Gamer.nl Register FAQ Calendar
User Name
Password

Go Back   Gamer.nl Forum > Offtopic > Hardware, Software & Gadgets
Reply

Thread Tools
Nathannn
Member
Old 19th August 2008, 22:48

Nathannn's Avatar

Andromeda antivirus?

Ik startte mijn computer vanochtend op en wat ik op het scherm kreeg was een Andromeda Antivirus reclame. Gewoon genegeerd en ik kwam er daarna achter dat er icoontje van Andromeda Antivirus op het bureaublad stond. Ik probeerde hem te verwijderen, maar daarna kwam het icoontje terug op het bureaublad. Na een tijdje was ik het zo zat dat ik het icoontje gewoon ging negeren. Ik kon daarna geen enkele programma opstarten! telkens als ik de computer opstart gebeurt precies hetzelfde. ik heb op internet geprobeerd te zoeken naar de oplossing, maar ik kwam op allemaal paranormale sites terecht. Iemand een idee hoe ik deze virus kan wegkrijgen?
Nathannn is offline   Reply With Quote
Mo2
Registered User
Old 20th August 2008, 15:36

Andromeda

Hey, ik heb hetzelfde probleem joh. Startte mijn pc op en kreeg die melding van Andromeda. Ik kon geen enkele programma opstarten. Ook kon ik het niet verwijderen uit de software. Wat is dit voor iets? Toch geen virus.

Weet jij hoe ik het weg kan krijgen??

Thanks

Quote:
Originally Posted by Nathannn View Post
Ik startte mijn computer vanochtend op en wat ik op het scherm kreeg was een Andromeda Antivirus reclame. Gewoon genegeerd en ik kwam er daarna achter dat er icoontje van Andromeda Antivirus op het bureaublad stond. Ik probeerde hem te verwijderen, maar daarna kwam het icoontje terug op het bureaublad. Na een tijdje was ik het zo zat dat ik het icoontje gewoon ging negeren. Ik kon daarna geen enkele programma opstarten! telkens als ik de computer opstart gebeurt precies hetzelfde. ik heb op internet geprobeerd te zoeken naar de oplossing, maar ik kwam op allemaal paranormale sites terecht. Iemand een idee hoe ik deze virus kan wegkrijgen?
Mo2 is offline   Reply With Quote
Ravaged
SQUEAK
Old 20th August 2008, 15:57

Ravaged's Avatar

Heb je anti-spyware programma's of anti-virusprogramma's? Zo ja, draai die dan en kijk wat er gebeurt. Zo nee, raad ik Hitman Pro aan: LINK. Daar zit een variatie van anti-spyware en anti-virus in, en meeste weet het goed te vinden. Hoop dat je het wel op kan starten...

Anders Systeemherstel gebruiken?
Registered User
Old 21st August 2008, 08:27

Thanks, Hitproman heeft bij mij gelukkig gewerkt. Die virusscanner die daarin zit, is dat een goeie?
Heb nu een trial van 30 dagen of zo...
Trouwens er zit ook Adaware in he?
Mo2 is offline   Reply With Quote
Naigel
Registered User
Old 21st August 2008, 08:33

Bij mij was het zover dat mijn computer bij de eerste muisklik vastliep, dus ik heb 'm opnieuw opgestart in de veilige modus en ben toen alles wat met Andromeda te maken handmatig gaan verwijderen. Die rotzooi zat in meerdere mappen verstopt. Ook heb ik bij uitvoeren "msconfig" ingevuld en daar bij opstarten "alaunch" afgevinkt. M'n computer doet het weer, maar voor hoelang...?
Naigel is offline   Reply With Quote
Like-a-Bunny
Administrator
Old 21st August 2008, 09:04

Like-a-Bunny's Avatar

Ik zou als ik jullie was zowel AVG als Avast! eens een keer installeren, updaten en een volledige check laten doen. Komen steeds als beste uit de test (consumentenbond bijv.), ook boven betaalde pakketten.
SQUEAK
Old 21st August 2008, 09:18

Ravaged's Avatar

AVG draai ik ook als virus scanner, en ben er erg tevreden mee. En ja, Ad-aware zit in het pakket. Of de virus-scanner goed is weet ik niet, maar zoals Bunny zegt: AVG installeren (er is een gratis versie). Avast! ken ik niet, maar zal ook wel goed zijn dan...
Administrator
Old 21st August 2008, 09:22

Like-a-Bunny's Avatar

Ik gebruik beide, om en om, al een hele tijd en ze zijn erg goed. Niet zó goed als bijvoorbeeld Nod32, maar die kost me wat teveel. Bij Avast! schrik je je soms alleen kapot bij het updaten: 'You're virusdatabase has been updated' over de speakers.
Banned
Old 21st August 2008, 10:21

Mojo_'s Avatar

Nod32 is idd goed.
Mojo_ is offline   Reply With Quote
PandaXL
Registered User
Old 23rd August 2008, 11:48

Andromeda verwijderen

Ik heb dit virus ook mogen ontvangen, het heeft tot op heden geen schade aangericht maar het is erg vervelend omdat het steeds op je bureaublad verschijnt. Je kunt deze rommel verwijderen door in windows taakbeheer eerst de twee executables te beeindigen: AndromedaAv.exe en av.exe. Vervolgens kun je met verkenner de gehele map ..\program Files\AndromedaAV te verwijderen. Daarna ook de windows prullenbak leegmaken! Verder heb ik voor de zekerheid alle cookies en temp files laten verwijderen. Het is trouwens vreemd dat gerenomeerde virusscanners als Symantec en Panda dit niet automatisch detecteren en verwijderen!
Hitman ga ik ook nog eens proberen.
PandaXL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Forum Jump

All times are GMT +2. The time now is 20:45.