PDA

View Full Version : De grote fitness thread!

Pages : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11

Shokora
31st October 2006, 00:56
er, vanille?

:')

btw, ik wist niet dat er zoveel mensen serieus met eiwit-shakes bezig zijn enzo :r

pepsi
31st October 2006, 00:56
er, vanille?

of banaan. lijkt vrij sterk op elkaar bij dat soort spul

Raiba
31st October 2006, 00:59
ik heb van die potjes in zonnebloem olie, is best lekker, is ook 1.50 per potje O_O , uit blik is idd ranzig. En je moet he took niet appart eten. Maar shakes zijn snelle eiwitten, en vis vlees en kwark enzo zijn langzame eiwitten. Dus beter om savonds enzo te eten omdat die beter verwerkt worden.

En vis bakken is lekkerder volgens mij, ik haal het ook vaak vis bij een vistent in de buurt, vooral kibbeling is lekker.

ik combineer normaal eten met een shake, keb nu een hele lekkere shake, smaakt naar binnenkant van een magnum.Eh je lichama neemt juist snel eiwiten op na het sporten, niet voor het slapen gaan. En niet appart eten? Een shake bevat 40 tot 50 gram eiwit, zo ongeveer het max wat je lichaam per keer kan opnemen, dat + nog eens 50 gram eiwit van vlees, vis wahtever is overbodig, wat denk je waarvoor die shakes zijn?

Je moet natuurlijk el blijven eten, maar niet een shake erbij of erna/voor nemen.
Maar zoals ik al zei, vis om de eten om mijn eiwit behoefte te vullen is geen optie, dan zou je zo ongeveer3x per dag vis moeten eten, en dat ook nog eens in de vroege morgen en na het trainen, nee dankje.

@Koei. Ik heb smorgens geen zin in een gebakken vis of gemagnetronde vis, zelfs rauw niet. Besides moet je er toch wel aardig wat van eten om 50 gram eiwiten binnen te krijgen. Vis is leuk als je wat extra eiwiten wil bionnenkrijgen tijdens het eten maar het dekt niet je volledige behoefte aan eiwit.

Shakes ftw.

Ik heb trouwens gewoon smaakloze shake,wel wat smerig maar beter als al die shakes met smaak en kleurtjes.

@Shakora: Als je sirieus aan het trainen bent dan kun je er niet omheen, maar dna moet je dus echt sirieus bezig zijn. Dus niet alleen een beetje aan je lichaam werken, of een beetje meer spieren kweken. Als je gewoon wat kloot dna zijn ze overbodig eigenlijk.

Oxgene
31st October 2006, 01:36
Volkoren brood!
3 gram en 80kcal per broterham gemiddeld. Hoe makkelijk wil je het hebben :)

Raiba
31st October 2006, 01:41
Ik zou dan ongeveer 46 boterhammen moeten eten om een enkele keer mijn behoefte aan eiwit te stillen, ik zou dan nog 2 x 46 plakken brood moeten eten.. Een heel klein beetje veel is dat niet? :P

Koei
31st October 2006, 11:36
Aardig wat van eten? Je haalt je maximaal 40gram eruit? Hoef je maar 200gram vis te eten (gezonder dan kip in ieder geval), als dat teveel is beschouw ik je maar als een kleine eter :P. Het is goed mogelijk om zonder eiwitshakes 140gr te halen. Eet bijvoorbeeld pasta met zalm (lekker :>) 's avonds.

@Exgene kan je beter 690 gram zalm eten :P

Gebakken vis lijkt mij trouwens erg vet.

brick_top
31st October 2006, 11:49
ja zo moeilijk is het nietom aan die 140 te komen, ik at vaak 200 zonder shakes. Maar met een shake is het wel makkelijker. En ze zijn nog lekker ook.
pindas zitten trouwens ook veel eiwitten in.

Koei
31st October 2006, 11:53
Jep, zou ik wel pelpinda's eten anders wordt het vette bagger :P

Raiba
31st October 2006, 13:00
Aardig wat van eten? Je haalt je maximaal 40gram eruit? Hoef je maar 200gram vis te eten (gezonder dan kip in ieder geval), als dat teveel is beschouw ik je maar als een kleine eter :P. Het is goed mogelijk om zonder eiwitshakes 140gr te halen. Eet bijvoorbeeld pasta met zalm (lekker :>) 's avonds.

@Exgene kan je beter 690 gram zalm eten :P

Gebakken vis lijkt mij trouwens erg vet.Niet veel, maar dat 3x daags 7 dagen in de week is niks voor mij. Heb niet de tijd om vis te maken, kopen elke keer. Een shake is gewoon zoveel makkelijker en je haalt de 140 gram in 3x. En voor mij valt het nog mee, ik moet maar 140 gram, maar een vriend van me is al een tijdje langer bezig en heeft inmiddels 200 gram eiwitten nodig, het wordt dus steeds meer en meer. Besides, alle eiwiten bij 1 avond eten heeft totaal geen zin aangezine je lichaam max 40 tot 50 gram kan opnemen :) Mag je dus alsnog 2x iets anders eten. :)

Prins_v_Brabant
31st October 2006, 14:31
Probleem is, waar haal je shakes en krijg je een beetje fatsoenlijk advies erbij? Bij mijn sportschool hebben ze ook van die toeli maar das 2 euro per glas en dat vind ik toch echt te veel x 4 keer in de week trainen. Bij de Perry Sport verkopen ze wel van die tonnetjes maar als het naar dooie kikkers smaakt... Dus proefzakje is gewenst maarja heb je dat weer :p Ik weeg behoorlijk weinig (64kg) en doe daarom zelden cardio en al helemaal nooit met mn rondbuikige vrienden mee aan het circuit of spinning.

brick_top
31st October 2006, 14:54
ga naar zon fitness zaak of informeer op internet. Je moet gewoon veel eten en zon eiwit shake erbij nemen. Niet aan al die v12 superpower supermusle strenght (wat ze ook vaak op die potjes zetten) beginnen.

Raiba
31st October 2006, 15:24
Probleem is, waar haal je shakes en krijg je een beetje fatsoenlijk advies erbij? Bij mijn sportschool hebben ze ook van die toeli maar das 2 euro per glas en dat vind ik toch echt te veel x 4 keer in de week trainen. Bij de Perry Sport verkopen ze wel van die tonnetjes maar als het naar dooie kikkers smaakt... Dus proefzakje is gewenst maarja heb je dat weer :p Ik weeg behoorlijk weinig (64kg) en doe daarom zelden cardio en al helemaal nooit met mn rondbuikige vrienden mee aan het circuit of spinning.
It`s easy. Je kunt het bij elke sportschool kopen, en een aantal batura winkels hier bij ons verkopen het ook. Momenteel 1kg voor 10 euro in de aanbieding. IS dus niet eens zo heel prijzig. Ik weet niet hoe groot oud en hoe je gebouwd bent maar ik was eerst ook rond dat gewicht voordat ik begon met fitnes(erger nog 58 kilo :P ) nu weeg ik 74 kilo met kleren. Ik eet gezond en amper junkfood dus het is allemaal spiermassa. Dat je nu nog ligt bent maakt dus niks uit, komt vanzelf :) Cardio hoef je ook helemaal niet te doen, hoogstens ff 5 min op de loopband voordat je begint met trainen als warmingup. Ik doe eigenlijk niet aan lopen maar doe gewoon wat oefeningen met dumbels voor warming up met een licht gewicht.

Over de smaak van de shakes valt te twisten, je moet iig goede kwaliteit eiwit shakes hebben, geen bagger soya troep die ik eerst had. Dat smakt ten eerste naar strond en ten tweede zitten er veel minder eiwitten in dan bij een normale shake. Ik gebruik momenteel een proteiene shake die zonder smaka is, als je het met melk mengt smaakt het ietwat naar brinta of pap. Niet echt super lekker maar het kan ermee door en het is beter dan die troep vol met kleurtjes en smaken.

Maargoed, ik weet niet hoelang je al bezig bent en of je echt sirieus bezig wil gaan of al gaat dan kom je dus haast niet om proteiene shakes heen.

Oppassen trouwens dat je gen creatine koopt, inplaats van proteiene :P

Oxgene
31st October 2006, 16:31
Ik zou dan ongeveer 46 boterhammen moeten eten om een enkele keer mijn behoefte aan eiwit te stillen, ik zou dan nog 2 x 46 plakken brood moeten eten.. Een heel klein beetje veel is dat niet? :P

Eet een heel brood. Dat zijn ongeveer 22 boterhammen (kontjes niet meegerekend). 22 x 80 = 1760 kcal en 22 x 3 = 66 gr eiwit. Plus natuurlijk een hele smak koolhydraten.

Eet daarbij nog wat vlees (vb beleg : kipfile, kalkoenfilet) en/of vis (tonijn, koolvis) en wat volkoren pasta en/of zilvervliesrijst.

Veel groente en fruit en heel veel water.

Het brood en beleg kan je overal mee naartoe nemen en thuis eet je de pasta/rijst en vis/overige vlees.

Groeize.

Prins_v_Brabant
31st October 2006, 16:41
It`s easy. Je kunt het bij elke sportschool kopen, en een aantal batura winkels hier bij ons verkopen het ook. Momenteel 1kg voor 10 euro in de aanbieding. IS dus niet eens zo heel prijzig. Ik weet niet hoe groot oud en hoe je gebouwd bent maar ik was eerst ook rond dat gewicht voordat ik begon met fitnes(erger nog 58 kilo :P ) nu weeg ik 74 kilo met kleren. Ik eet gezond en amper junkfood dus het is allemaal spiermassa. Dat je nu nog ligt bent maakt dus niks uit, komt vanzelf :) Cardio hoef je ook helemaal niet te doen, hoogstens ff 5 min op de loopband voordat je begint met trainen als warmingup. Ik doe eigenlijk niet aan lopen maar doe gewoon wat oefeningen met dumbels voor warming up met een licht gewicht.

Maargoed, ik weet niet hoelang je al bezig bent en of je echt sirieus bezig wil gaan of al gaat dan kom je dus haast niet om proteiene shakes heen.

Oppassen trouwens dat je gen creatine koopt, inplaats van proteiene :P

10 euri valt idd zwaar mee. mijn sportschool is redelijk elitair en verkopen daarom zelf geen producten. ik zal eens bij de naturawinkels kijken das een goede tip inderdaad.

alhoewel ik al sinds mei ingeschreven sta ben ik pas eigenlijk sinds augustus fanatiek beginnen te trainen met ongeveer 4 keer in de week. ben nu 1,75 en bijna 21. bij evaluatie merkte ik dat mijn vetpercentage nét genoeg is. gelukkig komt het langzaam aan, maar shakes of iets dergelijks heb ik zeker nodig.

Raiba
31st October 2006, 18:05
Eet een heel brood. Dat zijn ongeveer 22 boterhammen (kontjes niet meegerekend). 22 x 80 = 1760 kcal en 22 x 3 = 66 gr eiwit. Plus natuurlijk een hele smak koolhydraten.

Eet daarbij nog wat vlees (vb beleg : kipfile, kalkoenfilet) en/of vis (tonijn, koolvis) en wat volkoren pasta en/of zilvervliesrijst.

Veel groente en fruit en heel veel water.

Het brood en beleg kan je overal mee naartoe nemen en thuis eet je de pasta/rijst en vis/overige vlees.

Groeize.Vriend, ik moet zo ongever 150 gram aan eiwit binnenkrijgen per dag. niet 66 gram. Daar kan ik dna wel nog belleg bij opvlikkeren, maar het enige wat ik daarme doe is uit pissen, 50 gram is het max wat je lichaam per keer kan inemen. Besides, waar denk je dat ik de tijd weg haal om rond de 50 broden te smeren en te eten? Koolhydraten boeien me trouwens otaal niet, daar krijg je toch wel genoeg van binnen, ook zonder er op te letten. Heb zon 3000 kcal nodig per dag en ik kom daar makkelijk bij zonder er extra aandacht aan te besteden. Groente en fruit is dan wel weer handig, maargoed dat eten de meeste mense toch wel neem ik aan(mensne die echt iets aan hun lichaam doen bedoel ik hiermee). Ik zou eerder een vruchtendrankje drinken dan de hele dag water, in water zit helemaal niks namelijk, op wat ijzer na.

Tsurany
4th November 2006, 00:20
Auwie zere armpjes :(

Oxgene
4th November 2006, 02:40
Vriend, ik moet zo ongever 150 gram aan eiwit binnenkrijgen per dag. niet 66 gram. Daar kan ik dna wel nog belleg bij opvlikkeren, maar het enige wat ik daarme doe is uit pissen, 50 gram is het max wat je lichaam per keer kan inemen. Besides, waar denk je dat ik de tijd weg haal om rond de 50 broden te smeren en te eten? Koolhydraten boeien me trouwens otaal niet, daar krijg je toch wel genoeg van binnen, ook zonder er op te letten. Heb zon 3000 kcal nodig per dag en ik kom daar makkelijk bij zonder er extra aandacht aan te besteden. Groente en fruit is dan wel weer handig, maargoed dat eten de meeste mense toch wel neem ik aan(mensne die echt iets aan hun lichaam doen bedoel ik hiermee). Ik zou eerder een vruchtendrankje drinken dan de hele dag water, in water zit helemaal niks namelijk, op wat ijzer na.

Wie heeft het over smeren ? Gewoon kipfilet op je droge brood doen.
En ik heb ook nergens gezegd dat je maar 66 gr in moest nemen of dat je alleen maar maar brood kan eten. Dat maak je er zelf van.

Dat 50 gr eiwit max per keer opnemen is ook niet waar trouwens (Mocht je het hier niet mee eens zijn, stuur me de artikels dan aub ;) )

En sorry, maar als je niet in kan zien dat water ZEER belangrijk is voor een mens (en zeker voor een sporter), denk ik dat je je nog heel veel in dit onderwerp moet verdiepen.

Wolfwood
4th November 2006, 04:17
Dat 50 gr eiwit max per keer opnemen is ook niet waar trouwens (Mocht je het hier niet mee eens zijn, stuur me de artikels dan aub ;) )Dat heeft ie van mij. :o Zou zweren dat ik dat ergens gelezen had in een tijdschrift. Al was het eerder iets van 60gr (of 80?). Hoeveel kan je lichaam dan verwerken per keer/uur?

Maar los daarvan blijft het zodat je zo lang je beter 6 - 10 keer per dag een kleine hoeveelheid eiwit naar binnen kunt werken in plaats van twee keer een grote hoeveelheid inneemt. Toch?

//edit---

Las net op een ander forum (http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/hoeveel-eiwitten-per-maaltijd-2379/index2.html#post35595) So how much protein can the body use for growth?

Lyle McDonald: In terms of supporting optimal growth, an interesting discrepancy actually occurs here between the studies on our ancestral diet and the protein needs of athletes, but nobody has an explanation yet. Good studies by Peter Lemon, Mark Tarnopolsky, etc. support a maximum protein requirement for natural lifters of about 1.8 g/kg (a little less than the 1 g/lb that bodybuilders have used for years). But studies of our ancestral diet suggest protein intakes as high as 2.5-3 g/kg. Nobody is quite sure if this protein intake was simply a side effect of the diet our ancestors followed, or if it had some actual benefit.

Finally, I think the whole 30 g/meal (or whatever) thing can't possibly apply to everyone. I mean, at the low end, figure a 210 lb lifter is eating 210 grams of protein per day. If he's limited to 30 grams/ meal, that means seven meals minimum per day. Obviously, if there is some limit to protein absorption/assimilation/digestion/utilization (and I don't honestly think that there is) it's going to be related to body mass: a larger individual needs more protein and would be able to utilize protein in larger amounts than a smaller person. Ultimately, my hunch is that the whole '30 grams per meal' (or whatever) thing came from one of two places:

Early supplement companies trying to convince lifters why their protein product (containing 30 grams) was better than others. I remember one company pulling a scheme like this, when their product contained like 37 grams of protein, they wrote that 37 grams was the maximum that could be absorbed. When they bumped it to 42 grams of protein per serving, 42 became the magic number. Ah, advertising.
Bodybuilders rationalizing what they had already decided to do. That is, you frequently see bodybuilders and other athletes finding a strategy that works (i.e. eat protein at intervals throughout the day) and then making up physiological rationalizations afterwards. It wouldn't really surprise me if that weren't the case here. Of course, if anybody has a single piece of peer-reviewed research supporting this 30 grams myth (everybody seems to claim to have seen it but nobody seems to ever have it; it's like those friend of a friend stories), they can feel free to send it to me care of lylemcd@onr.comBlijkbaar had ik het dus helemaal fout wat dat limiet gedoe betreft. :~/ Sorry for the disinformation guys. :(
(more small > few large still stands)

Disarmonia Mundi
4th November 2006, 11:21
Auwie zere armpjes :(
:aai:
Vertel, hoe komt dat?

Tsurany
4th November 2006, 11:31
:aai:
Vertel, hoe komt dat?
Ging voor het eerst na 2 weekjes beetje simpel starten mijn biceps en triceps/borstspieren trainen op zo'n apparaat. Gewoon beetje simpel 20x 25 voor triceps/borstspieren en 20x 10 voor biceps zoals die man mij had aangeraden maar dat bleek een beetje te zwaar dus ik zette hem steeds wat lichter maar de volgende dag had ik enorme spierpijn, toen weer gegaan en nog wat lichter en nu heb ik nog veeeeel meer spierpijn :(

TicTac
4th November 2006, 11:46
Ging voor het eerst na 2 weekjes beetje simpel starten mijn biceps en triceps/borstspieren trainen op zo'n apparaat. Gewoon beetje simpel 20x 25 voor triceps/borstspieren en 20x 10 voor biceps zoals die man mij had aangeraden maar dat bleek een beetje te zwaar dus ik zette hem steeds wat lichter maar de volgende dag had ik enorme spierpijn, toen weer gegaan en nog wat lichter en nu heb ik nog veeeeel meer spierpijn :(

je lichaam moet even weer herstellen.

Overigens train ik nu bijna niet meer met gewichten. Ik vind 2x boksen en 1x kickfun in de week genoeg. SOms ga ik op zaterdag ochtend ook fitnessen, maar dat is ook niet meer elke week. Ik vind het wel prima zo.
Hoewel ik mijn bijnaam ''spierbundel'', jerommeke etc niet meer hoor, moet ik toegeven dat ik mezelf nu een betere bouw vind hebben. Te breed is ook niet alles. Een mensenlichaam is niet gebouwd om te gespierde lichamen te ondersteunen. Lichaam kan soms te zwaar zijn.
Ik ben nu sinds vorige jaar dat ik met krachttraining opgehouden ben, ongeveer 18 kilo afgevallen en ik voel me lekkerder, sneller etc.
Ik ging vroeger 4-5x in de week intensief krachttraining doen onder begeleiding, maar eigenlijk hou je er bijna geen leven meer over. Alles draait maar om sporten/spieren etc. Het wordt gewoon snel een verslaving.
Dus luister naar je mod en doe voorzichtig o:]

Wilde ik even kwijt voor degene die als een gek krachttraining doen of willen beginnen. :)

nadeel is wel... ik heb al wel mijn ''mooie'' kleren weg moeten doen, omdat alles te groot was :(

Tsurany
4th November 2006, 11:48
Haha :P dat laatste is wel grappig :P zal ik straks misschien ook wel hebben als ik m'n nodige kilootjes kwijt ben :P

Kadett
4th November 2006, 12:27
Same here!
2 Broekmaten omlaag en van XL naar L shirts gegaan.

Doel is nog minimaal 2 broekmaten omlaag maar wel weer terug naar XL shirtjes :D

Oxgene
4th November 2006, 13:13
Dat heeft ie van mij. :o Zou zweren dat ik dat ergens gelezen had in een tijdschrift. Al was het eerder iets van 60gr (of 80?). Hoeveel kan je lichaam dan verwerken per keer/uur?

Maar los daarvan blijft het zodat je zo lang je beter 6 - 10 keer per dag een kleine hoeveelheid eiwit naar binnen kunt werken in plaats van twee keer een grote hoeveelheid inneemt. Toch?
//edit---

Las net op een ander forum (http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/hoeveel-eiwitten-per-maaltijd-2379/index2.html#post35595) Blijkbaar had ik het dus helemaal fout wat dat limiet gedoe betreft. :~/ Sorry for the disinformation guys. :(

Dat bedoel ik dus ook. Ik ga er niet van uit dat er personen zijn die een heel brood achter elkaar opeten.

Inderdaad alles verdelen over de dag.

Oxgene
4th November 2006, 13:13
Dat heeft ie van mij. :o Zou zweren dat ik dat ergens gelezen had in een tijdschrift. Al was het eerder iets van 60gr (of 80?). Hoeveel kan je lichaam dan verwerken per keer/uur?

//edit---

Las net op een ander forum (http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/hoeveel-eiwitten-per-maaltijd-2379/index2.html#post35595) Blijkbaar had ik het dus helemaal fout wat dat limiet gedoe betreft. :~/ Sorry for the disinformation guys. :(

Dat bedoel ik dus ook. Ik ga er niet van uit dat er personen zijn die een heel brood achter elkaar opeten.

Inderdaad alles verdelen over de dag.

Tsurany
4th November 2006, 14:22
Auwie, net weer fitness en nu doet het nog steeds zeer. Die kerel daar vertelde me dat ik gewoon alle oefeningen moest doen maar die voor m'n armspieren (die doen namelijk nogal zeer) met heel lage gewichten zodat je wel een bloedsomloop hebt. Het voelde wel beter maar toen ik me weer ging omkleden en thuis ging douchen kreeg ik amper m'n t-shirt uit :(

Oxgene
4th November 2006, 17:42
Die spierpijn zal een heel stuk minder worden over een tijdje.

Even doorbijten.

Tsurany
4th November 2006, 19:06
Dat is maar te hopen ook, kan niet normaal in de auto stappen en gordel om doen :(

Wolfwood
4th November 2006, 19:24
Precies. Gewoon trots op zijn dat je alles gegeven hebt! :)

R4z0r
5th November 2006, 01:47
Ik fitness bij Healthcity in Amsterdam, waar fitnessen jullie?

Wolfwood
5th November 2006, 02:02
Fitnessstudio "Carla", een redelijk kleine sportschool in Rotterdam/Capelle aan den IJssel. De meeste apparatuur (technogym vooral) is al aan de oude kant. Dus geen fancy statistieken die bij gehouden worden of metertjes controleren of je het allemaal wel goed doet. Gelukkig zijn er wel veel losse halter en stangen, dat vind ik nog steeds het fijnst om mee te trainen. :)

Oxgene
5th November 2006, 02:58
Susa gym, in Amsterdam.

Veel hardcore gasten en daar hou ik van :D

Random Hero
5th November 2006, 03:40
USC, Universiteits Sport Centrum lokatie Boelenlaan (buitenveldert)

Tsurany
5th November 2006, 11:54
Better Bodies healthclub, veel technogym met fancy statistieken en uitlees programma's en dergelijken...

R4z0r
5th November 2006, 19:21
Better Bodies healthclub, veel technogym met fancy statistieken en uitlees programma's en dergelijken...

Ja, is bij mij ook. Alles Technogym met zo'n TGS sleutel of hoe het ook heet :P Niet dat ik er vaak gebruik van maak ofzo. Maar het ziet er allemaal wel gelikt uit.

@Oxygene, dat is toch bij plein 40-45?

Tsurany
5th November 2006, 19:32
Ja, is bij mij ook. Alles Technogym met zo'n TGS sleutel of hoe het ook heet :P Niet dat ik er vaak gebruik van maak ofzo. Maar het ziet er allemaal wel gelikt uit.

@Oxygene, dat is toch bij plein 40-45?
Jup dat heet idd een TGS sleutel. Als je veel cardio doet is het zeker wel aan te raden er gebruik van te maken aangezien het al de apparaten voor je insteld. Zo kan je voorgeprogrammeerde schema's fietsen en houd het je gemiddelde bij zodat je de volgende keer start op dat gemiddelde. Is handig om je vooruitgang bij te houden en bespaart je de moeite zo'n apparaat in te stellen.
Bij puur krachttrainen helpt het weinig behalve dat je via een console instelt welke gewichten je hebt gebruikt en hoevaak zodat je het de volgende keer terug kan zien.

Prins_v_Brabant
5th November 2006, 20:02
is bij ons ook. bij elk apparaat kun je via een tiptoets beeldschermpje inloggen via je eigen code. na elke maand krijg je een email met als je statestieken. ziet er leuk uit maar aangezien ik veel met losse gewichten train (wat beter is) heb ik er niet zo veel aan dus.

Icke
14th November 2006, 15:23
Gister voor het eerst over de 2500 meter in 10 minuten (op een ergometer) :) .

(10 minuten daarvoor had ik 2428 oid)

Demava
14th November 2006, 16:44
Ik ben 15 jaar, op 11 mei '07 word ik 16, en ik zit al bijna tien jaar op handbal. De sport waarbij je een ongeveer 1(?) kilogram zware bal vaker in het doel moet flikkeren dan de tegenstander het bij jouw doel doet. Maar sinds mijn lichaam zich qua spiermassa een beetje is gaan ontwikkelen, merk ik dat mijn linkerarm, en dan doel ik vooral op de spieren rond het schoudergewricht, zich meer heeft ontwikkeld dan mijn rechterarm. Hebben jullie tips etc om het evenwicht te herstellen?

Ik heb een redelijke conditie en af en toe kloot ik een beetje met die twee 1.5 kilogram gewichtjes die hier in de kast liggen, veel over fitnessen en spieren trainen etc weet ik dus niet echt. Hebben jullie misschien een link voor me die mij op weg helpt?

Tsurany
14th November 2006, 16:46
Wat is een ergometer?

Demava
14th November 2006, 16:48
Een roei simulator dinges.

T-101
14th November 2006, 17:41
Vorige week is in ''mijn'' sportschool alle apparatuur vervangen. En gelukkig is alles analoog gebleven, i.p.v. digitaal spul.
Ik zeg gelukkig, omdat ik als ik aan het trainen ben, ik wel wil zien wat ik doe, fysiek.
Als alles digitaal is, is het net of je een theorie test aan het doen bent :~/

Volgens mij ben ik wel wat licht voor mijn lengte: 1.80m met +- 71kg.
Of zie ik dat verkeerd?

pepsi
14th November 2006, 18:01
Nope. BMI zegt dat je een gezond gewicht hebt.

rageagainstrage
14th November 2006, 18:02
Gister voor het eerst over de 2500 meter in 10 minuten (op een ergometer) :) .

(10 minuten daarvoor had ik 2428 oid)

wat voor gemiddelde 500m tijd? (en op welke stand?)

(las trouwens gister van iemand die op een ergowedstrijd was geweest, waar een kerel doodleuk 5.47 trapte op een 2 km :D das dus een 500m tijd van dik onder de 1.30 heh)

Icke
14th November 2006, 18:44
wat voor gemiddelde 500m tijd? (en op welke stand?)

(las trouwens gister van iemand die op een ergowedstrijd was geweest, waar een kerel doodleuk 5.47 trapte op een 2 km :D das dus een 500m tijd van dik onder de 1.30 heh)
2km onder de 6 minuten is wel netjes ja :P .

mijn gemiddelde 500 meter tijd was dus net onder de 2 minuten. 2500/10 minuten is 500 meter per 2 minuten, en ik zat net boven de 2500. Stand weet ik niet precies, een van de zwaarste denk ik, anders voel ik amper tegendruk.
Tempo lag rond de 21.

eltab
14th November 2006, 18:45
Ik heb gefitnessed. *O*

T-101
14th November 2006, 18:54
Ik heb gefitnessed. *O*

Spinning? Of echt aan de gewichten gehangen?

eltab
16th November 2006, 17:50
Hmm, ik vind nu alleen euh Glidex? oid inspannend.. Dat lopen op zo'n ding en ook je handen zo meebeweegd.

Verder fietsen en euh steppen en nog 2 dingen met mn benen en 2 met mn armen en een voor rug ofzo en buikspieroefeningen ofzo.

Kirov
16th November 2006, 17:51
Doe dan ff een moeilijkere stand :P

Kirov
16th November 2006, 17:53
Vorige week is in ''mijn'' sportschool alle apparatuur vervangen. En gelukkig is alles analoog gebleven, i.p.v. digitaal spul.
Ik zeg gelukkig, omdat ik als ik aan het trainen ben, ik wel wil zien wat ik doe, fysiek.
Als alles digitaal is, is het net of je een theorie test aan het doen bent :~/

Of zie ik dat verkeerd?

Normaal, ik ben 1.84 met 64 kg

Revolt
16th November 2006, 17:54
Of zie ik dat verkeerd?Ik ben 1,85 en weeg +-70. Aan de ene kant vind ik het ook behoorlijk licht maar aan de andere kant, het enige wat ik doe is wielrennen dus dan klinkt het redelijk normaal als je ziet hoe dun die profwielrenners zijn.

Misschien dat ik deze winter eens ga fitnessen. Om buiten in de pleuriskou te gaan fietsen heb ik ook niet zo'n zin. Heb wel een rollerbank thuis staan maar dan zit je ook alleen uit je neus te eten. Of is het tijdens het fitnessen ook zo saai? :P

rageagainstrage
16th November 2006, 17:58
2km onder de 6 minuten is wel netjes ja :P .

mijn gemiddelde 500 meter tijd was dus net onder de 2 minuten. 2500/10 minuten is 500 meter per 2 minuten, en ik zat net boven de 2500. Stand weet ik niet precies, een van de zwaarste denk ik, anders voel ik amper tegendruk.
Tempo lag rond de 21.

ow prima, idd netjes. Heb waarschijnlijk morgen vrij taaie sessie, ving iets op van 2x een 4km. Benieuwd wat 500m tijd ik aan moet aan houden. (tempo zou wel laag zitten, onder de 21, tenzij het een pyramide oefening wordt)

Tsurany
16th November 2006, 18:27
Hmm, ik vind nu alleen euh Glidex? oid inspannend.. Dat lopen op zo'n ding en ook je handen zo meebeweegd.

Verder fietsen en euh steppen en nog 2 dingen met mn benen en 2 met mn armen en een voor rug ofzo en buikspieroefeningen ofzo.
Een crosstrainer bedoel je?
Die is idd inspannend :D

eltab
16th November 2006, 20:00
Een crosstrainer bedoel je?
Die is idd inspannend :D
Dunno, vind hem maar gaar ook :x

pepsi
16th November 2006, 20:40
muhahaha... idd. crosstrainers zijn gaar!

T-101
16th November 2006, 23:19
Crosstrainers = geautomatiseerd Nordic Walking imo ><

Tsurany
16th November 2006, 23:39
Meer geautomatiseerd langlaufen, maar het werkt wel goed.

Wolfwood
16th November 2006, 23:44
Moi: ongeveer 80kg bij 1,80m. Alleen mijn vetpercentage begint te veel te stijgen naar mijn smaak. :(
Beetje wel ja. :P
Toch nog fav boven gewoon een loopband of hometrainer.
Misschien dat ik deze winter eens ga fitnessen. Om buiten in de pleuriskou te gaan fietsen heb ik ook niet zo'n zin. Heb wel een rollerbank thuis staan maar dan zit je ook alleen uit je neus te eten. Of is het tijdens het fitnessen ook zo saai? :P
Een hoop mensen vinden fitness helaas wel saai. Zelf vind ik het juist enorm verslavend. Je moet dan ook een beetje jezelf uitdagen. Het helpt ook enorm als je een trainingspartner hebt. (het liefst eentje die niet je oren van je kop af praat :P). Als je ook nog eens op bijna hetzelfde niveau (of iig doel) zit krijg je meestal vanzelf al een beetje competitie idee. Dat je gewoon niet onder wil doen in vergelijking. Werkt lekker motiverend. :)

Zelf train ik tegenwoordig nog maar twee dagen met iemand. Helaas gaat hij in februari naar Amerika (om Helicopterpiloot te worden bij de luchtmacht _O_) voor bijna een jaar. Dan moet ik weer helemaal alleen trainen. :(

Hoe zit het met de rest van jullie? Hebben jullie een trainingsmaatje of misschien zelfs een groepje vrienden waar mee je traint?

Kirov
16th November 2006, 23:46
Ik ben 1,85 en weeg +-70. Aan de ene kant vind ik het ook behoorlijk licht maar aan de andere kant, het enige wat ik doe is wielrennen dus dan klinkt het redelijk normaal als je ziet hoe dun die profwielrenners zijn.

Met vrienden niet, alleen wel

Revolt
16th November 2006, 23:56
Ja maar ook met vrienden lijkt mij er weinig aan, als het vergelijkt met andere sporten die je ook met vrienden kan doen. Je kan er wel een competitietje van maken maar je kan zo hard trappen als je wil maar je komt geen centimeter vooruit in die sportzaal.

Dan liever voetbal, hardlopen, wielrennen oid waar je tenminste échte competities kan houden.

Jorra
17th November 2006, 00:01
Je gaat niet naar de gym voor de gezelligheid en om het alleen maar leuk te hebben?:P

Tsurany
17th November 2006, 00:05
Je gaat niet naar de gym voor de gezelligheid en om het alleen maar leuk te hebben?:P
Nee tuurlijk niet, dames versieren :P

Revolt
17th November 2006, 00:06
Je gaat niet naar de gym voor de gezelligheid en om het alleen maar leuk te hebben?:PIk wel. Plezier boven alles :P Als je het gezellig hebt is het sporten toch ook gelijk leuk.

En tja dames versieren valt ook onder het plezier-gedeelte maar dat kan ook buiten de sportschool als je aan het sporten bent.

Wolfwood
17th November 2006, 00:09
Dan liever voetbal, hardlopen, wielrennen oid waar je tenminste échte competities kan houden.
Ik bedoelde het ook niet echt als een wedstrijd. Meer in de trant van dat je je partner zijn set helemaal echt tot het uiterste ziet doen. Dat die laatste rep echt uit zijn tenen kwam. Dan heb je echt het gevoel dat je je zelf ook gewoon echt alles moet geven als het jouw beurt is. Beetje macho misschien, maar het levert toch een veel betere training op. :)

(je moet natuurlijk niet alleen maar proberen zo veel mogelijk gewicht op die stang te gooien enkel om elkaar af te troeven. Safety first!)

Jorra
17th November 2006, 00:10
Nee tuurlijk niet, dames versieren :P
Nah... daarvoor zou ik niet naar de gym gaan... ik ga naar de gym om fysiek sterker te worden.;P

Raiba
17th November 2006, 00:11
Ik kom altijd wel vriendne tegen in de sportschool waarmee ik vaak wel even een korte babbel hou en daarna verder ga trainen. Train daarom ook het liefst alleen, andere mensen leiden mij alleen maar af :P

Als je voor de gezeligheid gaat kun je ook maar beter een andere sport opzoeken, squash of polo is dan vast wel wat voor je. :+

T-101
17th November 2006, 16:00
Als je voor de gezeligheid gaat kun je ook maar beter een andere sport opzoeken, squash of polo is dan vast wel wat voor je. :+

Eens.

Ik heb echt een hekel aan mensen die echt alleen puur voor hun geweten naar de sportschool gaan.
Gisteren zaten er 2 grieten op een been-oefen apparaat. En echt alleen maar ouwehoeren. En degene op het apparaat zat heel geboeid te luisteren, en trainen ho maar.

En na een uurtje gaan ze weer naar huis, en oh oh oh, wat zijn ze toch weer goed bezig geweest, want "ja, wij zitten op de sportschool" }:

eltab
17th November 2006, 16:53
Hoe zit het met de rest van jullie? Hebben jullie een trainingsmaatje of misschien zelfs een groepje vrienden waar mee je traint?

Jaja! Met m'n mams samen! :')

Ferdi
17th November 2006, 17:00
Ik train ook alleen. Kan je tenminste doen wat je wilt en 10x zo snel/effectief ook.

Prins_v_Brabant
17th November 2006, 21:17
Meestal train ik alleen. Maar veel bekenden en vrienden fitnessen er ook. Zoals vandaag met 2 maten geweest en met zn 5en gesport. Zwaar pompen samen met een instructeur die vrij was.

Nigel
18th November 2006, 14:14
Eens.

Ik heb echt een hekel aan mensen die echt alleen puur voor hun geweten naar de sportschool gaan.
Gisteren zaten er 2 grieten op een been-oefen apparaat. En echt alleen maar ouwehoeren. En degene op het apparaat zat heel geboeid te luisteren, en trainen ho maar.

En na een uurtje gaan ze weer naar huis, en oh oh oh, wat zijn ze toch weer goed bezig geweest, want "ja, wij zitten op de sportschool" }:

Haha die ken ik genoeg ja :D Zat wijven die het gewicht zo laag zetten dat ze beter gewoon thuis op de bank kunnen gaan zitten want veel verschil is er niet.
Laatst zon vrouw die 10 kilo had die je van bovenaf naar beneden moet trekken.. 10 kilo valt bijna uitzichzelf al naar beneden :P

Ik ging meestal alleen naar fitness maar sindskort is er ook een oude vriend van me die net begonnen is. Is wel wat gezelliger :)

Wij hebben trouwens wel digitale apparaten die op luchtdruk gaan. Maakt mij opzich niks uit tis alleen maar handiger imo. Klein nadeeltje is dat je bij die pneumatische apparaten wat meer kracht moet zetten als je em vanuit beginstand wegdrukt.

Ik ben trouwens 1.74 en 64-65 kilo

Icke
5th December 2006, 00:21
ik roei, dus zit nogal eens op ergometer, telt dat ook? :)
anyway, op ergometer doe ik vooral lange afstanden, alhoewel ik dat echt verschrikkelijk vind, dus meestal 2 km.

(en als we met meerdere zijn 500 meter wedstrijdjes, of de mooiste wedstrijd op ergometer: 10 seconden test 8-) )
Vandaag 58 meter in 10 seconden gehaald :) .
Maar ik wilde zo graag de 60 halen :duke: .

Melle
5th December 2006, 19:47
Ik ben 1.96 en 70kilo dat is vrij normaal denk ik

Icke
5th December 2006, 20:02
Vrij licht denk ik.

Ik ben 1.92m lang en weeg zo'n 75 kilo.

pepsi
5th December 2006, 20:27

Je hebt een BMI van 18. Dat is licht ondergewicht. :(

eltab
5th December 2006, 21:15
Ik ben 1.96 en 70kilo dat is vrij normaal denk ikAls jij normaal bent, ben ik heel dik :(

1.75 m en 73 KG :P

Icke
5th December 2006, 21:26
Als jij normaal bent, ben ik heel dik :(

1.75 m en 73 KG :P

je BMI is 24, prima dus.

Als je 85 kilo zou wegen zou je licht overgewicht hebben.

Ik zou vanaf 95 kilo "licht overgewicht" hebben, maar ik denk dat ik vrij pappig ben als ik zo 20 kilo bij mijn huidige gewicht op tel...

rageagainstrage
5th December 2006, 21:28
Vandaag 58 meter in 10 seconden gehaald :) .
Maar ik wilde zo graag de 60 halen :duke: .

whahaha, meeste wat ik heb gehaald was 67 meter, na 4 seconde lag ik van mijn bankje, en dan gewoon als een gek door reupen

Tsurany
5th December 2006, 21:39
Dat BMI gedoe is ook dikke bullshit imo, zit er vaak enorm naast.

Icke
5th December 2006, 22:09
whahaha, meeste wat ik heb gehaald was 67 meter, na 4 seconde lag ik van mijn bankje, en dan gewoon als een gek door reupen
:|

Jij hebt 67 meter geroeid met maar 4 echte halen :S o^ ?

Er was nog een andere gast bij die wel behoorlijk ervaren was en die haalde "slechts" 63 meter ofzo.

rageagainstrage
6th December 2006, 00:52
:|

Jij hebt 67 meter geroeid met maar 4 echte halen :S o^ ?

Er was nog een andere gast bij die wel behoorlijk ervaren was en die haalde "slechts" 63 meter ofzo.

mja, maar vraag me niet wat voor tempo. Sowieso die echte halen doe ik ook altijd maar halve bank, of misschien een keer 3 kwart, maar meer ook echt niet. ( ik moet er toch even bij zeggen dat dat echt een keer geluk was ofzo, want daarna heb ik het niet meer boven de 63 gekregen, zal het binnenkort weer eens doen, al weer een poos niet meer gedaan)

/edit: ow, en misschien lees je het ook verkeerd, na die 4 seconden ben ik niet gestopt met roeien, maar gewoon zonder oprijden verder gegaan

eltab
6th December 2006, 10:56
je BMI is 24, prima dus.

Ik zou vanaf 95 kilo "licht overgewicht" hebben, maar ik denk dat ik vrij pappig ben als ik zo 20 kilo bij mijn huidige gewicht op tel...
Ja daarom! Hij is dan lijkt mij vrij dun, maar ok :)
"pappig" leuk woord :D Alhoewel ik mollig leuker vind!

TicTac
6th December 2006, 12:48
je BMI is 24, prima dus.

bij vrouwen gelden andere regels schat :)

Tsurany
19th January 2007, 23:08
Zit er al sinds oktober op maar ben nog steeds een plumppudding :(
Maar vraagje, ik heb een beetje een slecht postuur, ik sta namelijk soms een beetje onderuit gezakt terwijl ik rechter op moet staan en m'n borst meer vooruit moet steken. Zou het helpen om dan een bepaalde spiergroep te trainen of een bepaalde oefening te doen?

TicTac
20th January 2007, 00:28
Zit er al sinds oktober op maar ben nog steeds een plumppudding :(
Maar vraagje, ik heb een beetje een slecht postuur, ik sta namelijk soms een beetje onderuit gezakt terwijl ik rechter op moet staan en m'n borst meer vooruit moet steken. Zou het helpen om dan een bepaalde spiergroep te trainen of een bepaalde oefening te doen?

Je kan denk beter eerst proberen je rug recht te gaan houden. Ik denk dat je houding mede verantwoordelijk is voor je tegenvallende resultaten. Sta je beetje naar voren gebogen?
Eventuele spieroefeningen die zouden kunnen helpen zijn o.a.
-Bankdrukken
-Stijldansen (no joke)
-Sit-ups

Tsurany
20th January 2007, 01:20
Naar voren gebogen niet, gewoon een beetje in elkaar gezakt, enige wat ik moet doen is m'n borst wat meer naar voren steken. Ik doe al een tijdje (3 weekjes) bankdrukken en sit-ups dus hopelijk helpt dat.
Tegenvallende resultaten komt denk ik ook door teveel eten nog :(

Illuvater
20th January 2007, 11:08
Post eens wat je op een normale dag eet. Het is uberhaupt te kort om na een paar weken al verbeteringen te willen zien, of je moet echt een 1k kcal. dieet volgen ofzo.

Hoe vaak train je, hoe lang, hoe intensief? Cardio erbij? Blijf je gewoon doorsnacken, of eet je nog steeds grote porties bij het avondeten? Heb je aanleg om aan te komen? Ontbijt je netjes?

Maar echt, je kan het beste een doelstelling nemen die je binnen een jaar wilt verwezenlijken. Probeer structuur aan te brengen in je eetpatroon, eet gezond en blijf jezelf motiveren om naar de sportschool te gaan.

Loondijke
20th January 2007, 12:33
Ik ga denk ik ook weer es beginnen. Zat met bankdrukken toen ik stopte op 90 kg, is wel weer half jaar geleden denk maar mijn abbo loopt nog t/m mei. Volgende week maar weer es wat gaan proberen.

Ik denk dat ik vooral mijn rugspieren ga trainen met 2x per week. Borstspieren geeft wel altijd een goed gevoel, omdat je echt goed merkt dat je hebt getraind maar het resultaat is veel minder dan bij mijn rugspieren. Ik merkte wel dat ik breder werd en mijn biceps flink groeide maar mijn borstspieren bleven een beetje achter. Hoewel ik dit een lange tijd op hetzelfde schema heb gepakt.

Triceps groeiden trouwens wel flink. Die pakte ik altijd samen met mijn borstspieren.

Ik denk dat ik zometeen maar ff ga kijken, fitness is tot 1uur open hier, dus ff nog een uurtje knallen :). Wel weer onderaan beginnen onderhand want het is erg lang geleden :o

Tsurany
20th January 2007, 14:38
Post eens wat je op een normale dag eet. Het is uberhaupt te kort om na een paar weken al verbeteringen te willen zien, of je moet echt een 1k kcal. dieet volgen ofzo.

Hoe vaak train je, hoe lang, hoe intensief? Cardio erbij? Blijf je gewoon doorsnacken, of eet je nog steeds grote porties bij het avondeten? Heb je aanleg om aan te komen? Ontbijt je netjes?

Maar echt, je kan het beste een doelstelling nemen die je binnen een jaar wilt verwezenlijken. Probeer structuur aan te brengen in je eetpatroon, eet gezond en blijf jezelf motiveren om naar de sportschool te gaan.
Ik neem elke keer de voornemens minder te eten maar dan eet ik 's nachts al snel weer tussen 12 en 3 nog 3 broodjes en 2 koeken bijvoorbeeld.
Ik train nu zo'n 30-40 minuten cardio, verbruik er ongeveer 400kcal mee volgens het apparaat en daarnaast doe ik nu 9 kracht apparaten waarbij ik setjes van 3x10 of 3x15 doe.
Stomme is dat ik wel heel erg wil afvallen maar toch mezelf niet kan laten stoppen met net iets te veel eten.

Illuvater
20th January 2007, 15:01
Midden in de nacht eten is een killer ja. Want na die nachtelijke uurtjes ga je door naar bed, waarna je metabolisme op een laag pitje werkt. Een paar broodjes en koeken kunnen er zo voor zorgen dat je een extra 500 kcal. naar binnen aan het werken bent.

Stel dat je dat een paar dagen (nachten) in de week doet, dan moet je al heel wat extra bewegen om dit te compenseren. Het beste is om op die tijden gewoon helemaal niet meer te eten. Je kan dit proberen te realiseren door veel water te blijven drinken, waar je een 'vol' gevoel door krijgt. Als dit je niet lukt, probeer dan over te stappen naar wat minder calorie-rijk voedsel. Snack 'A Jacks, Sultana, etc. Minder lekker, maar wel een stuk minder slecht voor je.

Hoe vaak werk je dat schema af in de sportschool (per week)? Het is in ieder geval een goed begin, al zou ik aan het begin (ik weet niet wat je vet percentage is) eerder een uur aan cardio besteden per keer, en wat minder aandacht besteden aan krachttraining. Mocht je niet echt het idee hebben dat je te dik bent, dan kan je zo doorgaan. Probeer trouw je buik te trainen en onderschat ook niet de voordelen (en intensiviteit) van traditionele oefeningen. Sit-ups, opdrukken, optrekken, etc, zijn perfect geschikt om meerdere spiergroepen te trainen.

Te vaak zie ik mensen in de sportschool op fancy apparaten zitten, waarbij ze de oefeningen uitvoeren op een veel te laag niveau. Zweten zul je! Als ik niet helemaal leeg ben na een training heb ik echt het idee dat ik bij sommige oefeningen verzaakt heb.

Tsurany
20th January 2007, 15:13
Deed een tijdje terug (oktober t/m december) vooral meer cardio. En dat schema doe ik 3x per week, hoewel ik er misschien aan denk om het te verlagen naar 2x per week en dan 1x per week cardio only anderhalf uur lang.
Sit Ups doe ik veel met zo'n bankje maar opdrukken lukt me nog niet. Maar ik voel me ook niet leeg na een training maar ik ga wel net zo lang door op een apparaat tot het echt te zwaar word.

Luckyass
20th January 2007, 15:18
Triceps groeiden trouwens wel flink. Die pakte ik altijd samen met mijn borstspieren.

hmm heb ik ook al met dat apparaat.
Zo erg zelfs dat het er een beetje uit balans uitziet ofzo :-/
ik wil dat ding altijd doen voor mn borstspieren, maar mn triceps worden er alleen maar gespierder door...

Kga toch maar zon instructeur eff vragen hoe dat zit, want als het goed is voer ik de oefening uit naar behoren :P

Loondijke
20th January 2007, 15:27
Als je met bankdrukken je triceps ziet groeien dan doe je echt iets niet goed. Je moet de staaf net niet je borst laten raken en dan uitademen en uitdrukken.

Ik zie zo vaak mensen met een flink gewicht eraan trainen en dan je armen maar half krommen zodat je nog 30 centimeter boven je borst zit. Dan groeien je triceps ja omdat je die dan alleen pakt. Hang er dan 20 kilo minder aan en doe de oefening goed, niemand die je uitlacht ofzo hoor :aai:

Voor triceps heb ik altijd 3 oefeningen die wel goed gaan, ze groeiden ongeveer even hard als mijn biceps, hoewel men biceps iets harder gingen omdat je die vaker gebruikt in het dagelijks leven.

Toen straks weer even geweest sinds klein half jaartje en ik denk dat ik de smaak weer een beetje te pakken heb. 2x per week gaan combineren met anderhalf uur intensief squashen en gewoon normaal eten en dan komt et wel goed denk :)

Het was wel weer flink zweten en ik kon mijn oude gewicht bij lange na niet pakken maar dat duurt maar even en ik zit weer op me oude gewicht (wat ik eraan hang).

Tsurany
26th January 2007, 20:02
Ik dacht misschien is het handig om zelf een paar dumbells te kopen zodat ik thuis ook nog kan trainen. Heeft iemand een idee waar ik op moet letten? Merk? Gewicht totaal?

Zwabber
26th January 2007, 20:12
Ik heb zelf ook 1 dumbell-set van totaal 10 kg. Wat zijn nou goede oefeningen om te doen en wanneer zie je de eerste resultaten?

Prins_v_Brabant
26th January 2007, 20:46
Ik dacht misschien is het handig om zelf een paar dumbells te kopen zodat ik thuis ook nog kan trainen. Heeft iemand een idee waar ik op moet letten? Merk? Gewicht totaal?

Je kunt beter een 'verstelbaar' gewicht pakken zodat je bij biceps bijv 12 kan pakken en bij een borst oefening meer.

Waar je echt op moet letten als je geen spiegel in de buurt hebt is je houding. Ik kan er niet tegen als er van die wrede jachthonden komen trainen die dan ffkes heel stoer 12 kg aan elke kan van een stang hangen en dan vanuit hun rug gooiend biceps gaan trainen. Houding heb ik erg veel moeite mee gehad in het begin maar nu ik 4 tot 6 keer in de week krachttrain ga je automatisch je houding goed doen zowel bij losse dumbells als bij apparaten

Tsurany
27th January 2007, 15:21
Ik heb is op internet gezocht maar die dingen zijn behoorlijk duur en gaan vaak tot max 15 kilo. En dan moet je er toch al snel 2 hebben dus zit je zo aan de 60 euro.

Roy Visser
27th January 2007, 15:32
Ik heb zelf ook 1 dumbell-set van totaal 10 kg. Wat zijn nou goede oefeningen om te doen en wanneer zie je de eerste resultaten?

heb je meerdere dumbells met een totaal gewicht van 10kg?

Traveller
28th January 2007, 15:08
Leuke thread deze:

Zelf ga ik 3 tot 4 keer in de week naar de sportschool om te bodypumpen, aerofitten, bodycombatten of een lesje bodypower (intervaltraining) te volgen en natuurlijk na afloop gezellig een eiwitshake of bakje koffie drinken met anderen uit de groep.

Meestal volg ik 2 lessen achter elkaar, een bodypump gevolgd door wat ik altijd een springuur noem (aerofit of bodypower). Ik heb ook nog ee poos steps gevolgd, maar die lessen zijn van tijdstip veranderd en nu red ik het niet meer.

In de zomer zal ik wat minder vaak gaan, want dan ga ik liever buiten fietsen (liever nog lekker op de fiets op vakantie).

Iurius
30th January 2007, 20:44
@ Traveller: Bodycombat klinkt best grappig, daar had ik nog nooit van gehoord.

Zelf train ik hooguit twee keer per week, omdat ik dat op de kazerne in Den Haag doe, maar ik woon in Delft. Voordeel is dat dat gratis is, en als je een masochistische bui hebt dan is er altijd wel een sportinstructeur die je wilt 'begeleiden'.
Daarnaast kan je thuis ook gewoon je lichaam trainen met dumbells en ook met traditionele oefeningen. Een deurpost om je aan op te trekken is ook snel gevonden :D
Interval hardlopen in het park bij me in de buurt vind ik ook een leuke afleiding.

Als ik zo de verhalen lees ga ik toch maar eens eiwitshakes proberen. Ze leken me altijd vrij duur, en veel brinta en magere kipfilet kom je ook een eind mee.
Kent iemand in Den Haag of Delft een goede plek om dit te halen?

Zwabber
30th January 2007, 21:42
Ares;1787936']heb je meerdere dumbells met een totaal gewicht van 10kg?

Nee. 1 Dumbell met 2x 2.5kg en 2x 1.25kg. En om bijdehande opmerkingen(niet gericht op jou ;)) te voorkomen; de stang is dus nog 2.5 kg.

Oxgene
1st February 2007, 16:06
@ Traveller: Bodycombat klinkt best grappig, daar had ik nog nooit van gehoord.

Zelf train ik hooguit twee keer per week, omdat ik dat op de kazerne in Den Haag doe, maar ik woon in Delft. Voordeel is dat dat gratis is, en als je een masochistische bui hebt dan is er altijd wel een sportinstructeur die je wilt 'begeleiden'.
Daarnaast kan je thuis ook gewoon je lichaam trainen met dumbells en ook met traditionele oefeningen. Een deurpost om je aan op te trekken is ook snel gevonden :D
Interval hardlopen in het park bij me in de buurt vind ik ook een leuke afleiding.

Als ik zo de verhalen lees ga ik toch maar eens eiwitshakes proberen. Ze leken me altijd vrij duur, en veel brinta en magere kipfilet kom je ook een eind mee.
Kent iemand in Den Haag of Delft een goede plek om dit te halen?

Je kan ze kopen bij oa TNHC (centrum van den haag).
Maar als ik jou was zou ik het bestellen ( http://www.xxlnutrition.nl/ ), dat scheelt je heel erg veel geld.

Ferdi
1st February 2007, 16:52
ROFL, volgens een calorieencalculator op internet komt er uit dat ik c.a. 1300 kcal per dag binnenkrijg terwijl ik er 2600 nodig heb.

Volgens mij klopt er geen flikker van, anders had ik allang van m'n stokje moeten gaan.

Hier zijn mijn specs lol:

21 jaar
183cm
3x per week fitness+cardio (hardlopen etc)
Gewicht schommelt tussen de 71 en 73 KG, maakt niet uit hoeveel ik vreet
vetpercentage 10,8%

Ik vermijd overigens zoveel mogelijk alles waar suiker in zit aangezien je dit al meer dan genoeg binnenkrijgt in je normale eten, fruit etc. En dan te bedenken dat ik 2 jaar geleden 76 kilo woog doordat ik 8 bakken thee per dag dronk a 3 suikerklontjes en c.a. 2 tot 3 zakjes M&M's per dag naar binnen propte zonder iets aan cardio te doen etc. :) Ik was een echte suikerjunk tot ik daar van de een op de andere dag mee stopte. Oh, en mijn vetpercentage was toen nog 19,5% hehe.

TicTac
1st February 2007, 19:31
omfg 19,5???

Damn waar was je als ik boter was. Gewoon het vet van je lichaam schrapen met een mesje :P

Ik mis de tijd van 96 kilo wegen (geen hoge vetpercentage rond de 14-15)
Nu ben ik nog maar 80 kilo :S Met een lengte van 1.89 vind ik dat veel te mager :(

Heb daarom besloten sinds paar dagen met boksen te stoppen, daar val je echt te snel af. Morgen ga ik fitnessen weer oppakken bij een nieuwe fitnesschool. Ik word dan gewogen, vetpercentage berekent, op conditie getest en aan de hand daarvan en doel van mij, wordt er een schema gemaakt. Krijg dan een pasje etc. Ook cool is, is dat alle oefeningen allemaal electronisch is en je ziet dan op je scherm hoe snel je die oefeningen en herhalingen moet doen. Best cool en waarschijnlijk ook handiger.

Hopelijk word ik snel breed, want schijnbaar als je al breed ben geweest dan is het makkelijk weer te krijgen (hoorde ik)

Disarmonia Mundi
1st February 2007, 20:07
Iemand een site/manier om vetpercentage te berekenen? Kan ik gezellig die ''specs'' posten.

Icke
1st February 2007, 20:33
Iemand een site/manier om vetpercentage te berekenen? Kan ik gezellig die ''specs'' posten.
Kan niet online, een website kan niet ruiken hoe groot het aandeel vet in je hele lichaam is natuurlijk.

Heb het vorig jaar een keer laten meten en zat toen erg laag, 8% ofzo.

Ferdi
1st February 2007, 20:36
omfg 19,5???

Damn waar was je als ik boter was. Gewoon het vet van je lichaam schrapen met een mesje :P

Haha nee hoor, het viel hartstikke mee, ik heb ook nooit meer dan 76 gewogen en dat vet zag je amper. 19,5 is net zoveel als een vrouw met weinig vet ;):)

Disarmonia Mundi
1st February 2007, 20:37
Kan niet online, een website kan niet ruiken hoe groot het aandeel vet in je hele lichaam is natuurlijk.
Als ik ooit eens langs de dokter kom zie ik het wel. Ik ben 1.80m en 60kg btw.

eltab
1st February 2007, 20:44
Als ik ooit eens langs de dokter kom zie ik het wel. Ik ben 1.80m en 60kg btw.Ben jij niet heel erg mager? :/

Disarmonia Mundi
1st February 2007, 20:46
Ben jij niet heel erg mager? :/
Valt mee. Qua gewicht wel, maar het is niet heel erg. Misschien licht ondergewicht, maar ik zit er niet mee.

spike_tm
2nd February 2007, 15:03
...
Nu ben ik nog maar 80 kilo :S Met een lengte van 1.89 vind ik dat veel te mager :(

Heb daarom besloten sinds paar dagen met boksen te stoppen, daar val je echt te snel af. .....

Klopt idd, kracht en vechtsporten zijn lastig te combineren. Wat je er met krachttraining in de breedte aan traint, gaat er met vechtsporten net zo hard of harder weer af.
Ik doe al een jaar of 15 aan vechtsporten en doe daar wel redelijk wat krachttraining bij maar dat zet niet echt aan, zeker niet kwa gewicht. Ik train ook veel met gasten van rond de 40 in een sloopuurtje op vrijdagavond, veek (kick)boksen en grondwerk, en die klagen ook wel eens dat d'r 2x per week fitness uurtjes een stuk minder resultaat opleveren als ze flink meetrainen op de vrijdag.

Oxgene
4th February 2007, 05:13
omfg 19,5???

Heb daarom besloten sinds paar dagen met boksen te stoppen, daar val je echt te snel af. Morgen ga ik fitnessen weer oppakken bij een nieuwe fitnesschool. Ik word dan gewogen, vetpercentage berekent, op conditie getest en aan de hand daarvan en doel van mij, wordt er een schema gemaakt. Krijg dan een pasje etc. Ook cool is, is dat alle oefeningen allemaal electronisch is en je ziet dan op je scherm hoe snel je die oefeningen en herhalingen moet doen. Best cool en waarschijnlijk ook handiger.

Hopelijk word ik snel breed, want schijnbaar als je al breed ben geweest dan is het makkelijk weer te krijgen (hoorde ik)

Electronisch trainen is zonde van je tijd. Al die nutteloze zooi heb je niet nodig man. Gewoon losse gewichten en normale apparaten gebruiken. Echt een afrader hoor.

TicTac
4th February 2007, 12:21
Electronisch trainen is zonde van je tijd. Al die nutteloze zooi heb je niet nodig man. Gewoon losse gewichten en normale apparaten gebruiken. Echt een afrader hoor.

Kerel als Drago van Rocky 4 het goed gebruikte, dan wil ik het ook :P

Tot nu toe vind ik het prima gaan. Plus je gaat niet als een lompe hark aan die gewichten trekken.

Overigens mijn medische resultaten waren
Gewicht: 81 kg (echt te licht)
Lengte: 1.89 m (dat wist ik al)
Vetpercentage: 12 %
Wel had ik een te lage bloeddruk :S

Paribus
17th February 2007, 23:53
Wordt dit bij elke fitness of sportschool gedaan? Zo'n medische check up? Ik zou het namelijk wel eens willen weten :P

Is er nog een andere manier om aan dat soort informatie te komen?

Icke
18th February 2007, 02:36
Over medische check-ups: Had vandaag een ergo (indoor roeiapparaat) wedstrijd en was de avond van te voren nog op wat roeisites aan het surfen, las ik dat 2 dagen eerder een jongen was overleden na een ergo training :| .

Was zelf vandaag ook redelijk van de wereld na (en tijdens) mijn heat :( , ook mijn rug geblesseerd vrees ik.

Icke
13th March 2007, 02:19
...

Beetje kick dan maar.

2 weken terug met rugpijn ~19.17 minuten oid over 4,5 km gedaan, vorige week 18.05 en vandaag 17.35 :D .

Master Aryon
13th March 2007, 15:59
Wij hadden ook fitness op school(ALO), maar dat is niks voor mij. Ben niet zown gezondheids type. Alhoewel cardio op z'n tijd wel lekker is. Laat mij maar lekker een volleyballer blijven en als ik aan de apparaten gaat hangen, wordt ik traag als dikke stront. Trouwens vetpercentage van 9% en 1,90m lang dus das netjes. Komt toch niks bij als ik veel eet. :P

Tolga
13th March 2007, 16:19
Als ik ooit eens langs de dokter kom zie ik het wel. Ik ben 1.80m en 60kg btw.

lol, ik ben 1.72m en weeg 55kg, en ze zeggen tegen mij dat ik mager ben :')

TicTac
13th March 2007, 17:58
lol, ik ben 1.72m en weeg 55kg, en ze zeggen tegen mij dat ik mager ben :')

damz das wel erg licht.

Ik ben nu weer bezig met massa-training. Af en toe boks ik nog. Ben in 1 maand 5 kilo aangekomen zonder mijn vetpercentage te vergroten. \o/

Tsurany
13th March 2007, 18:00
Wat 4 maanden fitness niet voor elkaar krijgen lukt 3 dagen skien wel. Van 88 kilo naar 82 toe :P Kan ook komen door het walgelijke eten wat we daar kregen maar na een week ben ik nog steeds 82 dus das wel nice :)
Afvallen is niet moeilijk, gewoon zorgen dat al die smurrie die ze serveren je eetlust ontneemt :P

Zwabber
13th March 2007, 18:38
Wat 4 maanden fitness niet voor elkaar krijgen lukt 3 dagen skien wel. Van 88 kilo naar 82 toe :P Kan ook komen door het walgelijke eten wat we daar kregen maar na een week ben ik nog steeds 82 dus das wel nice :)
Afvallen is niet moeilijk, gewoon zorgen dat al die smurrie die ze serveren je eetlust ontneemt :P

En hoe groot ben je?

Tsurany
13th March 2007, 18:40
En hoe groot ben je?
Nou te klein om 82 te mogen wegen :P Dus moet nog wel iets meer afvallen. Ben denk ik zo'n 1m83.

Melle
13th March 2007, 18:40
Ik ben 2m en 70kg

ita
13th March 2007, 19:12
Net weer ff lekker getrained. Fitness nu zo een anderhalf jaar ( kracht training) en merk natuurlijk het verschil en zie resultaat. Zowel kwa uiterlijk als kwa kracht, alleen ik heb nu een poos al het gevoel dat ik een beetje op een plateau blijf hangen.

Maar goed ik weet dus nu niet echt wat te doen, ik wil binnekort ook van die shakes gaan nemen. Kijken hoe dat gaat uitpakken. Misschien dat mensen hier nog andere tips hebben om me weer wat sneller te laten groeien:P.

Wolfwood
14th March 2007, 00:49
Ik ben nu weer bezig met massa-training. Af en toe boks ik nog. Ben in 1 maand 5 kilo aangekomen zonder mijn vetpercentage te vergroten. \o/
*Jaloers!* :(

Ben momenteel alleen maar aan het afvallen en mijn vetpercentage gaat juist omhoog. ~:{ Need to get with the program.

Kadett
15th March 2007, 16:38
Ik ben ook nog steeds bezig met massatraining, Massa wat eraf moet welteverstaan :)

Lengte: 1.78
Gewicht: Van de 102kg die ik ooit gewogen heb (zon jaar geleden) is nu nog 86kg over.
Train Methode:
3/4x in de week Cardio 1-1,5 uur
3x in de week Krachttraining 1-1,5 uur
Vetpercentage: 18%

Voor de rest pak ik de fiets naar het werk toe tegenwoordig, tenzij het zwaar stormt/regent. Op het werk zelf doe ik ook zwaar fysiek werk. Verder eet ik geen/weinig vette hap/snoep/zoetigheid meer.

Wil mijn huidige vorm, als in spiermassa/kracht, niet kwijt dus hou de krachttraining op het niveau wat het nu is, anders raak ik alleen maar spiermassa kwijt en dat is niet de bedoeling. Probeer alleen die laatste kilo's eraf te krijgen door te gaan spinnen/fietsen/roeien. Gaat tot nu toe erg goed.
Hoop voor de maand juli op de 80 kg te zitten en dan zal ik echt gericht gaan trainen op de sportschool. Elke dag (5x in de week) een andere spiergroep trainen. En dan hopelijk voor het eind van het jaar rond de 9-10 vetpercentage te zitten.

Loondijke
15th March 2007, 16:43
Ik ben 2m en 70kg

Wtf? Botjesbuilder in the house?

Ik ben ook bijna 2 meter en weeg rond de 90kg. Redelijk wat spiermassa en niet te dik, gewoon op gewicht. Wel een beetje een buik maarja, komt door het bier denk |`( |`( :bier: :bier:

FreeShooter
15th March 2007, 23:26
Ken iemand van 2,02 en die weegt ook 70 kilo, daar kijk je bijna doorheen :P

Zelf ben ik

Lengte : 1,82
Gewicht : 72 Kilo
Vetpercentage 12,5% :)

Mijn doel is rond de 80 kilo wegen en iets lager vetpercentage voor een sixpack o:] :)

Iurius
16th March 2007, 17:18
Het trainen gaat al heerlijk, ik ben weer op mn oude niveau en ben hard bezig om de conditie nog wat hoger te krijgen.

Inmiddels is het 1,75 m ; 75 kg ; 11,8 % vet

Tolga
28th March 2007, 19:25
Ik zit thuis ook te 'fitnessen'. Het zijn meer van die kleine oefeninkjes die ik op youtube zie. Het moeilijkste, maar ook de oefening waar ik het meeste van voel op de volgende dag is "Handstand push-ups". Damn die zijn ECHT moeilijk :P. Want je moet heel je lichaamsgewicht meetillen ;)

SilverSmoke
6th April 2007, 12:47
Ik ben niet zo'n forumganger wat gamer.nl betreft, lees wel dagelijks de nieuwsberichten en dacht laat ik eens op het forum kijken. Kom ik deze topic tegen. Ik heb 'm globaal doorgenomen en ik zie dat hier aardig wat mensen zijn die serieuse krachttraining willen doen. Ik kom alleen heel veel beweringen tegen die niet of half kloppen, wat uiteraard niet erg is, de gemiddelde fitnessinstructeur heeft behalve dumbbell curls, buikspieroefeningen en cardiosessies ook geen flauw idee waar die het over heeft..

Ik raad jullie aan eens te komen kijken op www.dutchbodybuilding.com en dan bedoel ik de forumsessies. Enorm veel informatie voor beginnende en gevorderde fitnessers, bodybuilders, powerlifters, sterkste man trainingen en olympische heffers.

Een voorbeeld van wat ik hier nergens lees is bijvoorbeeld dat mensen geen idee lijken te hebben over trainingschema's. Zitten hier mensen die 4x per week aan het bankdrukken zijn zonder ook maar ooit te deadliften, squatten, rowen, millitary presses te doen. Niet om af te zeiken maar leer wat meer over hoe het lichaam werkt, wat training exact doet (dingen als 'meer is niet beter'). Zo zie ik ook beweringen als 'gewichtheffers' doen maar 1 oefening waardoor er veel spieren worden vergeten. Ook dit is vaak incorrect daar die vaak de zogenaamde compoundoefeningen doen die een hele boel spieren tegelijkpakken. Powerlifters richten zich voornamelijk op 3 oefeningen, de deadlift, squat en benchpress. Dan heb je echter alle spieren al aangepakt.

Om maar wat te noemen. Als je nu denkt die gozer is een betweter, vergeet het dan. Ben je benieuwd kom kijken op het grootste en meest informatieve fitness en krachttrainingsforum van de benelux. Niet alleen internetsporters maar er schrijven mannen als Ed van Amsterdam, Jarno Harms (sterkste man van Nederland), de Mr Universe van Belgie, fitness instructeurs die niet alleen verstand hebben van vetverliezen, veel amateur wedstrijd BB'ers en een boel beginners zoals jij en ik die in een vriendelijke en leerzame omgeving op de hoogte worden gebracht van deze geweldige sporten.

Groetjes, Silver.

ps, ik ben geen reclamebot ofzo ;)

pps
voor de mensen die afvallen op het moment veel belangrijker vinden dan spieropbouw is het ook een hele nuttige site. ipv half assed theorietjes van allerlei dieetgoeroes kan je hier op de hoogte gebracht worden van wat er nu echt gebeurd als er vet verbrand wordt, calorieen verbrand worden, effect van meer spieren op het afvalprocess etc etc. Er zijn subsessies voor cardio, vetverbranding en voeding en alles daaromtrent.

FreeShooter
6th April 2007, 13:34
Zit er zelf ook al een tijdje op, bevalt goed. Redelijk groot forum waar je veel informatie op kunt vinden.

Oxgene
7th April 2007, 02:22
Ik ben daar ook vaste bewoner.

Raiba
7th April 2007, 02:47
Behoorlijk wat veranderd sinds is de laatste keer hier heb gepost.
ben nu nog steeds 1,87 M(goh) maar weeg nu echter 85 kilo(ipv de 65 die ik eerst woog). Of ik er blij mee ben? Meer of minder wel. Ik zie redelijk resultaat maar zie ook vermindering. Want waar eerst een sixpack mijn buik versierde zit nu nog maar ene halfe ofzeuh :( Het is iig stukken slechter te zien. Ben echter alleen maar vooruit gegaan met buikspier oefeningen, neem aan dat ik ene hoger vet percentage heb nu.

Wil het eens laten testen maar heb eigenlijk geen zin om hiervoor naar ene huisarts te gaan, zijn er nog andere manieren?

TimoJasper
7th April 2007, 22:37
Na meer dan een jaar te zijn gestopt ben ik vorige maand weer begonnen met body building en kick boxen. De eerste weken waren best zwaar, maar ik kom nu wel weer in een ritme. De meeste moeite heb ik met het diet. Ik was gewend geraakt aan veel vet en een warme lunch.

Mijn training:
- Borst, biceps en buik.
- Rug, triceps en buik,
- Benen en buik
+ maandag en vrijdag kick boxen.

Voor en na de training 5 minuten cardio. Grote spier groepen zoals borst en rug 4 oefeningen. Kleine spiergroepen zoals biceps en triceps 3 oefeningen.

Vorig jaar was ik:
Lengte: 1,79
Gewicht 72 KG (op lege maag ofc)
Vet percentage 7,8%
Leeftijd: 18 jaar

Sochtends eet ik meestal een cornflakes + weetabix, een dubbele boterham met kaas en wat fruit. Smiddags eet ik meestal boterhammen met smeerkaas, maar een kroket of een turksepizza kan ik vaak niet weigeren :').
Na school eet ik een broodje met 2 eiren en als ik tijd heb maak ik wat macaroni met niets. Dan ga ik sporten. Savonds na het dinner wat yogurt of pap. Naast dit gaat er ook flink wat snoep en in het weekend alcohol in.

Ik krijg mijn vet percentage moeilijk omhoog, ik denk dat dit komt omdat ik bijna lles met de fiets doe. Ook het feit dat mijn moeder vegetarische/biologische trekjes heeft zal wel een rol spelen.

Maandag ben ik vrij en is de sportschool open. Ik denk dat ik dan mijn vet percentage ga wegen. Ben benieuwt wat het afgelopen jaar met mij gedaan heeft.

SilverSmoke
9th April 2007, 02:20
Ik weet natuurlijk niet precies wat je doelen zijn maar aangezien je het expliciet heb over bodybuilding en ik er dus vanuit kan gaan dat je massa wil kweken kan ik concluderen dat je veelste weinig eet. Hoeveel dagen doe je die krachttraining?

Overigens is kickboxing en BB niet de meest ideale combinatie, wel mogelijk uiteraard maar je zal voor puur BB moeilijk massa aankomen mischien en voor puur Kickboxing is massakracht training niet de meest ideale manier om je spieren te conditioneren.

die lage vetpercentage is dan ook niet vreemd, combinatie van te weinig eten en intensieve kickboxtraining. sleutelwoorden van BB is trainen, eten en rusten. Voeding en rust zijn minstens belangrijk als de training, je spieren groeien namelijk niet in de gym.

Mantis
12th June 2007, 23:55
Hey mensen..
Even een vraagje!

Ik zou graag willen weten hoe je deze spieren traint, maar zonder gewichten en zonder fitnessattributen...
Gewoon met blote handen dus.

http://www.microsurgeon.org/serratus%20anatomy%20.jpg

ita
12th June 2007, 23:58
Hey mensen..
Even een vraagje!

Ik zou graag willen weten hoe je deze spieren traint, maar zonder gewichten en zonder fitnessattributen...

Optrekken en dan redelijk wijd pakken.

spike_tm
14th June 2007, 15:15
Opdrukken en dan armen redelijk ver uit elkaar.
Hoezo, wil je van die Bruce Lee vleugels?

rageagainstrage
31st October 2007, 14:30
Even een klein kickje, ik ben de laatste tijd weer wat meer aan het trainen (5x in de week), en ik hoor nogal tegenstrijdige verhalen over eiwitten. De één zegt dat je het best eiwitten kan nemen voor een training, de ander dat het toch echt beter is ze na de training te eten.
Kan iemand hier wat nuttigs over zeggen, en misschien wat links?

TicTac
31st October 2007, 14:55
Even een klein kickje, ik ben de laatste tijd weer wat meer aan het trainen (5x in de week), en ik hoor nogal tegenstrijdige verhalen over eiwitten. De één zegt dat je het best eiwitten kan nemen voor een training, de ander dat het toch echt beter is ze na de training te eten.
Kan iemand hier wat nuttigs over zeggen, en misschien wat links?

na de training is eiwitten goed. Het helpt de spieren te herstellen. Voor de training zijn dingen als koolhydraten weer beter.

Paribus
8th February 2008, 12:45
Hey mensen..
Even een vraagje!

Opdrukken ftw.:kirby: Kan je ook genoeg mee combineren. Voeten over elkaar heen leggen bijvoorbeeld. Of je benen wat wijder uit elkaar. Wel pauzes nemen tussendoor :+ (175 sec is gangbaar dacht ik). o^

Zonder fitnessattributen kan je trouwens zat oefeningen doen hoor. Armen, schouders, onder- en bovenlichaam. :)

Ronn
8th February 2008, 13:32
Ik ben nu sinds 4 week ook met fitness bezig. Mijn doelen zijn: beter figuur, meer conditie, spierontwikkeling en krachtopbouw.

Mijn stats voordat ik begon waren iets van: 1.82 meter en 77.6 kg met een klein buikje, dunne armen en vrijwel geen borst (typisch gamer-lichaam dus :+).

M'n conditie werd geschaald op matig (zonder te roken oid) toen ik begon en vervolgens werd het volgende programma voor me opgesteld waar ik nu dus al een tijdje lekker mee bezig ben (2 á 3 keer in de week):

12 minuten hometrainer (opwarmen)
3x 15 voor:
- borstspieren (1 apparaat)
- biceps (1 apparaat)
- rugspieren (2 apparaten)
- buikspieren (1 apparaat)
15 á 20 minuten crosstrainer
15 á 20 minuten loopband

Na een periode van 8 week wordt mijn voortgang geëvalueerd, dus ik zit nu ongeveer op de helft. Ik merk zeker vooruitgang, en dan met name op het vlak van de krachttraining. Momenteel is m'n buik veruit het meest ontwikkeld (bijna 30 kg), alleen door de spek op 't buikje is een wasbordje nog niet present. :+

Ferdi
8th February 2008, 13:54
Hehe, dat wasbordje komt vanzelf wel. Goed de buik trainen en laag vetgehalte kweken.

Ik ben c.a. 1.85m, weeg 74KG (lichte botten :)) en 11% vet. Ik train 3x per week, zowel cardio als krachttraining, geen massa. Ook drink ik 3 tot 4 maal daags shakes.

Morrigun99
8th February 2008, 14:15
Gewicht: 83 kg
Lengte: 1.88 m
Vetpercentage: 12 %

- 3 a 4 keer in de week zwemtraining
- 2 a 3 keer in de week stukje fietsen (per keer +/- 50 km @ gemiddelde van 41 km/h)
- thuis soms wat buikspieroefeningen + opdrukken ivm het zwemmen
- af en toe potje squash (1,5 uur; op redelijk niveau gespeeld, maar ivm terugkerende blessure mee opgehouden)

Niks te klagen. Ben niet opgepompt (van zwemmen krijg je wat langere, opgebouwde spieren), maar schijn wel veel kracht in mijn armen te hebben. Borstcrawl gaat me dan ook verreweg het beste af en zet er redelijke tijden mee neer.

Gorefather
8th February 2008, 18:46
Kon ik maar fitnissen :( ik zit op een dieet van zo'n 4000kcal en 150/170gr eiwit op een dag en alsnog kom ik vrij weinig aan. Iemand nog tips? :+

Melle
8th February 2008, 18:55
Ik moet maar weer eens beginnen met opdrukken .

Kirov
8th February 2008, 19:13
Kon ik maar fitnissen :( ik zit op een dieet van zo'n 4000kcal en 150/170gr eiwit op een dag en alsnog kom ik vrij weinig aan. Iemand nog tips? :+

Van fitnessen kom je flink aan hoor

Stefka
8th February 2008, 21:14
Inderdaad, veel spiertraining doen, daar komen ook kilo's van bij! Niet de hele dag met je luie derrière op die bureaustoel zitten. Daardoor eet je ook minder voedzame dingen tijdens het eten enzo.

Ik begin binnenkort met echt fitnessen (rond de 15e is mijn introductieles) en sinds een week of drie doe ik iedere morgen 10x opdrukken en 10x situps om wakker te worden :P

Ferdi
9th February 2008, 10:55
Iemand een tip om je borst gelijk te trekken? Bovenkant borst gaat rechts harder dan links.

Fyre
9th February 2008, 11:04
Ik ga ook zo'n 1x per week naar de sportschool met mijn neef. Een kwartier fietsen, 10 minuten op de loopband en dan nog rond de 20 minuten krachttraining.

Ik ga eigenlijk ook niet naar fitness om af te vallen of dergelijk, ik heb een betere conditie nodig. Ik merk wel enig verschil, daarnaast helpt krachttraining ook erg goed bij het trainen van mijn armen, die zijn nogal zwak. :')

Bij krachttraining val je wel af, maar je spieren worden sterker en dus zwaarder.

Kadett
9th February 2008, 11:32
Iemand een tip om je borst gelijk te trekken? Bovenkant borst gaat rechts harder dan links.

Losse gewichten gebruiken en je zwakkere kant iets zwaarder trainen (1-3kg meer) dan je sterker kant.

Had ik ook met biceps. Kon makkelijk 3 setjes in het begin van 12kg met rechts, maar met links niet. Doen dus links met 12 doorgegaan en rechts teruggegaan naar 10 kg. Dat 1,5 maand zo doorgegaan en nu zijn ze vrijwel gelijk (ook in omvang) Ditzelfde ook gedaan voor de Triceps. Borst/rug is altijd bij mij evensterk omhoog gegaan.

Lord Vampire
9th February 2008, 12:15
Iemand nog een tip om de bovenarm spieren aan de buitenkant te trainen? Ik hef al jaren gewichten en heb zeg maar inmiddels redelijk gespierde onderarmen, biceps en schouders, maar kennelijk train ik die spieren die aan de buitenkant/achterkant van je arm tussen je biceps en schouder zitten niet goed. Ik heb alleen een halter van 7,5 kilo.

Gorefather
9th February 2008, 12:49
Inderdaad, veel spiertraining doen, daar komen ook kilo's van bij! Niet de hele dag met je luie derrière op die bureaustoel zitten. Daardoor eet je ook minder voedzame dingen tijdens het eten enzo.

Ik begin binnenkort met echt fitnessen (rond de 15e is mijn introductieles) en sinds een week of drie doe ik iedere morgen 10x opdrukken en 10x situps om wakker te worden :P

Meh, zal binnekort op werk maar een toestel in elkaar flansen. Hoe dan ook, qua voeding/vitaminen krijg ik elke dag een dikke OD. Ik zit nu een aantal weken op dieet en ik hou het gewoon nog zeker een maand vol. Er is nog altijd kans dat het binnekort verdamt hard gaat. ;P

Ferdi
9th February 2008, 14:02
Losse gewichten gebruiken en je zwakkere kant iets zwaarder trainen (1-3kg meer) dan je sterker kant.

Had ik ook met biceps. Kon makkelijk 3 setjes in het begin van 12kg met rechts, maar met links niet. Doen dus links met 12 doorgegaan en rechts teruggegaan naar 10 kg. Dat 1,5 maand zo doorgegaan en nu zijn ze vrijwel gelijk (ook in omvang) Ditzelfde ook gedaan voor de Triceps. Borst/rug is altijd bij mij evensterk omhoog gegaan.

Hmm ja, ik train ze altijd met losse gewichten, maar ik zal links voortaan inderdaad gewoon zwaarder gaan pakken. Thanks

Wolfwood
9th February 2008, 15:32
Iemand nog een tip om de bovenarm spieren aan de buitenkant te trainen? Ik hef al jaren gewichten en heb zeg maar inmiddels redelijk gespierde onderarmen, biceps en schouders, maar kennelijk train ik die spieren die aan de buitenkant/achterkant van je arm tussen je biceps en schouder zitten niet goed. Ik heb alleen een halter van 7,5 kilo.
Je tricpes dus? :)

Kickbacks: Met een knie en hand op een bankje leunen, zodat je rug parallel aan de grond is. Dan met je andere hand gestrekt langs je lichaam houden. Je onderarm naar beneden buigen tot zo'n 90 graden (terwijl je je bovenarm/elleboog stil houdt) en weer strekken. (met een dumbell in je hand natuurlijk)

Overhead Triceps Extensions: Recht gaan staan. Je arm gestrekt boven je hoofd (in het verlengde van je lichaam) en dan je onderarm naar beneden buigen richting (net achter) je hoofd tot ongeveer 90 graden en dan weer strekken.

Dips: Neem twee bankjes (of stoelen) en zet ze iets verder dan beenlengte uit elkaar. Ga dan op een van de bankjes hangen met je armen (handpalmen op de rand en knokkels richting het andere bankje) en leg je benen met je hakken op het andere bankje. Dan hang je er dus tussen. Dan zak je met je kont naar beneden door met je armen weer te buigen naar 90 graden en weer strekken. Je onderarmen blijven hier loodrecht op het bankje staan. Eventueel kun je ook wat gewicht op je schoot leggen.

Smal opdrukken: Opdrukken alleen dan met je handen bij elkaar en als je naar beneden gaat je armen parallel aan je lichaam houden.

Melle
10th February 2008, 23:45
Ik wil graag me schouders en rug trainen om breder te worden. Wat zijn goede oefeningen?

Ik ben trouwens wel weer aangekomen en ben niet mager ofzo:P

Melle
2nd March 2008, 01:56
*bump*

Hoe kan ik me borstspieren thuis trainen?

Kadett
2nd March 2008, 08:53
Zonder gewichten is de enige optie opdrukken voor je borst. Pak je hem breed train je meer je borst/schouders en pak je hem small meer je schouders/triceps.

Rug trainen kan je doen door jezelf op te trekken aan een stang/balk. Dit kan je small doen met je onderarmen naar je toe en dan pull-ups te doen of breed met onderarmen van je af (zwaarder).

Voor puur schouders kan je het beste losse dumbels van 4-6 kg gebruiken. En daarmee verschillende bewegingen doen. Armen langs lichaam en dan naar voren recht omhoog en armen langs lichaam en zijwaards.

Melle
2nd March 2008, 13:14
OKee, Bedankt :)

Sven
25th June 2009, 08:27
Jezus,

Ik heb eergister voor het eerst gefitnesst en ik kan mijn linkerarm nu bijna niet buigen van de spierpijn. Ik ben links dus je zou zeggen dat je dan meer spierpijn rechts moet hebben.

Iemand enig idee hoe dit zit :).

TicTac
25th June 2009, 09:01
Jezus,

Ik heb eergister voor het eerst gefitnesst en ik kan mijn linkerarm nu bijna niet buigen van de spierpijn. Ik ben links dus je zou zeggen dat je dan meer spierpijn rechts moet hebben.

Iemand enig idee hoe dit zit :).

Oefeningen niet goed uitgevoerd. Waarschijnlijk heb je meer geforceerd met links.

Tijgerbalsem helpt goed tegen spierpijn o^

Sven
25th June 2009, 09:05
Ah dat zou het wel kunnen zijn idd. Denk dat het is gebeurd tijdens het trainen van de triceps :P.. Het zit zeg maar net boven de ellebogen aan de achterkant :)

Revolt
25th June 2009, 11:14
Vandaag weer gaan dan is de spierpijn sneller weg.

Ronaldoz
25th June 2009, 11:53
Neem gewoon rust, want dat heb je nodig voor een grotere spiermassa. Eet goed en ga dan weer fitnessen. Vandaag weer gaan is niet bevorderend voor spiergroei, want dan maak je je spieren juist kapot. (Je bent geen Rambo) Rust en voedsel is net zo belangrijk als het trainen zelf.

In het begin krijg je altijd spierpijn. Naarmate je vaker gaat gaat dat weg, maar je spieren voel je altijd na fitness. Opgepompt gevoel in plaats van spierpijn. Lichte spierpijn, maar niet zo erg als de eerste keren..

Sven
25th June 2009, 14:09
Mjah, is het normaal dat je je arm niet meer dan 90 graden krijgt omdat het dan echt zeer begint te doen :P?

Ronaldoz
25th June 2009, 14:21
Kijk wat is normaal? Pijn krijg je als er iets mis is en bij de eerste keren trainen krijg je dus wel aardig spierpijn. Dat je het best erg hebt, kan gebeuren, maar ga er vanuit dat je niks gescheurt hebt of iets dergelijks. Het kan best zijn dat je zoveel last hebt hoor.. zou me niet drukmaken. Gaat vanzelf over. De volgende zou ik alleen wel rustig aan doen en de boel opbouwen.

Revolt
25th June 2009, 16:36
Je bent voor het eerst gaan fitnessen, dan is het niet echt vreemd. Toen ik voor het eerst ging heb ik een week lang last gehad en kon ik ook mijn armen amper normaal bewegen. :D Dat is echt niet vreemd. Ik had bijvoorbeeld heel de winter niet aan wielrennen gedaan, en een paar weken terug fietste ik 120 kilometer op een dag. Nou, dan voel je dat ook wel weer zitten :P

Na een paar weken gaat dat vanzelf weg en heb je er niet meer zoveel last van. Dan voelt het vooral goed, in plaats van pijn. Dat je nu zoveel last hebt is omdat je spieren dat totaal niet zijn gewend.

Ik ben de laatste twee maanden 1 keer in de week gaan fitnessen, en deze week al 3 keer en wil weer 3-4 keer in de week gaan. Nu merk ik wel dat ik het een tijdje rustig aan heb gedaan, en ben ik ook helemaal slap als ik de sportschool uitloop, en voel ik het de dag erna nog wel zitten.

ScreamGT
25th June 2009, 16:55
Het is de bedoeling dat als je gaat fitnessen en je bent klaar... je alles nog kunt bewegen. Doorgaan tot alles pijn doet is niet goed. Je vern$^@^ je spieren ermee, en ze zullen er niet snel groter op worden.

Ik heb zelf 3 jaar gefitnessed. Alles rustig opbouwen, en als je merkt dat je spieren pijn beginnen te doen, vooral niet doorheen trekken. Is slecht als de pleuris. Je merkt misschien wel dat alles wat opzet, en je "resultaat" ziet. Neen, trainen en spieren kweken duurt wat langer. En om jezelf helemaal naar de mallegote te trainen 1 dag in de week heeft niet veel zin. Je moet je lekker voelen als je klaar bent. En niet thuis komen en de dag erna nog steeds niet je armen kunnen bewegen ;)

Sven
25th June 2009, 18:00
Nee idd, die vent had een trainingsschema voor me opgezet en ik ben gewoon gaan trainen. Op het laatst had ik wel wat moeite maar sinds vanochtend is het echt zo dat het zooo gigantisch stijf aanvoelt.

Ik kijk het wel even aan zo, heb er net wat van die spierbalsem opgesmeerd. Kijken of dat helpt :)

1shadow1
25th June 2009, 18:10
Gister ook voor de eerste keer begonnen met fitness. Ga het waarschijnlijk zo'n 3 keer in de week doen ( Woensdag, vrijdag, en maandag ).
Heb ook 2 halters thuis liggen, maar ik weet nog niet wanneer en welke oefeningen ik daarmee ga doen. In de fitnesszaal doe ik zowat alle oefeningen 3 keer. (10 keer, pauze, etc.. ) :)
Vond de eerste keer wel erg tof om te doen, hopen dat het zo leuk blijft.

Revolt
25th June 2009, 18:40
Als je er bent is altijd wel leuk, ik vind het alleen zo lastig om telkens er naartoe te gaan :D

spike_tm
25th June 2009, 22:38
Wat een starters ineens. Soort van verlate goede voornemens? Of nog snel proberen "strand klaar" te geraken? Nou dan ben je toch echt te laat. :)
Rustig beginnen, niet te zwaar, niet te veel herhalingen. Stel je doet 3 setjes 20. Dan dien je het eerste setje te halen, 2e 75% en 3e 50%. Steeds 30sec rust. Dan zit je op een aardig startgewicht. Dat blijf je doen tot het steeds makkelijker gaat (3e setje 75%) dan ga je iets zwaarder als je wilt. Zo kun je relatief veilig opbouwen. Is in ieder geval de opbouw van mijn fysio oefeningen. Dan voorkom je dat je iets stuk maakt.
Daarnaast, pak je rust, herstellen is belangrijk. Niet te snel te veel willen en niet overbelasten. Moeilijkste is om het vol te houden en te zorgen dat het geen sleur wordt. De drempel om te gaan wordt dan steeds hoger terwijl je als je er eenmaal bent het toch wel leuk vind.
Succes heren :)

Kadett
25th June 2009, 23:19
Ohja deze is er ook nog steeds. Nog steeds volop bezig maar er is meer spiermassa bij dan vet af. Op zich niet erg dat kan ik er nog wel ooit aftrainen. Ben nu echt zwaar aan het trainen (max inspanning) en dat merk ik. Binnen 1.5 maand van setjes 70-75kg naar 90-95kg gegaan (6-10 reps)Hopelijk eind Juli voor het eerst de 100kg omhoog te krijgen \o/

1shadow1
25th June 2009, 23:29
Wat een starters ineens. Soort van verlate goede voornemens? Of nog snel proberen "strand klaar" te geraken? Nou dan ben je toch echt te laat. :)
Rustig beginnen, niet te zwaar, niet te veel herhalingen. Stel je doet 3 setjes 20. Dan dien je het eerste setje te halen, 2e 75% en 3e 50%. Steeds 30sec rust. Dan zit je op een aardig startgewicht. Dat blijf je doen tot het steeds makkelijker gaat (3e setje 75%) dan ga je iets zwaarder als je wilt. Zo kun je relatief veilig opbouwen. Is in ieder geval de opbouw van mijn fysio oefeningen. Dan voorkom je dat je iets stuk maakt.
Daarnaast, pak je rust, herstellen is belangrijk. Niet te snel te veel willen en niet overbelasten. Moeilijkste is om het vol te houden en te zorgen dat het geen sleur wordt. De drempel om te gaan wordt dan steeds hoger terwijl je als je er eenmaal bent het toch wel leuk vind.
Succes heren :)

Haha, nee, een vriend van me doet al 2 maanden aan fitness, en nu ik vakantie heb verveel ik me wel erg. Wou al langer eraan beginnen, maar door proefwerken,school etc is het er nooit van gekomen.
Ik ben 16 jaar, ik doe nu nog maar 15-30 kilo. Volgende keer doe ik wel wat meer ^^

ita
26th June 2009, 00:49
Ohja deze is er ook nog steeds. Nog steeds volop bezig maar er is meer spiermassa bij dan vet af. Op zich niet erg dat kan ik er nog wel ooit aftrainen. Ben nu echt zwaar aan het trainen (max inspanning) en dat merk ik. Binnen 1.5 maand van setjes 70-75kg naar 90-95kg gegaan (6-10 reps)Hopelijk eind Juli voor het eerst de 100kg omhoog te krijgen \o/

Druk nu sinds een maandje 100KG, 6 keer wel met spotter. Maar t was echt een lekkere barrière om te doorbreken \o/

Kadett
27th June 2009, 12:39
Ja precies :D, 1x zou me nog wel lukken met iemand erachter (voor zekerheid) maar dat noem ik geen 'prestatie'. Moet toch minimaal 4-6x kunnen zonder 'hulp' om het echt te mogen zeggen :D

Kadett
6th July 2009, 18:54
Hopelijk eind Juli voor het eerst de 100kg omhoog te krijgen \o/

1x zou me nog wel lukken met iemand erachter (voor zekerheid) maar dat noem ik geen 'prestatie'. Moet toch minimaal 4-6x kunnen zonder 'hulp' om het echt te mogen zeggen :D

\o/\o/\o/\o/

Vandaag ging fucking goed, het met de 80kg al zoiets van 'oh ja....peanuts baby' dus toch maar de 100kg erop gegooid en verbaasde mezelf gewoon. 6x zonder problemen \o/. Niet zo soepel maar het is gelukt, op naar de 110kg!

Ronaldoz
6th July 2009, 19:02
Haha late voornemens. Ben er begin dit jaar mee gestart na een jaar niet. Daarvoor een jaar gefitnesst.

2advanced den
6th July 2009, 19:04
Dang wtf!, 100kg! o^
Iik doe gewoon 35kg hoor :D

Ronaldoz
6th July 2009, 19:26
Op wat voor manier 100kg dan? neem aan met zo'n halter en aan de zijkanten gewichten en opdrukken, terwijl je op je rug ligt. (verhoogt)
Dat heb ik gek genoeg nog nooit gedaan, want train met andere 'apparaten'.
Binnenkort eens doen:P

Dina
6th July 2009, 19:39
Begin zelf vandaag met fitness voor 2 maandjes. Voornamelijk weer wat vet kwijtraken rond de middenrif.

Black
6th July 2009, 19:43
Meh, eerste 3 maanden ging ik geregeld. Nu 2x in de week, en dan is het vaak een uur en klaar er mee. in de tussentijd nog altijd aangekomen :+ Drinkgedrag helpt ook niet echt ;) blijft lastig.

Revolt
6th July 2009, 20:16
Een uur vind ik meer dan genoeg. 10 minuten hardlopen of fietsen om even warm te worden en voor de rest een beetje aan de apparaten hangen. Conditie werk ik wel aan met wielrennen.

Black
6th July 2009, 20:26
Jup. Maar het helpt niet hehe.

Kadett
6th July 2009, 20:36
2x in de week is ook eigenlijk te weinig. Ik ga 5x in de week. 4 dagen zijn 1,5 uur krachttraining + 30 minuten cardio. 1 dag (wanneer ik benen train = snel klaar) doe ik 60 minuten cardio. Dit in combinatie met fietsen naar werk en sportschool (heen-weer = 10km) zit ik wel aan een goed niveau.

Illuvater
6th July 2009, 20:38
Black: Een uur voor krachttraining is afdoende. Vraag het de kleerkasten op je sportschool maar. Reken maar dat je kapot bent na een uur pieken (elke oefening tot muscle failure trainen).

Of je moet zo'n persoon zijn die alleen al een half uur bezig is met lullen en de rest vult met oefeningen die je kunt doen zonder dat het zweet je uitbreekt. B)

ita
9th July 2009, 11:52
\o/\o/\o/\o/

Vandaag ging fucking goed, het met de 80kg al zoiets van 'oh ja....peanuts baby' dus toch maar de 100kg erop gegooid en verbaasde mezelf gewoon. 6x zonder problemen \o/. Niet zo soepel maar het is gelukt, op naar de 110kg!

Netjes o^

Op wat voor manier 100kg dan? neem aan met zo'n halter en aan de zijkanten gewichten en opdrukken, terwijl je op je rug ligt. (verhoogt)
Dat heb ik gek genoeg nog nooit gedaan, want train met andere 'apparaten'.
Binnenkort eens doen:P

Ja gewoon bankdrukken, je kan trouwens beter oefeningen doen waar je los ligt (bankdrukken, dumbelldrukken, schuin bankdrukken etc) dan met die statische apparaten.

Ronaldoz
9th July 2009, 11:59
Hm, ke dan. Zal daar eens mee starten en flink veel kwark eten enzo als ik vakantie heb.

Revolt
9th July 2009, 14:11
Apparaten is juist het enige wat ik doe. Ik ben ook helemaal verslaafd aan de leg-press :P Kom er af en toe helemaal duizelig vanaf :')

Ronaldoz
9th July 2009, 14:43
Haha, die wil ik ook maar ben serieus bang dat me knie dan door midden knapt. Er zit daar een bot een beetje vaag ofzo. is al van een tijdje terug, maar zal het eens na laten kjiken.

Medina
9th July 2009, 15:25
Wat vinden jullie nu van fitness, vermaken jullie je daar een beetje mee? Ik vind dat echt geen reet aan...

Ronaldoz
9th July 2009, 16:04
Ik ook niet zo, maar het voelt goed als je hebt gesport en ook al je vooruitgang boekt.
Verder komen er mooie dames en leer je mensen kennen. Sauna is ook niet verkeerd.
Heb gewoon sport nodig en fitness kan wanneer je wil en met teamsporten (heb altijd gevoeltbalt) moet je altijd afspraken nakomen. Dat ben ik een beetje zat, maar vind de sport zelf veel leuker. Fitness vind ik oko niet echt een sport maar training. Zoals je voor voetbal en tennis kunt gaan fitnessen, om je prestaties te verbeteren. Als je fitness een sport noemt zou je denk ik beter bodybuilder kunnen zeggen.

Revolt
9th July 2009, 16:10
Je moet het leuk maken voor jezelf. Als je er al naartoe met de gedachte dat er geen reet aan is vind ik het niet zo gek dat je er uiteindelijk geen reet aan vind. Als je er naartoe gaat om lekker een half uurtje hard te lopen en te kijken of je nu gemiddeld 14 kilometer per uur kan halen, of dat je nu je best gaat doen om een bepaald apparaat met een bepaald gewicht eraan te doen, of gewoon om jezelf te trainen en voldoening te krijgen van zware trainingen is het veel leuker.

TicTac
9th July 2009, 17:10
Je moet het leuk maken voor jezelf. Als je er al naartoe met de gedachte dat er geen reet aan is vind ik het niet zo gek dat je er uiteindelijk geen reet aan vind. Als je er naartoe gaat om lekker een half uurtje hard te lopen en te kijken of je nu gemiddeld 14 kilometer per uur kan halen, of dat je nu je best gaat doen om een bepaald apparaat met een bepaald gewicht eraan te doen, of gewoon om jezelf te trainen en voldoening te krijgen van zware trainingen is het veel leuker.

Toevallig rende ik gisteren 14,2km in klein uurtje. In de Veluwe rennen is heerlijk. Hertjes zien en de zon tussen de bomen door voelen O+

Ik doe laatste 3-4 maanden al geen fitness meer. Ik boks en doe aan hardlopen. Tijd van muscles opbouwen om max gewicht te drukken is voorbij. Ik vind trainen als ondersteuning van boksen belangrijker, plus ik moet niet te zwaar worden. Mijn normaal gewicht is 84kg, 94 kg toen ik veel massatraining deed... en mijn boksgewicht zou ik het liefst naar 81 kg willen, maar dat is erg moeilijk en shit om te halen :(

Illuvater
9th July 2009, 19:19
Ik heb nu 3 weken niet kunnen trainen i.v.m. vakantie en het is toch best even afkicken. Vanaf volgende week kunnen we gelukkig weer 4x per week knallen.

TicTac: bijna 15km in een uur is erg netjes. Ik heb best een aardige conditie, maar als ik dat zou moeten doen dan gaat mijn hartslag toch echt richting overload ben ik bang.

Kadett
9th July 2009, 19:40
Hardlopen kan mijn knie niet aan. Iets van een val van 4 meter (knie vs steen... steen won) in de Ardennen tijdens survival tochtje. Sinds ik 16-17kg kwijt ben is het wel een stuk minder maar ik red het niet langer dan 10-15min te rennen. Terwijl uur 1,5 Cross Trainer of gewoon 2 uur fietsen er niets aan de hand is :(

Revolt
9th July 2009, 20:15
Hardlopen vind ik ook veel zwaarder dan fietsen. Wielrennen kan ik wel urenlang achter elkaar volhouden maar als ik op de sportschool ga hardlopen krijg ik na 10-15 minuten pijn (ook) in mijn knie door een val (twee zelfs op dezelfde knie). Dat ligt er natuurlijk aan dat met hardlopen je knieën veel zwaarden worden belast omdat ze bij elke stap een klap krijgen van je gewicht, terwijl dat met fietsen helemaal niet zo is.

Heb ook al foto's van mijn knie laten maken maar er is volgens de doktoren niets te zien.. ach, dan maar blijven fietsen :P

Kadett
9th July 2009, 21:01
Indeed, probleem is alleen dat de fietspaden hier in de omgeving echt FUBAR zijn (omgeving Leiden).

Ik heb dan 2 optie's:
Mijn 7 jaar oude Full ATB Mountainbike pakken die een verrotte trapas heeft of mijn vorig jaar gratisch (Fietsplan werk) gekozen Trek FX7.5 pak met 32mm bandjes en geen vering.

Dus de keuze is traag fietsen maar geen zadelpijn of erg hard gaan en na 1,5 uur niet meer kunnen lopen wanneer je afstapt :D

Maar als ik nuchter bekijk, ik fiets nu elke dag 19km (van huis/werk en sportschool) + 30min cardio @ sportschool zelf. Tis niet alsof ik het echt nodig heb om nog meer langer te gaan fietsen/cardioën tenzij ik ASAP mijn vet kwijt wil, wat pointless is omdat we al in de zomer zitten :D

Funkstar
10th July 2009, 19:25
2x in de week is ook eigenlijk te weinig. Ik ga 5x in de week. 4 dagen zijn 1,5 uur krachttraining + 30 minuten cardio. 1 dag (wanneer ik benen train = snel klaar) doe ik 60 minuten cardio. Dit in combinatie met fietsen naar werk en sportschool (heen-weer = 10km) zit ik wel aan een goed niveau.

Dan doe je of wat fout of je geeft je lichaam niet genoeg rust waardoor je de kans op spierblessures enorm groot maakt. Als je 1,5 uur in de sportschool kracht doet ga ik ervanuit dat je je hele lichaam traint. Je dient dan ook 48 uur rust te geven om je lichaam de spierprikkels (muscle failure) om te zetten in groei van je spieren alvorens je weer gaat trainen. Anders zul je altijd jezelf overbelasten en geen resultaat ondervinden. (Kijk bv maar naar beginners die bijna elke dag in de sportschool hangen en na 3 maanden nog nauwelijks resultaat zien)

PS. Overigens ga ik er niet vanuit dat jij hetzelfde in elkaar zit ;)

Black
10th July 2009, 19:35
Ik heb dan 2 optie's:
Mijn 7 jaar oude Full ATB Mountainbike pakken die een verrotte trapas heeft of mijn vorig jaar gratisch (Fietsplan werk) gekozen Trek FX7.5 pak met 32mm bandjes en geen vering.

hehe. Ik had vorige zomer de oude mountainbike van mn pa eens opgeknapt. Alleen vergeten de remmen te checken. Dus toen ik een stukje ging rijden en ik remde voor het eerst kneep ik 'm een miezerig beetje in. M'n achterkant ging omhoog en ik vloog over het stuur _O- Op grint, maar niets aan overgehouden buiten paar schaafwondjes :P

Fitness heb ik ook al 2 weken niet gedaan oid. Kan me er niet toe zetten met dit weer >_>

Dina
10th July 2009, 19:36
Armen voelen ein-de-lijk wat beter. Morgen eens hard cardio-en.

Kadett
10th July 2009, 19:46
-Verhaal-
PS. Overigens ga ik er niet vanuit dat jij hetzelfde in elkaar zit ;)

Nee hoor hoef je niet bang voor te zijn. Enige keer waar mij spieren niet gehele rust krijgen is 1x in de 2 weken op de vrijdag. Dan pak ik schouders terwijl ik de dag ervoor borst/triceps pak. Voor de rest krijgt het lichaam voldoende rust.

BTW 1,5 uur is het omdat ik met 2 collega's tegelijk train. Als we het echt snel doen kan het in 1 uur als we echt knallen, maar vaker 1,5 uur omdat we ook wat ouwehoeren of de dames zitten na te kijken :D

Funkstar
10th July 2009, 20:58
Nee hoor hoef je niet bang voor te zijn. Enige keer waar mij spieren niet gehele rust krijgen is 1x in de 2 weken op de vrijdag. Dan pak ik schouders terwijl ik de dag ervoor borst/triceps pak. Voor de rest krijgt het lichaam voldoende rust.

BTW 1,5 uur is het omdat ik met 2 collega's tegelijk train. Als we het echt snel doen kan het in 1 uur als we echt knallen, maar vaker 1,5 uur omdat we ook wat ouwehoeren of de dames zitten na te kijken :D

Oke let maar niet op mijn verhaaltje dan haha.. ;)

Kadett
23rd September 2009, 20:15
Jeetje wat is het hier eigenlijk rustig zeg. Niemand meer bezig?

Kreeg maandag voor het eerst 110kg makkelijk de lucht in! \o/
Zit nu lichaam rond op 110kg+ met oefeningen (Squaten, Seated Row/Pulldown en Trapezium)
Nu de schouders nog, al denk ik niet dat ik ooit zover zal komen ermee :)

Revolt
23rd September 2009, 20:18
2 keer in de week helemaal leegtrainen, voor de rest let ik niet zo op getalletjes :P

Disarmonia Mundi
23rd September 2009, 20:20
Wat is eigenlijk het verschil tussen 'echt' bankdrukken (halter), en met zo'n apparaat (met 2 van die stangen zeg maar)?

Kadett
23rd September 2009, 20:23
Heel simpel, echt bankdrukken doe je dus recht omhoog in de 'vrije lucht' en daar komt veel coördinatie bij kijken om recht te blijven. Terwijl het apparaat 'vast' zit en je al je lompe kracht kan gebruiken om het gewicht weg te duwen.

Ter illustratie, ik wisselde van sportschool, oude had geen losse bank. Ik kon met apparaat met gemak 100-110kg wegduwen. Terwijl ik net een helicopter was op de nieuwe sportschool met de losse stang, en dan zat er maar 65-70 kg op. Het gaat wel vrij snel het wennen en de coördinatie/stabilisatie krijgen. Maar het is duidelijk anders.

2 keer in de week helemaal leegtrainen, voor de rest let ik niet zo op getalletjes :P

Ik wel, ben soort van statistieken pikkie wat dat betreft, en het klinkt gewoon leuk :) Leegtrainen doe ik ook wel, maar lijkt me wel handig om te weten of je evenveel/meer/minder pakt dan de week ervoor en of er progressie in zit. Tenzij je dat niet nodig vind. Ik wil voornamelijk nog iets meer detail in de schouders krijgen en natuurlijk nog wat kg's vet eraf. Die combinatie van spiertoename/vetafname is behoorlijk frustrerend btw.

Disarmonia Mundi
23rd September 2009, 20:28
Tja, ik red de 75kg op zo'n apparaat. Mja, ik ben 1.85 en 61 kg, vetpercentage van 6,7%. :')
Dunne armpjes, ik ben altijd bang dat ze met meer gewicht zo doorknappen haha. Nog best bijzonder dat die 75kg lukte eigenlijk.

TicTac
23rd September 2009, 20:29
qft Los is altijd beter. Je coördinatie wordt getraind. Ook kan je niet 'valsspelen door een helft meer werk te geven. Kortom je traint je lichaam beter doordat beide kanten nu werk moeten leveren om stang recht te houden.

Ik hou ook alles bij. Elke training noteer ik de kg die ik doe en hoeveel. Ik weeg me eenmaal per week thuis en 1x per maand bij sportschool voor metingen van vocht/vet/gewicht/spierweefsel etc.

Niet vergeten is dat je eigenlijk na 2 maanden je schema helemaal omgooit.

Kadett
23rd September 2009, 20:44
qft Los is altijd beter. Je coördinatie wordt getraind. Ook kan je niet 'valsspelen door een helft meer werk te geven. Kortom je traint je lichaam beter doordat beide kanten nu werk moeten leveren om stang recht te houden.

Indeed, dat argument was ik nog compleet vergeten.

Ik hou ook alles bij. Elke training noteer ik de kg die ik doe en hoeveel. Ik weeg me eenmaal per week thuis en 1x per maand bij sportschool voor metingen van vocht/vet/gewicht/spierweefsel etc.

Maar jij doet dat ook voornamelijk vanwege je boksen -> gewichtsklasse lijkt me?

Niet vergeten is dat je eigenlijk na 2 maanden je schema helemaal omgooit.
Ik varieer mijn trainingen al veel vroeger. De vaste totale groep oefeningen (bankdruk/pulldown/legpress) blijven wel het zelfde maar elke week varieer ik weer met welke triceps/biceps oefening ik begin en om de 3 weken switch ik van setjes van 8-10 naar 10-15. Dat heeft me al enorm geholpen. Op de oude sportschool was het elke week precies hetzelfde in welke volgorde ik begon. Aangezien je wel op 6 verschillende manieren je je triceps kan trainen blijft het altijd gevarieerd.

*Dit ging dan over triceps maar doe hetzelfde met de andere spiergroepen, afgezien van benen aangezien ik die maar zsm doe op de desbetreffende dag, benen trainen = kut.

Snikkelbaard
23rd September 2009, 20:59
Ik ben gisteren begonnen met fitnessen, met als doel mijn spieren te verstevigen (uithoudingsvermogen) en nog wat cardio/conditie ernaast. Ik train veel spiergroepen (de woorden die ik opvang waren o.a. biceps, triceps em quadriceps, maar dat zegt mij verder niet zo veel :P). Ik ga 2 keer in de week fitnessen en ik basketbal ook nog 2-3 keer per week. Heeft iemand van jullie nog advies of iets dergelijks? Over spiergroepen, methodes, etc. De hamvraag is natuurlijk: gaat dit werken of moet ik het anders gaan doen?

TicTac
23rd September 2009, 21:08
Oefeningen wijzigen is één, maar met schema omgooien doel ik ook trainingsmethode. Bijvoorbeeld nu doe ik weer 4 x 8 herhalingen. Straks doe ik weer 3 x 12 bijvoorbeeld. Wat je nu doe is ook goed. Houd idd zoveel mogelijk variatie erin.
Ja, ik doe het idd ook voor boksen. Heb er echter wel een pauze ingelast, want ben nu mentor en heb al aantal keren met gebroken neus en blauw oog leerlingen aangesproken dat ze niet moeten ruzieën. Ook ouders waarderen het niet erg. Dus uit eigen beslissing even mee gestopt met wedstrijdtraining.

@ Snikkelbaard
Tip: Let op welke spiergroepen je traint. Sommige spiergroepen kan je beter niet op tegelijk op dezelfde dag trainen, mits je het niet erg vindt dat je niet alles eruit kan halen. Bijvoorbeeld benen+schouders is goed.

Michael2k10
24th September 2009, 00:10
Na 1 maandje http://img185.imageshack.us/img185/5593/michael2682008.jpg
Ja ik weet het ben nog skinny xD

Melle
24th September 2009, 00:14
Ten eerste: Broek omhoog. Jij bent geen nep-neger.
Ten tweede: Zweetbandjes????
Ten derde: buikspieren vind ik wel awesomness.

Michael2k10
24th September 2009, 00:16
Ten eerste: Broek omhoog. Jij bent geen nep-neger.
Ten tweede: Zweetbandjes????
Ten derde: buikspieren vind ik wel awesomness.

lolz, bedankt voor je commentaar.

TicTac
24th September 2009, 00:22
Michael... minder wigger zijn :)
Je bent nog wel beetje skinnie, daarom zijn je buikspieren duidelijker dan sommige forummembers. Ik zou zeggen gewoon blijven trainen. Met name je schouders en borst dan moet het wel goed komen.

Culloden
24th September 2009, 00:32
Haha, ik zie het al, dat fitnessen voor spiermassa is niks voor mij als je het zo punctueel bij moet houden. Ik hou het liever bij conditie trainingen, voetbal/mountainbiken/wielrennen/hardlopen, allen in de buitenlucht.

Hardlopen doe ik max 20 min. Daarna is het gewoon ongezond. Mountainbiken/wielrennen doe ik vooral op uithoudingsvermogen, lichte versnelling en snel trappen tegen de wind in. Bovendien vind ik dat ook nog leuk om te doen.
En voor die paar keertjes op het strand ga ik dus echt niet een jaar lang zwoegen, (of doet men het daar niet voor ? :+). Bovendien ben ik sowieso wel tevreden zoals het nu is, niet dik en niet te dun.

Michael2k10
24th September 2009, 00:45
Michael... minder wigger zijn :)
Je bent nog wel beetje skinnie, daarom zijn je buikspieren duidelijker dan sommige forummembers. Ik zou zeggen gewoon blijven trainen. Met name je schouders en borst dan moet het wel goed komen.

Thanks man, en jij deed toch aan Boksen ?
(ik heb hier al eens een account gehad van 2007 oid dus ik wist dat lol)

Snikkelbaard
25th September 2009, 20:04
Oefeningen wijzigen is één, maar met schema omgooien doel ik ook trainingsmethode. Bijvoorbeeld nu doe ik weer 4 x 8 herhalingen. Straks doe ik weer 3 x 12 bijvoorbeeld. Wat je nu doe is ook goed. Houd idd zoveel mogelijk variatie erin.
Ja, ik doe het idd ook voor boksen. Heb er echter wel een pauze ingelast, want ben nu mentor en heb al aantal keren met gebroken neus en blauw oog leerlingen aangesproken dat ze niet moeten ruzieën. Ook ouders waarderen het niet erg. Dus uit eigen beslissing even mee gestopt met wedstrijdtraining.

@ Snikkelbaard
Tip: Let op welke spiergroepen je traint. Sommige spiergroepen kan je beter niet op tegelijk op dezelfde dag trainen, mits je het niet erg vindt dat je niet alles eruit kan halen. Bijvoorbeeld benen+schouders is goed.

Dus het zou handig zijn op bv dinsdag benen + schouders te doen en op donderdag/vrijdag armen + buikspieren? En dan ook nog na een maand ipv 3x12 oefeningen bv 4x8 te doen (dat is volgens mij meer gericht op kracht, nietwaar?)

Illuvater
26th September 2009, 13:15
Korte repetities zijn ervoor om kracht/massa te pakken. Rust is minstens zo belangrijk, dus minstens 24 uur wachten voordat je dezelfde spiergroep weer aanpakt. In de tussentijd goed op je voeding letten, voldoende eiwitten eten, voeding over de dag verspreiden (dus niet 3x per dag eten) en afdoende slaap pakken.

Als je discipline en geduld hebt dan komt het resultaat vanzelf. En niet half-half trainen zoals ik sommige mensen zie doen. Als je naar de sportschool komt om te praten dan kan je net zo goed je geld besparen en thuis blijven.

TicTac
27th September 2009, 10:56
Dus het zou handig zijn op bv dinsdag benen + schouders te doen en op donderdag/vrijdag armen + buikspieren? En dan ook nog na een maand ipv 3x12 oefeningen bv 4x8 te doen (dat is volgens mij meer gericht op kracht, nietwaar?)

Dag 1 Bovenrug + Biceps
Dag 2 Bortst + Triceps
Dag 3 Benen + Schouders

Deze 3 dagens schema werkt ook prima met 4-5 keer per week fitnessen.
Dat afwisselen van 3 x 12 naar bijvoorbeeld 4 x 8 is puur om je lichaam niet een regelmaat te geven. Zo blijft jouw resultaten altijd optimaal. Uiteraard elke spiergroep wel beginnen met de grote spiergroepen en daarvan maximaal 4 verschillende oefeningen (dus 4 oefeningen per spiergroep is voldoende)

Geef je lichaam idd voldoende rust en zorg voor een warming-up voordat je begint. Sommigen gaan gelijk op toestellen af, maar je lichaam heeft er baat bij om al warmgelopen te zijn.

@ Michael2k10
Jep, ik deed/doe aan boksen maar vanwege werk even gestopt met wedstrijdgroep

Wakkum
11th December 2009, 16:03
Even een huge bump van mijn zijde. Ik ben nooit echt een sporter geweest, en dat is ook aan me te zien. Ik wil echter wat kilo's (lees: tussen de 5 en 10) kwijtraken. Ben nu rond de 105 kg, wil ongeveer naar 95, een redelijk gewicht bij mijn lengte (1.97m).

Heb de afgelopen weken wel al wat veranderd (drink eigenlijk alleen nog maar water in plaats van ijsthee/cola) en ik wandel elke dag ongeveer een uur(thank god for podcasts). Soms ren ik een stuk (5 minuten rennen, 5 minuten lopen ongeveer). Daarnaast eet ik minder (ik eet nu tot ik vol zit ipv propvol :P). Snoepen heb ik nooit echt gedaan, maar datgene wat ik normaal gesproken zou snoepen (misschien wat chips ofzo) doe ik ook nu niet meer.

Vraag is dus: wat is de beste manier om effectief kilo's kwijt te raken. Ik ben al wel wat kwijtgeraakt sinds ik begonnen ben (denk ongeveer 3 kilo in 3 weken) maar ik wil dus door blijven gaan. Is wandelen hier geschikt voor of moet ik het toch meer op het rennen gaan richten?

Ik ben niet echt een fitness-dude, dus dat is eigenlijk een no-go. Tips, trucs?

ScreamGT
11th December 2009, 16:08
Ben nu zo'n 2 maanden bezig met trainen.

Niet naar de sportschool, gewoon thuis. 2x50 buikspieroefening. 2x20 opdrukken.
2 Protein shakes per dag. 8 Kilo aangekomen in de laatste 2 maanden. Van 67kg naar 75. Mijn lengte is 1.87

Paribus
11th December 2009, 16:29
Vraag is dus: wat is de beste manier om effectief kilo's kwijt te raken. Ik ben al wel wat kwijtgeraakt sinds ik begonnen ben (denk ongeveer 3 kilo in 3 weken) maar ik wil dus door blijven gaan. Is wandelen hier geschikt voor of moet ik het toch meer op het rennen gaan richten?

Zwemmen (goed voor spieren en vetverlies).
Fietsen (cardio)?
Hardlopen (cardio)?

RPGer
11th December 2009, 16:38
Even een huge bump van mijn zijde. Ik ben nooit echt een sporter geweest, en dat is ook aan me te zien. Ik wil echter wat kilo's (lees: tussen de 5 en 10) kwijtraken. Ben nu rond de 105 kg, wil ongeveer naar 95, een redelijk gewicht bij mijn lengte (1.97m).

Heb de afgelopen weken wel al wat veranderd (drink eigenlijk alleen nog maar water in plaats van ijsthee/cola) en ik wandel elke dag ongeveer een uur(thank god for podcasts). Soms ren ik een stuk (5 minuten rennen, 5 minuten lopen ongeveer). Daarnaast eet ik minder (ik eet nu tot ik vol zit ipv propvol :P). Snoepen heb ik nooit echt gedaan, maar datgene wat ik normaal gesproken zou snoepen (misschien wat chips ofzo) doe ik ook nu niet meer.

Je bent alvast goed bezig! Ik ben wel een redelijk fanatieke sportschool ganger, dus ik zal even mijn 2 cts geven.

Afvallen en fitness heeft niet zo heel veel met elkaar te maken dus geen sportschool is geen ramp, maar het helpt wel (zie beneden). Ik maak even een onderscheid tussen Fitness (gewichtheffen), Cardio (hartslag omhoog) en Athletiek (Hardlopen etc.).

Voor vrijwel alle gevallen geldt dat afvallen icm met één van deze drie alleen (en altijd) lukt met een goed dieet. Ter illustratie, er zijn mensen die 100+ wegen en met gemak de marathon lopen -het zegt niet zo heel veel. Daarnaast is "bewegen" wandelen/fietsen/steps goed maar dat moet je intensief doen wil je echt afvallen. - het ligt er ook een beetje aan hoeveel en hoe snel je iets wilt bereiken.

Het beste is toch een minimaal 3x per week een klasje Aerobics mee te pakken. Ok je staat tussen allerlei huisvrouwen (in het slechtste geval ;) ) maar de calorieën vliegen er meer af in die paar uur dan dat jij in een week bij elkaar kan wandelen/fietsen. Als je dat combineert met een goed dieet (simpel: minder vet, eiwitten en suikers) is succes gegarandeerd.

PS:
Ik train ongeveer 3x per week (fitness) mijn vetpercentage is rond de 16% en ik schommel een beetje tussen de 80 en 83 kilo. (ben 1.84). Ik doe meer aan spiermassa training aangezien ik dat wel kan gebruiken.

TicTac
11th December 2009, 17:18
Je bent alvast goed bezig! Ik ben wel een redelijk fanatieke sportschool ganger, dus ik zal even mijn 2 cts geven.

PS:
Ik train ongeveer 3x per week (fitness) mijn vetpercentage is rond de 16% en ik schommel een beetje tussen de 80 en 83 kilo. (ben 1.84). Ik doe meer aan spiermassa training aangezien ik dat wel kan gebruiken.

Vetpercentage van 16 voor een redelijk fanatieke sporter vind ik aardig veel... Hoe oud ben je?

Ner'Zhul
11th December 2009, 17:24

Een ontgroening lopen bij een studentenvereniging/dispuut die nog een echte (zware) ontgroening heeft :P Ikzelf ben in 9 dagen 6 kg. afgevallen, natuurlijk had ik de week daarna constant honger en binnen 2 weken weer even zwaar als ervoor :P

Vetpercentage van 16 voor een redelijk fanatieke sporter vind ik aardig veel... Hoe oud ben je?

Volgens mij is 16 helemaal niet veel hoor. Was een gezond vetpercentage niet rond de 20?

Neutraal
11th December 2009, 17:30
16 is veel, normaal is <10% vetpercentage.

Ik probeer met cardio nu steeds 10 km/uur, 10 min met hellingshoek 10%, maar het is echt zwaar. Kom vaak niet verder dan 7 min.

Melle
11th December 2009, 17:35
Ik dacht dat voor een jongen 5% vetpercentage tegen het randje aan zit. Ik heb 6,25% vetpercentage. En volgens mij is 20-25% vetpercentage bij jongens/mannen hoog.

TheLaw
11th December 2009, 17:42
Ga voor een stabiel dieet en een rustige workout zodat je het lang kan volhouden. Snel resultaat halen betekend vaak snel resultaat verliezen want een snel verloren kilo zit er zo weer aan.

Je moet echt een levensstijl hebben waardoor je op gewicht blijft. Dus standaard geen frisdrank, minderen in bier drinken, geen snacks. Altijd een appel bij hebben en als je honger hebt dan eet je die appel. Verder gevarieerd eten en veel groente en dergelijken. Het klinkt allemaal wat zeikerig maar het is heel makkelijk vol te houden en je hoeft daar helemaal geen dieet freak voor te zijn.

Een uur wandelen is al goed. Het is niet heel actief maar als je je daarbij goed voelt dan houd je dat tenminste vol. Verder kan je nog af en toe wat hardlopen of een simpel touwtjespringen voor een minuut of 10 zorgt dat je heel snel vet verbrand. In huis kan je nog wel meer dingen verzinnen. Ren 50 keer je trap op en af. Pak de onderste trap trede en ga wat 'aerobics' doen. Dit soort dingen kan je allemaal in 10 minuten doen en is heel vermoeiend. Als je dat dan iets van 3 keer per week doet ben je niet veel tijd kwijt en krijg je toch een aardige conditie.

Hecht niet teveel waarde aan wekelijkse resultaten. Probeer het eens 2 maanden vol te houden en bekijk dan eens hoe je eruit ziet of hoe je je voelt.

RPGer
11th December 2009, 17:54

33, ik verbaasde me er ook nog wel over, want er zit qua uiterlijk bijna geen grammetje vet aan me, ik heb geen sixpack, maar een buikje heb ik vrijwel niet. Maar zoals gezegd doe ik vrij weinig tot niets aan cardio en train hoofdzakelijk spiermassa. Sterker nog, ik slik af en toe wat supplementen om vet aan te kweken en let vrijwel niet op wat ik eet (snoepen doe ik bijna nooit). Opzich ben ik nu wel vrij tevreden, echt veel magerder moet ik niet worden.

Ner'Zhul
11th December 2009, 17:57
http://www.gezondafvallen.net/

Een gezond vetpercentage voor mannen ligt tussen de 15 en 25%, voor vrouwen ligt dat tussen 20 en 32%.

RPGer
11th December 2009, 18:04
ah zie je wel, niks aan de hand dus.

rageagainstrage
11th December 2009, 18:13
http://www.gezondafvallen.net/

Een gezond vetpercentage voor mannen ligt tussen de 15 en 25%, voor vrouwen ligt dat tussen 20 en 32%.

Voor mannelijke sporters ligt dat nog wel een stuk lager hoor. Weet dat ik in ieder geval wel onder de 9 zat, en de extreme ploeggenoten van me rond de 6, 7. Onder de 7 moet je wel uitkijken, omdat je weerstand dan wel hard minder wordt.

@wakkum:

Voor zo ver je hier wat aan hebt, wat tips van mij. Ik heb door mijn sport, en mijn aanleg tot zwaar worden wel wat ervaring met hard afvallen.

Hoe ik altijd af viel was gewoon vooral een stuk minder eten. Het belangrijkste deel van afvallen is gewoon mentaal. Het is gewoon niet echt leuk, maar je moet gewoon duidelijk een doel hebben en accepteren dat je dat kutgevoel maar even moet hebben.
Vind die verhalen over dat snel afvallen slecht is omdat het er vaak snel bij komt ook beetje onzinnig, naar mijn mening is dat gewoon omdat mensen te lief voor zich zelf zijn, en weer vervallen in oude eetpatronen.

Belangrijkste tip: gewoon niks overbodigs in huis halen. Alleen nog maar gezonde dingen eten. Ik had voor mij zelf nog de regel dat ik niks at met een vetpercentage boven de 10. Niet heel erg nodig, aangezien je ook gewoon calorieen kunt tellen, maar dat deed ik alleen als ik veel kilo's in korte tijd kwijt moest.

Bij warm eten schepte ik nog steeds 2 keer op, maar behoorlijk kleine porties. Maar door die 2x had je nog wel het idee dat je meer at als dat je die hoeveelheid in een keer op at.
Ook gewoon veel kleinere maaltijden koken. Ik ben altijd redelijk hard van de pan leeg eten, dus als je gewoon minder kookt, eet je ook minder.
Ook at ik geen beleg meer als pindakaas en chocopasta. Ik at vooral vruchtenhagel en appelstroop. (wel veel suiker, maar aangezien ik minstens 1x per dag trainde kon dat wel)
Op de momenten dat ik echt even aanmoest met afvallen at ik ook nog wel geroosterde broodjes tomaat, aangezien er in tomaat echt nauwelijks iets zit.

Voor de honger at ik nog wel eens radijsjes enzo als snack.

Ook slim eten scheelde bij mij veel, dat wil zeggen, de grote maaltijd meteen na het sporten.

Daarnaast veel trainen op lage hartslag (bij mij zon 140. max 150), na drie kwartier ga je vet verbranden namelijk. Ik ging gewoon op de racefiets dan 2 uur fietsen, knallend langzaam. Werd nog wel eens ingehaald door haastige huismoeders, maar goed, hoort er bij.
Ook ging ik veel spinnen, nam dan gewoon een boek mee, of een laptop met series, en dan gewoon uren maken.

Ik zal de extreme shit wel even achterwege laten, maar volgens mij is bovenstaande allemaal wel haalbaar

Wakkum
11th December 2009, 18:16
Ga voor een stabiel dieet en een rustige workout zodat je het lang kan volhouden. Snel resultaat halen betekend vaak snel resultaat verliezen want een snel verloren kilo zit er zo weer aan.

Die eerste paar kilo zullen waarschijnlijk het écht overtollige spul zijn. Ik zou ook niet willen dat ik de komende tijd zo blijf afvallen, want dan weet ik dat het ongezond is.

Je moet echt een levensstijl hebben waardoor je op gewicht blijft. Dus standaard geen frisdrank, minderen in bier drinken, geen snacks. Altijd een appel bij hebben en als je honger hebt dan eet je die appel. Verder gevarieerd eten en veel groente en dergelijken. Het klinkt allemaal wat zeikerig maar het is heel makkelijk vol te houden en je hoeft daar helemaal geen dieet freak voor te zijn.

Ik at normaal gesproken nooit fruit, maar ben de laatste weken veel meer fruit aan het eten. Vooral mandarijnen gaan er goed in. Waar ik normaal misschien een wafel zou pakken, pak ik nu een mandarijn of banaan.

Groente heb ik altijd veel gegeten, dus dat is gelukkig geen probleem.

Ik denk dat een probleem ios dat bij ons in huis altijd de 'je eet je bord leeg want het is zonde om iets weg te gooien'-mentaliteit heerst.

Een uur wandelen is al goed. Het is niet heel actief maar als je je daarbij goed voelt dan houd je dat tenminste vol. Verder kan je nog af en toe wat hardlopen of een simpel touwtjespringen voor een minuut of 10 zorgt dat je heel snel vet verbrand. In huis kan je nog wel meer dingen verzinnen. Ren 50 keer je trap op en af. Pak de onderste trap trede en ga wat 'aerobics' doen. Dit soort dingen kan je allemaal in 10 minuten doen en is heel vermoeiend. Als je dat dan iets van 3 keer per week doet ben je niet veel tijd kwijt en krijg je toch een aardige conditie.

Ik probeer inderdaad steeds meer richting het hardlopen te gaan, maar dat is iets dat gewoon tijd vraagt, en dat begrijp ik. Mijn conditie is niet slecht wanneer het op lange dingen aankomt (ik liep bv in Peru op 4 KM hoogte makkelijker en sneller een berg op dan flink wat personen die er fitter uitzagen dan ik), maar wanneer ik moet gaan rennen is het meestal een ander verhaal.

Naast wandelen doe ik nog wel wat dingen, waaronder elke avond een sessie van ongeveer 10 minuten jumping jacks. Ik ben flink uitgeput erna en ze doen het in leger ook (althans, op tv :+) dus ze zullen wel goed zijn voor iets :+

Hecht niet teveel waarde aan wekelijkse resultaten. Probeer het eens 2 maanden vol te houden en bekijk dan eens hoe je eruit ziet of hoe je je voelt.

Ik heb me ook vanaf vandaag voorgenomen om slechts 1x per week op de weegschaal te gaan, dan zie je veel meer resultaat dan dat je er elke dag opgaat bv.

Het zal uiteindelijk gewoon aankomen op doorzettingsvermogen, en ik ben blij dat mijn favoriete podcast tegenwoordig 5x per week verschijnt ipv 3, dat helpt gigantisch :+

rageagainstrage
11th December 2009, 18:28

Ik had juist in het begin een exelsheet, waar in dagelijks mijn gewicht invulde, en wat ik de dag er voor had gegeten. Op deze manier kon ik in een grafiek zien hoe het afvallen ging, en dat het duidelijk een afnemende lijn was, zodat ik wist dat het opgegeven moment logisch was dat ik minder afviel.
Dat ik mijn eten erbij zette was ook omdat ik zo vaak kon verklaren waarom ik soms gewoon wat zwaarder was (zout eten ed)

Kletskoek
11th December 2009, 18:29
Ben nu zo'n 2 maanden bezig met trainen.

Niet naar de sportschool, gewoon thuis. 2x50 buikspieroefening. 2x20 opdrukken.
2 Protein shakes per dag. 8 Kilo aangekomen in de laatste 2 maanden. Van 67kg naar 75. Mijn lengte is 1.87

Hebben proteineshakes wel veel nut dan bij alleen sit- en push-ups? Ik ga ongeveer drie tot vier keer fitnessen/krachttraining maar ik gebruik niks. Gewoon goed eten, veel proteïnenrijk voedsel wel uiteraard maar geen shakes o.i.d. Zit er wel aan te denken om er een keer een creativekuur tegenaan te gooien kijke of dat wat is... Iemand hier die daar ervaring mee heeft toevallig?

TicTac
11th December 2009, 18:50
33, ik verbaasde me er ook nog wel over, want er zit qua uiterlijk bijna geen grammetje vet aan me, ik heb geen sixpack, maar een buikje heb ik vrijwel niet. Maar zoals gezegd doe ik vrij weinig tot niets aan cardio en train hoofdzakelijk spiermassa. Sterker nog, ik slik af en toe wat supplementen om vet aan te kweken en let vrijwel niet op wat ik eet (snoepen doe ik bijna nooit). Opzich ben ik nu wel vrij tevreden, echt veel magerder moet ik niet worden.

Dan is het erg netjes! Verbranding is trager naarmate je ouder wordt. 16% voor 33 jarige is goed!

RPGer
11th December 2009, 19:03
Hebben proteineshakes wel veel nut dan bij alleen sit- en push-ups? Ik ga ongeveer drie tot vier keer fitnessen/krachttraining maar ik gebruik niks. Gewoon goed eten, veel proteïnenrijk voedsel wel uiteraard maar geen shakes o.i.d. Zit er wel aan te denken om er een keer een creativekuur tegenaan te gooien kijke of dat wat is... Iemand hier die daar ervaring mee heeft toevallig?

Creatinekuur bedoel je denk ik? Ik heb zelf creatine staan maar gebruik het niet zoveel, het schijnt spiermassa te verbeteren, maar ik ben er een beetje huiverig voor (gewoon gevoel) Ik gebruik zelf wel koolhydraten shakes voor en tijdens het sporten, dat is meer om je energiepijl omhoog te houden, 50 kilo bankdrukken kunnen je spieren misschien wel aan, maar als je geen energie meer hebt word het lastig. Probleem met proteineshakes is dat ze vaak op (koemelk) eiwit zijn gebaseerd en ik daar niet zo goed tegen kan. - die zijn hoofdzakelijk om vet aan te kweken, zoals ik al aangaf voor echt magere mensen wel belangrijk.

Disturbed
11th December 2009, 19:19
Klein vraagje, weet iemand een goede manier om buikspieren te trainen zonder daar last van je rug aan over te houden? Momenteel doe ik alleen crunches (of hoe je het ook uitspreekt, kleine bewegingen) maar dat is ook niet veel. Alvast bedankt!

TheLaw
11th December 2009, 19:58
Klein vraagje, weet iemand een goede manier om buikspieren te trainen zonder daar last van je rug aan over te houden? Momenteel doe ik alleen crunches (of hoe je het ook uitspreekt, kleine bewegingen) maar dat is ook niet veel. Alvast bedankt!
Als je traint voor ondersteuing van je rug of voor een andere sport hebben buikspieroefeningen nut. Voor een sixpack is het belangrijk dat je een laag vetpercentage hebt en dat verlies je alleen door cardio (moe worden). Dus ga niet 100 buikspieroefeningen doen als je niet behoorlijk mager bent want dan zie je er niets van.

Ik heb nog een PDF bestand op mijn PC staan met wat oefeningen, tekeningen ter illustratie en wat veiligheid tips. Dat is alleen te groot om hier te posten. Je kan me even PM'en dan stuur ik hem je wel toe.

RPGer
11th December 2009, 20:05

Ik gebruik altijd zo'n halve skippie bal in de sportschool, veel beter dan zo'n crunch apparaat oid. Verder wat TheLaw zegt kan ik beamen, tenzij je echt serieus aerobics/buikspier klasjes gaat doen gecombineerd met een heel strak dieet is een six pack kansloos.

Kletskoek
11th December 2009, 20:52
Creatinekuur bedoel je denk ik?.........

Ja die bedoel ik typefoutje. Zelf hou ik liever ook alles zo natuurlijk mogelijk maar heb het idee dat ik niet echt meer vooruitga...maar dan wil ik wel eerst meer weten over bijvoorbeeld creatine.

TicTac
12th December 2009, 10:26
Over buikspieren. Ik heb een vetpercentage van 13% en met buikspieren trainen zal je geen six-pack krijgen, ik heb nu sterke buikspieren en een 4 pack :+. Over het algemeen de amateur sporters die een six-pack hebben hebben vaak een te laag vetpercentage. Om kerngezond te zijn moet je iets boven 10-11% hebben. Eronder is eigenlijk niet goed meer.

Disturbed
12th December 2009, 12:41
Thanks guys.

@The_law, pm sent. :)

spike_tm
12th December 2009, 18:00
Over buikspieren, als je die wil trainen zonder last van je onderrug te krijgen is het van belang om ook onderrug te trainen. Als je buikspieren t.o.v. onderrug te sterk zijn on andersom dan krijg je last. Zorg dus dat je in balans blijft en beide gebieden aanpakt.

Ik heb zelf een sixpack, maar hoef geen moeite te doen om het te onderhouden. Het boeit me ook totaal niet maar het zit er nou eenmaal. Kom er niet vanaf ook, hoeveel ik ook eet. Ik heb 18 jaar fanatiek vechtsporten gedaan (nu ff niet vanwege onregelmatig werk). Heb van mezelf totaal geen aanleg om ook maar een kilo aan te komen. BMI van 18,5 M'n vetpercentage ligt rond de 6 à 7 procent. Is volgens de statistiekjes zo'n beetje de ondergrens van het gezonde gebied voor de gemiddelde mens. Maargoed, is dus bij mij combi van lichaamsbouw en heel veel gesport hebben. Cooling down van 1500 buispier oefeningen (crunches etc.) was heel normaal met trainingen. Paar kilo erbij zou ik niet erg vinden, heb je ook wat meer weerstand.
Doel was dit jaar om een paar kilo aan te komen, ging op zich goed, was 3 kilo zwaarder maar toen kwam er een griepje voorbij en zat ik weer op m'n natuurlijke gewicht van 71kg. Lager komt het ook niet.

TicTac
13th December 2009, 19:05
Over buikspieren, als je die wil trainen zonder last van je onderrug te krijgen is het van belang om ook onderrug te trainen. Als je buikspieren t.o.v. onderrug te sterk zijn on andersom dan krijg je last. Zorg dus dat je in balans blijft en beide gebieden aanpakt.

Ik heb zelf een sixpack, maar hoef geen moeite te doen om het te onderhouden. Het boeit me ook totaal niet maar het zit er nou eenmaal. Kom er niet vanaf ook, hoeveel ik ook eet. Ik heb 18 jaar fanatiek vechtsporten gedaan (nu ff niet vanwege onregelmatig werk). Heb van mezelf totaal geen aanleg om ook maar een kilo aan te komen. BMI van 18,5 M'n vetpercentage ligt rond de 6 à 7 procent. Is volgens de statistiekjes zo'n beetje de ondergrens van het gezonde gebied voor de gemiddelde mens. Maargoed, is dus bij mij combi van lichaamsbouw en heel veel gesport hebben. Cooling down van 1500 buispier oefeningen (crunches etc.) was heel normaal met trainingen. Paar kilo erbij zou ik niet erg vinden, heb je ook wat meer weerstand.
Doel was dit jaar om een paar kilo aan te komen, ging op zich goed, was 3 kilo zwaarder maar toen kwam er een griepje voorbij en zat ik weer op m'n natuurlijke gewicht van 71kg. Lager komt het ook niet.

Tja, is een sixpack het waard bij een vechtsport?? (afhankelijk van welke natuurlijk :))

Vergeet niet dat extra gewicht zorgt dat je meer 'oemf' achter je stoten kan zetten. Ik weet dat toen ik 95 kilo woog ik veel harder kan stoten (zeker de hoeken en zeker met de stoothand) Ben 2 jaar terug voor meer snelheid flink gaan cardioen. Vetpercentage van 8-9% en gewicht van 81 kilo, maar ik voelde me gewoon totaal niet lekker. Kleding kon ik weggooien.
Ben nu weer met opbouw van spier/kracht en massa. Weeg nu pas 87 kilo weer en lekker gezonde vetpercentage.
Btw nooit nut gezien van 1500 crunches... wij deden dat nooit bij training. :(

Overigens wel nekpijn vanwege verkeerde draai :(

XL-klaudkil
13th December 2009, 19:53
oeoeoeoe ik wist niet dat er een fitniss topic was:P naja ik doe al een tijdje aan bodybuilding(zonder al die anabole zooi) en is best cool...:)

spike_tm
13th December 2009, 20:24
Tja, is een sixpack het waard bij een vechtsport (afhankelijk van welke natuurlijk :))

Vergeet niet dat extra gewicht zorgt dat je meer 'oemf' achter je stoten kan zetten. Ik weet dat toen ik 95 kilo woog ik veel harder kan stoten (zeker de hoeken en zeker met de stoothand) Ben 2 jaar terug voor meer snelheid flink gaan cardioen. Vetpercentage van 8-9% en gewicht van 81 kilo, maar ik voelde me gewoon totaal niet lekker. Kleding kon ik weggooien.
Ben nu weer met opbouw van spier/kracht en massa. Weeg nu pas 87 kilo weer en lekker gezonde vetpercentage.
Btw nooit nut gezien van 1500 crunches... wij deden dat nooit bij training. :(

Overigens wel nekpijn vanwege verkeerde draai :(

Tja, zoals ik probeerde aan te geven, die sixpack kwam vanzelf en wil niet meer weg. Shit Happens :D Ik train nu al 6 maanden niet meer, eet meer dan voorheen en kom geen kilo aan, dus het is niet zo dat ik iedere dag ga hardlopen om het te onderhouden met cardio.

Met extra gewicht meer 'oemf' achter je stoten klopt op zich wel, maar het is natuurlijk wel afhankelijk van een aantal andere factoren ook. Onder meer lichaamsbouw en techniek. Je lichaam moet de extra kilo's wel kunnen hebben.
Mijn natuurlijke gewicht licht zo'n 10 tot 12 kilo lager dan bij jou. Dat heeft gewoon te maken met lichaamsbouw.
Voorbeeld van een oude trainingsmaat van mij die ongeveer even zwaar was als ik en behoorlijk hard kon slaan. Die ging naar heel weinig cardio en veel kracht / massa. Alleen maar in het ijzer hangen, kwam 8 kilo aan. Leuk en aardig, maar onnatuurlijk en sloeg geen deuk meer in een pakje boter. Z'n lichaam functioneerde gewoon niet lekker met het geforceerd aangetrainde gewicht.
Het is net wat voor jezelf het lekkerste is. Je geeft aan dat toen je erg droog getraind was op 81 kilo dat het niet lekker zat. Nu op 87 kg met massa/ kracht wel. Dat is toch mooi, je natuurlijk minimum zal dan die 81kg zijn, dat is niet echt relaxt dus dan zit je nu mooi gewicht waar je wel behoorlijk voor moet trainen. Het is gewoon zaak een evenwicht te vinden waarbij je jezelf het prettigste voelt.

Voor mij is die 71kg het minimum, lager komt het niet. Ik ben 75kg geweest maar dat was met 15 uur in de week trainen. Die extra kilo's was puur spiermassa. Ik heb van mezelf een erg laag vetpercentage en een snelle stofwisseling. Extra kilo's moet ik hard voor trainen. M'n doel was wel om dit jaar een paar kilo aan te komen maar is dus niet gelukt. Ik zou m'n vetpercentage naar 9% willen krijgen om wat meer weerstand te hebben. Maar ik eet nu behoorlijk en gevarieerd en heb geen zin om vet te gaan vreten om aan te komen, dat heeft geen zin.

Die 1500 crunches, dat zijn geen 1500 herhalingen van de zelfde oefening hè. Zijn verschillende oefeningen die de verschillende spiergroepen in de buikstreek specifiek pakken (hoog, midden, laag, zij). Dan iedere oefening 150 tot 200 herhalingen, dan loopt het totaal snel op. Dit dan afwisselen met onderrug oefeningen. Is voornamelijk bedoeld voor de stabiliteit en voor het grondwerk, waarbij al het draaien, keren, bruggen etc. allemaal vanuit die regio komt. Lijkt veel maar went snel en omdat je verschillende spiergroepen pakt is het best te doen.