PDA

View Full Version : Straattaal

Soulja
20th March 2003, 20:26
Yo, ik weet dat sommige boyz hier achter de pc ownen met jullie 1337 taaltje enzo, maar hebben jullie weleens dat jullie op straat lopen en een groepje allochtonen praat hun 'straat-taal' en je weet dat ze het over je hebben, maar je verstaat ze niet? Nou hier is deze thread voor, om mij en de andere te vertellen welke woorden jij en en je vrienden onderling hebben. En van welk woord je weleens de betekenis zou willen weten. Ga je gang, boyz :D

Zebby
20th March 2003, 20:30
wat moet ik horen op straat als ik al 733t agter de pc ben :P

ToXiC
20th March 2003, 20:32
Wattsh? ==> Wat is er?
Wad'up? ==> Hoe gaat ie?
Ropp ==> Homo
Beppe ==> Beppe :P (fries voor oma)
YO ==> Belachelijkmaking van mij baas :D
Hampel ==> Onozele
enz
enz

Mysterio
20th March 2003, 20:34
Ik ken die straat-taal woordjes wel kwoon in de bijlmer dus ik hoor ze dagelijks :).

Niet te lang, Spang, boy, Wat nak je!, Tantu!, Hardemburg, Loesoe ,Het is Haaaaaard ...en nog veel meer |^o

Soulja
20th March 2003, 20:36
Originally posted by Mysterio
Ik ken die straat-taal woordjes wel kwoon in de bijlmer dus ik hoor ze dagelijks :).

Niet te lang, Spang, boy, Wat nak je!, Tantu!, Hardemburg, Loesoe ,Het is Haaaaaard ...en nog veel meer |^o

Haha echt een paar van de woorden die ik dagelijks gebruik :D

Revolgeon
Pino = Potentieel Interessant Neukbaar Object (een lekkere vrouw dus)

Wezz
Boeiuh
:kirby:

Soulja
20th March 2003, 20:39
Een vrouw noemen we een tanga :D

spike_tm
20th March 2003, 20:42
Haags Bloed, geen straat taal, krijg nh de vliegende vinke tering, gewoon Haags lullen en nh niet gaan loph awehoerh.
(ken niet haags tiepe maar ken het wel lulle, kom uit moerwijk _O_ )

mtyzostb
20th March 2003, 20:43
taker, dotty, sweety, sree, sribi, boeng lau, flex, bitch ass nigger, biggie tooders, makore, zem enz enz enz.
Leuke topic trouwens.

Sysox_
20th March 2003, 20:43
Ik wou altijd al weten wat "Wolla Billa" betekend :D

Spam Fisher
20th March 2003, 20:45
ik kom uit de amsjterdamsje buurt, en da ken ie zow mollijk type he, dus nouw nie lopen miereneuken, wan zo praat ik gwoon men B)

Soulja
20th March 2003, 20:51
paar van de woorden die ik gebruik:
Niet te lang! Niet te blij doen. Niet in bille gaan. Tantu. Lusu. Dyonko. Hardemburgz. Tantoe Vriendje. Lucien (is die nieuwere versie van Lusu, dus ik ga lucien). Bana. Kill. Je spaced em tantu! Noh spang. Tanga. Preppen. en wel nog meer, maar kom er nu ff niet op :)

Marten
20th March 2003, 20:52
Originally posted by Revolgeon
Pino = Potentieel Interessant Neukbaar Object (een lekkere vrouw dus)

LoL... Die is goed.. Heb je meer van zulke?

Bij ons op school is dit wel een ''hit'': Ah jonguhh..

Totibbs
20th March 2003, 20:54
in Haarlem hoor je enkel het Algemeen Beschaafd Nederlands. In jullie ogen misschien "straattaal" omdat je niet anders gewend bent ;)

killerguy
20th March 2003, 20:55
hmm zal wel leuk zijn als je de betekenis erbij zet :+

Noxic
20th March 2003, 20:55
Niet echt straat taal, ook nog wel te volgen zonder inleiding. Maarjah post ze maar ff:

Pauper/knake = Negatief woord om iets uit te drukken bijv "pauper, ik kan zaterdag niet naar amsterdam"
Sicher = zeker
Besser = Beter
haas = scheldwoord/begroeting. Bijv "Hey haas" of "pauper haas, al weer vergeten?"
schrale zooi = noujah, woord zegt het al, niet veel aan.
smutsig/geil = iets in de trend van "klinkt goed" bijv: "Dat is een smutsig/geil idee"
Chello = "Een chello hebben" betekend dat je internet er uit ligt, of langzaam is (ook wel lag)

Sysox_
20th March 2003, 20:56
Weet nou niemand wat "Wolla Billa" betekent ? :?

la-le-lu-li-lo
20th March 2003, 21:00
Originally posted by NoXiC
Niet echt straat taal, ook nog wel te volgen zonder inleiding. Maarjah post ze maar ff:

Pauper/knake = Negatief woord om iets uit te drukken bijv "pauper, ik kan zaterdag niet naar amsterdam"
Sicher = zeker
Besser = Beter
haas = scheldwoord/begroeting. Bijv "Hey haas" of "pauper haas, al weer vergeten?"
schrale zooi = noujah, woord zegt het al, niet veel aan.
smutsig/geil = iets in de trend van "klinkt goed" bijv: "Dat is een smutsig/geil idee"
Chello = "Een chello hebben" betekend dat je internet er uit ligt, of langzaam is (ook wel lag)

de helft er van is duits...:P

Soulja
20th March 2003, 21:04
Niet te Lang, is beetje moeilijk uit te leggen, ehm je kan het misschien vergelijken met jullie 1337 ofzo :?

Niet te blij, spreekt voor zich tog?

Niet in bille gaan = niet slijmen, dus niet zogenaamd vriendje komen spelen

Tantoe= is een woord net als kei in brabant ofzo, dus tantoe hardz, kan je eigenlijk vergelijken met k*nker

Lusu= is letterlijk vertaalt los, maar als men zegt ik ga lusu, dan bedoelt hij/zij ik ga weg

Dyonko=Wiet

Hardemburg(z)=zeg je als je iets hard/erg vind

Tantoe vriendje = is een flikker, aka boeler (homo:D)

Lucien is net als lusu, dus ik ga lucien, ik ga weg

Bana=is eigenlijk banaan, maar je zegt het om iemand te kraken, je kan beetje vergelijken met lul.

Kill=jongen

Je spaced em tantu = Je doet echt gek, je weet niet wat je zegt/ doet

Noh spang = maak je niet druk

Tanga = Meisje, meestal een mooi meisje, maar dan kan je nog spang er voor zetten, dus die tanga is tantoe spang. of Die tanga was gewoon Niet Te Lang!

Preppen = ballen = neuken

Zoals je ziet is het best wel moeilijk om te vertalen, en bijv. Niet Te lang spreek je niet zo droog uit, maar echt op een soort speciale manier, dus zo: Niet Te Laaaaaang! Haha ik kan niet uitleggen, maar als iets je nog niet duidelijk is vraag het maar ;)

Ghettoman
20th March 2003, 21:04
Dit is nou nog eens echte Ghetto-taal, en ik kan et weten

Pussynigga
Ghettopussy
Ghettobitch
Ghettoslut
Niggaslut
Ghettonigga
Niggabitch
Niggapussy
Pussybitch
Jiggaman
Jiggabitch
Pussyjigga
Ghettojigga
Jiggaslut
African Bi-atch

^O^

Soulja
20th March 2003, 21:07
Haha lijkt wel allemaal op elkaar he? Ja wij hebben ook woorden als bitch ofzo, of pussy, en Fawaka Nigga? Maar niet al die cominaties, maar zijn wel grappig :D

Primate Ryan
20th March 2003, 21:07
En iedereen maar zeggen dat die breezah lui zo triest zijn :+ (en dan dit soort woorden + 1337 speak uiten }:)

Ghettoman
20th March 2003, 21:09
Originally posted by Soulja
Haha lijkt wel allemaal op elkaar he? Ja wij hebben ook woorden als bitch ofzo, of pussy, en Fawaka Nigga? Maar niet al die cominaties, maar zijn wel grappig :D

Yah, ze lijken we op elkaar inderdaad. Maar Ghettopeople zijn nou eenmaal te simpel en te dom om meer en moeilijkere woorden te bedenken, vandaar.

All we do in da Ghetto: killing cops and raping whores :m16: :duke:

Soulja
20th March 2003, 21:10
Originally posted by Ghettoman

Yah, ze lijken we op elkaar inderdaad. Maar Ghettopeople zijn nou eenmaal te simpel en te dom om meer en moeilijkere woorden te bedenken, vandaar.

All we do in da Ghetto: killing cops and raping whores :m16: :duke:

En dat in Groningen?:P

Seabass
20th March 2003, 21:12
tsja.. the usual:

Bana
Fawaka
Booyakasha
Alles flex?
aight
nospang
lauw

maar ik gebruik het meestal niet... vind het zo triest overkome...

Badname
20th March 2003, 21:12
wat's er
wat doe je baat
ey swa
fawaka
abong
beef
je moedER!
je vader!
je k*nk*r moer
k*nk*r flikker
ik poep op jouw
stomme kaas
stomme tata
hou je lip
hou je bil

dit zijn zo de dagelijkse woorden die ik op mijn school hoor :~/

TicTac
20th March 2003, 21:26
-PLORK=Prachtig Lichaam Onder Rot Kop

-WOP=Geluid dat je maakt als je lekker wijf zie :D

-Geen Geluid=(uit de hand gelopen gezegd toen mij boxen niks deden nu doen heleboel vrienden dit na) Als je niet verstaan heb/of niet wil verstaan.

drschnabbel
20th March 2003, 21:30
a jonkje!! net san grotte bek baas! wow luxe! ik ben luxe! sux..!

[Munch]
20th March 2003, 21:31
Bwahahahaha wat een woorden |)

Kudeta
20th March 2003, 21:35
COWABANGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Marten
20th March 2003, 21:36
Alleen verstaanbaar voor Friesen.. ;):D

drschnabbel, Laat de betekenis maar weg.. ;):D

Mantra
20th March 2003, 21:40
ik heb de raid 5 config op het mobo gehangen met behulp van SCSI 3 Raid controller, waardoor het systeem en performance boost van 50% haalt tenopzichte van een raid 0 op ata133 config

RS-Rik
20th March 2003, 21:42
bopper ==> iemand
gast ==> vent
vatte ==> pakken
hendig ==> makkelijk
joaah.. keej dan ==> okee

TicTac
20th March 2003, 21:43
Originally posted by MantraKiller
ik heb de raid 5 config op het mobo gehangen met behulp van SCSI 3 Raid controller, waardoor het systeem en performance boost van 50% haalt tenopzichte van een raid 0 op ata133 config

que???

drschnabbel
20th March 2003, 21:46
oke ik zeg het maar niet ... :D:D

niet dat het zo xtreme erg is ofzo :| :| :D

Mantra
20th March 2003, 21:46
Originally posted by TicTac

que???
das nou straattaal :P
veel stoerder dan al die surinaamse woorden enzo :D

Crash Override
20th March 2003, 21:53
Tsss, Soulja is zuur ;) hij loopt gewoon deze site te checken aiiight ;)

http://www.omroep.nl/nps/bradaz/slangedit.html#

TicTac
20th March 2003, 21:54
Originally posted by MantraKiller

das nou straattaal :P
veel stoerder dan al die surinaamse woorden enzo :D

OMFG kmoet toegeven wel meest originele taal...snapte er geen piepers van :D

TicTac zoekt gretig naar woordenboek om mantrakiller te snappen

Link in 't park
20th March 2003, 21:58
phew, als ik dit lees ben ik blij dat ik in een boerengat woon zeg:kirby:
Dit lijkt meer op bosjesmannentaal zeg:o We wonen toch in nederland, niet in zimbabwe! (niet rasistisch bedoelt, ik vind alleen die woorden nogal achterlijk klinken)

Death Metal
20th March 2003, 22:03
Dit is triest diep triest GA JE SCHAMEN KINDERS

Jorra
20th March 2003, 22:04
Originally posted by Link in 't park
Dit lijkt meer op bosjesmannentaal zeg:o We wonen toch in nederland, niet in zimbabwe! (niet rasistisch bedoelt, ik vind alleen die woorden nogal achterlijk klinken)
EE wat nak je met je bosjesmannetjes taal
Misschien praat jij wel die zure boeren taal.
Maar in Damsco praat iedereen zo.
Ga das met jou man. :D

Erwie
20th March 2003, 22:05
Originally posted by Link in 't park

Ik dacht ff dat ik de enige was :)

Soulja
20th March 2003, 22:05
Hmm is een mix van surinaams enzo, dus nix afrikaans (bokoe ofzo), en je kan het waarschijnlijk niet eens goed uitspreken :D. En ik heb het helemaal niet van die bradaz site, maar het wordt gewoon gesproken in damsco, onder de allochtonen (ben zelf surinaams duz...)

Fuse
20th March 2003, 22:13
Ik zit nu sinds een half jaar op PPI, een ZMOK-school (Zeer Moeilijk Opvoedbaar Kind).
'K zit er omdat ik teveel afwezig was van school. (Teveel GTA 3 gespeeld :P )

Maar die kinderen doen niks anders dan schelden in Surinaams, en je moet echt oppassen dat je geen stoel tegen je kop krijgt gesmeten maar dat is een ander verhaal.

Ze zeggen dingen zoals Ma Pampa, Mi Kierioe, Mi kaulo Hon ? (lijkt wel chinees) en dat soort, geen idee hoe je het schrijft maar het zal niks aardigs zijn denk ik.

Jorra
20th March 2003, 22:14
fawaka
Ai
Aight
Player
Baller
Tanga
spang
Bana
Poenie
Niet te lang
Tantu
tatta
Snesie
Nigga
relax
chill
watser
Spacen
Ee je spacet hem hard
Wat kom je lekker doen?
Hardz
Hard
kom we gaan loos
kom we gaan das
kom we gaan lusu
bokoe
damsco
tiefie
Shoeba
shoebs
kieren
chappen
choken
en nog veel meer maar ik kom er nu effe niet op

nielsnvdh007
20th March 2003, 22:15
Originally posted by spike_tm
Haags Bloed, geen straat taal, krijg nh de vliegende vinke tering, gewoon Haags lullen en nh niet gaan loph awehoerh.

hehe haags roelt :D
alleen ga ik het nu nit typen want kost gewoon alleen maar extra tijd :D

PS. woon je nog steeds in den haag ? zo ja waar ?

Soulja
20th March 2003, 22:16
Ma pampang, dan scheld je iemands moeder uit, net als je k*nkermoer ofzo. Met de 2e bedoel je cker dit Mi Kierie Yuh = Ik maak je af, en die 3e kan ik niet 1,2,3 herkennen, die heb je cker fout geschreven ofzo ;)

Fuse
20th March 2003, 22:20
Ma pampang, dan scheld je iemands moeder uit, net als je k*nkermoer ofzo. Met de 2e bedoel je cker dit Mi Kierie Yuh = Ik maak je af, en die 3e kan ik niet 1,2,3 herkennen, die heb je cker fout geschreven ofzo ;)

Ja die derde is "koeienk*t" ofzo heb ik begrepen, of je "moeders koeienk*t" 0_0 maar ok, terug naar straattaal, niet straatschelden :+

Noxic
20th March 2003, 22:21
Ow dan hebben we nog:

Snaken = blowen
Fakkel/snaak = joint

KreKkeR
20th March 2003, 22:22
Hmm is een mix van surinaams enzo, dus nix afrikaans (bokoe ofzo), en je kan het waarschijnlijk niet eens goed uitspreken :D. En ik heb het helemaal niet van die bradaz site, maar het wordt gewoon gesproken in damsco, onder de allochtonen (ben zelf surinaams duz...) Heb je wel eens Ghanees ( = Afrikaans land) gehoord? Dat lijkt (en dan bedoel ik vooral de klanken) best wel op Surinaams.

Luister maar een nummer van deze site:

http://www.watoto.com/hearmusic.html En dan nummer 5 ofzo.

Soulja
20th March 2003, 22:25
Hier voor als jullie nog iets willen opzoeken :P
http://www.suriname.nu/atongo/sranan2.html

Soulja
20th March 2003, 22:27
Ja het kan wel een beetje op elkaar lijken, maar ik als surinamer merk het gelijk wanneer er 2 afrikanen met elkaar praten of wanneer 2 surinamers met elkaar praten :D, maar ja de straattaal in damsco is gewoon zo. Allochtonen jongeren bepalen de trends :D

ita
20th March 2003, 22:29
bij mij op school hoor je heel veel woorden van '' gemixt surinaams'' ik heb ook 10 jaar bij jongens in de klas gezeten die dat spraken dus voor mij zijn die woorden niet echt nieuw. maar die boeren woorden daar snap ik geen moer van, agja iedereen z'n taal

*NK*
20th March 2003, 22:30
Ey kill ey swa geef me niet die zware dis ik zweer het je ik ga fittie bouwen ey kill heb je die tanga nog geget noh ey kill dit gaat te ver ey maar ik ga loesoe later he

zoiets |)

KreKkeR
20th March 2003, 22:33
Ja het kan wel een beetje op elkaar lijken, maar ik als surinamer merk het gelijk wanneer er 2 afrikanen met elkaar praten of wanneer 2 surinamers met elkaar praten :D, maar ja de straattaal in damsco is gewoon zo. Allochtonen jongeren bepalen de trends :D Straattaal in Amsterdam is heel wat anders dan Sranan Tongo/neger engels, oftewel Surinaams. Er zitten wat Surinaamse woorden in, meer niet. En Surinaams is weer heel wat anders dan Ghanees, dat klopt. Vandaar dat ik ook zei 'qua klank' :)

Wat overigens niet zo gek is aangezien een groot deel, zo niet het grootste deel van de Surinaamse negerslaven uit Ghana is gehaald.

Ps. heb je dat nummer van die link al beluisterd?

Soulja
20th March 2003, 22:35
Ja ik gaf die site ook niet omdat daar straattaal bij staat, maar misschien konden sommige mensen woorden die letterlijk uit Surinaams zijn gekomen op die site vinden, en tsja voor sommige lijkt chinees ook op koreaans of op thais of op weet ik veel welk ander Aziatisch land, maar veel horen duidelijk verschil :D

Dutch-Pirat
20th March 2003, 22:36
Hier in nieuwegein heb je veel buitenlanders en er is een soort straattaal ontstaan met woorden uit all die landen...

paar voorbeelden (de bekenste)
geen idee hoe ik ze eigenlijk moet schrijven...

scotou = politie
he chalah = laterz = ik zie je later = goedenavond
chi = ja
walloje? = wat zeg je?
p2 = wiet
jonko = joint
gluge = slok

en nog veel meer, zelf gebruik ik het niet echt veel... mar als je het niet kent, lijkt het wel of je in het buitenland bent :P

Soulja
20th March 2003, 22:38
Even dat nummer beluisterd, maar ik kan zelf redelijk goed surinaams en versta alles, maar dit verstond ik dus duidelijk niet, maar er waren wel een paar woorden die eindigden op U, dus die kan je wel een beetje vergelijk met Lusu, maar ik zie wel een beetje de overeenkomsten :) Maar het verschilt best wel erg hoor :)

MutantDesert
20th March 2003, 22:41
Originally posted by Sysox

Hah, grappig, mijn taal, ja het betekent, ik zweer het je

Soulja
20th March 2003, 22:43
Originally posted by MutantDesert

welke taal is dat dan? want ik hoor niet de mensen in amsterdam dit zeggen, of ik let cker niet goed op.|)

KreKkeR
20th March 2003, 22:44
Ja ik gaf die site ook niet omdat daar straattaal bij staat, maar misschien konden sommige mensen woorden die letterlijk uit Surinaams zijn gekomen op die site vinden, en tsja voor sommige lijkt chinees ook op koreaans of op thais of op weet ik veel welk ander Aziatisch land, maar veel horen duidelijk verschil :D Tuurlijk is duidelijk verschil tussen de twee talen, ik hoor dat verschil ook wel. Maar goed, ik versta dan ook redelijk goed Surinaams. Ik vond zelf alleen die gelijkenissen qua klank interessant om te weten: afkomst van een taal enzo :)

MutantDesert
20th March 2003, 22:44

welke taal is dat dan? want ik hoor niet de mensen in amsterdam dit zeggen, of ik let cker niet goed op.|)

Arabisch/berbers

Kudeta
20th March 2003, 22:45

OMG!!!! teveel leestekenz0rs... cannot understand...

MutantDesert
20th March 2003, 22:46
Originally posted by Ootje

OMG!!!! teveel leestekenz0rs... cannot understand...

hmm vandaar dat mn komma een beetje begint te slijten, toch maar wat meer van de punt gebruik maken :P

mastapasta
20th March 2003, 23:43
meeste van de woorden die hier staan komen me niet eens bekend voor, snap er echt geen reet van...

ben blij dat ik in het rustige brabant woon...

helmet kamikaze
20th March 2003, 23:45
het enigste wat ik heb te vertellen is dat ik luxe ben en dat dit forum ook vet luxe is. :D:duke:

fokke
20th March 2003, 23:47
kaffer=scheldwoord tegen vriende
opdashen=oprotten
knakker=vriend
gast=vriend

dat zeg ik meestal
en nog wat woorden maar ben te lui om het allemaal op te schrijven...:P

Strave
20th March 2003, 23:59
wok hebben hier toch best normale taal. vind ik wel jammer, woon hier in maastricht al 3 jaar ofzo. eerst in diemen (kent iemand dat? zo nee: naast a dam.) toen was het vet. ik ben nu alles vergeten. weet nog maar iets van fawaka en smatje ennu .. jonko .. uhm .. loesoe .. para ..faja ofzo ?

Bakema NL
21st March 2003, 01:06
Yo, ik weet dat sommige boyz hier achter de pc ownen met jullie 1337 taaltje enzo, maar hebben jullie weleens dat jullie op straat lopen en een groepje allochtonen praat hun 'straat-taal' en je weet dat ze het over je hebben, maar je verstaat ze niet? Nou hier is deze thread voor, om mij en de andere te vertellen welke woorden jij en en je vrienden onderling hebben. En van welk woord je weleens de betekenis zou willen weten. Ga je gang, boyz :D

Hebben ze met mij pech, veel versta ik namelijk gewoon en schelden kan ik erg goed in allerlei talen.
Sommigen hebben raar op hun neus gekeken wanneer ik wat terugzei.
Een keer in McDonals zaten twee knakkers van Noord-Afrikaanse afkomst (wat een politieke correctheid, blergh, maja) ons gewoon uit te schelden, bloedserieus kijken erbij zodat wij het niet door zouden hebben, ben ik naar die tafel gegaan en heb ze helemaal verrot gescholden in hun eigen taal. Hahahaha, ze schrokken zich de tering, trokken helemaal wit weg en gingen maar op weg. Zijn we nog een stukje achter ze aan gelopen, die hadden er echt geen plezier meer in. Kneuzerig zulk gedrag.

Kudeta
21st March 2003, 01:10
Originally posted by Bakema NL

Hebben ze met mij pech, veel versta ik namelijk gewoon en schelden kan ik erg goed in allerlei talen.
Een keer in McDonals zaten twee knakkers van Noord-Afrikaanse afkomst (wat een politieke correctheid, blergh, maja) ons gewoon uit te schelden, bloedserieus kijken erbij zodat wij het niet door zouden hebben, ben ik naar die tafel gegaan en heb ze helemaal verrot gescholden in hun eigen taal. Hahahaha, ze schrokken zich de tering, trokken helemaal wit weg en gingen maar op weg. Zijn we nog een stukje achter ze aan gelopen, die hadden er echt geen plezier meer in. Kneuzerig zulk gedrag.

:+

OJkaas
21st March 2003, 01:14
Originally posted by Dutch-Pirat
Hier in nieuwegein heb je veel buitenlanders en er is een soort straattaal ontstaan met woorden uit all die landen...

paar voorbeelden (de bekenste)
geen idee hoe ik ze eigenlijk moet schrijven...

scotou = politie
he chalah = laterz = ik zie je later = goedenavond
chi = ja
walloje? = wat zeg je?
p2 = wiet
jonko = joint
gluge = slok

en nog veel meer, zelf gebruik ik het niet echt veel... mar als je het niet kent, lijkt het wel of je in het buitenland bent :P

Ik weet niet in welke grot in nieuwegein jij ergens zit, maar ik praat toch aardig abn moet ik toch zeggen..

Cerberus
21st March 2003, 01:43
just 2 piss krek off :D :D :D

wat 'gabber'/ dance scene woorden :D

Snacken/snoepen/slikken/poppen/ illi nakken = pillen slikken
Spacen = spreekt voor zich
doppen = ogen
waus = onder invloed van drugs
j'r/jonko enz... = joint
strak staan = onder invloed van drugs
brak = brak :D
hard gaan = jaaa komt ie : helemaal in de muziek opgaan
beuken = dansen
BeuQen = dansen maar dan de Q-dance manier :D
hakkuh = het wel bekende pasje
pauper = al eerder aangegeven in deze topic
nono's = foute mensen
clubkut = meisje wat van clubmuziek houd
hardstyler = in het algemeen beschouwd als een niet-zo-intelligent-persoon die van muziek houd waarvan alle tracks bijna het zelfde zijn (komt u maar met uw opmerkingen over dat alle dance muziek eentonig en het zelfde is :D)
Techno'r = iemand die de wat moeilijkere muziek kan waarderen en dus automatisch wat intelligenter is
out gaan = teveel drugs
malende kaken = dat iemand zichtbaar onder invloed van drugs is (kenmerk van speed/xtc is dat je je kaken niet meer onder controle heb)
slingerkaak = malende kaken :D

zullen er vast nog wel meer zijn en nee ik heb ze lang niet allemaal verzonnen of gebruik ze zelf allemaal

KreKkeR
21st March 2003, 02:04
Originally posted by Cerberus
just 2 piss krek off :D :D :D

*knip*

zullen er vast nog wel meer zijn en nee ik heb ze lang niet allemaal verzonnen of gebruik ze zelf allemaal Ooow, ik ken de gabberwoorden (en gabberscene) allang hoor Cerberus, vrij vroeg zelfs al :) Nooit gabber geweest of iets dergelijks, maar ik ken(de) (nu zijn ze geen gabber meer) er wel een aantal. En dan praat ik niet over de wanna-b's die toen het opeens in was, de kop kaal hadden, een bomberjack droegen en af en toe naar een feest in hun boeregat gingen, maar over de gasten die vanaf het begin naar de 'echte' feesten gingen. Het grappige was dat het toendertijd bij ons ook best goed samen eigenlijk gabbers & allochtonen, in die periode, en dan praat ik over Amsterdam west rond '95 - '98.

Maar die opmerking die ik vorige keer tegen je maakte over dat taaltje, was niet specifiek gericht tegen het gabbertaaltje. Ik zou hetzelfde zeggen bij het (imo wanna-b) 'straattaaltje' wat veel Surinaamse woorden bevat. Vind ik even dom. Ik vind ook dat al die 'breezah' kindjes die de Surinaamse taal misbruiken, deze taal alleen maar een slechte naam geven.

Wat ik overigens NOG VEEL en VEEL zieliger vind zijn die Amerikaanse ghetto woordjes in de Nederlandse 'straattaal', want volgens mij leven we nog altijd in Nederland en niet in de Amerikaanse ghetto's.

Then again, ik ben ook gewoon een ouwe zeikerd en van mij mag iedereen praten hoe hij wil, ik vind 't gewoon leuk lekker beetje te zeiken op z'n tijd :P

Fleppie
21st March 2003, 09:00
Omg! Op die bradaz site staat er vawaka ipv fawaka, Sranan-schennis!

En dat voor een officiele site! (t'is en officiele site toch?)

Straattaal verta ik wel en beetje, ik vind het wel grappig om te horen.

En qua klank lijken bepaalde afrikaanse talen zeker op Surinaams. In Maastricht zijn er niet zo heel veel Surinamers, dus ik hoorde een koppel een keertje praten en het leek echt op Surinaams. Ik me dus inspanen om te verstaan wat ze zeggen, maar ik verstond er dus absoluut niks van.

Ik was een keertje in de stad, en sprak ik Surinaams tegen mijn vriendin zodat we een beetje een prive-conversatie konden hebben (waar veel mensen van opkijken want ze lijkt veel op een nederlandse) en kreeg ik antwoord van een dame met indonesisch uiterlijk :D

Dan schrik je effe, als je het niet verwacht. Surinamers kunnen van alles zijn, chinees, hindoestaan (indisch), indonesisch, indiaan, maar hier in maastricht wil ik dat wel eens vergeten. k voel wel mee voor die chinees-surinaams vrienden van me, die worden altijd zo vreemd aangekeken als we staan te praten :)

Nigel
21st March 2003, 10:06
Omg wat een scheve dialectjes :)

Praat dan gewoon Nederlands dan sta je imo niet voor gek ..

Mar
21st March 2003, 11:46
Ik vind die straat taaltjes echt ziek, ik met m'n vrienden verzinnen het zelf en dan neem je het over van elkaar, das leuk kan je gewoon met andere mensen erbij dik over de vreemdste onderwerpen hebben zonder dat ze het door hebben. ;)
Ze onstaan op verschillende manieren, typos, versprekingen, gewoon het eerste eruit blaten wat in je hoofd opkomt, meligheid iig.

Sommige herken je vast wel:

Lo :=: Hoi
Neg0r :=: iedereen die je wil (gebruik op eigen risico) "eej neg0r"
Aapje :=: Een vriend of dergelijke, ik zei het nog wel eens als ik cs servas binnenkwam "lo aapjes"
Have Phun :=: Have Fun/Veel Plezier
Phat :=: Vet ->> cool
d0p0 :=: Dope ->> cool dus ook
Bikk0l :=: Iemand is een bikk0l, of iets is bikk0l (iig het is positief)
Serva :=: Server
Noep :=: naja die ken je wel neem ik aan.
Utnoep :=: Iemand die UT speelt, ik dus.....ben gestopt met cs :)
Camper/lamer/cheater :=: vervelend persoon in online games :P
1337 :=: Een cool/goed persoon of ding :x (........DUH!?........)
leeter/1337er :=: Een 1337 persoon.
0wnage :=: Iets wat vet/cool is (duh!)
*IEP!* :=: Geluid wat je maakt als je schrikt, gebruikt tijdens cs ;)
Woei :=: Uiting van blijdschap :)
T00z :=: t0z0 ->> Tot zo (typo :x )
Pr0n :=: porno :D (die kenne jullie wel ;) )
Spacer :=: Iemand die m spaced, uit z'n dak gaat, loopt te zeiken
Spacerbiatch :=: zie "spacer" hierboven, alleen nu is de persoon zo (gewoon een zeikerd)

Omg! je lult! :=: Gebruikt wanneer iemand iets ongeloofelijks zegt.
noep: "ik heb een vriendin!"
bikk0l: "Omg! Je lult!"

Dudskater :=: Iemand die een skateboard heeft en dan gaat staan praten met het board in de hand en dus niet skate ermee (vaak meisjes) :/

Altobitch :=: Meisje met alternatieve kleding (een echte dan, geen halve "breezah." "W00t! Geile altobitch!" :D

(FU) Slet! :=: uiting van jaloezie, b.v. :
Neg0r: "ik heb Metroid Prime"
Aapje: "FU! Slet!" :P

deze 3 horen een beetje bij elkaar;
Rah! :=: een soort van k*t!
Foh! :=: een soort van doh! Is dan ook een typo geweest :x
Bleh! :=: een soort van vies.

Gheyarsemuthafokka :=: iemand die met een ander zoent/neukt/whatever zonder verder enige gevoelens te hebben tot die persoon, ook wel players (hoeft niet altijd, aangezien meisjes het er ook wel mee eens zijn af en toe :x ) (voor sommige mensen is dit normaal, maar ik vind het dus nix, igg no offence)

Bitchnigger :=: zo'n gangster figuur, cool doen enzo praten in zo'n taaltje dat hierboven ook wel staat. (hoeft niet pers zwart te zijn)
Eigenlijk ook een soort van breezah sletje :|

Bijzetneger :=: vaak voorkomend in een gigantische groep in rap clips, zij maken de springende hoopjes mensen maar hebben vaak geen enkele betekenis tot de clip behalve te laten zien dat ze chickies (bleh! poepwoord) geld, auto en kilos aan goud om hun nek hebben hangen (alleen het goud niet de rest)

-------------------------------------------------------
Woezig: (ik vraag me af of iemand dit goed gaat snappen)
Dit is een soort taaltje; je vervangt woorden uit je zin door woes, woezig, enz... zo ongeveer. Maar er zit dus ook een soort van grammatica achter.

Woes :=: Een persoon of ding
Woezig :=: Iets is woezig of iemand is woezig, zegt iets over een woes
Woezige = woezig maar dan in andere vorm
Woezies = meerdere personen, "kom we gaan naar die woezies"
Verwoezigt = Iemand is opgekut/besmet ergens mee "hij is helemaal verwoezigt"
woezigen :=: iets doen
Gewoezigt :=: je hebt iemand gewoezigt, "ik heb d'r gewoezigt :D"
" :I " :=: een smilie voor woezig

Voorbeeld:

Woes 1: "H woes heb je die woes nog gewoezigt?"
Woes 2: "Nee dat zou woezig zijn, want er waren woezies bij"
Woes 1: "Aah woezig"
Woes 2: "Mja opzich"

Vertaling:

Persoon 1: "H man heb je dat spel nog uitgespeelt?"
Persoon 2: "Nee dat zou lullig zijn, want er waren mensen bij"
Persoon 1: "Aah jammer"
Persoon 2: "Mja opzich"

maar het kan dus ook betekenen: :sam:

Vertaling 2:

Persoon 1: "H gast heb je dat meisje nog geneukt?"
Persoon 2: "Nee dat zou ziek zijn, want er waren meisjes bij"
Persoon 1: "Aah kut"
Persoon 2: "Mja opzich

Je moet dus weten waar je het over hebt met de persoon en je moet diegene een beetje goed kennen om te snappen hoe ze denken, anders ontstaan er teveel misverstanden en dan is het niet leuk.

naja dit was het zo'n beetje wel, hoop dat je er wat aan hebt :P
Ik ben een hoop vergeten, maar ik zet er nog wel wat bij als ik wat weet :D

p.s.
Ik heb geen hekel aan mensen van een ander ras ofzo voor het geval iemand me misinterpreteerd :)

Black
21st March 2003, 11:50
Originally posted by spike_tm

_O_ _O_ _O_ _O_ Op verzoek van nigel, ik bedoel dus dat ik het met hem eens ben. Maar ja, nigel vond dit weer uber spam, is het ook :(

MutantDesert
21st March 2003, 12:07

Waahahhaha wat lullig voor die algerijnen!!!!8)

KreKkeR
21st March 2003, 12:15

Waahahhaha wat lullig voor die algerijnen!!!!8) Algerijnen :? Konden toch net zo goed Marokkanen zijn?

MutantDesert
21st March 2003, 12:18
Originally posted by KreKkeR
Algerijnen :? Konden toch net zo goed Marokkanen zijn?

lol duh zullen vast wel marokkanen zijn geweest.

KreKkeR
21st March 2003, 12:32
Originally posted by Fleppie
Omg! Op die bradaz site staat er vawaka ipv fawaka, Sranan-schennis!
Dat viel mij dus ook al op. Gek genoeg staat fawaka met de f er ook tussen. Later bedacht ik me dat dit dus een 'straattaal' site is en geen 'Surinaamse woorden' site, och, die mogen zelf weten hoe ze het schrijven :)

Wat ik trouwens niet begreep was wat ze hiermee bedoelen: fawaka (afk. favi)= hoe gaat het?

Bedoelen ze daarmee dat favi een afkorting is van fawaka? Of dat het afkomstig is van favi ofzo?
Want dat slaat nergens op toch?

Fawaka: fa = hoe / waka = lopen = hoe loopt het, oftewel, hoe gaat het. Terwijl fafi eerder letter komt van hoe is ie. Beide betekent uiteindelijk dus gewoon 'hoe gaat ie', maar het een is geen afkorting voor het ander, ze zijn immers beide afkomstig van wat anders. Net zo min als alles goed een afkorting is van 'hoe gaat het met jou'. Het is een kortere vorm dat wel.

Of ben ik nou aan het mierenneuken? (ben ik goed in btw).

KreKkeR
21st March 2003, 12:38

lol duh zullen vast wel marokkanen zijn geweest. Dat zegt toch helemaal niemand? Bakema niet, ik niet, niemand zegt dat.

JIJ bent hier degene die nu meteen onterecht een groep begon te beschuldigen! :(
En JUIST OM DIE REDEN geef ik aan dat het net zo goed een andere groep had kunnen zijn. Ik beschuldig NIET een bepaalde groep, maar maak door mdidel van mijn vraag duidelijk dat er MEERDERE alternatieven zijn. Nergens zeg ik dat het dus Marokkanen geweest zijn. Goed lezen dus en niet lezen wat je verwacht te lezen.

Zelf denk ik dat je met dat algerijnen kwam omdat je het idee hebt dat iedereen bij Noord Afrikanen toch meteen aan Marokkanen denkt (en Bakema gewoon ook Marokkanen bedoelt), terwijl Noord Afrikanen niet perse Marokkanen hoeven te zijn.

Ok begrijpelijk, maar leg dit dan op een andere manier uit. En maak niet de fout waar je anderen altijd op aanspreekt, want dan verlies je geloofwaardigheid.

MutantDesert
21st March 2003, 12:42
Dat zegt toch helemaal niemand? Bakema niet, ik niet, niemand zegt dat.

JIJ bent hier degene die nu meteen onterecht een groep begon te beschuldigen! :(
En JUIST OM DIE REDEN geef ik aan dat het net zo goed een andere groep had kunnen zijn. Ik beschuldig NIET een bepaalde groep, maar maak door mdidel van mijn vraag duidelijk dat er MEERDERE alternatieven zijn. Nergens zeg ik dat het dus Marokkanen geweest zijn. Goed lezen dus en niet lezen wat je verwacht te lezen.

Zelf denk ik dat je met dat algerijnen kwam omdat je het idee hebt dat iedereen bij Noord Afrikanen toch meteen aan Marokkanen denkt, terwijl het ook een andere groep kan zijn. Ok begrijpelijk, maar leg dit dan op een andere manier uit. En maak niet de fout waar je anderen altijd op aanspreekt, want dan verlies je geloofwaardigheid. ]

Wat zeg je nou allemaal? Ik zeg zelf toch dat het vast wel Marokkanen zijn geweest, en ik beschuldig niemand er toch van jezus, je kan goed miereneuken, er zijn niet echt veel andere noord-afrikanen hier he, als bakema zo politiek correct wil zijn hoeft hij er niet omheen te draaien, dan zegt ie toch gewoon Marokkanen simpel zat, ik heb nou al zo vaak gehoord dat marokkanen slechte dingen doen dat ik het gewent ben, boeit me geen ruk. (nerd smilie achter de zin niet gezien blijkaar)

brian_jai
21st March 2003, 12:54
kwoon in dorpie...met alleen maar nlers volgens mij
:D

ken alleen scotoes
:D

LeFtHaNd
21st March 2003, 12:55
ik praat gewoon ernums, lekker dialect :D

wat moet je nou: wa mojje noh

waar ga je heen: war gejje hen

mooie broek, is tie nieuw? : mojje spiekerbox, hejje da nieuw?

het gaat lekker: et geet lekkur

klinkt boers, alleen ik kan bijna niet meer anders prate ben er zo aan gewend.....het type gaat me gelukkig nog wel goed af.....

KreKkeR
21st March 2003, 12:56
]

Wat zeg je nou allemaal? Ik zeg zelf toch dat het vast wel Marokkanen zijn geweest, en ik beschuldig niemand er toch van jezus, Volgens mij beschuldig je Algerijnen ervan.

je kan goed miereneuken, er zijn niet echt veel andere noord-afrikanen hier he, als bakema zo politiek correct wil zijn hoeft hij er niet omheen te draaien, dan zegt ie toch gewoon Marokkanen simpel zat, ik heb nou al zo vaak gehoord dat marokkanen slechte dingen doen dat ik het gewent ben, boeit me geen ruk. (nerd smilie achter de zin niet gezien blijkaar) Dit is in tegenstelling tot dat andere geen mierenneuken (of miereneuken? :P). Maar als jij duidelijk wilt maken dat Bakema er niet zo flauw omheen moet draaien zeg je dat toch precies zoals je het nu doet? In plaats van dat je opeens Algerijnen beschuldigt.

MutantDesert
21st March 2003, 12:58
Volgens mij beschuldig je Algerijnen ervan.

Dit is in tegenstelling tot dat andere geen mierenneuken (of miereneuken? :P). Maar als jij duidelijk wilt maken dat Bakema er niet zo flauw omheen moet draaien zeg je dat toch precies zoals je het nu doet? In plaats van dat je opeens Algerijnen beschuldigd.

Mjah ach jij neemt alles gelijk serieus, daar kan ik niks aan doen, das eerder jouw probleem dan de mijne.

Fleppie
21st March 2003, 13:01
Dat viel mij dus ook al op. Gek genoeg staat fawaka met de f er ook tussen. Later bedacht ik me dat dit dus een 'straattaal' site is en geen 'Surinaamse woorden' site, och, die mogen zelf weten hoe ze het schrijven :)

Wat ik trouwens niet begreep was wat ze hiermee bedoelen: fawaka (afk. favi)= hoe gaat het?

Bedoelen ze daarmee dat favi een afkorting is van fawaka? Of dat het afkomstig is van favi ofzo?
Want dat slaat nergens op toch?

Fawaka: fa = hoe / waka = lopen = hoe loopt het, oftewel, hoe gaat het. Terwijl fafi eerder letter komt van hoe is ie. Beide betekent uiteindelijk dus gewoon 'hoe gaat ie', maar het een is geen afkorting voor het ander, ze zijn immers beide afkomstig van wat anders. Net zo min als alles goed een afkorting is van 'hoe gaat het met jou'. Het is een kortere vorm dat wel.

Of ben ik nou aan het mierenneuken? (ben ik goed in btw).

Ik denk dat ze iets totaal anders bedoelen.

Fawaka is daadwerkelijk: hoe gaat het of letterlijk vertaald hoe loopt het.

Maar dan heb je ook fa'f i . (spreek uit faf ie "allebei kort") Dat is de juiste schrijfwijze omdat fa'f i een afkorting is voor "fa fu i" (spreek uit: fa foe ie) en dat betekent hoe gaat het met jou. Beetje verwarrend ik weet, maar ja zo zijn wel meer dingen verwarrend in het "Sranan" Ik zou niet weten hoe je dit letterlijk zou moeten vertalen, de woorden apart vertalen kan wel, maar in een zin is het niet logisch.
fa = wat, hoe
fu = van
I = jij, u, zij (joe kan ook als in: fa'f joe)

dus dan zou je komen op: wat van je? klinkt een beetje vreemd, niet? :P

ik denk dus dat ze bedoelen dat je iemand op allebei manieren kunt groeten.

Zoals je ziet ben ik ook goed in mierneuken ;)

Xnimez
21st March 2003, 13:48
Ik weet niet of die al geweest is, want ik moet zo weg (ff geen zin om te lezen)..:

Typsich Westlands

Moh=Goedemorgen

Ken best dat ie al van Xrenity of wie dan ook is gekomen, maar dat bouwt ff niet :P

Grazy McCool
21st March 2003, 13:53
Soooo dit is wel een sssssstylo tred mn. Echt mega-lauwe tred mn. GNL the best.

Genoeg straattaal rond Rotterdam...

c0ldp4y
21st March 2003, 14:09
y0nz ik ben fawaka play3r en ik book rond op mijn scooby en mijn samagie heb ik geplayed en altijd komt scootoe komt blij doen met hun pipa's aiiiiiiiiiiiight.

Erwin
21st March 2003, 14:19
Must dien vreet houe anders suk die ff op dien bek pompe

^dat hier boven is snekers (ik woon in sneek :P)

basecontrol
21st March 2003, 14:41
Originally posted by Erwin

Hahahaha, lol... lijkt verd8 veel op Harlingers ;) Ben blij dat ik daar woon, al dat "stoere" praat vink maar niks. En dan maar zeiken dat Friezen fries praten (ik niet ;)).

Mantra
21st March 2003, 14:46
Originally posted by Mar
blaat 8)
woei = w00t
serva is nep
servert is het woord :)
ach ja je 1337 komt ook nog wel goed (ooit :P)

MutantDesert
21st March 2003, 14:57
ort moarn :P

Soulja
21st March 2003, 16:20
Ik weet dat Fleppie Surinaams is, maar Krekker ben jij dat ook? Want je weet er best wel veel vanaf, in ieder geval meer dan de doorsnee nederlander :)

=NL= MauPerD
21st March 2003, 17:42
He smatje, ik weet waar je huis woont en als die konjoo van jou zo uit zijn bak blijft spuiten kom ik je mars breken WEEEEEEETTTTT JJJEEEEEEEEE!!!

Dina
21st March 2003, 17:42
IPH = Ideale PijpHoogte
... is gans niks = .... is helemaal niks
drtn = ruften
pisaatjes! = vrouwen
bork = fuck

Development
21st March 2003, 17:44

Ik gebruik alleen Fa'ka :)

Crash Override
21st March 2003, 17:54
Ik weet dat Fleppie Surinaams is, maar Krekker ben jij dat ook? Want je weet er best wel veel vanaf, in ieder geval meer dan de doorsnee nederlander :)

Krekker
Razzle
Fleppie
Moi

Ok, en jij ook :D

Zijn de enigste suri's hier op het forum. (Zover ik weet)

BTW: Ik praat beschaaft ABN omdat dat beter werkt bij de Chix ;)

BV : A'dam Centraal Station loop er een smatje, krijgt allemaal "BS naar haar hoofd geslingerd en gassies die haar van top tot teen lopen uit te checken" Ik reageer dan altijd netjes ect dat heeft veel meer effect. Ik heb geleerd om me volgens het etiquette te gedragen als vrouwen in de buurt zijn :)

Sjaaky
21st March 2003, 18:00
Even een ding iedereen schrijft hier tanga maar je spreekt het uit als tana (de g wel een beetje maar heel raar)

KreKkeR
21st March 2003, 18:41
Ik weet dat Fleppie Surinaams is, maar Krekker ben jij dat ook? Yep :)

Originally posted by Development

Ik gebruik alleen Fa'ka :) Ik weet niet of je hiermee een soort koele 'insiders' versie van 'fawaka' bedoelt, maar for your concern: fa = hoe, ka = schijt, dus 'reken maar uit' :D

Development
21st March 2003, 19:14
Maar Fawaka klinkt zo stom ;)
Faka is beter :P

Dutch-Pirat
21st March 2003, 19:58
Originally posted by OJkaas

Ik weet niet in welke grot in nieuwegein jij ergens zit, maar ik praat toch aardig abn moet ik toch zeggen..

zit je nog op school? zoja welke?

ik praat ook liever normaal, maar af en toe is het wel grappig om eens een leuk woord te gebruiken. je heb ook van die wannabee-gansters hier die dat altijd praten, anders voelen ze zich niet stoer...

MutantDesert
21st March 2003, 22:56
Originally posted by Development
Maar Fawaka klinkt zo stom ;)
Faka is beter :P

Faka zou je eerder denken aan fucker, maar dan een beetje plat :P

Sysox_
21st March 2003, 22:59
Wolla Billa ik jou zeg :~/

MutantDesert
21st March 2003, 22:59
Wolla Billa ik jou zeg :~/
ehhhhhhhh....ok :~/

Kudeta
21st March 2003, 23:16
Kamehamehaaaaaaaaaa!!!!!!!!!

Bakema NL
21st March 2003, 23:21
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Dat zegt toch helemaal niemand? Bakema niet, ik niet, niemand zegt dat.

JIJ bent hier degene die nu meteen onterecht een groep begon te beschuldigen!

Zelf denk ik dat je met dat algerijnen kwam omdat je het idee hebt dat iedereen bij Noord Afrikanen toch meteen aan Marokkanen denkt, terwijl het ook een andere groep kan zijn. Ok begrijpelijk, maar leg dit dan op een andere manier uit. En maak niet de fout waar je anderen altijd op aanspreekt, want dan verlies je geloofwaardigheid.
--------------------------------------------------------------------------------

]

Wat zeg je nou allemaal? Ik zeg zelf toch dat het vast wel Marokkanen zijn geweest, en ik beschuldig niemand er toch van jezus, je kan goed miereneuken, er zijn niet echt veel andere noord-afrikanen hier he, als bakema zo politiek correct wil zijn hoeft hij er niet omheen te draaien, dan zegt ie toch gewoon Marokkanen simpel zat, ik heb nou al zo vaak gehoord dat marokkanen slechte dingen doen dat ik het gewent ben, boeit me geen ruk. (nerd smilie achter de zin niet gezien blijkaar)

Wahahahaha, druk ik me een keer politiek voorzichtig uit, gaan ze er een beetje ruzie om maken onder elkaar. Dat doe ik dus ook niet meer, volgende keer zeg ik weer gewoon dat het een of andere stink-Turk was. ;) :D

Sysox_
21st March 2003, 23:22
Originally posted by Ootje
Kamehamehaaaaaaaaaa!!!!!!!!!

Masenkoooooooo!!!!!!!

MutantDesert
22nd March 2003, 10:28

Wahahahaha, druk ik me een keer politiek voorzichtig uit, gaan ze er een beetje ruzie om maken onder elkaar. Dat doe ik dus ook niet meer, volgende keer zeg ik weer gewoon dat het een of andere stink-Turk was. ;) :D

Maar dan gaat wuzzy huilen :'(

Grazy McCool
22nd March 2003, 12:10
Originally posted by Erwin

Oh kiek un echte Fhuriesuh goast. Noah da's wel kickuh stroattoal hoor.

Nh ik praat lievh Hogs. Soon Haagenees heb van die uitdrukkinge dawilje nieweten.
Astie gaat poeph zegtie: "effe een splinth uith muh reet trekkh"

Ech voan die koele uitdrukkinge hebbe zh.
Moet je moah eins Hogse Harry leish. Leeh je een boel van.

drschnabbel
22nd March 2003, 12:24
Originally posted by helmet kamikaze
het enigste wat ik heb te vertellen is dat ik luxe ben en dat dit forum ook vet luxe is. :D:duke:

wow/! ik ben luxe :D:D:D en dit forum ook :D:D:D

CaMpLo
22nd March 2003, 12:36
the word is d0g

like:

whad up d0g

Sysox_
22nd March 2003, 12:37
Originally posted by CaMpLo
the word is d0g

like:

whad up d0g

Wattup ?

KreKkeR
22nd March 2003, 14:29
Originally posted by CaMpLo
the word is d0g

like:

whad up d0g Das een contaminatie van 'word is bond' en 'whaddap dog' :)

CaMpLo
22nd March 2003, 18:38
eh... :)

ik denk het :P

Royal-Rap
28th March 2003, 22:52

jaaah, dat zeg je als je iets "zweert" weet je wel.
bijv.: heb jij die gast egt in elkaar geslaguh? wollah billah ik heb m inelkaar geslagen
:P
da's een voorbeeld
dus t is niet van wijf of scheldwoord ofzow
nu blij?
:D :D

Xstremo
28th March 2003, 23:02
Sap?
Sang!

Xstremo
28th March 2003, 23:05
"Kom niet ouwehoere" is ook heel erg gewild! :)

I 0wnz all of you friezen! :D (Leeuwarden...)

Soulja
28th March 2003, 23:07
ff iemand quoten uit mijn klas Ja die groene pradz zijn hardzzz!!!! Met nog een harde outje clip je 'em dood!!! Gewoon Niet te Lang enzo!!!! Haha het ging over schoenen, iemand zou schoenen halen, en toen gaf de ander advies :D

ThugMan
29th March 2003, 20:16
WhaDDup teef?
Discrimineer je me omdat ik wit ben?
Zal ik me steelo droppen?
Ik krijg nog doekoe van jou swa!

|)

Bomxe
29th March 2003, 20:37
enige straattaal wat hier word gesroken is een boerentaal gronings dus ik zal wat voor doen.

moi
aaal goud?
jo met die den?
ook goud.
Mooi zo
:P

drschnabbel
1st April 2003, 20:27
Originally posted by Xstremo
"Kom niet ouwehoere" is ook heel erg gewild! :)

I 0wnz all of you friezen! :D (Leeuwarden...)

neuh!! kom maar ff in buitenpost gaan we jou 0wnen :D:D:D:D:D