PDA

View Full Version : Fallout 3 [deel 2]

Pages : 1 2 [3]

Hutspot01
7th April 2009, 10:50
Fallout 3 is gewoon veel negatiever kwa sfeer, en dat moet je maar net aanspreken.

Ik zal niet zeggen dat een grauwe grijze gritty grimmige sfeer me per definitie meer aanspreekt dan een sprookjesachtige medieval/LotR setting, ik trek beide op z'n tijd. Al is die medieval/LotR setting natuurlijk wel vreselijk uitgekauwd, sommigen vinden het zelfs cheesy of generiek.

Er zijn trouwns nog meer factoren aan de sfeer van Fallout/Morrowind die Oblivion imho mistte.

In Oblivion bijvoorbeeld hoefde je nergens echt bang voor te zijn. Bij een ongemodde game zorgde de iets te ver doorgevoerde leveled scaling ervoor dat je nooit iets tegenkwam wat je 't je echt lastig kon maken. Je kon onbezorgd de hele wereld en elke dungeon verkennen. In Fallout (en zeker in Morrowind) zijn er plekken op de map waar je gewoon niet heen durft te gaan zonder goede equipment en/of goede skills. En je moet regelmatig rennen voor je leven als je onverhoopt in een locatie/gevecht verzeild bent geraakt waar je gewoon ouderwets gepwnt wordt. Dat gevoel van anticipatie en gevaar mistte ik in Oblivion, en voor mij is dat gevoel een belangrijk aspect in de sfeer van de RPG's die ik speel.

Ook had je in Oblivion imho veel minder een gevoel van verkenning/ontdekking. In feite leken alle dungeons, omgevingen en vijanden op elkaar, en er waren geen speciale schatten/items om te ontdekken zonder quest. De omgevingen waren weliswaar mooi, maar mistten speciale inhoud. Morrowind had unieke gebieden, met unieke sfeer, unieke cultuur, unieke lore, unieke architectuur, unieke locaties met unieke schatten/items. Fallout zit tussen Oblivion en Morrowind in wat dat betreft.

Voor alle drie geldt overigens dat de games dankzij mods precies gemaakt kunnen worden tot wat je zelf van de game verwacht. Dat je alle tekortkomingen er voor jezelf uit kunt halen, door zelf te modden of door 'n selectie van mods van anderen te gebruiken. De zegen van Bethesda's games is de grote getalenteerde mod community die er achter zit.

Chili Con Carne
7th April 2009, 10:56
Mij spreekt het ook weer anders aan dan een fantasy setting, houdt van beide maar een fantasy setting is zo generic, als je er 1 ziet heb je ze alle 100 gezien. Er worden daar geen risicos meer mee genomen, wat echt jammer is. Post-apo is er nog veel te weinig, en wanneer daar dan een game rond gebouwd word, valt deze voor mij veel meer op juist daardoor. Het spreekt me meer aan in de zin dat je het je ook kan voorstellen, hoe alles zou zijn als het allemaal naar de puin zou gaan. Ook word het wat echt en humaner hierdoor, en vind ik het net een iets meer boeiende setting.

Fallout 3 doet dit erg aardig, redelijk goed. Het voelt net allemaal te kil aan, en dan bedoel ik niet zoals in zwart, en grimmig, maar de wereld is te levenloos hij ademt niet. Gelukkig zijn er genoeg plekken en momenten en personages in de game die dit weer een beetje recht trekken.

Maar ik moet zeggen dat games als STALKER een dergelijke wereld toch nog 10x beter neerzetten, wat een sfeer, en de constante dreiging die je daar voelt, en het harde van de wereld word je constant mee geconfronteerd. Dat doet geen enkele game de Stalker serie toch nog na, speel hem ook wat liever dan Fallout. Fallout doet veel goed, maar nog heeft deel 1 en 2 een betere feel en sfeer qua wereld en personages en humor. Fallout 3 is toch net geen Fallout.

Fell Beast
13th April 2009, 21:37
Ok ik denk dat ik mn game nogal verkloot heb, waarschijnlijk dankzij een mod genaam Skeleton Key.

Ik heb de mod skeleton key, zo kan je deuren openen met de key terwijl je geen key hebt of geen hoog genoeg lockpick hebt.

Nu komt het probleem: ik was even wat aant zoeken in Little Lamplight grand Chamber, en ik ging de stroom supply kamer in. Die leek wel verdacht veel op een vault, dus ik ben verder wezen onderzoeken. En hoogstwaarschijnlijk heb ik dus een met key gelockde deur geopend met de skeleton key, en ineens zat ik in Vault 87, wist ik veel, dus ik gewoon rustig doorlopen.

Later werd ik dus opeens meegenomen door de Enclave, en nu moet ik naar de Citadel toe. Nu komt probleem 1, ik kan de citadel niet in, heb alles al geprobeerd de deur gaat niet open.

En probeem 2, ik denk dat The American Dream een main quest deel is, maar ik ben nog bezig met Scientific Persuit, ik moest naar Vault 112. Eenmaal daar moet ik een Vault 112 suit hebben om een capsule in te gaan, en volgens verschillende topics op internet geeft de robot in het begin van Vault 112 je een suit, maar dat doet hij niet, hij zegt alleen dat hij niks te zeggen heeft.

Weet iemand een oplossing? Of moet ik een save zien te loaden VOOR little lamplight(vault 87, the american dream) das een aantal uurtjes terug namelijk :O

Alvast bedankt
Fell beast

1shadow1
13th April 2009, 21:44
Save loaden is de enige oplossing. Die quest is een van de laatste quests van de mainquest dusja.. :P

XXL-Terror
13th April 2009, 22:25
tik in de console: player.PlaceAtMe 000340EF in en een vault 112 jumpsuit zou aan je voeten moeten verschijnen.

Fell Beast
14th April 2009, 22:19
Bedankt voor de tip, maar heb toch gelukkig nog een save vlak voor Little Lamplight gevonden, dus niet veel tijd verloren.

Ik blij, scheelde niet veel

Fell Beast
16th April 2009, 22:12
Nou net uitgespeeld maar wel een erg raar einde hoor... snap er niks van

Ik heb op de PC een mod draaien dat je na de main quest verder kan, omdat het schijnt dat je game dan echt af is. Maar nu ben ik dus doodgegaan bij die Purity? Ik kon daarna wel weer gewoon weg lopen en andere dingen doen. Maar ik snap het einde niet zo... je pa is dood, en was in dezelfde kamer als die colonel en de colonel is niet dood.
Dus ik dacht je pa zou wel gevangen zijn dan ofzo, want ik had ook ietwat meer background info verwacht van hem. Maar niet dus hij was dood en jij ging ook dood en het doel Purity is mislukt... beetje vaag allemaal vind ik of mis ik iets?

Verder was het een super game, en ga hem zeker nog is spelen, nu eerst de DLC's

PS: wanneer komt de 3rde DLC? Hoort deze maand te komen of niet?

Limoen
18th April 2009, 18:03
Vraagje, hoe hack je eigenlijks die computers in Fallout 3?
Ik snap er geen hout van :P

Stroopwafel
18th April 2009, 19:06
Je krijgt als het goed is een heleboel tekens waarin een paar woorden staan. Negeer de tekens. Klik eerst een van de woorden aan en dan verschijnt rechtsonder hoeveel van de letters correct zijn. Als je bijvoorbeeld CAVES selecteert, en het goede antwoord is CREEK staat er dat 2/5 letters goed zijn. Dan selecteer je een ander woord waarbij exact hetzelfde zich herhaald. De mogelijkheden worden steeds minder, meestal heb je het correcte antwoord al na 2 of 3 keer.

eXpert
18th April 2009, 19:32
Je krijgt als het goed is een heleboel tekens waarin een paar woorden staan. Negeer de tekens. Klik eerst een van de woorden aan en dan verschijnt rechtsonder hoeveel van de letters correct zijn. Als je bijvoorbeeld CAVES selecteert, en het goede antwoord is CREEK staat er dat 2/5 letters goed zijn. Dan selecteer je een ander woord waarbij exact hetzelfde zich herhaald. De mogelijkheden worden steeds minder, meestal heb je het correcte antwoord al na 2 of 3 keer.

plus als je het antwoord nog niet hebt na 3 pogingen exit je de computer en begin je overnieuw, de woorden zijn dan wel anders maar zo kun je makkelijk blijven proberen zonder dat de terminal zich zelf locked.

Limoen
19th April 2009, 13:21
plus als je het antwoord nog niet hebt na 3 pogingen exit je de computer en begin je overnieuw, de woorden zijn dan wel anders maar zo kun je makkelijk blijven proberen zonder dat de terminal zich zelf locked.

En als de terminal zich locked, word die later weer unlocked of nie :P ?

Stroopwafel
19th April 2009, 14:30
En als de terminal zich locked, word die later weer unlocked of nie :P ?

Nee.

XXL-Terror
19th April 2009, 14:58
Tenzij je een of andere perk hebt als ik me niet vergis. Maar je kan veel beter een andere perk kiezen. Vergeet ook niet bijpassende haakjes te vinden. Bijv. (&*#@#$) of {} of [%*] want die verwijderen een fout antwoord of resetten je allowance.

RomeoX
20th April 2009, 12:14
Ik heb op de PC een mod draaien dat je na de main quest verder kan, omdat het schijnt dat je game dan echt af is. Maar nu ben ik dus doodgegaan bij die Purity? Ik kon daarna wel weer gewoon weg lopen en andere dingen doen. Maar ik snap het einde niet zo... je pa is dood, en was in dezelfde kamer als die colonel en de colonel is niet dood.
Dus ik dacht je pa zou wel gevangen zijn dan ofzo, want ik had ook ietwat meer background info verwacht van hem. Maar niet dus hij was dood en jij ging ook dood en het doel Purity is mislukt... beetje vaag allemaal vind ik of mis ik iets?

Ik heb de game toevallig gisteren ook uitgespeeld,

Bij mij stond de colonel dus niet in dezelfde kamer als pa, die kamer was namelijk nog steeds hermetisch afgesloten. En nadat je de keus maakt om zelf er in te stappen, leg je door de hoge radiation ook het loodje.

Ik heb net voor het eind een save gemaakt, dus daar ga ik nu nog even mee verder. Heb nog lang niet alles bezocht, en de DLC's moet ik ook nog doen. Verder nog wat bobbleheads zien te vinden en nog wat achievements unlocken enzo. Maar daarna ga ik nog wat andere eindkeuzes proberen.

Erg vette sequence trouwens met die grote robot, zag er erg fraai uit.

Fell Beast
20th April 2009, 16:09
@RomeoX

Hmm vreemd, die colonel stond in de kamer bij mij, en je pa deed toen die radiatie komen en beide gingen dood, de kamer was afgesloten maar de colonel was er zeker binnen. En ik ging zelf de kamer in en toen ging ik niet dood door de radiatie, was maar 6-7 per seconde had een radiaten suit, en Rad X genomen. Maar ik moest een code invullen ofzo, en ik wist de code niet, en toen ontplofte het gebouw en was iedereen alsnog dood :P

Rhjh
20th April 2009, 16:26
Fallout: New Vegas Announced

A whole new game is on the way.

by Erik Brudvig
April 20, 2009 -

Bethesda has announced a new entrant into the Fallout franchise, subtitled New Vegas. Details are slim at the moment as Bethesda is remaining tight-lipped, but a few bits of information were provided. The game is being developed by Obsidian Entertainment and is due out sometime in 2010 for Xbox 360, PlayStation 3 and PC. The game is not a direct sequel to Fallout 3, though it is an RPG and Bethesda has said that you can expect the "same type of game," despite the fact that a different developer is working on it.

Bethesda did not go into specifics on gameplay or what engine would be used, but a spokesperson did mention that you can "make educated guesses" on those matters. While we're in the guessing mood, we're guessing the game will be set in a post-apocalyptic Las Vegas. IGN has been told we can expect a full reveal when Obsidian is ready to show it.

Obsidian Entertainment was founded by members of Interplay's Black Isle Studio -- the group that worked on the original Fallout games -- after it was disbanded. Bethesda has said it approached Obsidian regarding this project and an agreement was quickly reached.

Darkmen167
20th April 2009, 16:43
We zullen zien ;)

Illuvater
20th April 2009, 20:01
Dit is dan wel weer interessant. Een Fallout titel waar een paar van de orginele Fallout devs aan meewerken..

Een educated guess zou dan natuurlijk de doorontwikkelde NWN2 engine zijn of de Unreal 3 engine, die Obsidian momenteel ook gebruikt voor Alpha Protocol.

ubertheman
20th April 2009, 20:10
Dit is dan wel weer interessant. Een Fallout titel waar een paar van de orginele Fallout devs aan meewerken..

Een educated guess zou dan natuurlijk de doorontwikkelde NWN2 engine zijn of de Unreal 3 engine, die Obsidian momenteel ook gebruikt voor Alpha Protocol.Eerlijk gezegd denk ik dat ze gewoon de Oblivion/ Fallout 3 engine pakken.

Illuvater
20th April 2009, 20:13
Maar de beste mensen van Obsidian hebben helemaal geen ervaring met de Oblivion engine. Qua continuiteit zou het wel logisch zijn, maar effectief zou je zeggen dat ze in een korter tijdsbestek (en dus met een lager budget) een titel zouden kunnen uitgeven gebaseerd op een engine waar hun programmeurs al dagelijks mee werken.

RPGer
20th April 2009, 21:43
Vaag verhaal. Alhoewel ik fallout 3 wel aardig vond, is het een titel die je eigenlijk weer snel vergeet. Obsidian heeft het voor mij helemaal verziekt met NWN2, dus daar heb ik zero vertrouwen in.

Wilde even nog hierop reageren:

Ik vind Oblivion toch net wat te cliché met zijn middeleeuwse setting.

Oblivion had een cliché setting, maar dat komt omdat men gewoon niet genoeg de diepte in is gegaan als bij bv. Morrowind dat is een unieke en verfrissende setting, een hele eigen stijl en lore, ik heb daar echt het idee in een vreemde magische wereld rond te lopen waar niks is wat het lijkt.

Fallout 3 is zo intrigerend, vooral ook omdet de postapocalyptische wereld een wereld is na een soort jaren 50 setting waarin al kernenergie werd gebruikt. Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe ongelooflijk sterk het oorspronkelijke universum is, maar ook hoe geniaal Bethesda dit in een nieuwe game heeft gestopt.

Daar ben ik het wel zeker mee eens, in veel opzichten hebben ze het nog verbeterd. Toch word het niveau van de eerste paar uur rond Megaton nergens meer gehaald. Uiteindelijk kom je in van die eindeloze metrogangen en is de hele DC area erg leeg. Ook het gebrek aan questen vond ik storend. Het verhaal was dramatisch slecht trouwens. Gek genoeg stoorde ik me daar niet zo aan bij de eerste Fallout, maar daar was natuurlijk de hele wereld en het hele concept nieuw, het verhaal (de super mutant invasie) was meer een bijzaak.

Shakermaker
20th April 2009, 21:52
Obsidian, de koningen van de sequel. Jammer dat ze amper eigen IP uitbrengen. Wel weer grappig idd dat een paar devs aan de eerdere FO's hebben gewerkt. Dat belooft wel wat.

Hutspot01
21st April 2009, 09:51
Alhoewel ik fallout 3 wel aardig vond, is het een titel die je eigenlijk weer snel vergeet.

Smaken verschillen. Imho laat Bethesda met deze titel weer zien waar ze goed in zijn. Uiteraard heeft de game wat mankementen, maar perfecte games bestaan niet imho. Wat mij betreft is het de beste game van vorig jaar, en is het een titel die ik zeker niet snel vergeet. Mods en DLC's zullen me nog voor lange tijd met grote regelmaat terug doen keren in Beth's wasteland.

Obsidian heeft het voor mij helemaal verziekt met NWN2, dus daar heb ik zero vertrouwen in.

Eerst zien dan geloven. Ik geef iedereen het voordeel van de twijfel.

Oblivion had een cliché setting, maar dat komt omdat men gewoon niet genoeg de diepte in is gegaan als bij bv. Morrowind dat is een unieke en verfrissende setting, een hele eigen stijl en lore, ik heb daar echt het idee in een vreemde magische wereld rond te lopen waar niks is wat het lijkt.

Helemaal mee eens.

Daar ben ik het wel zeker mee eens, in veel opzichten hebben ze het nog verbeterd. Toch word het niveau van de eerste paar uur rond Megaton nergens meer gehaald. Uiteindelijk kom je in van die eindeloze metrogangen en is de hele DC area erg leeg. Ook het gebrek aan questen vond ik storend. Het verhaal was dramatisch slecht trouwens. Gek genoeg stoorde ik me daar niet zo aan bij de eerste Fallout, maar daar was natuurlijk de hele wereld en het hele concept nieuw, het verhaal (de super mutant invasie) was meer een bijzaak.

Dat is waar. Als RPG mist het imho op een gegeven moment gewoon dingen om te doen. Het aantal quests is vrij beperkt, en hoewel NPC's niet echt generiek zijn missen ze meestal achtergrond en 'n verhaal. Het gebied wat je kunt exploren is weliswaar groot, maar er zit weinig echte afwisseling in en voelt op sommige plaatsen relatief behoorlijk leeg aan.

Je kan ook stellen dat Beth wat dat betreft (en op veel andere punten) een toegift heeft gedaan aan gamers die vooral shooter of adventure games spelen, en/of quasi-RPG's zoals Mas Effect. Niet dat het daarmee meteen een casual RPG wordt, maar het is zeker geen hardcore RPG.

Maar, dat moet gezegd worden, er zijn genoeg mods om dat defect te fixen. Imho is Fallout (net zoals Oblivion en Morrowind) eigenlijk een sandbox waar modders vrijuit gaan om content te genereren en/of te verbeteren. En die sandbox is imho gewoon goed.

RPGer
21st April 2009, 12:27
Maar, dat moet gezegd worden, er zijn genoeg mods om dat defect te fixen. Imho is Fallout (net zoals Oblivion en Morrowind) eigenlijk een sandbox waar modders vrijuit gaan om content te genereren en/of te verbeteren. En die sandbox is imho gewoon goed.

Ja sorry maar dat vind ik echt geen argument, een game moet gewoon vanilla goed zijn, klaar. Zo kunnen dev. dadelijk wel halve games uitgeven waar de arme jongetjes en meisjes van de community dan maar weer gratis en voor niks en uit pure frustratie maar hun vrije tijd moeten opofferen om allerlei mods te schrijven om het geheel in goede staat te brengen. Tools ter beschikking stellen, prima, maar als bethesda gewoon simpelweg de moeilijkheidsgraad een stuk had opgeschroeft was F3 voor de hardcore RPGer al wat meer een uitdaging geweest.

Daarnaast had zo´n beetje elke Fallout fan of lid van No Mutants Allowed een beter verhaal kunnen bedenken. Het is echt niet Bethesda´s sterkste kant, onderken dat dan, en huur gewoon zo´n hardcore fallout nerd in en laat die het bedenken.

Hutspot01
21st April 2009, 12:56
Ja sorry maar dat vind ik echt geen argument, een game moet gewoon vanilla goed zijn, klaar. Zo kunnen dev. dadelijk wel halve games uitgeven waar de arme jongetjes en meisjes van de community dan maar weer gratis en voor niks en uit pure frustratie maar hun vrije tijd moeten opofferen om allerlei mods te schrijven om het geheel in goede staat te brengen. Tools ter beschikking stellen, prima, maar als bethesda gewoon simpelweg de moeilijkheidsgraad een stuk had opgeschroeft was F3 voor de hardcore RPGer al wat meer een uitdaging geweest.

Daarnaast had zo´n beetje elke Fallout fan of lid van No Mutants Allowed een beter verhaal kunnen bedenken. Het is echt niet Bethesda´s sterkste kant, onderken dat dan, en huur gewoon zo´n hardcore fallout nerd in en laat die het bedenken.

Er van uit gaande dat Bethesda überhaupt nog 'n hardcore game wil maken?

Wat ik bedoel met die modbaarheid is dat je vrij bent je game aan te pasen naar wat je er zelf van verwacht. Je eigen smaak en voorkeuren. De Vanilla game is gewoon een product wat de vooral de massa aanspreekt. Het is onmogelijk een complete game te maken die iedereen in z'n geheel aanstaat, en zeker niet het überkritische en erg verdeelde hardcore publiek.

En mensen maken mods omdat ze het leuk vinden, van "opofferen" is niet echt sprake. Het is een hobby, en de hobbyisten zijn gewoon blij als ze weer een goeie aantrekkelijke nieuwe sandbox hebben om in te klooien.

RPGer
21st April 2009, 14:07
Er van uit gaande dat Bethesda überhaupt nog 'n hardcore game wil maken?

Daar heb je natuurlijk een ijzersterk punt. Echter Gamebanshee zei al terecht in zijn review over Oblivion:

"This leads me to think that Bethsoft made a strategic decision with Oblivion to grab a much younger playing audience which needs more hand-holding. It stands to reason: they have a captive market of older players from earlier titles, so they can concentrate on increasing revenues among pre-teens and early teens. I’ll be the first to admit this is complete speculation on my part, but there’s nothing speculative about the dumbing down of the ES series at this point."

But would an Oblivion that didn’t patronize its audience have done as well? I’m inclined to think so, especially with two platforms and all the advanced publicity Bethsoft used. I suppose, though, that at this point we’ll never find out.

M.a.w. dit is geen developer die moeite had met verkoop van hardcore RPGs, Morrowind was al een fenomenaal succes en had een grote following, de game had toch wel goed verkocht. Voor Fallout gold natuurlijk een beetje hetzelfde, iets meer hardcore had de verkoopcijfers nauwelijks beinvloed naar mijn idee.

RomeoX
21st April 2009, 17:26
Nog een leuk nieuwtje:

Josh Sawyer wordt de project director en lead designer. Hee... waar kennen we die ook alweer van (http://en.wikipedia.org/wiki/Van_Buren_(Fallout))?

Hutspot01
21st April 2009, 17:37
M.a.w. dit is geen developer die moeite had met verkoop van hardcore RPGs, Morrowind was al een fenomenaal succes en had een grote following, de game had toch wel goed verkocht. Voor Fallout gold natuurlijk een beetje hetzelfde, iets meer hardcore had de verkoopcijfers nauwelijks beinvloed naar mijn idee.

Mee eens.

Maar de verkopen van MW zijn opgedreven doordat:
- de game werd bijgesloten bij een aantal populaire videokaarten (hercules radeon 9700pro e.a.),
- er op de xbox destijds weinig andere goede rpg's beschikbaar waren,
- etc.

En je kunt niet stellen dat MW relatief beter verkocht heeft dan Fallout of Oblivion.

Natuurlijk kan een meer hardcore RPG ook heel goed verkopen als ie maar goed is. Maar Beth's huidige strategie lijkt gericht op het brede publiek, én een community die de games naar eigen wens mod. Het brede publiek garandeert een groot volume, en de mod community voldoet aan de wens van ondermeer de hardcore puristen.

Ik denk dat ze met MW hebben geconstateerd dat een goede aantrekkelijke sandbox een grote getalenteerde mod community aantrekt, en dat zo'n community bijna alle aspecten die Beth niet meeneemt oppakt. Een Bethesda kan gewoon niet aan alle wensen van "gamers" voldoen, de mod community kan dat wel. Na MW heeft Beth een strategische keuze gemaakt, en daar het business model naar aangepast. Beth weet donders goed wat het belang is van die community, daarom wordt ie ook actief gestimuleerd en ondersteund.

Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee dat de game Vanilla niet helemaal aan m'n persoonlijke wensen voldoet. Zo lang er maar de mogelijkheid is die game wél naar wens aan te pasen. Ik ben niet de massa, en mijn wensen hoeven voor Beth niet persee optimaal uit te pakken. Sterker nog: ik weet haast zeker dat weinig mensen mijn gemodificeerde game "fijn" vinden.

Snikkelbaard
5th May 2009, 11:25
Ik heb de game sinds een paar dagen eindelijk in huis gehaald en toch al flink wat uren gespeeld (10 uur, langer dan je over veel games tegenwoordig doet) en ik zit nog niets eens op de helft. :D Ik heb wel een vraag die iemand hier misschien kan beantwoorden: is er een mogelijkheid om een eigen huis te kopen of een crate waar je gewoon spullen in kan stoppen zonder dat ze verdwijnen? Ik heb nu namelijk redelijk veel unieke items (Lesko's Lab Suit, etc) die ik graag ergens op wil slaan. Is daar een mogelijkheid toe?

Limoen
5th May 2009, 11:34
Ik heb een huisje in Megaton, alleen heb ik geen idee hoe ik daar aan kom eerlijk gezegd :S

Liquid_T<NL>
5th May 2009, 11:34
Ik heb de game sinds een paar dagen eindelijk in huis gehaald en toch al flink wat uren gespeeld (10 uur, langer dan je over veel games tegenwoordig doet) en ik zit nog niets eens op de helft. :D Ik heb wel een vraag die iemand hier misschien kan beantwoorden: is er een mogelijkheid om een eigen huis te kopen of een crate waar je gewoon spullen in kan stoppen zonder dat ze verdwijnen? Ik heb nu namelijk redelijk veel unieke items (Lesko's Lab Suit, etc) die ik graag ergens op wil slaan. Is daar een mogelijkheid toe?

In Megaton kan je een huis krijgen met wat quests, kopen weet ik niet.

Trellgoth
5th May 2009, 11:35

In Megaton heb je je eigen woning. Daar kun je je spullen kwijt en je bobble heads neerzetten.
Als je megaton binnenkort is het (even uit het hoofd) gelijk linksaf, naar boven. Even om het huisje heen lopen naar de deur, en dat is jouw eigen hut.

edit: kan inderdaad zijn dat hier een quest aan vast zit... weet het niet meer.

Hutspot01
5th May 2009, 11:38

Spoilers?

Je kunt twee huizen betrekken. In Megaton (http://fallout.wikia.com/wiki/My_Megaton_House) of in Tenpenny tower (http://fallout.wikia.com/wiki/Tenpenny_Tower_Suite). Beide gerelateerd aan de quest waarbij je de keuze hebt Megaton op te blazen of te voorkomen dat Megaton opgeblazen wordt.

En anders moet je een house mod (http://www.fallout3nexus.com/downloads/categories.php) gebruiken.

Liquid_T<NL>
5th May 2009, 11:47
Ik ga ook weer spelen :D

Hutspot01
5th May 2009, 11:54
Ik ga ook weer spelen :D

Ik twijfel.

Limoen
5th May 2009, 11:54
Tenpenny Tower Suite, daar kan ik niet meer in :'(
Heb de stroom generatoren gesloopt, en toen kwamen die zombies binnen :+
En hadden iedereen en alles gesloopt _O-

Hutspot01
5th May 2009, 11:56
Tenpenny Tower Suite, daar kan ik niet meer in :'(
Heb de stroom generatoren gesloopt, en toen kwamen die zombies binnen :+
En hadden iedereen en alles gesloopt _O-

Er is een workaround om zowel de Telpenny bewoners als de Ghouls rond te hebben huppelen. Lekker surreal. :S

Trellgoth
5th May 2009, 12:07
BROKEN STEEL

Broken Steel is the third downloadable content pack, and continues the story of Fallout 3 beyond the original ending. It does this by altering the ending of the game, according to Jeff Gardiner (lead producer of the DLC). In the pack, the player joins the ranks of the Brotherhood of Steel and helps rid the Capital Wasteland of the Enclave once and for all. The pack also raises the game's level cap from 20 to 30. Broken Steel was released on May 5, 2009 on Xbox Live and Games for Windows - Live for 800 Microsoft Points.

Vanaf vandaag te krijgen als het goed is.

Dreamcatcher
5th May 2009, 12:12
Dit is Broken steel Falout 3 http://www.insidegamer.nl/xbox360/fallout3/videos/10346 o^

Limoen
5th May 2009, 13:32
Dit is Broken steel Falout 3 http://www.insidegamer.nl/xbox360/fallout3/videos/10346 o^

Ziet er erg goed uit 8-)
Alleen jammer dat die nou weer alleen op de 360 komt, en daar heb ik hem nou weer niet op :'(

Mammoet 007
5th May 2009, 14:01
Hey, ik wil Fallout 3 gaan kopen maar ik vroeg me af of voor dit spel een stratagy guide handig is. Oblivion vond ik niet zo leuk door dat er van veel dingen niet duidelijk was wat ze nou eigenlijk deden. Maar ik heb gelezen dat Fallout wat duidelijker en toegankelijker is.
Is een strategy guide daarom nog nodig?

Hutspot01
5th May 2009, 14:04
Hey, ik wil Fallout 3 gaan kopen maar ik vroeg me af of voor dit spel een stratagy guide handig is. Oblivion vond ik niet zo leuk door dat er van veel dingen niet duidelijk was wat ze nou eigenlijk deden. Maar ik heb gelezen dat Fallout wat duidelijker en toegankelijker is.
Is een strategy guide daarom nog nodig?

Is sowieso niet nodig. Er zijn genoeg online bronnen waar je alles kunt vinden wat je ooit had willen weten. Zoals deze (http://fallout.wikia.com/wiki/Portal:Fallout_3) bijvoorbeeld.

Mammoet 007
5th May 2009, 14:07
Ik weet wel dat er op internet genoeg info staat maar met zo'n guide kun je gewoon op de bank blijven hangen. Toch wat relaxter dan vanuit je bureaustoel gamen.

Hutspot01
5th May 2009, 14:12
Ik weet wel dat er op internet genoeg info staat maar met zo'n guide kun je gewoon op de bank blijven hangen. Toch wat relaxter dan vanuit je bureaustoel gamen.

Laptopje, of gebruik maken van 't internet op je console.

Mammoet 007
5th May 2009, 14:17
Niet iedereen kan een laptop betalen en internet om de Playstation 3 is niet bepaald je van het.

Hutspot01
5th May 2009, 14:21
De vraag of een strategy guide handig is kan je natuurlijk alleen voor jezelf beantwoorden.

Haal de game gewoon. Mocht je behoefte hebben aan een strategy guide dan kan je die altijd nog oppikken.

Het is en blijft een RPG. En bij RPG's zul je altijd dingen zelf moeten uitvinden als onderdeel van de gameplay.

Mesijs
5th May 2009, 14:26
Ik denk dat als je t bij Oblivion heel relaxed vond, je 't bij deze ook kunt waarderen. Ik vind het compleet overbodig, jij waarschijnlijk dan niet.

Limoen
5th May 2009, 14:33
Ik vind persoonlijk leuker dat je alles zelf uit moet vinden 8-)

Marco24gr
5th May 2009, 15:31
Ziet er erg goed uit 8-)
Alleen jammer dat die nou weer alleen op de 360 komt, en daar heb ik hem nou weer niet op :'(

Euhm okay?

BROKEN STEEL

Broken Steel was released on May 5, 2009 on Xbox Live and Games for Windows - Live for 800 Microsoft Points.

Dus niet allen Xbox360 ook op de pc.
Als je hem op de PS3 hebt, tja dan heb je de andere DLC's ook niet gehad.

Limoen
5th May 2009, 16:05
Euhm okay?

Dus niet allen Xbox360 ook op de pc.
Als je hem op de PS3 hebt, tja dan heb je de andere DLC's ook niet gehad.

Ik heb de Ps3, word eens tijd dat ik hem op de pc koop :P

Limoen
5th May 2009, 17:22
Vraagje,

Volgens mij heb ik Fallout 3 bijna uitgespeeld, ik ben nu bezig samen met The Brotherhood naar de purifier (zoheetdievolgensmij) te gaan.
Die grote robot is ook mee enzo, en was ook al bij de President geweest en die had me een virus mee gegeven.
Wat moet ik met het virus doen?
In het water doen of niet??
En is dit trouwens bijna het einde?

Hutspot01
5th May 2009, 17:29
Lees (http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_quests#Main_quests). :P

Tonne
5th May 2009, 17:29
Vraagje,

Volgens mij heb ik Fallout 3 bijna uitgespeeld, ik ben nu bezig samen met The Brotherhood naar de purifier (zoheetdievolgensmij) te gaan.
Die grote robot is ook mee enzo, en was ook al bij de President geweest en die had me een virus mee gegeven.
Wat moet ik met het virus doen?
In het water doen of niet??
En is dit trouwens bijna het einde?

als je dit wel doet ben krijg je bad karma,

Marco24gr
5th May 2009, 17:43
Ik heb de Ps3, word eens tijd dat ik hem op de pc koop :P

Hij kost niet zoveel meer, dus je doet er geen miskoop aan.
Tenminste, volgens velen :P

Bijmij ligt ie in de kast, kon me niet lang genoeg boeien en de DLC's heb ik lekker aan me voorbij laten gaan.

Limoen
5th May 2009, 18:34
als je dit wel doet ben krijg je bad karma,

Beetje jammer dat ik hem dan bijna alweer heb uitgespeeld :(
Maaruhh als ik die quest afgerond heb, dan kan ik toch gewoon verder spelen?

XXL-Terror
5th May 2009, 18:36
Maaruhh als ik die quest afgerond heb, dan kan ik toch gewoon verder spelen?
Nope. Dat kan pas nadat je Broken Steel hebt gekocht.

McBone
7th May 2009, 22:29
Ik heb alle DLC maar eens aangeschaft en ben nu helemaal overnieuw begonnen. Nadeel van deze games vind ik altijd dat je begint te spelen en er halverwege achterkomt dat je het veel beter anders aan had kunnen pakken. Nu dus alles van tevoren gepland en weer lekker op weg. Op naar de 30 :P

Jiskefet
8th May 2009, 18:10
Iemand bekent met een oplossing voor dit frustrerend probleem:
http://img11.imageshack.us/img11/8513/fo3crash2.png
Nee herinstalleren, zonder mods, lage settings, Creative alchemy, codecs verwijderen helpt niet. :(

Hutspot01
8th May 2009, 18:56
Welke patch versie?

Jiskefet
8th May 2009, 19:24
Welke patch versie?

1.5 nu maar hij crashed ook al op de vorige patches.

Hutspot01
8th May 2009, 19:46
Volgende keer dat ie crasht even "Details van het probleem weergeven" uitvouwen. Dan krijg je een fouttekst.

Dat zegt een heel stuk meer dan het algemene crash venster waar je nu een plaatje van geschoten hebt.

RomeoX
8th May 2009, 19:53
Heb je dit (http://www.pdsys.org/blog/post/2009/02/07/Fallout-3-VideoDisplay-Freezes-sound-keeps-going.aspx) al geprobeerd? Na alle andere voor de hand liggende huis tuin en keuken oplossingen die natuurlijk nooit werken, werkte dit wel bij mij. Nooit meer vastlopers, crashes e.d. gehad.

Jiskefet
10th May 2009, 13:05
Dit is wat ie aangeeft Hutspot

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: Fallout3.exe
Versie van toepassing: 1.5.0.22
Tijdstempel van toepassing: 49cd1e54
Naam van foutmodule: Fallout3.exe
Versie van foutmodule: 1.5.0.22
Tijdstempel van foutmodule: 49cd1e54
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 0046e532
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: fd00
Aanvullende informatie 2: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160
Aanvullende informatie 3: fd00
Aanvullende informatie 4: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160

Hutspot01
10th May 2009, 16:03
Welke nVidia driver versie? (Of post anders ook een dxdiag.)

Snikkelbaard
10th May 2009, 16:41
Ik ben een bug tegengekomen:

Als ik de simulatie uitkomt van Operation: Anchorage ga ik de armory in en pak ik wat er te pakken valt (logisch). Als ik dan even wacht (rondlopen of wat dan ook), beginnen de Outcasts op elkaar te schieten en daarna op mij.

Is iemand anders dit al tegengekomen?

bikkel10
10th May 2009, 18:20
Ik ben een bug tegengekomen:

Als ik de simulatie uitkomt van Operation: Anchorage ga ik de armory in en pak ik wat er te pakken valt (logisch). Als ik dan even wacht (rondlopen of wat dan ook), beginnen de Outcasts op elkaar te schieten en daarna op mij.

Is iemand anders dit al tegengekomen?

Ik heb dat ook gehad en volgens mij hoort dat er gewoon bij. Kan me vergissen maar het leek mij niet echt op een bug.

Jiskefet
10th May 2009, 18:46
Welke nVidia driver versie? (Of post anders ook een dxdiag.)

De nieuwste 185.85.

RomeoX
10th May 2009, 19:27
Heb je die multicore tip ook nog gebruikt die ik hierboven linkte, of heb je geen multicore cpu?

Jiskefet
10th May 2009, 19:49
Heb je die multicore tip ook nog gebruikt die ik hierboven linkte, of heb je geen multicore cpu?

Ik heb het wel gebruikt, maar ik merk geen vershil. Ik heb een dualcore.

Valerious
11th May 2009, 15:59
Een tijdje terug een nieuwe game begonnen en wat blijft deze game me verbazen. Straks even een screenshot maken van mijn huidige character. :D Edit: Hmm, blijkbaar kan ik niet vinden waar de screenshots worden opgeslagen. Ik draai overigens Vista.

Jiskefet
11th May 2009, 16:43
Een tijdje terug een nieuwe game begonnen en wat blijft deze game me verbazen. Straks even een screenshot maken van mijn huidige character. :D Edit: Hmm, blijkbaar kan ik niet vinden waar de screenshots worden opgeslagen. Ik draai overigens Vista.

Bij mij staan ze gewoon in de Fallout 3 folder "C:\Program Files (x86)\Fallout 3"

Valerious
11th May 2009, 16:54
Bij mij staan ze gewoon in de Fallout 3 folder "C:\Program Files (x86)\Fallout 3"

Toevallig had ik daar al even gekeken en ik kon niks vinden. Toen even op Tech Support (Fallout 3 launcher) geklikt en toen kreeg ik een handige Q&A. \o/

In Windows Vista, the screenshots you make in Fallout 3 are saved in C:\Users\user account name\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\Bethesda Softworks\Fallout 3.

http://img8.imageshack.us/img8/3816/scrnfall.th.jpg (http://img8.imageshack.us/img8/3816/scrnfall.jpg)

RomeoX
11th May 2009, 20:59
Dit ben ik:

http://www.arcanya.com/screens/pooch_big.jpg

http://www.arcanya.com/screens/rangers.jpg

dog007
11th May 2009, 21:55
cool

McBone
16th May 2009, 23:36
Uhm, ik zie niks?

RomeoX
17th May 2009, 00:03
Vaag, ik heb de plaatjes maar even naar een andere plaats gebonjourd.

Ibus
17th May 2009, 13:25
Ben vandaag voor het eerst Fallout 3 op de XBOX begonnen, voorheen op de PC gespeeld.

Het is wel even wennen maar op een mooie TV met een leuk setje is de beleving toch wel stukken beter :)

Hutspot01
17th May 2009, 13:32
Je kunt 't natuurlijk ook gewoon op de PC spelen vanaf de bank op een grote breedbeeld TV. Gewoon mét mods, dan is de beleving nog stukken beter. ;)

Wakkum
19th May 2009, 16:02
Downloadable content Fallout 3 ook naar PlayStation 3

Helemaal vers van de pers. De downloadable content voor Fallout 3 zal vanaf nu ook op de PlayStation 3 gaan verschijnen. De eerste drie delen, Operation: Anchorage, The Pitt en Broken Steel zullen allemaal met terugwerkende kracht op PSN verschijnen.

Operation: Anchorage zal vanaf juni beschikbaar zijn, de andere twee zullen respectievelijk 4-6 weken en 8-12 weken na de Operation: Anchorage verschijnen. Om deze content te kunnen spelen zal er later dit jaar ook nog een update verschijnen waarmee dit allemaal mogelijk is.

Naast de oude DLC is er ook nieuws over nieuwe downloadable content. Bethesda heeft, samen met deze PS3-aankondiging, twee nieuwe pakketten naar buiten gebracht.

De eerste heet Point Lookout en zal je de mogelijkheid geven om een gigantisch moerasgebied te verkennen. Deze zal vanaf eind juni beschikbaar zijn op Xbox Live en Games for Windows. Wanneer alle drie de oude pakketten op PSN ook zijn uitgekomen, zal ook Point Lookout daarop verschijnen.

De tweede nieuwe DLC heet Mothership Zeta en verhaalt over de aliens die terug zijn gekomen, en klaarblijkelijk zijn ze niet echt blij. Ook deze zal eerst op Xbox Live en Games for Windows verschijnen, aan het einde van juli. Daarna is ook PSN weer aan de beurt. Beide pakketten zullen 800 Microsoft Points kosten. De prijs voor de PS3-versies is nog niet bekendgemaakt.

Als laatste laat Bethesda ook nog weten dat de DLC als compleet pakket in de winkels verkrijgbaar zal zijn vanaf 12 juni. Dan verschijnt add-on pack nummer 1 waarin The Pitt en Operation: Anchorage zullen zitten. In augustus zal dan add-on pack nummer 2 uitkomen waarin Broken Steel en Point Lookout zitten. Als aller-, aller- állerlaatste is er dan nog een Game of the Year-edition die in oktober uit zal komen die EUR 49,99 zal kosten. Hierin zullen het originele spel en alle DLC verwerkt zitten.

De twee pakketten waarin alleen DLC zal zitten zal alleen beschikbaar zijn voor Xbox 360 en pc. De PS3-bezitters moeten het doen met de digitale versies.

Goed nieuws voor PS3-bezitters dus. Ik weet dat Mesijs er oa op zit te wachten.

slayernl
19th May 2009, 16:14
Best wel cool voor iedereen die een ps3 heeft.
Zelf ga ik denk ik gewoon GOTY versie in okt halen voor de pc heb toch nooit tijd om alles te spelen maar zo heb ik wel mooi alles in 1 in een toffe verzameling.

Mesijs
19th May 2009, 16:24
Goed nieuws voor PS3-bezitters dus. Ik weet dat Mesijs er oa op zit te wachten.

Hell fucking yeah!!! Het beste gamenieuws sinds tijden voor mij. Dit is nou echt DLC die ik MOET spelen en waarover ik behoorlijk pissed was dat het niet kon. Maar het was al duidelijk dat het geen deal was met MS dus was het onlogisch dat het niet op de PS3 verscheen. Mijn dank is enorm groot Bethesda, ik wacht er met smart op.

Mijn dag is weer helemaal goed! :D Nu kan ik mijn GOTY gewoon echt helemaal gaan spelen. Misschien dat ik wel de disc koop in oktober, dan heb je gewoon praktisch een nieuw spel. Mooi dit!

RomeoX
19th May 2009, 16:42
Oh brother.... daar staat toch hoop ik niet echt aliens in dat bericht?

Ik heb gisteren trouwens The Pitt uitgespeeld. Ik vond het een prima DLC, maar ben blij dat ik weer uit die hellhole ben en weer virtueel "frisse" lucht in kan ademen. :D

Hutspot01
20th May 2009, 07:27
Grrr... Epic fail Bethesda!

Ik dacht vandaag op m'n vrije dag lekker de hele dag een happy gamer te zijn, eindelijk Broken Steel te spelen en een nieuwe verzameling mods. Wat krijg ik: random crashes, references die uit de game verdwijnen, animaties die verdwijnen, etc. En dat terwijl m'n game tot nog toe enorm stabiel was.

Bethesda heeft met z'n laatste handywork (1.5 patch) in één klap 90% van de mods incompatable met de game code gemaakt. References in exteriors worden niet correct meer ingelezen vanuit .esp bestanden (= mod bestanden), en nog wat andere fuckups (http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=985364).

Fuk D@T! :'(

Hutspot01
22nd May 2009, 11:02
Dit ben ik: :)

Geen zwaar bepantserde megatron met 'n rugzak vol mini nukes. Maar een unarmored gunslinger, vrouwtje ook. :D

Ze moet 't hebben van haar dexterity, intellect en charisma. Level 5 pas. Ik probeer d'r karma neutraal te houden, al ben ik vooral aan het roleplayen.

http://i623.photobucket.com/albums/tt311/Hutspot01/Moi.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt311/Hutspot01/moi2.jpg

Oh, en ze heeft zichzelf inderdaad tot sherrif van megaton gebombardeerd nadat de sherrif een "onvoorziene" dood stierf. Die rol past haar wel, en het roleplayt gewoon lekker weg in the wasteland de corrupte pseudo-rechtvaardige sherrif uit te hangen.

Bijna geen mods deze keer. Ik mis ze wel maar zonder de 1.5 patch is Broken Steel iffy.

kivanco
22nd May 2009, 11:27
Hoe kan je eigenlijk sherrif worden van megaton?
En ik heb zon rock-it launcher gemaakt,maar ik weet niet waar ik de rockits voor dat kan vinden misschien kan iemand mij helpen

Hutspot01
22nd May 2009, 11:28
Hoe kan je eigenlijk sherrif worden van megaton?

Niet. Je kan z'n jas aantrekken en roleplayen, that's it.

[edit]
En ik heb zon rock-it launcher gemaakt,maar ik weet niet waar ik de rockits voor dat kan vinden misschien kan iemand mij helpen

De rock-it launcher schiet allerlei rotzooi. Blikjes, teddyberen, etc. Zie wiki (http://fallout.wikia.com/wiki/Rock-It_Launcher). "Rock-it's" bestaan niet. ;)

kivanco
22nd May 2009, 11:46
thnx,en moet je die troep gewoon selecteren via je pip boy of via iets anders

Hutspot01
22nd May 2009, 11:57
thnx,en moet je die troep gewoon selecteren via je pip boy of via iets anders

Als je junk in het ding wilt laden hoef je alleen maar op [reload] te drukken met het wapen in de aanslag. Je krijgt dan een venster waar je je meuk kunt selecteren.

Die Hard!
31st May 2009, 22:54
Misschien zeg ik nu wat heel doms, want misschien heeft nooit iemand hier aan gedacht of zo. Maar de physics van dit spel zijn echt god.

Het idee van iemand doden = voorgoed weg spreekt me ook wel aan. Ook dat je alle voorwerpen op kan pakken etc en dat lichamen voor altijd blijven liggen.

Leek me wel grappig als er een mod voor is waarin er iemand vermoord is en dat je dan moet onderzoeken wat er is gebeurd en wie dat heeft gedaan.

Bijvoorbeeld: je komt in een kamer, overal zit bloed, er ligt daar een torso zonder hoofd en benen en met 1 arm. Er ligt een mes. Aan de houding van de torso is te zien dat het versleept is. Dan ga je opzoek in de omgeving en vindt je de rest van het lichaam bij een afvalcontainer. En zo ga je op zoek naar de dader.

Maarja zoiets zou er wel niet zijn. :'(

Tonne
1st June 2009, 00:30
Misschien zeg ik nu wat heel doms, want misschien heeft nooit iemand hier aan gedacht of zo. Maar de physics van dit spel zijn echt god.

Het idee van iemand doden = voorgoed weg spreekt me ook wel aan. Ook dat je alle voorwerpen op kan pakken etc en dat lichamen voor altijd blijven liggen.

Leek me wel grappig als er een mod voor is waarin er iemand vermoord is en dat je dan moet onderzoeken wat er is gebeurd en wie dat heeft gedaan.

Bijvoorbeeld: je komt in een kamer, overal zit bloed, er ligt daar een torso zonder hoofd en benen en met 1 arm. Er ligt een mes. Aan de houding van de torso is te zien dat het versleept is. Dan ga je opzoek in de omgeving en vindt je de rest van het lichaam bij een afvalcontainer. En zo ga je op zoek naar de dader.

Klik (http://www.budgetgaming.nl/game-profile/crime+scene+investigation+(csi)+4+hard+evidence_PC.html)

EV700
1st June 2009, 09:23

Klinkt als die quest in arefu. blood ties, heete die quest volgens mij.

Die Hard!
1st June 2009, 20:51
Klik (http://www.budgetgaming.nl/game-profile/crime+scene+investigation+(csi)+4+hard+evidence_PC.html)Ja ga een point to click spel even vergelijken met fallout 3, schaam je. _O-

Klinkt als die quest in arefu. blood ties, heete die quest volgens mij.Had hem eerder vandaag gespeeld, maar echt boeiend is het niet.

Maarja ik had het in de game opzich wel leuker gevonden als er wat meer voortgeborduurd werd op de relatie met de andere bewoners van de Vault. Het is allemaal zo kort. Had wel leuker geweest als er meerdere quests waren terwijl je 10 of 16 was.

Ik heb gewoon eerste quests in de vault uitgespeeld. Ik had toen gekozen om de overseer te vermoorden maar dat bleek niet zo'n goede beslissing. Ik heb nu een nieuw profiel en daarmee heb ik de overseer niet vermoord. Later in Trouble on the homefront heb ik er voor gekozen om de reactor te vernietigen (waarop de overseer hostile werd en ik hem alsnog moest vermoorden, maarja), anders ging de vault weer dicht en dan was er nog helemaal niemand uit de vault meer te vinden in het Capital Wasteland, behalve die Susie Mack dan, had ik op fallout.wiki gelezen, dat die je purified water kwam geven.

Maarja nu zie ik als nog helemaal niemand in de wastes behalve Butch. :~/

Iemand een oplossing om wat meer te beleven met de vault bewoners?

Die Hard!
3rd June 2009, 13:51
Weet iemand dit misschien? Als je sabotage the vault gedaan hebt bij Trouble on the homefront, ga je de vault residents dan nog tegen komen?

Of is er anders een mod om die vault bewoners tot companion of wat dan ook te maken?

Tonne
3rd June 2009, 14:04
Ja ga een point to click spel even vergelijken met fallout 3, schaam je. _O-

jij wou csi spelen in fallout koop dan gewoon csi ;)

Die Hard!
3rd June 2009, 17:38
Nogmaals; das point to click. Dat was mijn hele punt. Zoiets zou geweldig zijn in een 3d game waarin je vrij rond kan lopen, als Fallout 3.

Liquid_T<NL>
4th June 2009, 09:37
Als ik vandaag vroeg thuis ben van afstuderen ga ik ZEKER even fallout 3 spelen, die game heb ik veel te lang niet gespeeld :D

Tonne
4th June 2009, 10:03
ik ga de game ook ff weer oppikke heb alle dlc al gedownload maar door Disgaea 3 en mijn steeds groeiende lijst games die ik nog moet spelen niet meer van gekomen,

Die Hard!
4th June 2009, 14:19
Maar weet iemand nou antwoord op m'n vraag? Post 593?

Disturbed
4th June 2009, 22:33
Ik geloof dat er wel een walkthrough is voor elke sidequest op het internet. Anders zoek je het zelf even? :)

http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_Wiki
www.Gamefaqs.com
www.google.nl

Pipo the clown
4th June 2009, 23:09
Dit is wel heel fucking ruig:

http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=5370]

Ook is de Global Travel System een mod die je in de gaten MOET houden. India, Afrika, Europa zijn al bereisbaar voor een gedeelte! En deze mod, Ijsland, is er onderdeel van;)

GTS:

http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=3157

McBone
4th June 2009, 23:42

Probeer Condemned eens zou ik zeggen.

Die Hard!
5th June 2009, 12:33
Anders zoek je het zelf even? :)Ehm, ik zei toch dat ik dat al deed?

anders ging de vault weer dicht en dan was er nog helemaal niemand uit de vault meer te vinden in het Capital Wasteland, behalve die Susie Mack dan, had ik op fallout.wiki gelezen, dat die je purified water kwam geven.

Maarja nu zie ik als nog helemaal niemand in de wastes behalve Butch.Ik heb heel die pagina over Trouble on the homefront al doorgenomen.

Tonne
5th June 2009, 13:26
Ehm, ik zei toch dat ik dat al deed?

Ik heb heel die pagina over Trouble on the homefront al doorgenomen.

alleen butch komt uit de vault voor de rest niemand

Die Hard!
5th June 2009, 16:11
Oh dan zal dat het zijn. Ik dacht al. Want ik had daar dus dit gelezen: Obviously, life in the vault is no longer feasible. A random encounter may occur where Amata is being interrogated by the Enclave. If she gives up the location for Vault 101, she will be executed. If you save her life she runs away from you, cursing you for all the trouble you caused. She doesn't have a destination and will eventually be killed by one of the horrors of the wasteland. Other Vault 101 members will be scattered throughout the Wasteland as well and will unsurprisingly be hostile towards you.

Vond ik al zo vaag aangezien ik alleen Butch zag.

Tonne
5th June 2009, 16:15
dat ligt aan welke manier je troubles heb gespeeld, als je zorgt dat de filters kapot gaan dat ze wel naar buiten moeten zijn ze wel pissed op je, dit moet je dan ook doen voor dat je de GECK missie hebt gedaan (in die vault97 met fawkes)

Die Hard!
5th June 2009, 17:30
Ja, dat heb ik gedaan. Ik heb de GECK missie niet gedaan, heb Trouble on the homefront gedaan, reactor opgeblazen. En niemand te zien, behalve Butch.

Pipo the clown
5th June 2009, 17:41
Lekker kansloos ik had gehoopt dat je uiteindelijk samen met Amata kunt bangen en kiddies kunt fokken. Er is een een soortgelijke mod in de maak waarin je kunt gaan samenwonen en kindertjes kunt fixen.

Die Hard!
5th June 2009, 18:53
Lekker kansloos ik had gehoopt dat je uiteindelijk samen met Amata kunt bangen en kiddies kunt fokken. Er is een een soortgelijke mod in de maak waarin je kunt gaan samenwonen en kindertjes kunt fixen.??? (http://images.google.nl/images?hl=nl&q=odette+yustman&gbv=2&aq=f&oq=)

Lijkt nog op Amata ook.

Tonne
6th June 2009, 01:50
??? (http://images.google.nl/images?hl=nl&q=odette+yustman&gbv=2&aq=f&oq=)

Lijkt nog op Amata ook.

nice :D
nee maar ik las iets over dat er een paar bij die Boom zijn, en dat ene stadje met die deathclaws vlakbij the republic of dave

Die Hard!
6th June 2009, 13:08
nice :D
nee maar ik las iets over dat er een paar bij die Boom zijn, en dat ene stadje met die deathclaws vlakbij the republic of daveOk bedankt, daar ga ik even op zoek.

edit/

ik heb gisteren trouwens ook nog die random encounter met Amata gehad, vlakbij een powerstation. Ik had stealth body gebruikt en kwam heel dicht bij. Precies toen ze wilden gaan schieten, schoot ik die officier van dichtbij in zijn hoofd met een shotgun, in een keer dood. Amata rende toen een huisje in bij het powerstation. Ik kill de andere 2 enclaves buiten en ga naar binnen. Toen stopte ze met vluchten maar nou kan je nog steeds niets zeggen want dan krijg je te horen 'This is all your fault', of iets dergelijks. Kan je de console niet gebruiken om dr companion te maken oid?

Tonne
6th June 2009, 13:46
Ok bedankt, daar ga ik even op zoek.

edit/

ik heb gisteren trouwens ook nog die random encounter met Amata gehad, vlakbij een powerstation. Ik had stealth body gebruikt en kwam heel dicht bij. Precies toen ze wilden gaan schieten, schoot ik die officier van dichtbij in zijn hoofd met een shotgun, in een keer dood. Amata rende toen een huisje in bij het powerstation. Ik kill de andere 2 enclaves buiten en ga naar binnen. Toen stopte ze met vluchten maar nou kan je nog steeds niets zeggen want dan krijg je te horen 'This is all your fault', of iets dergelijks. Kan je de console niet gebruiken om dr companion te maken oid?

nope ze zal nooit je companion worden

Pipo the clown
6th June 2009, 13:49
nope ze zal nooit je companion worden

Think again:

http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=4887

Die Hard!
6th June 2009, 14:44
Ok bedankt, daar ga ik even op zoek.Old Odny (of zo) bedoelde je neem ik aan? Daar was niets iig.

Think again:

http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=4887Heb je ook een andere mirror van dat? Kan mezelf niet registreren and google isn't my friend. :~/

Pipo the clown
6th June 2009, 14:44
Nope, das de enige plek

Die Hard!
6th June 2009, 14:46
Damn, kun je m anders ff ergens uploaden, als je het hebt? Het blijft maar zeggen 'nickname in use', wat ik ook kies.. zal wel een storing zijn.

Hutspot01
6th June 2009, 14:47
Heb je ook een andere mirror van dat? Kan mezelf niet registreren and google isn't my friend.

Hoezo kun je jezelf niet registreren op falloutnexus?

Die Hard!
6th June 2009, 14:50
Het blijft maar zeggen 'nickname in use', wat ik ook kies.. zal wel een storing zijn.dat

Hutspot01
6th June 2009, 15:25
dat

Weet je zeker dat je niet al gewoon een account hebt op nexus onder de email of username die je probeert te gebruiken?

Ik heb net een nieuwe account aangemaakt om te testen, het aanmaken van nieuwe accounts werkt gewoon.

Die Hard!
6th June 2009, 16:37
Nee ik probeer gewoon steeds een andere naam, niks werkt. En ja ik kies iets wat waarschijnlijk niet in gebruik is.

Hutspot01
6th June 2009, 16:45
Nee ik probeer gewoon steeds een andere naam, niks werkt. En ja ik kies iets wat waarschijnlijk niet in gebruik is.

Email?

Toevallig al lid bij tesnexus?

Pipo the clown
6th June 2009, 16:56
Damn, kun je m anders ff ergens uploaden, als je het hebt? Het blijft maar zeggen 'nickname in use', wat ik ook kies.. zal wel een storing zijn.

Komt ie _O-

Upload speed: 1 KB/Sec, Time remaining: 345:42 minutes

En daar is ie: http://rapidshare.com/files/241503249/Follower_Amata_2.5.rar

Die Hard!
6th June 2009, 16:57
Wow hij deed het, had me geregistreerd met mijn vaders email omdat hij bij mijne + die van mijn hotmail 'in use' zei. Loop ik naar beneden en kijk ik in z'n email, ontvangt hij niks. :/

Kan iemand het even uploaden naar ergens?

/edit, bedankt man. :D o^

Pipo the clown
6th June 2009, 17:04
Ik zou wel proberen je te registreren daar overigens. Je loopt nu alle mooie mods mis die uitkomen.

Die Hard!
6th June 2009, 17:10
Ik weet het, zal wel iets met een andere mail proberen, of anders even wachten, misschien komen de mails nog.

Maar ****** het werkt alleen als je de quest normaal afgesloten hebt, en als je sabotage the vault hebt gedaan moet je tegen haar gelogen hebben, als je dat niet doet dan verschijnt ze niet. Ik heb sabotage the vault gedaan, maar gewoon de waarheid gezegd.

Nu kan ik fijn 12 gameplay uren terug. :'( Eerlijkheid duurt het langst?

Pipo the clown
6th June 2009, 17:14
Muahahahah mja ik wist dat niet:P Gebruik zelf haar nog niet als companion.

Die Hard!
7th June 2009, 13:06
Dit is wel cool. Maar er is dus een soort scriptje wat er voor zorgt dat een persoon jou volgt en je helpt om vijanden te bestrijden? Als dat zo is dan moet er ook wel mogelijkheid zijn dat in de console in te voeren toch? Ik wil meer mensen uit de vault als companion!

Pipo the clown
7th June 2009, 13:14
Mijn companion Bittercup heeft commando's als "Stay here", "This is your home", Guard this area" en "Change your Tactics". Ik ga er vanuit dat Amata Companion dat ook heeft?

Die Hard!
7th June 2009, 13:51
Wait here, change combat style, range (stay close, etc), stop following me, trade items en je kan haar essential zetten.

PerfectExceeder
10th June 2009, 13:23
Weet iemand toevallig hoeveel locaties er in totaal in Fallout 3 zitten (excl DLC)? Ik zit nu op 152, en moet volgens mij alleen nog een vault die in een gebied zit met hoge straling (kan je, volgens mij alleen via Little Lamplight komen) maar ik weet niet zeker of dit de laatste is.

Hutspot01
10th June 2009, 23:12
Weet iemand toevallig hoeveel locaties er in totaal in Fallout 3 zitten (excl DLC)? Ik zit nu op 152, en moet volgens mij alleen nog een vault die in een gebied zit met hoge straling (kan je, volgens mij alleen via Little Lamplight komen) maar ik weet niet zeker of dit de laatste is.

Geen flauw idee hoeveel het er totaal zijn. Maar als je alle locaties wilt zien moet je de console openen met de ~ toets -> tmm 1 ingeven -> op enter rammen, de console sluiten met de ~ toets. Dan krijg je alle markers in je pipboy te zien.

RomeoX
10th June 2009, 23:49
Je kunt natuurlijk ook gewoon de Explorer perk nemen, iets meer werk misschien maar wel zo eerlijk. :)

PerfectExceeder
11th June 2009, 10:23
Sorry, had ik er misschien even bij moeten zetten. Ik speel de PS3 versie (vandaar de vraag excl. DLC) en ik ben al level 20, en heb er bewust voor gekozen de explorer-perk niet te nemen, omdat ik alles zelf wilde ontdekken, en ik de perk, waarbij je AP hervult word na een kill in VATS, makkelijker vond.

Als er voor de 360/PS3 versie nou een achievement/trophie was geweest die je kreeg bij het ontdekken van alle locaties, maar helaas is dat niet zo :(

Pipo the clown
11th June 2009, 10:33
PC versie kopen?

asskicker2
17th June 2009, 18:26
Wat screens van mij :)

http://www.picamatic.com/show/2009/06/13/03/01/3977781_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3977781_ScreenShot0/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/13/03/03/3977792_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3977792_ScreenShot1/)
http://www.picamatic.com/show/2009/06/13/03/03/3977793_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3977793_ScreenShot2/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/13/03/03/3977794_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3977794_ScreenShot4/)
http://www.picamatic.com/show/2009/06/13/03/03/3977794_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3977794_ScreenShot4/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/13/03/03/3977796_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3977796_ScreenShot6/)
http://www.picamatic.com/show/2009/06/13/03/03/3977799_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3977799_ScreenShot7/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/14/12/44/3987340_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3987340_ScreenShot8/)

http://www.picamatic.com/show/2009/06/14/03/00/3988327_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3988327_ScreenShot10/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/14/03/01/3988328_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3988328_ScreenShot14/)
http://www.picamatic.com/show/2009/06/14/03/01/3988329_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3988329_ScreenShot16/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/14/03/01/3988330_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3988330_ScreenShot17/)
http://www.picamatic.com/show/2009/06/14/03/01/3988331_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3988331_ScreenShot18/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/14/03/01/3988332_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3988332_ScreenShot20/)
http://www.picamatic.com/show/2009/06/14/03/01/3988333_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/3988333_ScreenShot22/)
http://www.picamatic.com/show/2009/06/17/03/39/4028397_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/4028397_ScreenShot34/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/17/03/39/4028400_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/4028400_ScreenShot35/)
http://www.picamatic.com/show/2009/06/17/03/40/4028407_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/4028407_ScreenShot36/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/17/03/41/4028408_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/4028408_ScreenShot40/)
http://www.picamatic.com/show/2009/06/17/03/41/4028411_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/4028411_ScreenShot43/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/17/03/41/4028409_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/4028409_ScreenShot41/)
http://www.picamatic.com/show/2009/06/17/03/41/4028415_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/4028415_ScreenShot45/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/17/03/41/4028414_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/4028414_ScreenShot44/)
http://www.picamatic.com/show/2009/06/17/03/41/4028416_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/4028416_ScreenShot46/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/17/03/42/4028418_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/4028418_ScreenShot47/)
http://www.picamatic.com/show/2009/06/17/03/42/4028421_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/4028421_ScreenShot49/) http://www.picamatic.com/show/2009/06/17/03/42/4028421_bigthumb.jpg (http://www.picamatic.com/view/4028421_ScreenShot49/)

:P

SuperG
19th June 2009, 19:51
Heb bij media markt gekeken naar die add-on's, ook online. Maar kan ze officieel niet vinden. Dus die DLC zijn schijnbaar niet gratis.

Klopt het dat ze alleen via W live marktplace te halen zijn.
En je creditcard nodig hebt, heb ik niet.

Maar zie ook iets van 800 points.

Zit op Level20 en om verder te kunnen is broken steel nodig.
Al will ik ook wel de pitt en anchora hebben

Blijkbaar had ik nog een windows game Live accountje die ik even gerevived heb.

//edit
Ja weer bij MM geweest en wat xboxpoint gehaald 4200 en ja het werkt :)
Genoeg voor 5 add-on voor F3. Nu aan het DL'en.

gamer13
2nd July 2009, 18:20
Op Steam: Fallout 3 50% korting. Ik heb 'm maar eens aangeschaft. Ik hoor zo veel positief geluid over dit spel...

havik
26th July 2009, 12:15
vraagje: ben net begonnen met fallout 3 (xbox 360), is het dan handig om meteen die expansions te kopen? voor extra lvls/wapens etc.

Hutspot01
26th July 2009, 13:45
vraagje: ben net begonnen met fallout 3 (xbox 360), is het dan handig om meteen die expansions te kopen? voor extra lvls/wapens etc.

Daar heb je in eerste instantie nog niet zoveel aan. Zonder die DLC's is er al genoeg content om je een flinke tijd zoet te houden. Beter kijk je eerst of de game je bevalt en of je de extra content uit de DLC's dus de moeite waard vindt.

gamer13
26th July 2009, 16:34
Het verbaasd me dat Fallout 3 in 30 minuten uit te spelen is O_O. In tegenstelling tot anderhalf uur voor Half-Life 2. (Ik doel op de speedruns).

Hutspot01
26th July 2009, 17:12
Het verbaasd me dat Fallout 3 in 30 minuten uit te spelen is O_O. In tegenstelling tot anderhalf uur voor Half-Life 2. (Ik doel op de speedruns).

Alsof je dan de game hebt "uitgespeeld". Je hebt dan een specifieke questline gevolg, en alle verdere gameplay links laten liggen. Een game als Fallout heb je pas uitgespeeld als je echt alles gedaan hebt wat er te doen is.

ScreamGT
27th July 2009, 19:21
Net binnen via steam... veel over gehoord! Ben benieuwd// totaal nieuw voor mij

Chris0478
29th July 2009, 16:23
Heb al een tijd die fallout 3 liggen en zit nu aan mijn level cap. Nadat ik deze bereikt had, kon ik niet meer de wil vinden om verder met deze game te gaan.
Nu weet ik dat er inmiddels een aantal expansions zijn, kan ik echter ook alleen de expansion kopen waarbij de level cap wordt verhoogd? Dit betekent dus niet operation anchorage en the pitt.

Dutch_Future
29th July 2009, 16:41
Heb al een tijd die fallout 3 liggen en zit nu aan mijn level cap. Nadat ik deze bereikt had, kon ik niet meer de wil vinden om verder met deze game te gaan.
Nu weet ik dat er inmiddels een aantal expansions zijn, kan ik echter ook alleen de expansion kopen waarbij de level cap wordt verhoogd? Dit betekent dus niet operation anchorage en the pitt.

Ja dan moet je Broken Steel kopen ;)

Hutspot01
30th July 2009, 02:01

Heb je de PC versie of een console versie?

Chris0478
30th July 2009, 12:30
Console versie, bij de pc versie kan je de level cap met mods verwijderen had ik al gehoord. Jammer maar helaas ben ik ivm benodigde (en zeer prijzige) pc upgrades overgestapt naar de consoles.

Varg
30th July 2009, 14:01
Console versie, bij de pc versie kan je de level cap met mods verwijderen had ik al gehoord. Jammer maar helaas ben ik ivm benodigde (en zeer prijzige) pc upgrades overgestapt naar de consoles.

Eigenlijk ben je op het eind met een console duurder uit omdat de games daar twee keer zo duur zijn dan op de PC en je kunt er alleen maar met gamen en met een PC kun je veel meer dan alleen met gamen. :P

EvilMonkey900
5th August 2009, 00:01
Hmm ik wil dit spel graag kopen voor de PS3, maar ik denk dat ik toch maar even wacht op een bundled versie met alle DLC's (waarvan ik denk datie wel zal komen eind dit jaar).

Mesijs
5th August 2009, 01:16
Hmm ik wil dit spel graag kopen voor de PS3, maar ik denk dat ik toch maar even wacht op een bundled versie met alle DLC's (waarvan ik denk datie wel zal komen eind dit jaar).
Sterker nog, die is al een tijdje geleden aangekondigd. ;) Komt inderdaad aan het einde van het jaar.

tante soesa
10th August 2009, 11:21
Sterker nog, die is al een tijdje geleden aangekondigd. ;) Komt inderdaad aan het einde van het jaar.

misschien dat ik die dan wel koop. Maar de screens zien er zo saai uit en de omgevingen lijken op elkaar.

maar als veel mensen het zo een goed spel vinden neem ik aan dat het ook zo is :P

RPGer
10th August 2009, 13:13

Grappig hardware is nog nooit zo goedkoop geweest.

Duran
10th August 2009, 13:53
Heb FallOut 3 ook (PC-versie), maar wacht eerst tot de volledige DLC gebundeld is en dan koop ik me die er ook bij.
Zag zo'n pakketje al in de mediamarkt liggen, maar dat waren alleen de eerste 2 DLC.

Mammoet 007
10th August 2009, 15:55
Heb FallOut 3 ook (PC-versie), maar wacht eerst tot de volledige DLC gebundeld is en dan koop ik me die er ook bij.
Zag zo'n pakketje al in de mediamarkt liggen, maar dat waren alleen de eerste 2 DLC.

Even om je uit de droom te helpen, er komt geen disc met alle dlc gebundeld. Als je alles op 1 disc wil, moet je de GOTY-edition kopen. Daar zit dan ook het orginele Fallout 3 bij.

Shakermaker
10th August 2009, 17:37
Even om je uit de droom te helpen, er komt geen disc met alle dlc gebundeld. Als je alles op 1 disc wil, moet je de GOTY-edition kopen. Daar zit dan ook het orginele Fallout 3 bij.

Er komt voor zover bekend inderdaad geen disc met de vier DLC episodes, maar er is al een disc met twee episodes en er komt er later dit jaar nog eentje. Zie de FAQ (http://fallout.bethsoft.com/eng/info/faq.html) op de officiële site:

Additionally, we’ve released a Game Add-On Pack with Operation: Anchorage and The Pitt for Games for Windows and Xbox 360. We’ll release a second Game Add-On Pack with Broken Steel and Point Lookout later this year.

Dat je de GOTY-edition moet kopen is dus kullekoek.

Mammoet 007
10th August 2009, 20:13
Mothership Zeta komt niet op disc uit (m.u.v. de GOTY-edition) dus als je alles op 1 disc wil, heb je toch echt de GOTY -edition nodig.

Duran
11th August 2009, 13:11
Mothership Zeta komt niet op disc uit (m.u.v. de GOTY-edition) dus als je alles op 1 disc wil, heb je toch echt de GOTY -edition nodig.

Jammer....
Dan weet ik nog niet wat ik doe.

:(

Ibus
14th August 2009, 20:26
Ik ben druk bezig met Fallout en ik vroeg me af of het een idee is EERST Broken Steel te spelen zodat je al naar lvl 30 kan toe werken en daarnaAnchorage en The Pitt te kopen om die weer te gebruiken om verder te level'n. Is er qua storyline iets waardoor dat niet handig is, of om een andere rede?

Varg
14th August 2009, 22:22
Ik ben druk bezig met Fallout en ik vroeg me af of het een idee is EERST Broken Steel te spelen zodat je al naar lvl 30 kan toe werken en daarnaAnchorage en The Pitt te kopen om die weer te gebruiken om verder te level'n. Is er qua storyline iets waardoor dat niet handig is, of om een andere rede?

Nee hoor, dat kan best. Broken Steel gaat verder na de main quest en Anchorage en The Pitt zijn gewoon twee aparte verhaallijnen. :)

bartpetat
14th August 2009, 22:35
Ik heb even 2 vragen: ik heb fallout 3 nog niet maar ik ga de GOTY kopen. tenminste als die komt. is dit al zeker.
en is er op de pc een construction set zoals bij morrowind en oblivion?

PSSpyker
14th August 2009, 22:44
Ik hoop wel dat er een GOTY edition komt, ik heb er voor gekozen Fallout niet te kopen omdat ik wil wachten tot alle DLC uit zijn en de mods een beetje ontwikkeld zijn.

En ja, Fallout 3 heeft de G.E.C.K. als construction set, en de editor is geniaal uitgebreid en zelfs gebruikt voor het maken van de DLC.

Genoeg google hits: http://lmgtfy.com/?q=Garden+Eden+Creation+Kit+fallout+3

Darvo
14th August 2009, 23:23
http://www.musicstore.nl/info/fallout-3-game-of-the-yea-40459300.html

RPGer
15th August 2009, 00:15
Je kunt zeggen over Bethesda wat je wilt, maar al hun 3 grote releases, Morrowind, Oblivion en Fallout 3 zijn allemaal GOTY geworden. Dat vind ik toch een mooie prestatie, hoe ik Oblivion ook verafschuw.

Pipo the clown
15th August 2009, 00:27
Je kunt zeggen over Bethesda wat je wilt, maar al hun 3 grote releases, Morrowind, Oblivion en Fallout 3 zijn allemaal GOTY geworden. Dat vind ik toch een mooie prestatie, hoe ik Oblivion ook verafschuw.

Waarom? Dmv mods is het spel zoveel beter en pas nu, 3 jaar na release, zijn pas de beste mods uitgekomen.

Hutspot01
15th August 2009, 00:40
Waarom? Dmv mods is het spel zoveel beter en pas nu, 3 jaar na release, zijn pas de beste mods uitgekomen.

Alsof voor Morrowind en Fallout 3 geen oceaan aan mods beschikbaar is..

Oblivion blijft een dertien in een dozijn standaard fantasy setting tbh. Morrowind was briljant imho, in die game zat vanilla al zo enorm veel creativiteit dat het bijna kunst is.

[edit]
Oblivion kon ik pas spelen nadat ik eerst een aantal irritatie factoren weggemod had. Zoals: de GUI, de HUD, de veel te ver doorgevoerde leveled scaling, de veel te uniforme te "bebloemde" game wereld, het totale gebrek aan unieke schatten/items, etc. Ja, uiteindelijk vond ik het best een aardige game, maar voor mij persoonlijk komt het niet in de buurt van Morrowind en Fallout 3.

Darvo
17th August 2009, 17:47
Heb een probleem met de PC versie, de Live access key werkt niet, ben al terug gegaan na de winkel en kreeg een nieuwe code maar die doet het ook niet.

Vul ik hem uberhaupt wel op de goede plek in?

Games for Windows / Marketplace / Redeem code

EV700
17th August 2009, 18:02

Ik ben eerst meteen vanuit de vault naar operation Anchorage gegaan als lvl2. dan kwam ik toen als lvl6 ofzo uit. En toen had ik dus meteen me chineese stealthsuit. Zodat ik de rest van de game in mijn stealth suit rond kon huppelen.

Varg
18th August 2009, 03:25
Heb een probleem met de PC versie, de Live access key werkt niet, ben al terug gegaan na de winkel en kreeg een nieuwe code maar die doet het ook niet.

Vul ik hem uberhaupt wel op de goede plek in?

Games for Windows / Marketplace / Redeem code

Ik heb em destijds ingame ingevoerd en het werkte meteen. :)

Darvo
18th August 2009, 09:49
Ik heb em destijds ingame ingevoerd en het werkte meteen. :)

Uhm, ingame moest ik helemaal niks invoeren. En live knop doet niks, dat verbaaste me ook al.

Darvo
18th August 2009, 12:04
Bump, maar weet niemand de oplossing van mij probleem?

En nog iets, over de mods, wat zijn ongeveer de beste mods die je kan krijgen? Weet de sites zoals :
http://www.fallout3nexus.com/
http://planetfallout.gamespy.com/

Maar kan niet echt goed zien wat nou de beste mods zijn, of gebruiken jullie geen mods? En ik bedoel niet de cheat mods zoals betere wapens, of grote armory's, maar gewoon tweaks aan de game, en leuke features zoals de settler mod waar je een stadje kan bouwen.

Varg
18th August 2009, 19:50
Uhm, ingame moest ik helemaal niks invoeren. En live knop doet niks, dat verbaaste me ook al.

Je moet wel Live installeren, volgens mij kreeg ik toen een optie bij het installeren van Fallout 3.

Er is trouwens kort geleden wel een update geweest, versie 3.0

Darvo
18th August 2009, 20:13
Je moet wel Live installeren, volgens mij kreeg ik toen een optie bij het installeren van Fallout 3.

Er is trouwens kort geleden wel een update geweest, versie 3.0

Die heb ik ook geinstalleerd, kan het komen doordat ik mods gebruik, dat het dan niet werkt, vind het namelijk raar dat de codes bij mij niet werken.

Of komt het door windows 7 ?

Krijg er ook onderhand wat van, waarom is dit zon slechte service? Met DOW2 had ik geen enkele probleem maar met Fallout3 wil de code gewoon niet werken, zelfs geruild in de winkel, zonder resultaat.....

Knorretje
18th August 2009, 21:08
Ik gebruik mods en heb geen problemen met de code ondervonden.

Overigens raad ik de muziek mod aan, die GNR blabla nog iets. Voegt een 100tal extra liedjes toe o^.

Darvo
18th August 2009, 22:12
Ik gebruik mods en heb geen problemen met de code ondervonden.

Overigens raad ik de muziek mod aan, die GNR blabla nog iets. Voegt een 100tal extra liedjes toe o^.

Zal is kijken, die enclave en three dogs radio zijn behoorlijk eentonig namelijk :P

Yosie
19th August 2009, 12:05
Mothership Zeta was saaie meuk, maar goed het is een leuk iets om even de tijd mee te verdrijven.

Dit is toch de laatste content die Bethesda uit geeft voor Fallout 3?

Darvo
20th August 2009, 14:54
Heb opnieuw een probleem, nou met DLC offical: heb net broken steel en point lookout geinstalleerd maar ik kan hem niet aanvinken met Fallout 3 Data, en ze staan ook nergens, volgens Live is die geinstalleerd maar zie ze nergens, weet iemand waar ze staan? Ingame doen ze ook niks.

Varg
20th August 2009, 15:38
Heb opnieuw een probleem, nou met DLC offical: heb net broken steel en point lookout geinstalleerd maar ik kan hem niet aanvinken met Fallout 3 Data, en ze staan ook nergens, volgens Live is die geinstalleerd maar zie ze nergens, weet iemand waar ze staan? Ingame doen ze ook niks.

Ik heb het vermoeden dat iets van Live niet helemaal goed is geïnstalleerd bij jou en dan vooral de ingame versie.

Staat die niet op de Fallout 3 disc zodat je em alsnog kunt installeren want in Fallout 3 zelf moet je Live normaal weg ook gewoon kunnen openen.

Darvo
20th August 2009, 15:48
Ik heb het vermoeden dat iets van Live niet helemaal goed is geïnstalleerd bij jou en dan vooral de ingame versie.

Staat die niet op de Fallout 3 disc zodat je em alsnog kunt installeren want in Fallout 3 zelf moet je Live normaal weg ook gewoon kunnen openen.

Ben hem ook weer opnieuw aan het installeren, want dit is niks. Heb de files wel gevonden, ze stonden ergens diep in documenten. Waar je zonder de zoek functie nooit achter was gekomen....

RomeoX
20th August 2009, 15:48
Dat probleem heb ik ook gehad, zo uit mijn hoofd moest ik toen de bestanden nog even vanuit de My Documents folder kopieeren naar de installatiefolder van het spel.

Trellgoth
20th August 2009, 16:00
nvm... te laat

Ibus
31st August 2009, 15:44
Een aantal weken geleden heb ik de vraag gesteld of het een probleem is Broken Steel eerder te installeren dan The Pitt en Operation Anchorage.

Nu is ben ik nog steeds lekker druk aan het spelen en heb onwijs veel sidequests gedaan en veel ge-explored. Maar ben nog niet eens met de main quest in rivetcity aangekomen. Ben ondertussen wel level 20.

Als ik nu Broken Steel koop, veranderd er dan wat aan het spel? Want de level cap gaat dan omhoog dus kan ik nog lekker door levelen.

Varg
31st August 2009, 20:59
Een aantal weken geleden heb ik de vraag gesteld of het een probleem is Broken Steel eerder te installeren dan The Pitt en Operation Anchorage.

Nu is ben ik nog steeds lekker druk aan het spelen en heb onwijs veel sidequests gedaan en veel ge-explored. Maar ben nog niet eens met de main quest in rivetcity aangekomen. Ben ondertussen wel level 20.

Als ik nu Broken Steel koop, veranderd er dan wat aan het spel? Want de level cap gaat dan omhoog dus kan ik nog lekker door levelen.

Volgens mij heb ik die vraag al eens beantwoord maar hier komt het nog een keer. :)

Je kunt Broken Steel gewoon installeren want dat verhaal begint pas na de main quest van het origineel en je kunt altijd gewoon levelen naar level 30.

havik
31st August 2009, 21:00
heb broken steel meteen erbij gekocht, ben nu bijna klaar met de hele verhaallijn (inc broken steel) en bij nog lvl 29 ^^ heb wel zo een beetje alles gedaan wat er te doen valt (65+ uur).

er verandert niet zoveel bij broken steel het meeste pas als je de normale main quest hebt uitgespeelt. het enige irritante vindt ik dat er een paar nieuwe monsters inzitten wat gewoon oude monsters zijn met een nieuw kleurtje en veel te veel health + damage.

Ibus
1st September 2009, 18:01
heb broken steel meteen erbij gekocht, ben nu bijna klaar met de hele verhaallijn (inc broken steel) en bij nog lvl 29 ^^ heb wel zo een beetje alles gedaan wat er te doen valt (65+ uur).

er verandert niet zoveel bij broken steel het meeste pas als je de normale main quest hebt uitgespeelt. het enige irritante vindt ik dat er een paar nieuwe monsters inzitten wat gewoon oude monsters zijn met een nieuw kleurtje en veel te veel health + damage.

hehe, ik speel al 35 uur en ben met de main quest net pas bij de GNR station, en heb net in de musuem of technology de dish op gehaald :)

Wel een beetje zonde trouwens omdat je alles zo overhoop knalt omdat ik al bijna lvl 18 ben en ongeveer 100 boekjes heb gevonden...

Loonens
10th September 2009, 11:56
He mensen.

Ik heb net Fallout 3 geinstalleerd en ik kan de game niet hoger spelen dan 1024/768 :(. Dit terwijl mijn pc het 100% zeker wel aankan. Elke keer als ik de opties afsluit en deze weer opnieuw open, dan schiet alles terug naar 1024.768. Ik draai op W7 RC 32b en mijn monitor kan 1600/1200 aan op 85 hertz

Varg
10th September 2009, 13:10
He mensen.

Ik heb net Fallout 3 geinstalleerd en ik kan de game niet hoger spelen dan 1024/768 :(. Dit terwijl mijn pc het 100% zeker wel aankan. Elke keer als ik de opties afsluit en deze weer opnieuw open, dan schiet alles terug naar 1024.768. Ik draai op W7 RC 32b en mijn monitor kan 1600/1200 aan op 85 hertz

Misschien nog een foutje in de RC versie van Windows 7?

Mammoet 007
17th September 2009, 17:11
123

Fallout 3: Game of the Year Edition will arrive on October 13, Bethesda today announced along with news that its DLC will hit the PlayStation 3 thick and fast from September 24.
The GotY edition of Bethesda's post-apocalyptic RPG includes all five batches of its downloadable content and will be priced at $50 on PC and $60 on Xbox 360 and PlayStation 3--50 and 60 Euros respectively in Europe.

PlayStation 3 DLC--originally scheduled for late June--will finally begin arriving from September 24 when Broken Steel is released, which crucially continues the game beyond its original ending. October 1 will see the release of 'Operation: Anchorage' and 'The Pitt' packs, while 'Point Lookout' and 'Mothership Zeta' will arrive on October 8.

Bethesda paved the way for the PS3 DLC with an update which "addresses a number of issues, includes some optimizations, and adds trophy support for the DLC."

Pipo the clown
17th September 2009, 17:44
He mensen.

Je moet het manueel in de .ini file aanpassen. Te vinden in C:\Profiles\Administrator\My Documents\My Games\Fallout3.

slayernl
17th September 2009, 18:04
123
ow yeah half oktober kan ik aan Fallout 3 beginnen eindelijk na een jaar wachten lekker op de cheap :P

Lord Vampire
17th September 2009, 20:41
123
Bethesda Dates Fallout 3 PS3 DLC

PlayStation 3 version also gets an optimization update.

Bethesda finally revealed when PlayStation 3 owners can indulge themselves with extra Fallout 3 content. Fans, mark these dates below on your calendars:

"Broken Steel" - September 24

"Operation: Anchorage" + "The Pitt" - October 1

"Point Lookout" + "Mothership Zeta" - October 8

Bethesda also noted a new update for the PlayStation 3 version of the game is now available for download, which "addresses a number of issues, including some optimizations" and adds trophy support for the DLC.

Mammoet 007
17th September 2009, 20:47
Bethesda also noted a new update for the PlayStation 3 version of the game is now available for download, which "addresses a number of issues, including some optimizations" and adds trophy support for the DLC.

IGN (en Bethesda) lopen achter. Die trophies zijn er al een paar weken.

Lord Vampire
17th September 2009, 20:54
IGN (en Bethesda) lopen achter. Die trophies zijn er al een paar weken.

Die DLC moet nog uitkomen toch? Dus hoe kunnen die Trophies dan al uit zijn? Ik neem aan dat je bedoelt dat ze al in je lijst staan, maar je kunt ze pas krijgen als de DLC uitkomt.

Mammoet 007
17th September 2009, 21:37
Die DLC moet nog uitkomen toch? Dus hoe kunnen die Trophies dan al uit zijn? Ik neem aan dat je bedoelt dat ze al in je lijst staan, maar je kunt ze pas krijgen als de DLC uitkomt.

Dat bedoel ik inderdaad.

Rogreslief
2nd October 2009, 22:45
En ga vanavond weer beginnen met Fallout 3. Had me kopie verkocht en vanmiddag weer een verse gekocht. Nu eens zien hoe dit gaan met Windows Live.

Edit: Die werkt. :) Nu nog een mousefix.

Die Hard!
3rd October 2009, 16:19
Ik zou wel een vervolg willen op de quest Trouble on the Homefront.

Zeg maar dat de bewoners naar buiten gaan en je samen met hen kan werken en quests kan vervullen etc.

Is er een mod die dat doet?

Darvo
3rd October 2009, 16:30
Ik zou wel een vervolg willen op de quest Trouble on the Homefront.

Zeg maar dat de bewoners naar buiten gaan en je samen met hen kan werken en quests kan vervullen etc.

Is er een mod die dat doet?

http://www.nma-fallout.com/forum/viewforum.php?f=61

De bovengenoemde sites hebben alle mods die er zijn, zal vast wel iets voor jou tussen zitten.

slayernl
15th October 2009, 19:39
http://www.nma-fallout.com/forum/viewforum.php?f=61

De bovengenoemde sites hebben alle mods die er zijn, zal vast wel iets voor jou tussen zitten.

Beetje stomme vraag eigenlijk, maar wat wordt er in de community beschouwd als beste/handige mods/tweaks?

Ik heb nu de pc versie GOTY editie, en ga een eerste verse stap maken in Fallout 3.

Algemene tips zijn zeker heel welkom maar ook vooral tweaks en mods

alvast bedankt iedereen :)

Varg
16th October 2009, 20:45
Beetje stomme vraag eigenlijk, maar wat wordt er in de community beschouwd als beste/handige mods/tweaks?

Ik heb nu de pc versie GOTY editie, en ga een eerste verse stap maken in Fallout 3.

Algemene tips zijn zeker heel welkom maar ook vooral tweaks en mods

alvast bedankt iedereen :)

Ik zou zeggen, be safe in the dangerous world of Fallout 3. :P

edit: vraagje. Heb je de GOTY edition bij een Nederlandse winkel gekocht en zo ja, hebben de hoes en de handleiding een Nederlandse tekst?

unipro81
19th November 2009, 15:53
Kan het niet echt terug vinden, dus stel de vraag nog maar eens :)

Heb nu Fallout 3 op de PS3, de normale versie. Wil ik alle DLC downloaden ben ik 50 euro kwijt...of ik koop de GOTY editie van Fallout 3 en heb voor een pak minder alle DLC netjes op Blu-ray.

Werkt de savegame van de originele Fallout 3 dan nog op de GOTY editie? Of moet ik dan opnieuw beginnen?

aXe
19th November 2009, 20:57
Volgens een nieuwsbericht niet (ging over Canadese versie) en in 1 reply daaronder is er een Nederlander die wel prima zijn oude saves kon gebruiken. Dus met zekerheid durf ik het niet te zeggen, maar als het dezelfde versie is dan zal het wel meevallen. En zoniet, jammer dan :) Spel blijft geniaal en met wat extra content alleen maar meer.

Mortyr
11th December 2009, 03:00
Welke goede mods zijn er voor fallout 3? Is er mod die het spel meer als een shooter doet lijken?

Hutspot01
11th December 2009, 11:05
Welke goede mods zijn er voor fallout 3? Is er mod die het spel meer als een shooter doet lijken?

Goed is subjectief. ;)

Gewoon op falloutnexus (http://www.fallout3nexus.com/) en planetfallout (http://planetfallout.gamespy.com/mods/list/) rondneuzen. En op de officiële forums (http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showforum=45) rondneuzen.

Hoe bedoel je meer op een shooter lijken?

Knorretje
11th December 2009, 12:33
Volgens mij kan je dan beter Borderlands spelen :P.

Die Hard!
12th December 2009, 01:10
ALS IK DE NAAM VAN DE VOICE ACTOR VAN AMATA INVOER IN EEN PRON DATABASE KRIJG IK EEN PAAR HITS ROFL

omg

Hutspot01
12th December 2009, 10:45
^Sosa?^ :)

[TR]Sypher
12th December 2009, 11:03

Heb nu Fallout 3 op de PS3, de normale versie. Wil ik alle DLC downloaden ben ik 50 euro kwijt...of ik koop de GOTY editie van Fallout 3 en heb voor een pak minder alle DLC netjes op Blu-ray.

Werkt de savegame van de originele Fallout 3 dan nog op de GOTY editie? Of moet ik dan opnieuw beginnen?

Bij mij werkte het gewoon. Heb de Europese versie

Die Hard!
12th December 2009, 13:21
^Sosa?^ :)Sorry?

Die Hard!
12th December 2009, 13:25
Bestaat er eigenlijk een command wat je in kan voeren in de console op een persoon zodat hij een companion wordt?

/Ik probeer vault 101 mensen als follower te krijgen. Lijkt me wel leuk om met ze samen te werken in de wastes. :)

Hutspot01
12th December 2009, 15:12
Sorry?

Of je coke aan het snuiven was. :P

Die Hard!
12th December 2009, 15:13
Of je coke aan het snuiven was. :Pnah, wel beetje gezopen. :P

Die Hard!
15th December 2009, 20:58
Heeft iemand trouwens ervaring met het modden van deze game? En zo ja, is het goed te doen?

Ibus
16th December 2009, 17:44

Weet iemand of dit ook werkt voor de XBOX?

Hutspot01
17th December 2009, 10:29
Heeft iemand trouwens ervaring met het modden van deze game? En zo ja, is het goed te doen?

Redelijk gemakkelijk. Je moet de Construction Set even onder de knie krijgen, en wat externe tools gebruiken. Als je dat onder de knie hebt is het een breeze. Al kun je het zo complex maken als je zelf wilt. "Goed te doen" is subjectief wat dat betreft.

Een goede plek om te beginnen is op het officiële forum, de G.E.C.K sectie (http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showforum=46) en de mods sectie (http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showforum=45). Er zijn héél veel guides te vinden, waaronder een paar op FalloutWiki (http://falloutmods.wikia.com/wiki/Fallout_3_modding_FAQ).

McBone
17th December 2009, 12:47
Als je toch gaat modden, maak dan ff een kerstmod met veel sneeuw en Let it snow van Dean Martin op de pipboy. Oh ja, en vergeet de super mutants met kerstmutsen niet.

ubertheman
17th December 2009, 13:35
Redelijk gemakkelijk. Je moet de Construction Set even onder de knie krijgen, en wat externe tools gebruiken. Als je dat onder de knie hebt is het een breeze. Al kun je het zo complex maken als je zelf wilt. "Goed te doen" is subjectief wat dat betreft.

Een goede plek om te beginnen is op het officiële forum, de G.E.C.K sectie (http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showforum=46) en de mods sectie (http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showforum=45). Er zijn héél veel guides te vinden, waaronder een paar op FalloutWiki (http://falloutmods.wikia.com/wiki/Fallout_3_modding_FAQ).Zoals jij het zegt klinkt het wel heel eenvoudig, en ik denk dat als je het dan probeert te modden het tegenvalt. :P
Maar in vergelijking met veel andere games is het relatief eenvoudig ja.

Hutspot01
18th December 2009, 02:39
Ik zeg toch ook: "Goed te doen" is subjectief wat dat betreft.

Een simpel huisje of storage toevoegen/aanpassen is zo moeilijk niet, evenals het toevoegen/aanpassen van simpele items. Voor de rest kun je het zo moeillijk maken als je zelf wilt. Zodra je met dialogen, scipts, NPC's, modellen, schedules, quests, etc, etc gaat klooien wordt het snel een héél stuk minder eenvoudig ja. Dat is de zegen en de vloek van de zeer uitgebreide construction set en modding tools, alles is in principe mogelijk.

havik
19th December 2009, 17:36
weet iemand of er nog wat nieuws is van Fallout: new vegas? game zou in 2010 uitkomen en al een lange tijd niks van gehoord.

Hutspot01
19th December 2009, 18:48
Is gewoon nog in ontwikkeling. Er zou binnenkort een trailer aan zitten te komen.

RomeoX
14th January 2010, 14:12
Trailer voor de film The Book of Eli:

http://www.hollywood.com/trailer/5706593/The_Book_of_Eli_Trailer_2

Het is bijna alsof het een nieuwe uitbreiding voor Fallout 3 betreft...

RPGer
14th January 2010, 14:34
Trailer voor de film The Book of Eli:

http://www.hollywood.com/trailer/5706593/The_Book_of_Eli_Trailer_2

Het is bijna alsof het een nieuwe uitbreiding voor Fallout 3 betreft...

Ja ik had hem een tijd geleden al gezien, alleen die kapotte snelweg al..

RPGer
14th January 2010, 14:35
weet iemand of er nog wat nieuws is van Fallout: new vegas? game zou in 2010 uitkomen en al een lange tijd niks van gehoord.

Stond laatst een artikel op gamebanshee met wat gameplay elementen, zag er veelbelovend uit, meer zoals de oude games.

Die Hard!
26th January 2010, 13:15
Hoe zit het inmiddels met Fallout Online? Werd een MMORPG van Fallout.

Shakermaker
26th January 2010, 13:23
Hoe zit het inmiddels met Fallout Online? Werd een MMORPG van Fallout.

FallOut Online is nog altijd onderwerp van een rechtszaak (http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=232144) over wie de rechten heeft om de game te maken.

Varg
26th January 2010, 13:32
Lees ook dit:

http://games.fok.nl/nieuws/368170/1/1/100/interplays-fallout-mmo-gaat-gewoon-door.htmlv

psygotic
27th January 2010, 07:20
Goedemorgen leden,
Ben nieuw hier en heb Fallout 3 (op de PS3) probleem. Hopelijk kunnen jullie me er mee helpen.

Ik heb na vele plezierige uren Fallout3 gespeeld te hebben nu een probleem met level-up.
Na de addon Broken steel toegevoegd te hebben kan je van max level 20 naar level 30 gaan. Ik heb nu voldoende punten voor level 30 dus ik krijg het level up scherm om eerst 17 skill points toe te wijzen. Dat gedaan hebbende moet ik nog een perk naar keuze kiezen en hier gaat het fout.... De perks die ik kan kiezen (qua nivo en skillpoints) lichten wel op maar het vierkantje van continue niet.... Ik kan dus niets kiezen en dus niet door.
Getrachte oplossingen (allen uitgevoerd):
- PS afsluiten en spel opnieuw starten (voor een PS3 bug)
- eerdere savegame kiezen en via een andere weg aan de punten komen. (voor een game locatie bug)
-Een savegame kiezen voor level up van 28 naar 29 hetgeen hetzelfde probleem geeft.. (om te kijken of het alleen van 29 naar 30 is..)

Ik google afgestruind maar eigenlijk niets gevonden. Alleen dat er vlak na het uitkomen van Fallout3 een patch is geweest om level up problemen op te lossen.

Heeft iemand misschien de oplossing of wel een link waar ik iets uit kan halen?

Alvast bedankt.
Psy

Like-a-Bunny
27th January 2010, 08:58
Goedemorgen leden,
Ben nieuw hier en heb Fallout 3 (op de PS3) probleem. Hopelijk kunnen jullie me er mee helpen.

Ik heb na vele plezierige uren Fallout3 gespeeld te hebben nu een probleem met level-up.
Na de addon Broken steel toegevoegd te hebben kan je van max level 20 naar level 30 gaan. Ik heb nu voldoende punten voor level 30 dus ik krijg het level up scherm om eerst 17 skill points toe te wijzen. Dat gedaan hebbende moet ik nog een perk naar keuze kiezen en hier gaat het fout.... De perks die ik kan kiezen (qua nivo en skillpoints) lichten wel op maar het vierkantje van continue niet.... Ik kan dus niets kiezen en dus niet door.
Getrachte oplossingen (allen uitgevoerd):
- PS afsluiten en spel opnieuw starten (voor een PS3 bug)
- eerdere savegame kiezen en via een andere weg aan de punten komen. (voor een game locatie bug)
-Een savegame kiezen voor level up van 28 naar 29 hetgeen hetzelfde probleem geeft.. (om te kijken of het alleen van 29 naar 30 is..)

Ik google afgestruind maar eigenlijk niets gevonden. Alleen dat er vlak na het uitkomen van Fallout3 een patch is geweest om level up problemen op te lossen.

Heeft iemand misschien de oplossing of wel een link waar ik iets uit kan halen?

Alvast bedankt.
Psy

'Morgen!

Ik krijg ook zo snel geen oplossing gegoogled, maar het wordt wel snel duidelijk dat de Ps3-versie en ook de GOTY-editie vol zitten met bugs. Neus eens rond het het Beteshda-forum (http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showforum=38) en neem eens contact op met het technical support office (http://support.bethsoft.com/eng/email.asp?sid=065655100111069140036166&pid=400000032&pnm=Fallout+3&seid=400000082&pos=Playstation+3)?

psygotic
28th January 2010, 22:10
THX bunny. Ga ik even bekijken.

Shakermaker
23rd February 2010, 19:17
Crosspost: (http://forum.gamer.nl/showpost.php?p=2369915&postcount=99)

Vraagje over een FO3 sidequest:

Ik ben bezig met de Antagoniser vs. de robot dude sidequest in dat handelsplaatsje (huppeldepup commons ofzo). Ik ben lawful good aan het spelen dus ik wil dat ze vrede sluiten. Die mierenmevrouw heb ik inmiddels overtuigd, maar hoe kom ik in godsnaam bij die robotman? Zijn workshop zit propvol supersterke robots waar ik amper een deuk in kan schieten en als ik dan met veel moeite het gebouw doorzoek, kan ik 'em nergens vinden. Heeft iemand een idee hierover?

EDIT Lama, YouTube to the rescue. Ik heb het antwoord gevonden.