PDA

View Full Version : Minecraft

Pages : [1] 2

Varonion
31st August 2010, 01:43
http://minecraft.net/img/logo.gif

About the game

Minecraft is developed by Markus Persson. It's been under development since about May 10, 2009.

You can read the full credits here (http://minecraft.net/credits.jsp), or read about support and frequently asked questions here (http://minecraft.net/support.jsp).

Origins

I started Minecraft after playing some Infiniminer with a couple of people from TigSource.
I realized that a game that simple yet that dynamic had a lot of potential to turn into a really great game, and kept coming up with things I wanted to change and stuff I wanted to add.
I had recently quit my job as a game developer to be able to focus more on indie game dev during my free time, and I was looking for a new game to develop. I had a few ideas floating around, but most required really long development times.

These two factors led to Minecraft.

Development and philosophy

Waterfall is dead, long live agile!

I've got a few plans and visions, but my only true design decision is to keep it fun and accessible. There's no design doc, but there are two lists; one for bugs, and one for features I want to add but think I might forget.
I make sure to play the game a lot, and I've built my share of towers, and flooded my share of caves. If something ever doesn't feel fun, I'll remove it. I believe that I can combine enough fun, accessibility and building blocks for this game to be a huge melting pot of emergent gameplay.

I strongly believe that all good stories have a conflict, and that all good games tell a good story regardless of if it's pre-written or emergent. Free building mode is fine and dandy, but for many people it will ultimately become boring once you've got it figured out. It's like playing a first person shooter in god mode, or giving yourself infinite funds in a strategy game.. a lack of challenge kills the fun.
For survival mode, I'd rather make the game too difficult than too easy. That also means I'm going to have to include some way of winning the game (or some other climax) to prevent it becoming too exhausting.

But if it's no fun, I'll redesign.

The future

I plan on developing Minecraft until it's a finished complete game, with a downloadable client (with fullscreen mode), custom key re mappings and possibly modding support.

For as long as people enjoy and purchase the game, I will develop extensions after the game is done. These will be free for anyone who has purchased the game.

Once sales start dying and a minimum time has passed, I will release the game source code as some kind of open source. I'm not very happy with the draconian nature of (L)GPL, nor do I believe the other licenses have much merit other than to boost the egos of the original authors, so I might just possibly release it all as public domain.

http://fc06.deviantart.net/fs47/i/2009/222/5/3/Minecraft___Server_060809___1_by_Nova225.png

http://www.writsoft.com/~ninti/MinecraftLoopsDeLoop.jpg

http://www.nikdaum.com/news/minecraft3.jpg

http://www.nikdaum.com/news/minecraft3.jpg

http://www.cosmicmaher.com/wp-content/uploads/2009/09/minecraft.jpg

ANgI2o_Jinc

Jxz04gqxH1M

http://minecraft.net/

Heb dit spelletje vanavond pas ontdekt. Maar ga hem morgen zeker uit testen!

Disturbed
31st August 2010, 02:45
Had zonet al de link op YT gekeken bij toeval. Ziet er interessant uit! :)

Illuvater
31st August 2010, 11:49
Minecraft is awesome. Vrolijk je eigen mijn maken in de wildernis, met deuren, ramen en fakkels.

Of je eigen achtbaan, dat kan natuurlijk ook.

Varonion
31st August 2010, 15:50
Heb vandaag even gespeeld en het is echt awsome :D. Je kan de gekste dingen maken :P.

Lush High
31st August 2010, 16:59
Een huisgenoot van me is vanaf het begin al een groot fan, altijd 'minecraft dit, minecraft dat'. Grote verslavingsfactor volgens mij :D

Varonion
31st August 2010, 23:12
Een huisgenoot van me is vanaf het begin al een groot fan, altijd 'minecraft dit, minecraft dat'. Grote verslavingsfactor volgens mij :D

Klopt, vooral omdat de mogelijkheden eindelijk lijken.

zalzaron
6th September 2010, 01:18
Na een dag of 2 met de freebuild versie aan de slag te zijn geweest besloten het spel te kopen voor een luttele 10 euro.

Ik begon rustig te spelen en nadat ik even een mijn-huis had gebouwd, een boerderij aan het water neer gezet en een houten fort halverwege de route daarheen gebouwt was ik alweer 3 uur verder zonder het in de gaten te hebben.

Verslavend en de tijd vliegt voorbij, een uitstekende combo voor een game lijkt me zo. Ik zit nog pas net in de begin phase, beetje stenen gereedschappen in elkaar zetten, zorgen dat je eten hebt voor het geval je gewond raakt en de bergen helemaal kapot maken met je tools in de zoektocht naar kool en hopelijk goud of diamant voor een hoger niveau gereedschap.

Ik ben nog niet eens begonnen met het aanleggen van een mijnwagen, een haven, een harnas, een pijl en boog, een huis waar je u tegen zegt, het bos rondom mijn pad wegkappen, een toren aanleggen om de omgeving eens goed te kunnen bekijken, en eigenlijk nog veel meer om op te noemen.

Dit spel gaat zo lang door als dat je zelf wilt en zelf kunt bedenken. Zodra je klaar bent met 1 gebouw heb je alweer 10 nieuwe dingen bedacht om in elkaar te zetten of te ontwerpen.

Voor de magere 10 euro die het nu kost (gaat schijnbaar later 20 euro kosten) krijg je een geweldige game waar je werkelijk honderden uren in kwijt kan. De lelijke graphics zijn absoluut geen enkel punt want na een uurtje ben je al zo volledig in de game op gegaan dat je zelf alla lego met fantasie alles opvult. Ik zou bijna zeggen dat de graphics het een soort van retro 8-bit stijltje geeft, maar dan zou ik wellicht wel erg doorslaan in mijn fanboyism :D

Een vriend van mij heeft hem ook gekocht dus wellicht zal ik spoedig nog wel verslag doen over hoeverre de multiplayer de moeite waard is. De singleplayer survival mode is op zichzelf daarintegen al 100% de prijs waard. Voor 10 euro zal je niet snel een game vinden waar je zo erg in op kan gaan en waar iedereen met ook maar een greintje fantasie zichzelf uren kan verliezen.

Disturbed
8th September 2010, 14:39
Kwam ik gisteren thuis, had mijn broertje ineens minecraft gekocht! Chiiiilll!

Anyway, nog maar even gespeeld, dus een goede impressie heb ik niet. 1 ding is wel vet, en dat is je autoritah uiten op onwetende koeien en varkens en agressieve zombies. Leuk man!

AsHo
9th September 2010, 13:50
Haha toen ik het youtube filmpje keek dacht ik.. omg wat ziet dit er uit. Maar ben nu even de classic aan het spelen (via minecraft in internet explorer). Ik snap wat hier zo verslavend aan is. Maar waarom hebben ze gekozen voor deze lelijke lage resolutie build. De game zou nog aantrekkelijker worden als je mooie highres textures maakt.

Maar echt een grappig spel. Hier kan je inderdaad uren zoet mee zijn. En gebouwen maken heeft nog een doel ook, zodat de zombies e.d. niet bij je kunnen komen. Leuk verzonnen!

Ik ga even verder bouwen, wie weet koop ik hem wel. :P

Overigens zijn er 127643 mensen die de game al hebben gekocht volgens de stats. Dat keer 10 euro. Had ik het maar uitgevonden O+ :+

bartpetat
9th September 2010, 19:55
minecraft is echt zo awesome.
heb al meerdere tunnels tot de diepste plekken van de map gemaakt. zelfs daar vind je random grotten met water of lava.
enorm verslavend spel en ik denk dat ik hem ook zeker nog ga kopen in de komende dagen.

AsHo
10th September 2010, 16:53
Hehe.. het concept is zo simpel eigenlijk. Maar voor je het weet ben je weer een uur verder. Heb net een MEGA wolkenkrabber gebouwd. Zoiets als de voormailige WTC gebouwen... :P

Tikal
22nd September 2010, 21:28
Ik heb zojuist ook Minecraft aangeschaft en damn wat is het verslavend. Ik moest mezelf echt forceren om te stoppen, met een awesome underground lair uit de grond te hakken, om te voorkomen dat ik morgen ochtend nog bezig ben.

Zo was ik lekker uit het niets een diepe schacht aan het graven voor m'n ondergronds onderkomen, om er achter te komen dat het op gegeven moment toch erg donker werd.
Tijd voor wat licht! Ik ging dus wat bomen te hakken om die om te zetten in hout en die op zijn beurt weer om te zetten in stokken. Vervolgens combineerde ik de stok met wat Coal, die ik daarvoor al tegen was gekomen, om een fakkel te maken.
De fakkel houdt op het moment m'n nederig stulpje nu sfeervol belicht.
VET! :D

Lush High
22nd September 2010, 21:44
Maar waarom hebben ze gekozen voor deze lelijke lage resolutie build.

Volgens mij is het 1 gast die het hele spel heeft gebouwd? :P

CoinOperatedBoy
22nd September 2010, 22:11
Ik heb het ook, echt een vette game voor dat geld! :) Ben direct als een mongool de grond in gegaan op zoek naar lava en random grotten, erg leuk om te doen.

Tikal
23rd September 2010, 13:53
Dit filmpje had mij trouwens overtuigt om het spel aan te schaffen. :P
LnjSWPxJxNs

AsHo
6th October 2010, 12:55
Volgens mij is het 1 gast die het hele spel heeft gebouwd? :P

Ja, volgens mij ook. Ik zou deze game samen met wat andere hobby programeurs graag in een nieuw jasje willen steken hehe.. :) Beter goed gejat dan slecht verzonnen zeggen ze weleens toch?

RomeoX
6th October 2010, 19:25
Dit filmpje had mij trouwens overtuigt om het spel aan te schaffen. :P
LnjSWPxJxNs

Haha dat filmpje is toch wel fenomenaal _O_

Maar het overtuigt mij niet om dit spel te proberen. Ik ben al niet zo van de bouw/ontwerp spelletjes, en ik ben ook bang dat ik stevige koppijn krijg als ik hier een hele tijd naar moet kijken. Toch vind ik het wel interessant om te zien hoeveel mensen zo lyrisch hier over zijn, dus om die reden zal ik het toch eens gaan proberen. Eigen ervaring zal mij moeten overtuigen, want ik zie het echt niet in de filmpjes en screenshots. :)

Illuvater
6th October 2010, 20:23
Echt RomeoX, die 10 euro is het meer dan waard. Persoonlijk zou ik er nog veel meer voor betalen, aangezien ik er al meer tijd in heb zitten dan bij menig AAA titel.

Varonion
6th October 2010, 20:31
Leuk om zoveel reacties te zien! Heb het zelf al een tijdje niet meer gespeeld vanwege een druk sociaal leven maar ga het zeker nog eens spelen :)!

Tikal
6th October 2010, 20:49
Zo, ik heb maar een nieuw huis gebouwd:
http://img202.imageshack.us/img202/5089/newlso.th.jpg (http://img202.imageshack.us/i/newlso.jpg/)

De vorige was bijna compleet van hout, en uiteindelijk niet zo'n succes:
http://img202.imageshack.us/img202/1707/oldgr.th.jpg (http://img202.imageshack.us/i/oldgr.jpg/)

Jammer ook dat m'n nabij, door mijzelf aangelegd, bos toen ook bijna totaal is afgebrand. :P

bartpetat
6th October 2010, 21:01
Echt RomeoX, die 10 euro is het meer dan waard. Persoonlijk zou ik er nog veel meer voor betalen, aangezien ik er al meer tijd in heb zitten dan bij menig AAA titel.

GFT!!

Minecraft is voor mij al de game of the year, boven een topper als halo reach (verder niet veel spellen gekocht eigenlijk)
minecraft O+

Tyspolir
6th October 2010, 21:53
Maar je kan dus als het ware een eigen dorp bouwen? Een stad? Je kan de zeven wereldwonderen etc nabouwen? Wat zijn de restricties?

Ik heb net dat filmpje gezien van dat huis dat afbrandde en dat zag er wel leuk uit, maar ben je niet uren bezig met materialen 'farmen' om iets te bouwen?

bartpetat
6th October 2010, 22:01
Je bent inderdaad uren bezig met 'farmen'. Je merkt het alleen niet want je wil nog net die paar blokken weg hebben om je bouwwerk te kunnen voltooien. en daarna, als je fantasie het toelaat, begin je weer aan een nieuw bouwwerk. zelf heb ik nu een redelijk kleine (25 hoog) piramide gemaakt. ook ergens afgelegen nog een bruggetje gemaakt.
Omdat de hele wereld random is heb ik ergens in mijn wereld een diepe grot gevonden. het bleef maar doorgaan en ik vond het zo leuk om dieper en dieper te gaan dat ik uiteindelijk de weg kwijt was. Toen dacht ik bij mijzelf dat ik zelf vast zat ipv de gamecharacter. je wordt echt in het spel gezogen :P

niet nadenken maar kopen nu hij nog 10 euro is. en dadelijk wanneer hij 20 euro is en je hebt hem nog niet gekocht moet je hem alsnog halen.
elk uur dat je hem niet gekocht hebt is een uur dat je geen minecraft hebt kunnen spelen

Tikal
6th October 2010, 22:04
Je hebt als het goed is ook een creation mode (te zien op de eerste screenshots in de OP), waar je naar hartenlust kunt bouwen met oneindig resources zonder te hoeven farmen.
Zelf heb ik alleen nog maar Survival Mode geprobeert, en dat vind ik persoonlijk heel leuk. Een beetje langzaam opbouwen, schuilen in een holletje als het nacht wordt. Om uiteindelijk na een lange tijd naar buiten te durven in harnas met een zwaard en pijl en boog. :P

Tyspolir
6th October 2010, 22:11
Enig idee wanneer de beta komt ongeveer? Want anders probeer ik liever een weekje of wat de trial om te zien hoe het echt speelt :P

topper
7th October 2010, 18:58
Een week een trial spelen voor een spel dat een tientje kost....... shiiiit

Tyspolir
7th October 2010, 19:40
Niet iedereen heeft het zo breed als jou. Arme studenten enzo..

topper
7th October 2010, 21:50
Dan ga je toch lenen.. bijna geen rente.

havik
9th October 2010, 18:18
eind van de maand komt een grote update, dikke kans dat daarna het spel in beta gaat en dus 15 euro kost

caza
9th October 2010, 18:22
Heb het spel ook gekocht, leuk, en verslavend, je blijft maar graven :P. Tweede nacht amper overleefd, kon geen torch maken, gebruikte flint ipv coal, dat spul lijkt ook zo op elkaar. Vanavond weer eens verder ontdekken.

Disturbed
9th October 2010, 18:58
Heb het spel ook gekocht, leuk, en verslavend, je blijft maar graven :P. Tweede nacht amper overleefd, kon geen torch maken, gebruikte flint ipv coal, dat spul lijkt ook zo op elkaar. Vanavond weer eens verder ontdekken.

Had ik ook. Begon me echt DOOD te ergeren aan dat ik geen fakkels kon maken, want ik wist zeker dat het coal was. Bleek het dus zo'n flint te zijn. FML.

The_wildcard
9th October 2010, 19:12
Dit doet me zo aan lego denken, wil het spel wel graag proberen? wat voor soort speel ervaring is het dan?

caza
9th October 2010, 20:30
@Disturbed, haha, ik voelde me ook al zo'n noob.

Net van een klif afgevallen terwijl ik vrolijk aan het bouwen was en niet oplette, hé geen aarde meer onder mijn voeten, poef, baf, respawn.

@The_wildcard Lego, Sim(s) City, Dungeon Keeper, lekker de chileense mijnwerker uithangen en dan ontdekken dat je jezelf hebt vast gegraven in een grot. Het is allemaal first person, dus met je boog en pijlen zou je 't ook nog kunnen, de survival mode, als een FPS game (nog niet uit kunnen proberen).

zalzaron
9th October 2010, 20:32
Dit doet me zo aan lego denken, wil het spel wel graag proberen? wat voor soort speel ervaring is het dan?

De survival mode is proberen te overleven tegen de zombies en andere schepsels, opzich niet erg moeilijk wants als je wil kan je een gat van 4 bij 4 bij 4 blokken maken en er nooit uitgaan maar iedereen met ook maar een klein beetje fantasie zal zoiets nooit laten gebeuren.

Voor je het weet bouw je een mijn huis, dan weer een boederij, dan leg je weer een weg aan voor je mijnwagen, dan ben je weer een muur aan het bouwen, dan ben je weer aan het rennen van die spin die je niet zag, dan ben je weer in een grot terecht gekomen waar geen eind aan lijkt te komen, dan stuit je uit het niets op een grote diamant ader, enz enz.

Het spel gaat zo ver en lang door als jijzelf toelaat met je fantasie en toewijding. Op die manier is het een hoop als Lego. Je kan wat blokjes op een veld klikken en dan vragen wat er de lol van is of je kan met je vrienden gigantische forten bouwen en de grootste avonturen beleven.

Tyspolir
9th October 2010, 21:03
Ik ben overtuigd btw, heb de game gekocht. Maar hoe kies je verschillende spelmodi zoals survival en unlimited resources enzo? Ik kan alleen Singleplayer kiezen en dan een world maken, maar verder geen opties.

bartpetat
9th October 2010, 21:38
unlimited resources zit niet in de alpha zover ik heb gevonden. single player is survival tenzij je de moeilijkheidsgraad uitzet.

Hutspot01
12th October 2010, 14:23
Voor je het weet bouw je een mijn huis, dan weer een boederij, dan leg je weer een weg aan voor je mijnwagen, dan ben je weer een muur aan het bouwen, dan ben je weer aan het rennen van die spin die je niet zag, dan ben je weer in een grot terecht gekomen waar geen eind aan lijkt te komen, dan stuit je uit het niets op een grote diamant ader, enz enz.

Oh, ik ben compleet verslaafd. Het concept van deze game is imho briljant meeslepend en immersive. Bouwen, craften, minen, farmen, vechten, rennen voor je leven, op ontdekkingstocht gaan, whatever.. Er komt gewoon geen einde aan zo lang je fantasie strekt.

Twee weken geleden ben ik op aanraden van een vriend begonnen. Die wist me niet te vertellen wat Minecraft nu eigenlijk precies was, enkel dat ie al dagenlang achter z'n PCtje zat te vegeteren. Ik vond het allemaal wat vaag klinken. Hij reutelde ook vrij incoherent, wat ik niet van hem gewend ben. Dus ik dacht, laat me maar eens kijken wat dit dan is, en voor ik het door had was ik serieus 12 uur verder.

Het is heel gek. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat minecraft nu precies is. Bij de meeste games heb je doelen en speel je de game na verloop van tijd uit. Je kunt vrij simpel vaststellen wat zo'n game dan "is". Minecraft lijkt voor zo ver ik nu er in zit als doel enkel het prikkelen en stimuleren van je fantasie te hebben, met als neven doel jezelf verwonderen over de fantasie van anderen.

Anyway, ik heb het subietelijk gekocht. Want voor dat tientje is het zó enorm veel lol, dat kun je imho niet laten liggen. Wat mij betreft is het de game van het jaar. Er gaat alleen ongemerkt wel héél véél tijd in zitten, dus of het een wijze aankoop is geweest: lijkt me niet. :S

Zelf heb ik alleen nog maar Survival Mode geprobeert, en dat vind ik persoonlijk heel leuk. Een beetje langzaam opbouwen, schuilen in een holletje als het nacht wordt. Om uiteindelijk na een lange tijd naar buiten te durven in harnas met een zwaard en pijl en boog. :P

Same here. ^^

Pinglord
13th October 2010, 14:01
Ik heb het spel drie dagen geleden aangeschaft, en ik kan gewoon niet ophouden met spelen! Al ben ik alleen nog maar bezig met het uithakken van een kasteel uit een berg. Daar is nogal wat tijd in gaan zitten, en ik ben er nog lang niet klaar mee! Eerst de buitenkant, dan de binnenkant mooi maken.

Zijn er trouwens nog mensen met tips van hoe je bepaalde items kunt maken? Misschien ben ik een beetje fantasieloos, maar als ik dan hier lees over "een weg aanleggen voor je mijnwagen" , dan vraag ik me af: Hoe maak je die? En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Edit: Misschien leuk om wat screenshots te plaatsen van wat iedereen allemaal gecreëerd heeft? Ik ben namelijk erg benieuwd! :)

Tyspolir
13th October 2010, 14:08
Heb precies hetzelfde :) daarom maar even deze site bij de hand gehouden:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Crafting

zalzaron
13th October 2010, 14:11
Sporen voor je mijnwagen zijn:

6 ijzer:

Links boven, links midden, links onder.

Rechts boven, rechts midden, rechts onder.

1 stick:

midden.

Dan krijg je 16 of 18 tracks om een spoor mee te bouwen voor je minecart:

5 ijzer:

Links midden, links onder, midden onder, rechts onder, rechts midden.

De minecraft wiki is inderdaad een enorme hulp.

Hutspot01
13th October 2010, 18:38
Zo, ik zit gelukkig met een groepje vrienden op een privé server nu. Publiekere servers zijn leuk, maar jammer genoeg zijn er te vaak eikels die het leuk vinden je bouwsels te vandaliseren, of om je spullen te jatten.

Ook tof: samen projecten opzetten. Zo zijn we nu een gigantische piramide aan het bouwen. En we zijn een soort bovengrondse/ondergrondse metro aan het bouwen die de gebiedjes, sites, landmarks, whatever verbindt. :)

Oh, ik kan niet meer stoppen... ^^

Ubertheman
23rd October 2010, 21:40
Ik host nu zelf ook een privé server, erg leuk inderdaad. Jammer alleen dat er zoveel nog niet werkt in multiplayer, ik had wel samen wat mobs willen bevechten of ingewikkelde redstone dust systemen op willen zetten. De community is ook al heerlijk groot, ik ben nu allerlei mods en plugins en dergelijke aan het uittesten om te kijken welke het leukste zijn.

edit: De flexibiliteit van de server software is ook heerlijk. Je kan alle data heel makkelijk backuppen en dergelijke, waardoor je met een gerust hart gekke dingen kan uitproberen.

Noxic
23rd October 2010, 22:01
Ik kwam er gewoon achter dat MineCraft zelfs op mijn oude iBook draait! Zodra ik thuis ben ga ik gelijk eens proberen. Lijkt mij echt super vet!

Mammoet 007
16th December 2010, 21:10
The next epoch is upon us! The skies are trembling, pigs are growing wings, and the nether is turning awfully cold, as Minecraft slowly crawls out of Alpha..

Minecraft will reach Beta status on December 20th, 2010.

With Beta comes a larger focus on polish and content, and we’ll start early on with adding proper modding support with a stable API, and we’d love all input we can get on this from the modders out there. We’ll also add some kind of non-intrusive narrative to the game to help drive the game experience early on, and to provide some kind of late game goal. There will be a bigger focus on testing and stability as well, with more time between updates.

When the game enters beta, the price will rise to 14.95 Euro.

We will also change the license to remove the line that promises all future versions of the game for free. Please note that this change only affects people who buy the game after December 20, so if you got the game for during alpha, you will still get all future updates for free, despite this change. A promise is a promise.
Buying the game during beta will include all updates up until release, of course, and bug patches will be free.

Soon, you will be able to buy gift codes for Minecraft, perfectly timed for the holidays! Even better, if you buy those before December 20, accounts created from these codes will count as alpha accounts, and will receive all future updates for free.

And the next game update (with server-side inventory) is coming next week, before Beta

Merry holidays happy! :D

Beta!

Zspirit
17th December 2010, 09:40
Minecraft wordt pownage, ik heb het al een weekje intensief gespeeld(ik houw van tunnels maken :P)
maar nu wacht ik tot het spel af is, want als ik nu super veel speel dan heb ik geen zin meer als t spel af is :P

Vehnz
8th January 2011, 10:55
Minecraft is geweldig.
het is een spel zoals geen ander.
maar de trail is niets in vergelijking tot de survival mode.
want als er zombies en spinnen in de game zijn, word het spel wel een stuk leuker.
maar als je het een tijdje speelt gaat de meeste lol er wel af omdat je het meeste wat je wou doen dan al wel gedaan hebt.
daarna zou ik als ik jullie was een leuke mp server gaan zoeken en daar mp survival of creative gaan doen om wat cools te maken of zo...
maar minecraft is het geld meer dan waard als je t mij vraagt :3

Kesenaie
15th January 2011, 21:59
http://oi56.tinypic.com/zlc7me.jpg

Mijn underground tree farm.. staan nu 3 boompjes in en heel veel saplings xD Maar ik heb het heel klein gehouden. Ik heb het in een al bestaande grot gemaakt. Ik zoek nu nog iets om te maken, ik wil een underground animal farm maken.. maar daarna weet ik het niet xD
Iemand enige ideeën?

masterwillems
23rd January 2011, 11:00
Gisteren een Rocket Silo gebouwd met een vriend van mij :D!

11GUjLOMA8E

The Chosen One
23rd January 2011, 12:16
Wow maar 2 pagina's hier? Op xbw zitten ze al in het 3e deel en dat zit nog in de GM.

Ff wachten nog tot de nieuwe pc dan begin ik weer een beetje, eerst JC2 e.d., want heb nu al backups gemaakt van alle saves en gedoe.

Verder de grond egaliseren voor me kasteeltje. :P

Disturbed
23rd January 2011, 14:19
Omfg wat een bazenfilmpje willems. :'D

zalzaron
23rd January 2011, 14:28
Als er een Gamer.nl minecraft server was dan zou er wellicht wat leven in te blazen zijn.

masterwillems
23rd January 2011, 20:15
Vanavond nog een Sphinx gemaakt :P:

http://i56.tinypic.com/72gnl0.jpg

Krush
28th January 2011, 14:02
Ik ga het kopen nu is het op het moment 15 euro valt best mee, echt hilarisch als je het met meerdere speelt :_O_

PS: hebben ze een vriendelijst bij het spel?

BiT
28th January 2011, 14:53
Ik speel het nu een week ofzo, en het is echt verschrikkelijk verslavend.
Een internet-vriend van me heeft een eigen server opgezet waar we met een aantal online vrienden spelen. Echt super.
Zonder die sociale interactie zou ik het denk ik wel redelijk saai vinden...

AsHo
28th January 2011, 15:34
@ Masterwillems & BiT:

Hebben jullie een IP adres of is de server gesloten?

BiT
28th January 2011, 15:53
Die van mij is redelijk private, alleen goede kennissen/vrienden krijgen het IP. Sorry :)

GNL server zou leuk zijn trouwens!

masterwillems
28th January 2011, 16:04
@ Masterwillems & BiT:

Hebben jullie een IP adres of is de server gesloten?

De server waar ik op zit is van een vriend van mij en die is alleen up als we bezig zijn. Dit heeft geen vaste tijden maar is up wanneer hij/wij willen spelen.

Misschien dat we een weekend kunnen plannen dat we een servertje opzetten, dat is volgensmij niet zo moeilijk :P.

AsHo
29th January 2011, 15:03
Ik host nu zelf ook een privé server, erg leuk inderdaad. Jammer alleen dat er zoveel nog niet werkt in multiplayer, ik had wel samen wat mobs willen bevechten of ingewikkelde redstone dust systemen op willen zetten. De community is ook al heerlijk groot, ik ben nu allerlei mods en plugins en dergelijke aan het uittesten om te kijken welke het leukste zijn.

edit: De flexibiliteit van de server software is ook heerlijk. Je kan alle data heel makkelijk backuppen en dergelijke, waardoor je met een gerust hart gekke dingen kan uitproberen.

Mag ik jou IP weten dan? Kom ik op jouw server e.e.a bijbouwen ;) Is die 24/7 online?

Ubertheman
29th January 2011, 16:33
Sorry, mijn server draait op het moment niet meer, geen van mijn vrienden is nog actief. Als we het weer veel gaan spelen, zet ik hier wel een berichtje neer.

AsHo
30th January 2011, 11:20
Helaas... Ik heb overigens een mooie site voor servers:

http://mcserverlist.net/

masterwillems
31st January 2011, 09:10
Ik zal vanavond eens kijken of ik een servertje kan opstarten :). Ik zal rond 8 uur even posten of hij up is of niet :).

masterwillems
31st January 2011, 15:49
Ik heb een servertje up, (als het goed is, nog niet van buitenaf kunnen testen.)

Voor geïnteresseerde: 80.100.132.238:25565

Edit: Server is even off, gaat vanavond weer aan voor de geïnteresseerde :).

Edit 2: Lukt niet om de server via buiten bereikbaar te krijgen, dus denk niet dat hij vanavond on gaat.

BiT
1st February 2011, 01:22
En ik ben weer 4 uur verder...

AsHo
4th February 2011, 02:16
Ik ken het... (zie posting time haha)

Faure
4th February 2011, 03:58
Godver..................

Te verslavend. Zit op een server met oude guildmates, heb een nice huisje boven de grond, en dan een Ikea Swedish Sauna Pool met glazen wand half onder de grond.

En een heuvel met glazen dak voor mijn farms.
En nu is het alweer 3 uur later dan ik wilde.

Faure
4th February 2011, 14:09
Huis van afstand, met een huge defence, want ik heb al 4x de helft moeten repareren.....
http://img87.imageshack.us/img87/3496/15838173.jpg

Ingang met bruggetje en water.
http://img191.imageshack.us/img191/7169/13260328.jpg

Achterkant vh huis, op het balkon.
http://img716.imageshack.us/img716/8347/10003957.jpg

Trappetje omhoog naar de uitkijk
http://img192.imageshack.us/img192/4883/96852534.jpg

Vanaf de uitkijk
http://img189.imageshack.us/img189/8140/50301073.jpg

Dak van mijn farms
http://img535.imageshack.us/img535/9986/40008439.jpg

Huisje vanaf het dak van mijn farms
http://img823.imageshack.us/img823/6663/87938271.jpg

De ikea swedish souna pool, vanaf buiten in der tuin.
http://img201.imageshack.us/img201/7941/51977982.jpg

http://img511.imageshack.us/img511/2373/31329583.jpg

De ikea swedish souna pool, vanaf binnen.
http://img684.imageshack.us/img684/214/98295759.jpg

De pool, met glazen vloer.
http://img109.imageshack.us/img109/7140/54230211.jpg

Waterroom (onder de pool).
http://img130.imageshack.us/img130/6499/61725552.jpg

Alles is nog WiP, ik heb vanaf mijn waterroom de ingang naar mijn HUGE mijn. De waterroom word dan later storage oid, nu is t nog niets.

Pics van mijn secret batcave komen later. Das in feite een huge hall onder de zee (met een uitgang naar boven) die uitkomt in mijn mijnen en redelijk snel vanuit het huis ook te bereiken is.

Ubertheman
4th February 2011, 14:45
Dat van die defense is wel echt irritant ja. We hadden eerst een prachtige verdediging opgebouwd met hoge muren en een diepe slotgracht, maar toen kwam er een update waarmee die spinnen muren kunnen beklimmen en moeten we daar weer iets nieuws voor bedenken.

marco91
4th February 2011, 16:14
denk dat ik vanavond maar eens geld overmaak naar mijn paypal ^^

The Chosen One
4th February 2011, 18:03
Gewoon aan je bankrekening koppelen.

En waarom repareren? Is er een update geweest ergens van dat het kapot gaat?
Al ff niet gespeeld, heb al backup gemaakt van de meeste zooi op een andere schijf dus begin pas weer als de nieuwe pc er is.

zalzaron
4th February 2011, 21:39
Laat ik dan ook maar wat beelden delen van mijn prachtige creatie op de server van de minecraft community op steam.

http://img94.imageshack.us/img94/3047/31601297.jpg

De muur van mijn fort.

http://img198.imageshack.us/img198/4017/29517979.jpg

De deur van mijn fort

http://img4.imageshack.us/img4/458/34548849.jpg

De trap in en mijn broeikas inclusief mooie bomen ofc.

http://img545.imageshack.us/img545/9746/85868843.jpg

De toren boven op mijn fort vanwaar ik de minder getalenteerde kunstenaars beoordeel.

http://img600.imageshack.us/img600/5258/38630436.jpg

Mijn farm onder mijn broeikas, ooh the irony.

http://img811.imageshack.us/img811/2032/14623926.jpg

De brug die de achteringang van mijn fort verbind met het huis van mijn buurman die ook het plaatje te zien is.

Indien je zo onder de indruk bent van deze creaties die de Mona Lisa op gelijke voet met een vingerverf werkje zetten kan je er zelfs doorheen lopen op de server.

46.4.195.213 IP van de server.

PSSpyker
5th February 2011, 12:34
Na het zien van filmpjes en het horen van leuke verhalen heb ik de beta gekocht, straks dus maar eens uitproberen :D.

marco91
5th February 2011, 21:28
zo, heb hem ook maar aangeschaft

AsHo
7th February 2011, 22:15
Laat ik dan ook maar wat beelden delen van mijn prachtige creatie op de server van de minecraft community op steam.

Indien je zo onder de indruk bent van deze creaties die de Mona Lisa op gelijke voet met een vingerverf werkje zetten kan je er zelfs doorheen lopen op de server.

46.4.195.213 IP van de server.

Waar zit je ergens en wat is je naam. Ik heb namelijk ook een bouwwerk op deze server :)

Faure
7th February 2011, 22:23
Heb me inmiddels gestort op een onderwater basis. Nog een heel karwij omdat je eerst alles moet sculpten met dirt en dan met glas (of wat je wilt) eromheen kleien om vervolgens alle dirt binnenin weer weg te hakken.

zalzaron
7th February 2011, 22:27
Waar zit je ergens en wat is je naam. Ik heb namelijk ook een bouwwerk op deze server :)

Niet heel ver van de start plaats, het is nogal lastig te beschrijven maar als je een gigantische toren gemaakt van glas en stepping stones kan zien, dan kan je vanaf daar mijn base zien.

BiT
7th February 2011, 22:40
btw, je kan met F2 een screenshot maken. Komt dan in je C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\.minecraft\ map!

AsHo
8th February 2011, 00:12
Niet heel ver van de start plaats, het is nogal lastig te beschrijven maar als je een gigantische toren gemaakt van glas en stepping stones kan zien, dan kan je vanaf daar mijn base zien.

Ok, mijn base is in de buurt van het hele grote Zelda driehoekteken. Als je begrijpt wat ik bedoel. Iets verderop ligt een redelijk groot schip met een wit zeil. Aan het vaste land is dan mijn base. Een momenteel drie verdiepingen tellend gebouw van stone en glas.

BiT
9th February 2011, 01:47
De Auth server ligt eruit... Mooi moment om naar bed te gaan. Heb er weer 4 uur op zitten... Nog wat screenies:
Mijn bunker:
http://i21.photobucket.com/albums/b284/tomloth/2011-02-09_010623.jpg

http://i21.photobucket.com/albums/b284/tomloth/2011-02-09_010656.jpg

LOL:
http://i21.photobucket.com/albums/b284/tomloth/2011-02-09_011023.jpg

http://i.imgur.com/br3vb.png

AsHo
9th February 2011, 17:25
Hoe maak je zulke type kisten en die bordjes 64 aan de muur?

zalzaron
9th February 2011, 17:27
Hoe maak je zulke type kisten en die bordjes 64 aan de muur?

Is een custom texture-pack, volgens mij de RPG pack.

Die kisten zijn dus normale kisten maar dan met een andere skin.

BiT
9th February 2011, 17:44
Ik heb inderdaad een custom skin; Painterly Pack (http://painterlypack.net/).

AsHo
9th February 2011, 18:49
Aahh vandaar.. Ik hou minecraft origineel. Zo kan ik zien hoe anderen, die deze add-ons niet hebben, mijn creaties zien.

BiT
9th February 2011, 19:25
Van texture pack veranderen is echt 3 klikjes, maargoed ieder z'n ding!

AsHo
22nd February 2011, 23:36
Voor de minecraft bezitters:
Beta 1.3 is uit..

The Chosen One
23rd February 2011, 09:56
* Implemented a new lighting engine with the help of MrMessiahs (can be turned off)
* Changed the options around, added a new “Graphics options” button
* Added beds. If all players in a map sleeps in a bed during night, the game immediately skips until morning
* Added three new half-size blocks
* Added Delay/Repeater redstone dust blocks
* Added whitelisting to the server. To use, enter “whitelist <cmd>” where cmd is “on”, “off”, “add <player>”, “remove <player>”, “list” or “reload”
* New save file format, old maps need to be converted (that might take a while..)
* It’s now possible to have more than five save slots, and to rename saves
* Scrollbars in both the texture pack list, and in the map selection screen
* Replaced the Mojang splash image to reflect the new logo colors
* .. and a bunch of bug fixes and tweaks!

_O_

AsHo
23rd February 2011, 16:41
Ja ik heb het bed al gemaakt.. single player wel grappig maar zit je echt in een grote server dan gaat nooit iederen slapen (helaas)

BiT
24th February 2011, 23:38
Weer 10 uur gespeeld vandaag -_-

PSSpyker
25th February 2011, 20:01
Sinds de patch een nieuwe wereld begonnen, omdat ik deels vastzat in mijn 1e wereld.
Een bed is vooral handig om je de eerste +- 20 nachten door te komen, totdat je een basis heb opgebouwd die aansluiten op je mijnen, zodat je in theorie nachtenlang door kan gaan.

GekkeWouter
25th February 2011, 22:38
Ik zit inmiddels een tijdje op een Survival MP server, is erg leuk :) wel af en toe wat downtime van de server omdat er steeds geupdate wordt, maar t is een stuk gezelliger dan Single Player.

Misschien kennen jullie de mensen achter de server wel, dat zijn namelijk Gumby (RedEyedGaming (http://www.youtube.com/user/RedEyedGaming)) en M1nur (M1nurThr3t (http://www.youtube.com/user/M1nur)) van Youtube.
T heeft wel $10,- gekost voor een jaar online, maar het is zeker heel tof.
Mensen als Slyfoxhound en anderen zijn ook wel eens online geweest, maar volgens mij zijn die niet zo serieus bezig online.. wat wel jammer is.

(sorry als dit reclame lijkt)

Wolfwood
3rd March 2011, 00:40
Reclame (http://gamevideos.1up.com/video/id/32876)

PSSpyker
5th March 2011, 19:39
Klote, klote, klote.

Een paar dagen geleden was ik begonnen met een nieuwe wereld, waar ik erg ging role-playen en alles op hard stond. Ik had 1 houten huis gebouwd vlakbij mijn spawnpoint op het strand. Vlak buiten mijn huis stond mijn ingang tot mijn mine. Uit alle raampje gekeken voor creepers, maar niets kunnen zien. Ik loop mijn huisje uit en zie dat er een creeper bij de ingang van mijn mine staat. Die wist ik te vermoorden maar op dat moment werd ik gepakt door een andere creeper.

Een klein stukje muur van mijn huis kapot en de ingang van de mijn kapot. De schade leek beperkt, dus ging alles gelijk repareren. Leuk de ingang van de mijn opknappen, draai ik mij om.

Bleek de creeper precies de hoek te hebben opgeblazen waar mijn lava-prullenbak zit, waardoor die uit mijn (Ik dacht superveilige) container begon te lekken. Mijn hele huis afgebrand door de lava. :(

Ik was doodleuk mijn ingang van de mine aan het repareren terwijl nog geen 10 meter achter mij het (tot nu toe enigste) huis in brand staat, zonder het door te hebben :(|`(

The_wildcard
5th March 2011, 20:12
Auw dat is wel zeer klote, brengt me trouwens wel op een idee zo'n compilatie maken van what can go terrible wrong in mincraft :P

The Chosen One
5th March 2011, 20:23
Nou snap je ook waarom men tegenwoordig geen huizen meer van hout maakt. :+

*mompelt iets over middeleeuwen en omstreken*

Faure
5th March 2011, 20:38
Bij onze multiplayer server was na de update ook een en ander afgebrand, wat gek is want iedereen bij ons heeft huge ass defensies. Maar vermoedelijk was er iets veranderd en is de complete binnenkant van een kasteel van iemand ontploft.

Bij mij was ook de vloer van mijn swedish sauna kapot, maar dat was gelukkig een of twee glas-blokjes die ik moest reparen.

BiT
5th March 2011, 20:40
Ik snap ook echt niet waarom je een huis van hout zou maken... Zonde van het hout, en brandgevaarlijk...
Er dan een lava prullebak in vind ik helemaal niet slim... Waar is die lava goed voor? Na 5 minuten is het toch wel weg.

Faure
5th March 2011, 20:49
Mijn eerste huis is ook van hout, gewoon omdat dat het makkelijkste is voor de eerste nacht. Inmiddels heb ik een onderwater basis, maar mijn eerste huisje staat nog steeds, omringd door van alles ter bescherming.
Ik geloof dat obsidian het enige veilige blokje is voor lava?

Mammoet 007
5th March 2011, 21:50
Gewone stenen kunnen ook tegen lava. En glas ook. Alleen hout en wol niet.

Faure
5th March 2011, 22:06
Ja maar die gaan kapot bij explosies dus :P.

masterwillems
6th March 2011, 14:10
Hebben er mensen trouwens ook last van dat als je aan het spelen bent, dat je dan in een keer een zwart scherm krijgt en dat minecraft er mee op houd? Heb beta builld 1.3_01 en Java versie 6.24.

Nokterian
6th March 2011, 14:19
Hebben er mensen trouwens ook last van dat als je aan het spelen bent, dat je dan in een keer een zwart scherm krijgt en dat minecraft er mee op houd? Heb beta builld 1.3_01 en Java versie 6.24.

Yup heb ik ook last van zo nu en dan tis dat ik nu veel meer moet saven voor de zekerheid,was bezig in een grot wat kolen weg hakken,liep het spel vast :~/ dus opnieuw opgestart,mocht ik heel mijn huisje weer opnieuw gaan maken,terwijl ik al 2,5 uur bezig was geweest met 3 verdiepingen met van alles inrichten en een geweldig uitzicht met een opkomende zon. Kortom weer vooraf aan beginnen :|

AsHo
7th March 2011, 12:44
Reclame (http://gamevideos.1up.com/video/id/32876)

Nice! Haha.. De inception minecraft video op deze website is ook mooi gedaan. :)

Ik blijf me verbazen dat zo'n eenvoudig spel me nog steeds bezig houdt haha!

The Chosen One
7th March 2011, 14:16

Nee. :)

PSSpyker
24th March 2011, 23:17
Vandaag weer een paar uurtjes gespeeld, ik denk dat ik wel 6x dood ben gegaan, waarvan 2x heel stom, binnen 5 minuten van elkaar door lava tijdens obsidian mining|`(. Voor de rest mijn waterval cave-huis mooier gemaakt (alle lelijke cobble vervangen door smooth stone, etc). En een spawntower gemaakt waardoor ik nu veilig bovenop een tower spawn, ipv op een creeper-infested strand.
Ik ben ook verder gegaan met mijn branchmine en heb zo'n 30 diamond gevonden en nu al genoeg redstone om een chest te vullen. Het project waar ik net aan begonnen ben is een vrij grote Tree-Farm, maar ik was zo slim om eerst het omhulsel te bouwen en torches neer te zetten, zonder de dirt-vloer te vervangen. Het is namelijk behoorlijk irritant om langs bomen heen te graven als er op hetzelfde moment 43 koeien op je aan het springen zijn.

Maar morgen maak ik hem af en dan heb ik genoeg ruimte voor zo'n 100 bomen, die zo'n 8 logs per stuk droppen.;) Die Treefarm was echt nodig, want ik heb nooit genoeg hout.:+

Nokterian
3rd April 2011, 01:03
DUYEz2YOPvs

M'n eerste youtube filmpje gemaakt met fraps! ^^ Ik moet nog veel leren maar ben er wel trots op! :P

PSSpyker
3rd April 2011, 02:09
Gezien :P. Het valt mij op dat de SimpelCraft mod er nog best tof uitziet :P.

Zelf ben ik ook verder gegaan met mijn eigen wereldtje. Mijn Treefarm is af en goed voor zo'n 400 logs. Mijn branchmine is ook uitgebreid en zit nu op 36 diamonds + een hele set diamond tools. Ik heb ook het hele continent rond geweest en de meeste eilandjes eromheen, nu weet ik ongeveer het hele gebied rond mijn spawn, en het is aardig leuk.

Mijn volgende project is een port met een automatische boat-dispenser. Het wordt mijn 1e project ooit waar ik flink met redstone aan de gang moet, waar ik nauwelijks verstand van heb. Het is alleen wachten tot sommige van mijn mods weer compatible zijn, zoals de Mo's creatures mod.

GekkeWouter
3rd April 2011, 06:46
Ik zou voortaan nog even een Engelse spel check over je intro tekst heen laten gaan. Niet dat het helemaal verschrikkelijk is, maar het staat net even wat professioneler, en het is een kleine moeite.

@Spyker, je moet echt de server joinen waar ik op zit... t wordt steeds leuker.

Ik ben nu bezig een texture pack te maken, volledig op basis van Mario games. Er zijn al wel wat super mario texture packs, maar ik vind het wel tof om er mee aan te klooien :)
Hier een paar screenshots van wat ik tot nu toe heb:

De 3e afbeelding was mijn eerste versie van hout, maar die heb ik veranderd, de nieuwe is te zien in de laatste afbeelding. Die laatste afbeelding heeft bricks in het midden, hout aan de zijkanten, maar ook dit vind ik niet geweldig uitziend hout, tips?

http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-02_153758.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-02_153758.png) http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-02_154421.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-02_154421.png) http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-02_162347.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-02_162347.png) http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-02_220940.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-02_220940.png) http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-03_023938.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-03_023938.png) http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-03_024004.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-03_024004.png) http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-03_024055.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-03_024055.png) http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-03_041123.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-03_041123.png)

Oh ja, dit heb ik onder andere gemaakt op de SMP server :) Klomp + Molen:
http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-03-27_001828.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-03-27_001828.png)

En nog wat leuke spheres (4 foto's van dezelfde, en 1 die als 2e zon fungeert :) ) :
http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-01_045215.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-01_045215.png) http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-01_045249.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-01_045249.png) http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-01_045313.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-01_045313.png) http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-01_045332.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-01_045332.png)

PSSpyker
3rd April 2011, 19:54
Waarschijnlijk ga ik helemaal geen SMP spelen tot het spel volledig is. Ik wil namelijk liever wel dingen zoals de Nether hebben in SMP :P. En het hele idee dat je alleen in de wereld ben gaat natuurlijk ook verloren in SMP.

AsHo
5th April 2011, 17:49
@ Nokterian: Nice filmpje, misschien net wat te langdradig, zeker in het begin als je maar heen en weer blijft lopen. Maar voor je eerste filmpje ok toch?

@ GekkeWouter: Mooi man die spheres, heb je ergens een turtorial hoe je dit gebouwd hebt? En die zon, geeft die nog een beetje licht 's nachts? (Is het echt usefull of meer een eyecatcher?)

Nokterian
5th April 2011, 20:57
Dank je ondertussen heb ik een 2de gemaakt! Maar dan van Bulletstorm en met beter commentaar ;)

PSSpyker
5th April 2011, 22:10
Vandaag een zombie-pig spawner tegen gekomen. Wat best vaag is want voor zover ik weet heb ik geen een mod geinstaleerd die dit effect kan hebben.

Ah, wel, gratis gunpower, buckets en music disc!!! (mijn Allereerste Ever!). En makkelijk om te bouwen naar een bacon-farm :D

GekkeWouter
6th April 2011, 02:05
@ GekkeWouter: Mooi man die spheres, heb je ergens een turtorial hoe je dit gebouwd hebt? En die zon, geeft die nog een beetje licht 's nachts? (Is het echt usefull of meer een eyecatcher?)

Ik had in Beta 1.3 een spheres mod (http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=156902) geinstalleerd, en daarmee een paar spheres gemaakt, screenshots van alle lagen gemaakt, en nagemaakt.

Helaas werkt de mod nog niet met 1.4, maar ik ga er van uit dat dat binnenkort wel gaat gebeuren. En als je het echt heel graag zou willen, kun je op deze website (http://shadowhold.blogspot.com/2011/03/minecraft-14-update-how-to-use-old.html) nog een 1.3 versie van de game downloaden, en de mod alsnog installeren.

En nee, die 2e zon is niet echt nuttig, torches geven eenmaal niet zoveel licht.

Weet iemand misschien hoe ik precies een texture pack moet opslaan om hem te kunnen gebruiken als texture pack? Ik heb nu steeds het origineel aangepast (don't worry, k heb back-up gemaakt), maar ik wil hem gewoon in de texturepack map zetten en selecteren in de game. Maar als ik hem opsla zoals alle andere texture packs zijn opgeslagen, is ie niet te zien in het texturepack selectie menu in de game.

Pipo the clown
6th April 2011, 11:08
Misschien omdat het een HD pack is? Die moet je met een patcher installeren.

PSSpyker
6th April 2011, 17:24
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1021&t=46173

Met dit programmatje kan je makkelijk HD texture packs gebruiken. Ik gebruik zelf deze:
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=31331
MixCraft HD

GekkeWouter
6th April 2011, 22:35
Het is geen HD texture pack :p

PSSpyker
6th April 2011, 23:17
32x32= HD texture pack :P
Aangezien 16x16 de default is.

The Chosen One
6th April 2011, 23:29
Is er al een 1xxx pack? :P

PSSpyker
6th April 2011, 23:41
256 is het hoogste. Voor alles daarboven moet je bij NASA zijn, want dat trekt geen een high-end pc meer :P.

GekkeWouter
7th April 2011, 01:55
Precies, en die van mij is 16 x 16.

Edit: het opslaan is inmiddels gelukt, ik dacht dat het in .rar moest, maar het moest .zip zijn. :)

Updateje:
http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_2011-04-09_022447.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/2011-04-09_022447.png) http://i167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/th_Armor-screen.png (http://s167.photobucket.com/albums/u137/gekkewouter/Armor-screen.png)
(dat is een sneewbal in zijn hand, niet een diamant)

Edit: Video van Notch met nieuwe dingen:

qy882ILYJMM

Mammoet 007
19th April 2011, 21:18
Minecraft Beta 1.5, and some thoughts on this blog

(You will need to update your servers as well)

* Weather (rain, snow, thunder)
* Statistics
* Achievements
* Detector rail
* Booster rail
* Performance improvements

More statistics and achievements will be added over time as we develop the game. They’re only stored locally at the moment, but we’ll slowly be rolling out online storing of achievements over time.

Also..

Ever since we got the office started, my inspiration for blogging here has slowly declined over time. I still enjoy doing it, but I never quite have the time or feel the need to do so. I wonder if that means this blog is dying? I hope not!

En een demo:

Minecraft now has a demo. Procrastinating excavators: you no longer have an excuse for skipping our favorite open-world game. Better yet, it has branded cows that Notch made for us. Keep in mind that these animals are specially-programmed to act as voodoo cows: when you punch them, each PC Gamer editor feels a mild thud in their chest. Be gentle.

Click in for the download link.

Download the Minecraft demo (4MB) here.

The demo is generous: every tool, mineral and item is accessible, and you can dig, frolic, and build in your world for 90 minutes before it “locks” and becomes uneditable. You can create as many new worlds as you’d like. Let us know what you’re making–send us a screenshot of your demo world to letters@pcgamer.com.

link (http://www.pcgamer.com/2011/04/19/download-the-minecraft-demo/)

http://media.pcgamer.com/files/2011/04/minecraft-demo-pc-gamer-590x347.jpg

GekkeWouter
19th April 2011, 22:51
1.5 is best tof :)
K ben wel blij met aparte saplings voor berkebomen. Die nieuwe minecart tracks moet ik nog uitproberen. De achievements vind ik tot nu toe wel een beetje weinig, maar daar wordt vast nog aan gewerkt.

GekkeWouter
24th April 2011, 18:02
http://i.imgur.com/JFLw2.jpg

Nokterian
24th April 2011, 18:28
:D!

PSSpyker
24th April 2011, 19:43
De achievements die er nu in zitten zijn eigenlijk alleen bedoeld als tutorial, zodat newbie's weten hoe ze moeten beginnen. (Bomen neerslaan ;))

Ik heb zelf 1.5 nog niet geprobeerd, omdat mijn mods nog niet up-to-date zijn. Ik gebruik op het moment alleen:
More stackable's
Zan's minimod
CJB's hardcore and Time/Day counter mod.

In principe dus geen mods die nieuwe content bijvoegen, maar alleen mods die alleen kleine handigheidjes bijvoegen.

Als de mods up-to-date zijn voeg ik wel wat pics bij van mijn wereld.:)

Faure
24th April 2011, 19:44
http://i.imgur.com/JFLw2.jpg

If only :(.

PSSpyker
24th April 2011, 23:25
Gedowngrade naar 1.4 omdat ik niet zonder mijn mods kan en vandaag toch maar verder gespeeld. Mijn dock is af en heb ook een weg gemaakt tussen mijn spawntower, mijn basis en mijn dock.:P

Volgende missie is kleine pier maken op het eilandje met mijn Treefarm, spawntower, gesloten branchmine. En vervolgens een leuke plek zoeken voor mijn volgende branchmine en daar een kleine basis opbouwen, want ik heb de resources hard nodig. Ik had 4 stacks met iron, waar ik inmiddels al bijna doorheen ben.|`(

Als ik genoeg resources verzameld heb verhuis ik richting het noorden waar ik een tof uitgebreid stukje land heb gevonden waar ik mijn 1e kasteel ga bouwen. Het zijn "hilly plains" dus ik heb mooi uitzicht, veel ruimte en hoef weinig natuur te vernietigen om mij hier te vestigen. Misschien dat ik er ook een animal farm of wheat farm naast ga zetten, of er een heel dorpje ga bouwen, maar zo ver zijn we nog lang niet :P.

GekkeWouter
2nd May 2011, 04:30
Dit is ongelofelijk:

InnA0mfjwSs

PSSpyker
2nd May 2011, 21:56
Die hele server is tof man. The Voxel Box.
Bijna alle filmpjes van Captain Sparklez komen van deze server :).

phoenix'
10th May 2011, 20:03
Ben hier, naar aanleiding van de thread en wat youtubber ook mee begonnen, en darn wat een fun :D

Hoewel dag/nacht cycle wat langer mag duren imho.

Mammoet 007
19th May 2011, 23:31
Minecraft - Acid trip shader mod

JpksyojwqzE

phoenix'
20th May 2011, 19:09
bij dat kasteel heb je zon inception style, wel tof :D

GekkeWouter
23rd May 2011, 18:52
1.6 komt deze week :) (http://twitter.com/#!/notch/status/72548077063507968)

@video: holy shit dat wil ik :P

Mammoet 007
23rd May 2011, 19:05
Minecraft Universe (music video)

7B0gg58y02A

GekkeWouter
23rd May 2011, 19:07
Had Notch die via twitter verspreid? K had em al wel gezien, maar weet niet meer waar ik het gezien heb...

Mammoet 007
23rd May 2011, 19:14
Had Notch die via twitter verspreid? K had em al wel gezien, maar weet niet meer waar ik het gezien heb...

Yep.

GekkeWouter
23rd May 2011, 22:16
Notch heeft een update op zijn tumblr (http://notch.tumblr.com/post/5775170768/the-changelist-for-1-6) gepost.

+ Added craftable maps
+ Added hatches
+ Added tall grass in some biomes
+ Mushrooms now spreads (very) slowly
+ Added server property view-distance. Sets the radius of terrain updates (in chunks) to send to the players. Range 3-15, default 10.

* It’s no longer possible to build solid blocks on the top layer of the maps (sorry!)
* Players stuck in walls will slide towards the nearest gap if there is one
* Made booster tracks speedier
* Severely nerfed fire so it spread slower, and doesn’t spread infinitely
* Seeds are now found in tall grass, using a hoe on the ground no longer works
* Blocks destroyed by other players in multiplayer now shows the breaking block particle effect
* Activated dispensers make sounds and trigger particles in multiplayer
* Doors make sound for other players in multiplayer
* The record player now supports more than 15 different songs

+ Een hoop bugfixes en dat soort dingen. inclusief * Fixed rain sounds not playing with fast graphics enabled, terwijl ik juist altijd mijn graphics op fast zette om het regengeluid maar niet te hoeven horen... :/

PSSpyker
24th May 2011, 00:08
Mushrooms zijn farmable :D:D:D

Like-a-Bunny
25th May 2011, 15:28
http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2011/05/minecraft_01.jpg (http://kotaku.com/5805378/our-first-look-at-minecraft-on-android)
(clickable)

GekkeWouter
25th May 2011, 17:12
Creative mode is for noobs.

zalzaron
25th May 2011, 17:56
Ik vraag me vooral af hoe hatches zullen gaan werken. Het helpt zoiezo met het afdekken van die lelijke mijn tunnels maar wie weet wat men allemaal wel niet verzint als ze ook werken met redwire en bijvoorbeeld water door kunnen laten.

GekkeWouter
25th May 2011, 19:09
Vraag ik me ook af inderdaad. Maar is een hatchet dan een luik of een valkuil? Want ik hoorde dingen over luiken (deuren in de vloer) maar Jeb tweette over trapdoors.

zalzaron
25th May 2011, 19:16
Vraag ik me ook af inderdaad. Maar is een hatchet dan een luik of een valkuil? Want ik hoorde dingen over luiken (deuren in de vloer) maar Jeb tweette over trapdoors.

Een hatchet is een hakbijl :D

Maar een hatch kan al die dingen zijn. Het is in principe een deur in de vloer.

Like-a-Bunny
25th May 2011, 19:34
Een luik dus. :)

GekkeWouter
26th May 2011, 15:06
Yep, ik heb de update binnengehaald, Hatchet is inderdaad een luik, maar daar kun je ook valkuilen van maken :D Je craft ze net als een deur, alleen dan liggend. Dus de onderste 2 rijen allemaal houten planken.

En de map is ook wel geinig :) Ik heb net een map gemaakt, en ben er achter gekomen dat je een map alleen voor een bepaald deel van de wereld gebruikt, maar dat deel is best groot. Zodra je uit de map gaat, heb je er niks meer aan, tot je weer in dat gedeelte komt. Craften is 1 compass in het midden, 8 paper er omheen. En het gedeelte wat op de map komt is dus het gedeelte waar je staat, waar jij bent op dat moment komt het midden van de map.

Er zitten nu ook dode planten in de woestijn in, totaal nutteloos, je kunt ze kapot maken, maar niet oppakken...

En er is tall grass, wat best veel voorkomt. Voegt wel toe aan de sfeer, maar is verder nutteloos. Ook met 1 click kapot en weg.

Maar ik hoopte dat Pistons in 1.6 zouden zitten, maar dat is volgens mij niet zo :(

Like-a-Bunny
26th May 2011, 15:09
Hatchet is inderdaad een luik

Nee, een hatchet is een bijl en een hatch is een luik. :D

GekkeWouter
26th May 2011, 15:09
Faal, lol. Ik las steeds Hatchets, maar t is idd Hatches :P

Ik ga nu ff proberen zand op een luik te zetten, kijken hoe dat gaat :)

Edit: Zand erop werkt niet helaas, het valt er niet door. Dus als je een valkuil hebt, is het wel zichbaar. Je kunt namelijk wel redstone aan een x aantal hatches zetten, en dan met 1 druk op de knop 4 (of meer natuurlijk) luiken openen. Die zijn dus wel altijd zichtbaar van boven, anders werken ze niet.

Lush High
28th June 2011, 20:52
Best wel ziek:
FxPsrOmm4mQ&feature=channel_video_title

En ik speel het zelf niet eens :D

Faure
28th June 2011, 22:19
Fucking hell _O_

PrimePigmee
28th June 2011, 22:53
Mijn god, hoe lang zullen ze daarover gedaan hebben???

PSSpyker
28th June 2011, 23:53
Als je ziet hoever ze al na 3 in-game dagen zijn (dus ongeveer 60 minuten) Denk ik dat het allemaal in 1 a 2 dagen voor elkaar is. Maar dan ben je ook met 50+ man bezig en het plannen en organiseren is nog niet mee geteld.

AsHo
9th September 2011, 19:55
Zo laatste filmpje is zeker ziek!
Zijn er nog mensen die dit spelen? Heb net weer ff weg. Moest me echt beheersen anders word het nachtwerk haha!
Iemand enig idee hoe je zelf een server kan opzetten? Of je hier programma's voor nodig hebt etc. Misschien zet ik dan een laptop je 24/7 aan om als server te fungeren ofzo...

masterwillems
10th September 2011, 11:20
Dat zijn inderdaad hele vette projectjes _O_

BiT
15th September 2011, 23:24
En vandaag geupdate naar 1.8 en meteen weer 3,5 uur nonstop gespeeld.
Wat een verslavend kutspel is het toch ook :D

De wereld die een paar vrienden en ik nu hebben is zo fuckin episch.
Heb een HUGE ondergrond stelsel ontdekt met watervallen, "lavavallen" en natuurlijk de standaard shit. Maar het is echt een soort LOTR grot, heel smal en SUPER hoog. Epic.

The Chosen One
15th September 2011, 23:31
Ik wacht nog wel op 1.9. 1.8 komt ook eigenlijk in 2 delen.
1.8 is het 1e deel. Lege villages en nog andere niet zeer nuttige of complete dingen.

Goede stap anyway.

Like-a-Bunny
24th September 2011, 09:39
Stopmotion Tetris.

2To1Y8U34VI

Wát een werk. :o

Kadett
24th September 2011, 09:55
Stopmotion Tetris.

2To1Y8U34VI

Wát een werk. :o

Lage topscore zeg, mijn record was iets van 400k :P
Good'ol days!_O_

Eenlamp
24th September 2011, 16:09
Beetje lopen kloten met mods en een texture pack, stukken beter dan dat default spul :)

http://i1094.photobucket.com/albums/i460/Reeskees/Minecraft/2011-09-24_155148.jpg

marco91
24th September 2011, 17:46
tell me, welke packs??

volgens mij Sphax als texture pack?

The Chosen One
24th September 2011, 18:23
Water is wel cool gedaan maar rest niet bijzonder genoeg om boven andere packs te kiezen.
Dat water is lijkt me texturepack eigen?

Eenlamp
24th September 2011, 18:53
Sphax ja, voor nu. Ik hou niet van die blurry pixelbende (niet mijn ding) dus ben ik meer op zoek naar alles hoger dan 128x128 :P

Dat water is een shader mod, die kan je hier downloaden.

http://www.minecraftforum.net/topic/542215-181-water-shader-alpha-v4d/

williewonka
14th October 2011, 08:13
ik weet niet of dit het goede topic is maar ik probeer het maar ff. als ik een problementopic over het hoofd heb gezien, zeg dat dan even.

ik ben bezig met het opzetten van een minecraft server met buildcraft. ik heb het volgende gedaan (allemaal volgens de officiele instructies):
server.jar van minecraft.net downloaden
testdraai
instellingen instellen
modloadermp installeren
forge installeren
buildcraft 2.2.1 in de mods folder zetten

ik krijg de volgende error:
13-okt-2011 19:47:07 ModLoader init
FINE: ModLoader Server Beta 1.8.1 Initializing...
13-okt-2011 19:47:07 ModLoader readFromClassPath
FINER: Adding mods from C:\Users\Frank\AppData\Roaming\.minecraft\server\minecraft_server.jar
13-okt-2011 19:47:07 ModLoader readFromClassPath
FINER: Zip found.
13-okt-2011 19:47:07 ModLoader addMod
FINE: Mod Loaded: "mod_BuildCraftCore 2.1.1" from mod_BuildCraftCore.class
FINE: Mod Loaded: "mod_BuildCraftTransport 2.1.1" from mod_BuildCraftTransport.class
FINE: Mod Loaded: "mod_BuildCraftBuilders 2.1.1" from mod_BuildCraftBuilders.class
FINE: Mod Loaded: "mod_BuildCraftEnergy 2.1.1" from mod_BuildCraftEnergy.class
FINE: Mod Loaded: "mod_BuildCraftFactory 2.1.1" from mod_BuildCraftFactory.class
13-okt-2011 19:47:07 ModLoader init
FINER: THROW
java.lang.VerifyError: (class: buildcraft/api/PowerFramework, method: savePowerProvider signature: (Lbuildcraft/api/IPowerReceptor;Liq;)V) Incompatible argument to function
at BuildCraftCore.initialize(BuildCraftCore.java:97)
at mod_BuildCraftCore.initialize(mod_BuildCraftCore.java:14)
at mod_BuildCraftCore.ModsLoaded(mod_BuildCraftCore.java:18)
at ModLoader.init(ModLoader.java:615)
at ModLoader.Init(ModLoader.java:1269)
at net.minecraft.server.MinecraftServer.c(MinecraftServer.java:74)
at net.minecraft.server.MinecraftServer.run(MinecraftServer.java:262)
at ce.run(SourceFile:417)
13-okt-2011 19:47:07 ModLoader ThrowException
SEVERE: Unexpected exception
java.lang.VerifyError: (class: buildcraft/api/PowerFramework, method: savePowerProvider signature: (Lbuildcraft/api/IPowerReceptor;Liq;)V) Incompatible argument to function
at BuildCraftCore.initialize(BuildCraftCore.java:97)
at mod_BuildCraftCore.initialize(mod_BuildCraftCore.java:14)
at mod_BuildCraftCore.ModsLoaded(mod_BuildCraftCore.java:18)
at ModLoader.init(ModLoader.java:615)
at ModLoader.Init(ModLoader.java:1269)
at net.minecraft.server.MinecraftServer.c(MinecraftServer.java:74)
at net.minecraft.server.MinecraftServer.run(MinecraftServer.java:262)
at ce.run(SourceFile:417)

weet iemand hoe ik dit moet fixen? alvast bedankt!

Fully Sedated
19th November 2011, 13:05
minecraft 1.0 is uit !
w00t

PSSpyker
19th November 2011, 19:08
minecraft 1.0 is uit !
w00t

Tijd voor een nieuwe wereld :)

Expres niet meer gespeeld sinds Beta 1.8 uit was, zodat ik met veel plezier aan de volledige versie kon beginnen.

AsHo
18th December 2011, 23:59
Sinds 1.0 valt me op dat de werelden oneindig zijn. Kan je dit veranderen en terug gaan naar de kleine maps zoals 'vroeger'? Ik vind het namelijk niet leuk nu want het overzicht is een beetje zoek.

PSSpyker
19th December 2011, 00:50
De wereld zijn al sinds Alpha oneindig, ze waren alleen eindig in Indev en daarvoor :)

Maar nee, je kan niet terug naar eindige maps, maar waarom zou je dat willen? Gewoon niet te ver lopen van je base en er wordt ook geen nieuw terrein gegenereerd.

AsHo
28th January 2012, 23:46
Zijn er mensen hier die nog minecraft spelen?
Ik wil namelijk kijken of er genoeg animo is om een (forum)gamer.nl minecraft server op te zetten.
Hebben jullie ervaring met een minecraft server? Of misschien zelf een server die we nieuw leven in kunnen blazen dan hoor ik het graag!

GekkeWouter
29th January 2012, 00:19
Ik zou het interessant vinden :) Speel het nog af en toe.

AsHo
29th January 2012, 16:12
Samen server opzetten dan maar...? :)

ThaVman
29th January 2012, 16:35
ik heb het toevallig 2 weken geleden gekocht maar nog nooit gespeeld dus als er een server komt leer ik het graag gaandeweg.

Varonion
29th January 2012, 18:01
Hier zeker interesse!

AsHo
2nd February 2012, 14:48
Ben nog bezig om een eigen server op te zetten. Tot die tijd kan je hier misschien wel wat minecraft plezier beleven:

http://minesecure.net/

Pipo the clown
3rd February 2012, 10:59
Wat me telkens weer verbaast is dat er servers zijn die geld vragen voor items e.d. In geen enkele community is het zo erg als in die van Minecraft. Hell zelfs voor de meest simpelste mods vinden ze dat ze geld ervoor mogen krijgen.

AsHo
3rd February 2012, 12:14
Ja ik merk het ook steeds meer. Aan de ene kant raar maar ook wel logisch. Een beetje redelijke minecraft server kost aardig wat geld per maand.

Pipo the clown
3rd February 2012, 12:23
Ja maar toch je doet het voor je eigen plezier en niet om wist te maken lijkt me. Dit geld vooral voor mods. Moet je je eens voorstellen als mod makers van Total War games of Elder Scrolls opeens geld gingen vragen. Hoewel daar een aantal pareltjes tussen zitten die het geld meer dan waard zijn, maar toch.

GoofyZ4
5th February 2012, 14:43
Sphax ja, voor nu. Ik hou niet van die blurry pixelbende (niet mijn ding) dus ben ik meer op zoek naar alles hoger dan 128x128 :P

Dat water is een shader mod, die kan je hier downloaden.

http://www.minecraftforum.net/topic/542215-181-water-shader-alpha-v4d/

Kan je mij haarfijn uitleggen wat ik precies moet doen, snap er geen tiet van. HD textures packs lukt me wel, alleen dat water niet :'(.

Alvast bedankt _O_

Ps3tomaat
13th May 2012, 12:24
zijn er mensen die de xbox versie spelen en behoefte hebben aan een extra speler in hun world? :)

PSSpyker
13th May 2012, 12:35
Ondanks ik hem al op de pc heb ben ik toch van plan deze ook voor de xbox te halen.
Zijn er specifieke dingen die wel in de xbox versie zitten en niet in de pc versie of andersom?
Of gaat het gewoon om "standaard"minecraft 1.2 die geport is naar de xbox?

Forsythia
13th May 2012, 12:44
Het is beta 1.6.6. Ze willen de game wel updaten, maar dat zal nog wel ff duren. Grootste verschil is dat je niet meer zelf hoeft uit te vogelen hoe je een bepaald item kunt craften, dat krijg je netjes te zien. Een goede toevoeging, naar mijn idee, op PC zit je immers ook gewoon te alt-tabben naar de Minecraft wiki.

GekkeWouter
13th May 2012, 12:47
De enige reden dat ik de xbox versie nog niet heb gehaald is omdat ik wil weten of ze daar sneller updaten dan op de PC. Daar gaan we natuurlijk niet van uit, maar ik zie voor mezelf geen reden om de xbox versie te kopen als het nog lang duurt voor je uberhaupt een energy/foodbar hebt..

Nokterian
13th May 2012, 12:49
Je kan beter de PC versie nemen,kan je veel meer mee dan de Xbox aangezien er mods in zitten,multiplayer etc etc.

GekkeWouter
13th May 2012, 14:37
PC versie is inderdaad uitgebreider, omdat de xbox versie nog in Beta zit, maar voor mensen die video's opnemen (zoals ik) kan de xbox versie wel handiger zijn. Op de PC maakt Fraps namelijk enorme bestanden van de video's, en op de xbox zijn die veel minder groot. En daarbij zit multiplayer ook in de xbox versie, en daarvoor hoef je niet en daadwerkelijke server op te zetten zoals op de pc.

Ps3tomaat
13th May 2012, 14:58
xbox heeft ook voordelen hoor, je kunt met co-op met 8 spelers online, en met 4 spelers offline (split-screen). Speelt fijn als je pc niet zo gewend bent & zoals al gezegd het craft-scherm met uitleg. :)

PSSpyker
13th May 2012, 15:24
beta 1.6?

Dan laat ik het even voor wat het is, aangezien je dan al de helft van de functies van minecraft pc mist. Ik snap dat de xbox wat achter loopt op de pc qua updates, maar dit is ruim een half jaar.

ReRo
31st May 2012, 14:03
Heb 360 en pc versie. Heeft allebei zo z'n charmes.

Ik zoek een leuke en beginnende minecraft server zonder te veel poespas. Iemand die mij op kan nemen in zo'n server? Alles wat ik tegen komen is of cracked, of geen bouwmogelijkheden of wat dan ook. Wil graag iets nieuws beginnen met samenwerking. Graag een pm als je iets weet! :)

zatley
1st July 2012, 12:41
Kan iemand mij alsjeblieft helpen, Ik kan geen nieuwe thread maken dus dan maar zo: nou, ik heb het spel minecraft met premium en ik wil het op me laptop proberen dus ik heb ingelogt en het is bezig met installeren en dan komt hij met de melding: onvoldoende quotum beschikbaar om deze opdracht te verwerken... Ik ben al naar de schrijf gegaan en quotum uitgeschakeld en geen limiet gedaan nog ateeds doet hij het niet en ik kan ook niks kopieren ergens anders naar toe, hoe fix ik dit dan? Dit is wel een laptop van het werk misschien zit er een beveiliging op ? Kkan ik die omzeilen?

AsHo
30th August 2012, 16:07
Sick: :)

http://img835.imageshack.us/img835/4110/minecraftwaynemansionas.jpg

Work in progress

Kirov
30th August 2012, 20:21
Netjes, ik ben met de tekkit mod aan het kloten met een paar anderen :P

Primahond2
8th October 2012, 14:18
Hey

voor iedereen van gamer.nl die graag met mensen van deze community wilt minecraften, ik heb een server opgezet speciaal voor gamer.nl

zie de community post hier:

http://www.gamer.nl/community/weblog/395153/gamernl-minecraft-server-nu-online

Primahond2
9th October 2012, 17:01
thanks man, helemaal mee eens ;)

Arcanus
9th December 2012, 06:43
MineBrahs

Hey Gamer.nl leden,
Ik heb na lang twijfelen besloten om een Minecraft server te hosten, na veel tijd en geld heb ik samen met een vriend een servertje gebouwd.
De server is een 24/7 Tekkit Roleplaying Survival server. Klinkt als heel wat! Nou dat is het ook.

We hebben verschillende plug-ins op de server staan die zorgen dat er een compleet economisch systeem ontstaat in de server, je kan spullen kopen, verkopen, baantjes nemen etc.
Ook hebben we Towny, dit is een plug-in waarmee je je eigen steden kan oprichten.

De server zelf is engels, er word ook engels gesproken. Hieronder staat ook de standaard post van de server. (In het engels ;))

Wij hopen dat we wat actieve leden krijgen, die dan ook weer hun vrienden meenemen. Na 3 dagen is er al een standaard van rond de 4 mensen online, van over heel de wereld.

Waarom onze server? Jij kiest wat je doet! Maak je een middeleeuwse stad met een ondergrondse machine kamer, blijf je classic of maak je enorme fabrieken? Het is jouw keuze! Je koopt stukken land met in-game gold waarmee je volledig zeggenschap krijgt over dat stuk land.

http://i46.tinypic.com/24nfv68.jpg

-- Page is still under construction, so are the rules! Post any suggestions down here --

EE = Removed!

Hi guys,
After having 3 servers running for Dayz, i am proud to announce we got 4 now. The fourth server is an Tekkit server running in Minecraft
The Tekkit mods are several minecraft mods that are put together in one launcher.

Our server enables you to do whatever you want. Build an castle, make an modern factory etc.

We are going to set up several areas in the map. Like an medieval village, an modern village and many more.
The roleplay aspect in the game is very important. We are having our own economy, jobs and other systems.

Setting up an village will have it costs. Just as making it bigger.

We will also be having factions. Just like the groups in DayzRP.
To set up an faction, make an topic about it in the faction side in this forum.
Factions can be in war, i will be making an special topic about that! You should follow the rules that are written in there.

Our goal is that when people decide to make an village, they decide everything. How will it look like, who is member, how high are the taxes, is PvP on, etc. We've set up the server in a way that YOU decide what you are making of this.

TS: 62.75.236.213 (We can make a free teamspeak channel for you when your city reaches 4 people.)

IP: 84.82.187.96

2 ways of whitelisting.

- Post your minecraft name down here
- Post it on our site (Which can also be used for searching up commands that certain plug-ins use on our server)

http://www.dayzbrahs.de (Sign up for the forum and go to the minecraft section > General > Welcome to Minecraft > Reply with your name for the whitelist.!)

PvP = ON (Only in the wilderness!)

PvP is allowed outside the spawn area, and villages. Just as taking some hostage, how you are going to do that? Be creative! Unfortunaly there is no voice chat in Minecraft, but there is an local chat!

Rules

1. No griefing - Means destroying other peoples stuff
2. You are in an RP server, so act like it.
3. Do not spam
4. Be nice to each other and respect everyone. Profanity and insults will not be tolerated.
5. When starting up an village/city. Be sure it is at least 600 meters away from the spawn cathedral.
6. Always plant back the trees you cutted in the Wilderness.

Village rules

1. An village name must be somewhat normal. For example - Poopiedoopie town is not allowed.
Something like Astengard for an medieval RP village is perfect!
2. Do not ruin the landscape - When setting up an quarry as factory village, make an special area for it.
3. Medieval villages are also allowed to have quarries. Though the fact they should be underground, invisible for the eye.

Costs

1 chunck = 16x16x256

Costs for making an new city = 10,000 gold
Costs for 1 chunck = 15,000 gold
Cost for setting up an faction = 100,000 gold
Cost for setting up an outpost = 15,000 gold

- The towny plug-in enables you to claim landscape, the commands will be in another topic.

- Outposts are parts of town that are not directly connected to the other town chunks, this way you can make *for example* two watchtowers 300 meters further up the hill. Without connecting those to the other town chuncks.

http://i46.tinypic.com/9t06z8.jpg

City's/Villages

1 - Medieval Village - Astengard

Village owner - Brobenada/Jaimy
Faction - Yes/No/Neutral

2 - *** Village - Alathar

Village owner - Cyberdog (Arunce22)
Faction - Yes/No/Neutral

3. - Village - Winterfell
Village owner - chill4skillz
Faction - Yes/No/Neutral

The next might be yours, it is up to you!

AsHo
9th December 2012, 11:46
Super man! Ik kom snel kijken!

Arcanus
9th December 2012, 12:34
Thanks :D Ik zit er aan te denken om MyWolf erin te doen. Dan kan je wolf een inventory hebben. Dat betekend dat je altijd een extra inventory bij je hebt :P!

Pinglord
9th December 2012, 15:20
Ik heb Minecraft al een hele tijd niet meer gespeeld omdat ik het maar saai vond in m'n eentje. Misschien dat ik ook een keer kom kijken. :)

Arcanus
9th December 2012, 21:40
Mooi! Ik heb wel je minecraft naam nodig, anders dan is het niet mogelijk om te joinen :P

Onze server patch notes.

Patch notes 9/12/12

- [FIXED] Maximum amount of jobs from 3 to 2.
- [UPDATE] Soldier is renamed to Hunter.
- [FIXED] Lumberjack job is nerfed
- [REMOVED] Fisher job, is currently struggling with some mature bugs.
- [FIXED] Hunters wouldn't get XP from cave spiders
- [UPDATED] When destroying an contruction block, the Bulldozer announcement will be shown every 5 minutes from now, instead of every block that is destroyed.
- [FIXED] Player can pick up items when AFK.
- [ADD] Players can't destroy/place blocks at the spawn.
- [UPDATED] Mature nerfs at almost all jobs. Increasing the difficulty of claiming landscapes.

Pinglord
9th December 2012, 22:30
Mijn Minecraft naam is ook gewoon Pinglord. :)

AsHo
10th December 2012, 11:25
Mooi! Ik heb wel je minecraft naam nodig, anders dan is het niet mogelijk om te joinen :P

asho

Black
10th December 2012, 11:46
Ik speel het nu een week of 3 met wat vrienden, het is erg leuk en verslavend. Beetje minen, beetje bouwen, beetje je de tering schrikken van creepers :- )

Leuke is dat je kan doen wat je wilt. De een bouwt graag een toren, de ander zit te kutten met redstone en praktischere dingen. En soms doe je wat samen, minen of exploren ofzo.

Shinobiii
10th December 2012, 11:50
Die server en zijn mods lijkt wel erg cool! RPG-gehalte omhoog krikken. Wellicht dat ik tzt ook eens kom kijken. Mijn nickname zou "Shinobiii" moeten zijn.

Tevens: het verschil tussen "A" en "An" (http://www.usingenglish.com/forum/ask-teacher/80758-difference-between.html) ;)

darkone55
10th December 2012, 12:44
Nou, vooruit. Dit maar hier kwijt dan. Hier ben ik anderhalf jaar mee bezig, samen met een vriend van me. Al gaat het de laatste tijd niet zo hard, aangezien we vaak druk zijn. Het idee is dat hij zo realistisch mogelijk is. Zowel hoe hij oogt en hoe hij is als je er doorheen loopt.

En verder zitten er heel veel verwijzingen in. Van Van Gogh tot Mondriaan. Van Mies van der Rohe tot Rietveld. En een hoop verwijzingen naar wetenschap, films en muziek.

http://i.cubeupload.com/iLzyt8.png
http://i.cubeupload.com/XcauEQ.png

Meer info op: http://highrossferry.blogspot.com

Like-a-Bunny
10th December 2012, 12:46
_O_!

AsHo
10th December 2012, 12:48
Werkelijk geniaal! Schitterend! Zou ik de save mogen? Wil hier weleens rondlopen/vliegen namelijk. Staat het op een server?

Black
10th December 2012, 12:55
Denk niet dat ze iemand anders whitelisted hebben voor dit project :+

Shinobiii
10th December 2012, 13:13
Dit doen jullie allemaal met de hand?! Of met wat hulp van wat programma's? En ik neem niet aan dat de gebouwen ook van binnen normaal toegankelijk en functioneel zijn hè?

Maar wow. Hulde _O_

Pinglord
10th December 2012, 13:15
Heilige poep! :O

AsHo
10th December 2012, 13:20
En in survivor modus :P

Maar als je de youtube filmpjes bekijk zie je dat sommige gebouwen er van binnen ook nog goed uitzien!

sick!

darkone55
10th December 2012, 13:24
Hehe. Dank.

Werkelijk geniaal! Schitterend! Zou ik de save mogen? Wil hier weleens rondlopen/vliegen namelijk. Staat het op een server?

Ja, tricky. We willen in ieder geval een keer een deel vrijgeven. Is nogal een lang verhaal. Iedereen die we het hebben laten zien vraagt om een download. Het moet er een keer van komen, maar zover is het nog niet.

Dit doen jullie allemaal met de hand?! Of met wat hulp van wat programma's? En ik neem niet aan dat de gebouwen ook van binnen normaal toegankelijk en functioneel zijn hè?

Maar wow. Hulde _O_

We hebben met z'n tweeën een server, en daarop zitten wat mods. Zoals WorldEdit. We kunnen wel copy-pasten, en wat van dat soort dingen, maar we proberen het alleen te gebruiken op het moment dat het de creativiteit bevorderd, in plaats van dat het gaat herhalen.

De gebouwen zijn allemaal toegankelijk, en hebben verdiepingen. De meesten hebben trappen en liften, en een deel heeft ook een interieur.

Je kunt worldsaves downloaden van twee gebouwen uit onze stad (inc. interieur):
http://www.planetminecraft.com/project/high-rossferry-city---towers/
http://www.planetminecraft.com/project/high-rossferry-city---one-atlantic-centre/

We zijn begonnen voordat creative mode bestond in Minecraft, toen hebben we wel lekker gecheat. Nu bouwen we gewoon in creative. Het idee was dan ook (en dat is het nog steeds) dat het in survival ook moet werken en moet aanvoelen als stad. Vandaar dat we alle binnenkanten van gebouwen ook willen doen.

Liquidje
10th December 2012, 14:14
Holy shit Dark One! Te ziek gewoon!

Ik wil toch wel, na mijn goede ervaring met Towns, Minecraft maar eens gaan oppakken. Zit er, buiten het maken van wat je maar wil, nog meer doel in de game? Ik snap die survivor modus, maar op gegevens moment heb je je huis en wat spullen om je wapens en armor te bouwen/upgraden, is er dan nog wel iets aan de game?

Misschien wat duidelijker verwoord: zijn er hier mensen die deze game niet spelen PUUR om het bouwen van constructies, maar ook plezier halen uit de andere mechanics (survival, of het feit dat je een klein dorpje hebt met farms e.d.)?

Shinobiii
10th December 2012, 15:16
Ik zou willen dat ik weer maagdelijk aan Minecraft zou kunnen beginnen. Wat een ervaring was dat. Super gehecht raken aan je beginbasis, steeds dieper in een grot durven gaan terwijl je super veel grondstoffen in je tas hebt (echt hardkloppingen, zweet etc.) en tussendoor leuke dingen experimenteren qua gebouwen (hangend gebouw middenin een grote, holle berg).

Wellicht dat mijn preview (http://www.gamer.nl/preview/63784/minecraft-hands-on) en review (http://www.gamer.nl/review/173667/minecraft) je wat op weg helpen Liquid?:) Zonder reclame voor mezelf te willen maken natuurlijk. Maar zo stom als ik dingen haast letterlijk ga citeren hieruit.

Arcanus
10th December 2012, 15:54
Die server en zijn mods lijkt wel erg cool! RPG-gehalte omhoog krikken. Wellicht dat ik tzt ook eens kom kijken. Mijn nickname zou "Shinobiii" moeten zijn.

Tevens: het verschil tussen "A" en "An" (http://www.usingenglish.com/forum/ask-teacher/80758-difference-between.html) ;)

Je bent toegevoegd!
En ja, mijn engels is redelijk maar sommige dingen beheers ik nog niet goed ;)

Is er een plek op het forum om er een topic over te plaatsen? Zodat ik dat niet tussen het eigenlijke doel van dit topic door doe?

Black
10th December 2012, 16:03
Holy shit Dark One! Te ziek gewoon!

Ik wil toch wel, na mijn goede ervaring met Towns, Minecraft maar eens gaan oppakken. Zit er, buiten het maken van wat je maar wil, nog meer doel in de game? Ik snap die survivor modus, maar op gegevens moment heb je je huis en wat spullen om je wapens en armor te bouwen/upgraden, is er dan nog wel iets aan de game?

Misschien wat duidelijker verwoord: zijn er hier mensen die deze game niet spelen PUUR om het bouwen van constructies, maar ook plezier halen uit de andere mechanics (survival, of het feit dat je een klein dorpje hebt met farms e.d.)?

Ik vind de game wat apart wat 'doel' betreft. In m'n eentje vond ik er geen ruk aan, maar met wat vrienden die het al langer spelen is het erg gezellig. Anders zit je maar in je eentje voor niets te minen of te bouwen.

Er zit wel degelijk een eindbaas in trouwens. Dus dat zou een doel op zich kunnen zijn. Maar je kan er ook voor kiezen om andere doelen te stellen. Bouwen van een groot huis, of een raar huis. Of het uithollen van een berg. Of weet ik wat. Nogmaals: vond het in mijn eentje niet heel leuk. Maar met z'n 3-en is het lekker casuel gezellig :)

Liquidje
10th December 2012, 16:07
Kijk het punt is dat echt puur bouwen mij gewoon niet trekt. Er moet een extra iets aan zitten. Het is niet dat ik bouwen zelf niet leuk vind, in Towns bouw ik ook 80% van de tijd, maar het is deels in dienst van een hoger doel. Ik begrijp dat je in deze game dan inderdaad ook door dungeons heen kan worstelen?

Pipo the clown
10th December 2012, 16:10
Wellicht dat die invasion mod die ook in MP werkt leuk is om het wat op de spicen. Je bouwt een soort sphere die als doel dient voor de vijand en welke je dus moet beschermen. Vond het altijd erg leuk om te spelen op mijn server destijds, hoewel mijn fort altijd door Ogres werd vernietigd (Ogres zijn een soort siege engines die stenen gooien). Doel van mijn server was altijd een beetje Dwarven Fortress na te bootsen met zijn randomness.

Black
10th December 2012, 16:19
Kijk het punt is dat echt puur bouwen mij gewoon niet trekt. Er moet een extra iets aan zitten. Het is niet dat ik bouwen zelf niet leuk vind, in Towns bouw ik ook 80% van de tijd, maar het is deels in dienst van een hoger doel. Ik begrijp dat je in deze game dan inderdaad ook door dungeons heen kan worstelen?

Je kan de grond in graven op zoek naar diamanten en een Ender Fortress. Je vind vaak genoeg verlaten mijngangen enzo die je kan exploren. En dat is best freaky omdat de creepers overal kunnen zitten. (Creepers hoor je niet lopen, maar ontploffen als ze dicht genoeg in de buurt zijn)

Grondstoffen (diamonds, cobblestone etc) kan je weer gebruiken voor betere equipment en daar overleef je weer langer mee. De grondstoffen kan je ook weer gebruiken om een beter/mooier huis te bouwen. Estetisch heeft bouwen geen fuck nut natuurlijk. Een grote vierkante kamer met een bed, crafting table, furnace en een paar kisten werkt hetzelfde ;)

Als 'doel' kan je uiteindelijk het Ender Fortress opzoeken en de Ender Dragon verslaan. Moeilijker dan je denkt ;)

Liquidje
10th December 2012, 16:22
Klinkt dus best wel als mijn ding. Thanks voor de feedback!

darkone55
10th December 2012, 16:23

Er is zeker veel te ontdekken in survival tegenwoordig. Dungeons inderdaad. Strongholds, villages, temples, abandoned mineshafts. Je kunt in The Nether en The End.

Laatst ben ik met twee vrienden gaan survivallen. Dat is erg lachen. En relaxed ook. We zijn begonnen om op een dorpje te maken. Één van die gasten doe ik ook die stad mee, dus dat dorpje heeft wel wat stijl. En verder hebben we geprobeerd om zoveel mogelijk resources automatisch te laten generen. Farms en mob traps. Wat ook leuk is om op ingenieuze manieren geheime deuren te maken in huizen, kelders, whatever. Zo hebben we een aantal farms, die zoveel mogelijk geautomatiseerd zijn. Inclusief een Iron Golem trap en een Endermantrap/experience farm. Genoeg mogelijkheden om bezig te blijven. :)

Shinobiii
10th December 2012, 16:27
Het bouwen an sich is niet zo boeiend, maar het feit dat je bloed, zweet en tranen hebt opgeofferd om aan die grondstoffen te komen voor je huisje maakt het wel echt tof!

En ja, een klein, kaal grotje is leuk en aardig, maar geloof me dat je voordat je het weet je huis/grot bent uit het breiden om een crafting-kamer, slaapkamer, kelder, keuken etc. te bouwen. Huiselijk gevoel als je even niet bezig bent de mijnen te ontdekken.

Inmiddels is het spel sowieso nog vele malen uitgebreider dan een jaar of 1,5 geleden. Mooiere landschappen, beetje achievement-achtig systeem, ervaringspunten etc.

Ik was volledig verslaafd aan Minecraft. Toen mijn moeder ziek was 2 jaar geleden heb ik me zowat opgesloten in Minecraft.

Like-a-Bunny
10th December 2012, 16:55
Is er een plek op het forum om er een topic over te plaatsen? Zodat ik dat niet tussen het eigenlijke doel van dit topic door doe?

Een plek waarvoor precies?

Black
10th December 2012, 16:59
En ja, een klein, kaal grotje is leuk en aardig, maar geloof me dat je voordat je het weet je huis/grot bent uit het breiden om een crafting-kamer, slaapkamer, kelder, keuken etc. te bouwen. Huiselijk gevoel als je even niet bezig bent de mijnen te ontdekken.

Jup!

AsHo
10th December 2012, 17:59
Je bent toegevoegd! ?

Me too plz: asho

Dat is ook mijn minecraft naam.

Pinglord
10th December 2012, 20:14
Idem dito: Pinglord

Arcanus
10th December 2012, 22:11
Een plek waarvoor precies?

Topics over servers.

Arcanus
10th December 2012, 22:12
Asho en Pinglord toegevoegd!

Pinglord
10th December 2012, 22:53
Ik krijg de melding dat jullie server out of date is. Kan het kloppen dat de server nog op 1.3 draait? Die versie geeft ie bij mij namelijk aan. En mijn Minecraft versie is automatisch naar 1.4.5 geupdate.

Arcanus
11th December 2012, 01:15
Wij runnen op de 3.1.2 versie van tekkit. Om de server te joinen moet je eerst de Technich Launcher downloaden ;)

Like-a-Bunny
11th December 2012, 08:01
Topics over servers.

Als het om meer servers gaat en er een leuk groepje heeft er wat aan, kunnen we een nieuwe thread aanmaken. Maar vooralsnog is het hier niet storend, toch?

Arcanus
11th December 2012, 08:03
Oké ;) En nee, op het moment is het nog niet storend.

Pinglord
11th December 2012, 12:38
Wij runnen op de 3.1.2 versie van tekkit. Om de server te joinen moet je eerst de Technich Launcher downloaden ;)

Ah, dank u!

darkone55
17th December 2012, 20:38
http://i.cubeupload.com/1yjeYm.png

http://i.cubeupload.com/9cQXuL.png

(A)

Gisteren de US Bank Tower uit LA gemaakt. We hadden nog een kaveltje over.

AsHo
17th December 2012, 23:36
Holy Macaroni!!!!!!! Geweldig!!

Black
19th December 2012, 10:10
Ook indrukwekkend:
http://www.wired.com/design/2012/12/minecraft-game-of-thrones/

AsHo
22nd December 2012, 00:42
Me SDD was gecrashed zoals je misschien wel in andere threads heb kunnen lezen. Windows er op nieuw op ( Windows 8) Drivers moederbord en videokaart er netjes op en nu krijg ik Minecraft niet meer aan de praat:

Bad video card drivers!
-----------------------

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.

--- BEGIN ERROR REPORT 7fe0271 --------
Generated 22-12-12 0:40

-- System Details --
Details:
Minecraft Version: 1.4.6
Operating System: Windows 8 (x86) version 6.2
Java Version: 1.7.0_10, Oracle Corporation
Java VM Version: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode), Oracle Corporation
Memory: 425400384 bytes (405 MB) / 518979584 bytes (494 MB) up to 1037959168 bytes (989 MB)
JVM Flags: 2 total; -Xms512m -Xmx1024m
AABB Pool Size: 0 (0 bytes; 0 MB) allocated, 0 (0 bytes; 0 MB) used
Suspicious classes: No suspicious classes found.
IntCache: cache: 0, tcache: 0, allocated: 0, tallocated: 0
LWJGL: 2.4.2
OpenGL: ~~ERROR~~ NullPointerException: null
Is Modded: Probably not. Jar signature remains and client brand is untouched.
Type: Client (map_client.txt)
Texture Pack: Default
Profiler Position: N/A (disabled)
Vec3 Pool Size: ~~ERROR~~ NullPointerException: null[failed to get system properties (java.lang.NullPointerException)]

org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated
at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)
at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)
at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:185)
at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:311)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:856)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:784)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:765)
at net.minecraft.client.Minecraft.a(SourceFile:232)
at asq.a(SourceFile:56)
at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:515)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT 9fdb4771 ----------

Wat moet ik nu doen?

Zoeken op internet heeft me tot nu toe niet gebracht wat ik wil.. 8)

darkone55
22nd December 2012, 12:31
Heb je de laatste videokaart drivers geïnstalleerd? Misschien moet je Java anders opnieuw installeren. Doen andere Java applicaties het wel goed?

Of mischien even googlen op iets als 'Minecraft windows 8 compatibility'. Of 'Java windows 8 compatibility'.

AsHo
22nd December 2012, 12:34
Yep alles gedaan. Op youtube staan diverse filmpjes en op het minecraft forum is dit probleem ook bekend. Voor sommige zijn er oplossingen maar ik snap er niets van. Het heeft namelijk altijd gewerkt!

darkone55
22nd December 2012, 13:33
Yep alles gedaan. Op youtube staan diverse filmpjes en op het minecraft forum is dit probleem ook bekend. Voor sommige zijn er oplossingen maar ik snap er niets van. Het heeft namelijk altijd gewerkt!

Werkte hij altijd op Windows 8 of was dat een andere Windows?

AsHo
22nd December 2012, 23:25
Werkte hij altijd op Windows 8 of was dat een andere Windows?

Altijd Windows 8. Zelfde drivers voor moederbord en videokaart. Daarom snap ik het niet echt.. :?

Liquidje
23rd December 2012, 12:34
bÃ*i vi?t khá chi ti?t

like cho bác m?t vé.

.

Nee, maar je hebt zeker een punt wat dat betreft. Wat zou jij mij aanraden?

AsHo
18th March 2013, 15:35
@ Darkone55: Is er al een nieuwe update voor jullie texturepack rossferry city. Minecraft is momenteel bij 1.5 en de laatste texturepack werkt tot 1.4.7

AsHo
17th May 2013, 16:02
Even een kickje met een mooie screenie :)

http://cdn2.planetminecraft.com/files/resource_media/screenshot/1239/3_3679033.jpg

Zijn er überhaupt nog mensen die minecraft spelen?

Ik volg de http://highrossferry.blogspot.nl/ nog steeds. De stad is nog steeds in ontwikkeling.

phoenix'
17th May 2013, 16:11
bizar!

en de cola is ook NICE :D

darkone55
10th June 2013, 21:32
Even een kickje met een mooie screenie :)

http://cdn2.planetminecraft.com/files/resource_media/screenshot/1239/3_3679033.jpg

Zijn er überhaupt nog mensen die minecraft spelen?

Ik volg de http://highrossferry.blogspot.nl/ nog steeds. De stad is nog steeds in ontwikkeling.

Nice! Heel vet dat blikje. :D

Ik hoop dat je onze texture pack van 1.5.1 heb gevonden dan.

Wil even een kleine update geven hier, zonder het meteen overal rond de schreeuwen. Er is een tijdje geleden een boek uitgekomen over het verhaal Notch en Minecraft, in Zweden. Nu zijn ze bezig met een Engelse vertaling. En ze hebben ons gevraagd of ze wat plaatjes van High Rossferry mogen gebruiken. In eerste instantie waren we te laat, maar ze waren zo onder de indruk dat we erin komen.

Lush High
11th June 2013, 22:00
Plaatje? Wel heel vet :D

Lush High
26th June 2013, 12:49
Een aantal van deze plaatjes (http://imgur.com/gallery/pT2Sj) kwamen me bekend voor. Waren die niet van een van jullie?

Liquidje
26th June 2013, 13:53
Haha die comments:
The furthest I've gotten in Minecraft is digging a hole in the ground, making a table in my hole, then dying alone in my hole

Ik ben nog steeds bang dat minecraft te "maak mooie gebouwen" is voor mij, want ik heb wel echt zin om eens te spelen. Ik merk namelijk ook dat soortgelijke genres (waarbij de focus iets meer op game mechanics ligt, maar genoeg 'creativiteit' bevat) mij heel goed bevallen.

Nutthead
17th August 2013, 06:59
Ik heb sinds gister Minecraft ook maar eens legaal aangeschaft, en speel nu samen met een maat de Hexxit mod. Daar ligt de focus wat meer op adventuren dan op het maken van mooie gebouwen. Misschien dat dat een optie is Liquid?

/kick

Liquidje
17th August 2013, 12:13
Ik heb sinds gister Minecraft ook maar eens legaal aangeschaft, en speel nu samen met een maat de Hexxit mod. Daar ligt de focus wat meer op adventuren dan op het maken van mooie gebouwen. Misschien dat dat een optie is Liquid?

/kick

Ehm... slightly ja denk ik? Ik ben al een hele tijd razend benieuwd naar minecraft, maar dan niet in het maken van mooie gebouwen, maar meer de combat en het maken van defenses en traps. Dus dat ligt zeker in mijn straatje :D

Nutthead
22nd August 2013, 20:13
Ehm... slightly ja denk ik? Ik ben al een hele tijd razend benieuwd naar minecraft, maar dan niet in het maken van mooie gebouwen, maar meer de combat en het maken van defenses en traps. Dus dat ligt zeker in mijn straatje :D

Zijn er nog meer mensen die in zijn om modden minecraft te gaan spelen? Ik dacht wat meer aan adventure/survival/beetje pvp ala castles maken en elkaar aanvallen o.i.d later misschien?

Ik stel voor Hexxit (Technic Launcher) of Voids Wrath (Void Launcher) maar iets anders vind ik ook helemaal prima. :D

Nutthead
1st September 2013, 21:20
/kickje

ik kijk veel van de youtube videos van Yogscast. Ze spelen ook wel vaak multiplayer maps (PvP vooral) en het lijkt me wel leuk om met wat andere mensen ook eens wat van die maps te gaan spelen.

Voorbeelden:

Cluster Chunk
wZ-LFWQ8vpI

Race for the Wool
vbG4eJcfCck

Skyblock Wars
PzrXB43B1I4

En zo heb je nog veel meer. (The Wall 1 & 2, The Drop, etc)

Mijn vraag is dus, wie lijkt het leuk 1 of meer van deze maps te gaan spelen?

Rikaru
18th September 2013, 17:13
/kickje

ik kijk veel van de youtube videos van Yogscast. Ze spelen ook wel vaak multiplayer maps (PvP vooral) en het lijkt me wel leuk om met wat andere mensen ook eens wat van die maps te gaan spelen.

Voorbeelden:

Cluster Chunk
wZ-LFWQ8vpI

Race for the Wool
vbG4eJcfCck

Skyblock Wars
PzrXB43B1I4

En zo heb je nog veel meer. (The Wall 1 & 2, The Drop, etc)

Mijn vraag is dus, wie lijkt het leuk 1 of meer van deze maps te gaan spelen?

Heya,

ik heb Servers waarbij ik idd zulke games wil gaan hosten, echter me maten zijn nog niet warm te krijgen omdat de een weer meer wil pvp-en en de ander juist RftW leuker lijkt.

beetje bagger, maar ik ga er vanuit dat als er meer mensen komen en die aangeven dat ze het willen doen de jongens vanzelf mee doen.

dus eigenlijk, bij deze een open uitnodiging om te spelen op mijn servers (zowel de Survival (FTB modded) server als de Game server)

We zitten allemaal op TS (eigenlijk vent maar zijn nu de overgang aan het maken naar een grotere TS server) en via de TS server kan ik je toegang geven, dit om wel een beetje samenspel te promoten. (IP TS server :82.145.58.102)

ik zie je wel verschijnen mits je interesse hebt.

,Rikaru

darkone55
10th November 2013, 19:21
Bam. Hij is uit. Even schaamteloze copy-paste:

http://highrossferry.com/image/CFS/HRF_CFS_04.png

High Rossferry - One very cool Minecraft city
High Rossferry is wat er gebeurd als een architect en een componist samenwerken om een stad te maken in Minecraft. Alle gebouwen zijn toegankelijk en op een zo realistisch mogelijke manier gebouwd. Er zijn veel verborgen stukjes en verwijzingen. We zijn er sinds juni 2011 mee bezig. Voor planning en indeling gebruiken we WorldEdit. Ons doel is niet om zo snel mogelijk een stad te maken, ons doel is om hem zo perfect mogelijk te maken, tot in elk klein detail. We worden geïnspireerd door grote kunstenaars. Van Van Gogh tot Mondriaan. En architecten als Mies van der Rohe en Rietveld. Er zitten veel verwijzingen in naar kunst, wetenschap, muziek en films, over de hele stad.

Nu beschikbaar als download!

highrossferry.com (http://highrossferry.com)

Of via deze link:
DOWNLOAD World Map | Early Access | 1.2.6 | .zip | 95MB (http://adf.ly/Yr6ji)

Te gebruiken in combinatie met de resource pack, hier te downloaden:
DOWNLOAD Resource Pack | 1.2.6 | x265 | .zip | 25MB (http://adf.ly/Yr6HA)

DOWNLOAD Resource Pack | 1.2.6 | x64 | .zip | 17MB (http://adf.ly/Yr6BQ)

Enjoy!

Release video:
HV2XcoCiISY

Like-a-Bunny
11th November 2013, 08:42
Hola, dacht ik toch bijna even een enorme spampost over het hoofd gezien te hebben. :D

n00b_0wnage
11th November 2013, 09:53
Zijn er nog mensen die dit spelen en een servertje hebben ofzo? Lijkt me wel leuk om te spelen met mensen van gamer.nl :P