden en langzaamaan mijn trading vloot uitbreiden.
Ik heb zelf nooit een vloot gehad met meerdere fighter. Ik neem aan dat die dingen met combat modules uit zichzelf kunnen vechten?
So Say We All!
Old 18th April 2012, 17:29

Knorretje's Avatar

Jep, je hebt van die modules om ze autonoom sectors te laten patrouilleren. Je kan ze ook in aparte squadrons (Wings) stoppen voor meer overzicht.

Maar om dat te bekostigen ben ik nu dus eerst mijn trading vloot aan het opbouwen.
Administrator
Old 18th April 2012, 17:41

Liquidje's Avatar

Quote:
Jep, je hebt van die modules om ze autonoom sectors te laten patrouilleren.
Is het niet mogelijk voor ze om met je mee te combatten? Of doen ze dat standaard al?
So Say We All!
Old 18th April 2012, 19:48

Knorretje's Avatar

Ah zo.
Ja, standaard knokken ze gewoon met je mee. Je hebt ook verschillende commands zoals attack, follow, protect etc.
Je kan ook helemaal instellen welke facties en rassen ze 'on sight' meteen moeten aanvallen.
Banned
Old 19th April 2012, 02:11

Als ik deze thread lees krijg ik echt zin om met het spel te beginnen. Eerst even kijken of Steam ook een handleiding erbij heeft.
Like-a-Bunny
Administrator
Old 19th April 2012, 08:42

Like-a-Bunny's Avatar

Quote:
Als ik deze thread lees krijg ik echt zin om met het spel te beginnen. Eerst even kijken of Steam ook een handleiding erbij heeft.
Het lijkt me inderdaad wel een game voor jou.

Ik heb trouwens ook moeite om X3 er niet wÚÚr op te gooien, net zoals ik Independance War 2 jaarlijks een reinstall gun.
Administrator
Old 19th April 2012, 17:46

Liquidje's Avatar

Quote:
Die zit er bij. Maar die heb je imho niet echt superhard nodig, meer als reference. Op http://www.thexuniverse.com/content/ is vaak ook wel wat degelijks aan guides te vinden om te starten.

Quote:
Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
Ik heb trouwens ook moeite om X3 er niet wÚÚr op te gooien, net zoals ik Independance War 2 jaarlijks een reinstall gun.
Jaarlijkse reinstalls... haha! Daar ken ik er ook wel een paar van (waaronder elk jaar wel een X game)!
So Say We All!
Old 20th April 2012, 10:10

Knorretje's Avatar

Ik raad ook deze serie van tutorials aan.

http://www.youtube.com/playlist?list...1&feature=plcp

Geen gelul eromheen maar meteen straight to the point.
Banned
Old 21st April 2012, 23:30

X3 maar weer eens geinstalleerd. Van de week maar even aanslingeren.
Knorretje
So Say We All!
Old 22nd April 2012, 10:30

Knorretje's Avatar

Nice.
Wel even doorbijten in het begin, zet je schrap voor een information overload .

Reunion of Terran Conflict trouwens?

Overigens al mijn fighters verkocht(ze deden toch geen zak, en weinig tot geen gevaar in de sectors waar ik zit) voor een 2e tradingship die ik heb uitgerust met een MK3 trading system zodat hij zelfstandig in een sector kan traden. Credits beginnen nu langzaam maar lekker binnen te stromen.
Nu sparen voor een 2e MK3 module voor mijn andere trader en daarna een scout schip kopen om eens lekker andere sectors te ontdekken.
Verslavend spel .
Banned
Old 22nd April 2012, 13:19

Terran Conflict met Albion Prelude.
Liquidje
Administrator
Old 22nd April 2012, 20:05

Liquidje's Avatar

Ik moet zeggen, qua gameplay inhoud kan ik er weinig over zeggen, maar de graphics zijn echt top in AP, en dat komt imho het sfeertje ten goede!
Administrator
Old 22nd April 2012, 20:51

Like-a-Bunny's Avatar

Ah f*ck it, ik knal hem er ook weer op. Ik heb er nu toch de pc voor.
Administrator
Old 22nd April 2012, 20:59

Liquidje's Avatar

Let's Play: X3 Reunion/Terran Conflict/Albion Prelude?!
Banned
Old 22nd April 2012, 21:33

Ik vind het prima, kan ik daar met mijn noobvragen terecht. :p
Knorretje
So Say We All!
Old 23rd April 2012, 08:45

Knorretje's Avatar

Let's do this!

Ik gooi vanavond Albion Prelude er ook maar even op dan.
Administrator
Old 23rd April 2012, 08:50

Like-a-Bunny's Avatar

Quote:
Originally Posted by Liquidje View Post
Let's Play: X3 Reunion/Terran Conflict/Albion Prelude?!

Fenix is ook al bijna overstag trouwens.

Heeft het zin om hem op Steam aan te schaffen trouwens? Terran Conflict heb ik, maar Albion Prelude moet ik sowieso aanschaffen. Hoe werkt dat in dit geval met Steam?

Last edited by Like-a-Bunny : 23rd April 2012 at 08:55 .
Like-a-Bunny is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Forum Jump

All times are GMT +2. The time now is 06:35.