PDA

View Full Version : Titan Quest

Pages : [1] 2 3 4

Sobek
12th January 2006, 12:01
Titan Quest

Titan Quest ziet er uit als de film The Gladiator, met sterke invloeden uit de Griekse en Egyptische mythologie.
Grafisch ziet het spel er geweldig uit, met rijkelijk begroeide landschappen en coole animaties en met de beste visuele effecten die je graag in een spel ziet.
Het lijkt op Diablo, maar dan volledig in 3D, maar het ziet er gewoon erg goed uit en met een goede grafische "engine" en een klassieke authentieke oudheid achtergrond.
Dit is wel het eerste spel van Iron Lore, maar hebben aardig veel expertise in hun team zitten en na drie jaar ontwikkelen zijn ze nu blij om hun Titan Quest te tonen.
De gameplay in Titan Quest lijkt veel op die van Diablo. Je creërt een avatar en een basis klasse en dan ben je klaar voor de strijd en kan je om je heen Hacken en Slashen. Als een monster is neergeslagen, kan je de spullen die die liet vallen oppakken en zelf gebruiken cq. toepassen. Dus wat de tegenstander draagt kan jij nu gebruiken. Voorbeeld is dat niet eens een zadel van een infanterist veroverd kan worden. Het is reëler... en een cohesieve wereld. o^
In de Titan Quest wereld vind je mythologische wezens zoals een Satyrs en Cyclopen lopen in griekse dorpen en steden. Je avatar lijkt zich wel te bevinden in Troy.
In Egypte kom je mummies en lopende standbeelden tegen om te verslaan, donkere pyramides en andere tombes. De grafische effecten van de monsters en de spreuken zien er SUPER uit!
Al met al ziet het er naar uit dat Titan Quest een super spel wordt zo houdt het in de gaten, want in Q2 2006 komt het spel uit.

Hier zijn wat screenshots om je al vast warm te maken.
http://img73.imageshack.us/img73/7093/titanquest36uf.jpg
http://img80.imageshack.us/img80/7006/titanquest22oj.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/9427/titanquest54it.jpg
http://img68.imageshack.us/img68/6453/titanquest85sb.jpg
http://img66.imageshack.us/img66/1205/titanquest200508200010382960hq.jpg

jos
12th January 2006, 21:45
Dit lijkt mij inderdaad ook een leuk spel te zijn. Ik heb laatst ook een kijkje genomen op de site van het spel en daar stond ook een filmpje op. Ik houd wel van een Egyptisch/Grieks-sfeertje.

Shakermaker
13th January 2006, 01:40
Hack 'n' slash goodness. Ziet er mooi uit. Ook in beweging trouwens. De officiële site (http://titanquestgame.com/) heeft een gameplay-vid streamend. (3DGamers (http://www.3dgamers.com/games/titanquest/downloads/) heeft 'em ook in een hogere resolutie).

Rhaegar
28th April 2006, 20:57
Er zal 10 mei een demo verschijnen:
'Titan Quest' Demo Coming May 10

A Titan Quest demo will be released on May 10th, according to an interview on FiringSquad, and will feature the first few levels of the game. Included in the demo will be three (Warfare, Hunting and Earth) out of eight total skill masteries. We will of course have the demo on our fileserver network as soon as it's available.
Bron: worthplaying

jos
28th April 2006, 23:02
Ah mooi, weer eens iets nieuws over Titan Quest.

Sobek
30th April 2006, 10:58
Idd, weer nieuws over TITAN QUEST.
Ook in PC Gameplay van mei 2006 staat een preview beschreven die erg veel belovend is. Heerlijk om te lezen, maar zo'n demo lijkt me nog leuker om te spelen...o^

Svancara
5th May 2006, 12:34
sfeeeer! ;)
zolang het spel maar een goede feel heeft en idd, een juiste en aangename sfeer in en uitademt dan ben ik verkocht.
Zolang het maar niet weer een zoveelste anonieme hack&slash wordt

King Crimson
5th May 2006, 12:50
Dat ik deze nog niet eerder gezien heb :o
Ik denk dat deze game mij wel zal bevallen.

Sobek
8th May 2006, 11:43
Als je dit toch ziet, dan kan je dit spel toch moeilijk negeren als je van hack & Slash houdt?!
Heerlijk he?
Ben zo benieuwd hoe lekker Titan Quest speelt...O+
http://img364.imageshack.us/img364/471/92812620060420screen0016si.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/3842/92812620060407screen0017fn.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/5039/92812620060420screen0026eg.jpg

Kirov
8th May 2006, 16:23
Lekker licht, ik hou niet zo van die donkere omgevingen enzo

SLASH
8th May 2006, 19:54
Heb de preview gelezen in de PC Gameplay van deze maand en het smaakte absoluut naar meer.
Komt zeker op mn verlanglijstje, en de release is niet zo ver weg nog. Ergens in de zomer :)

misterTP
12th May 2006, 12:51
|) Ze zeggen dat het de nieuwe opvolger van dioblo is (PU).
Dat zal mij verrassen maar ik kijk wel uit naar deze game. Alleen dat sfeertje staat mij niet zo aan, hou meer van oosterse tinten, of gewoon lekkere donkeren kerkers|)

jos
12th May 2006, 16:12
Een beetje laat, maar voor degenen die het nog niet weten: De demo (http://www.gamer.nl/doc/32406) is uit.

Ik heb had hem wel al gedownload, maar ben er nog niet aan toe gekomen om het te spelen.

Platina
12th May 2006, 17:20
Titanquest demo werkt neit bij mij, ik krijg ipv menu namen: TagnoutFound (0) ,te zien :S hoe kan ik dit verhelpen?

jos
12th May 2006, 18:13
Titanquest demo werkt neit bij mij, ik krijg ipv menu namen: TagnoutFound (0) ,te zien :S hoe kan ik dit verhelpen?

Ga naar My Documents/My Games/Titan Quest Demo/Settings/options.txt
Daar staat waarschijnlijk ergens "Language = Dutch" Verander dit in "English" en kopieer de hele regel.

Vervolgens open je :
xxx\Titan Quest\Settings\default.ini en onderaan plak jedezelfde regel. Weet eigenlijk niet of dit noodzakelijk is maargoed.

Save beide bestanden en start het spel.

Illuvater
12th May 2006, 19:46
Ik heb de demo nu twee dagen gespeeld en moet zeggen dat het me wel bevalt. Het is natuurlijk een schaamteloze Diablo rip-off, maar wel een goede!

Ik heb een warrior gemaakt en bijna al mijn punten in Onslaught / Dual Wield en Battle Horn gestopt. Je kan in ieder geval veel kanten op om je character te ontwikkelen. Alleen jammer van de frame drops in de dungeons en de verschrikkelijke voice acting. (maar die puntjes van kritiek wegen wat mij betreft niet heel zwaar mee)

Platina
12th May 2006, 20:25
Daar staat waarschijnlijk ergens "Language = Dutch" Verander dit in "English" en kopieer de hele regel.

Vervolgens open je :
xxx\Titan Quest\Settings\default.ini en onderaan plak jedezelfde regel. Weet eigenlijk niet of dit noodzakelijk is maargoed.

bedankt, maar ik heb geen options dingetje, alleen autorun,defaults en textureReduction bestanden staan :S

jos
12th May 2006, 20:54
bedankt, maar ik heb geen options dingetje, alleen autorun,defaults en textureReduction bestanden staan :S

Misschien is het een verborgen bestand. Dan moet je even bij "Mapopties" de optie "Verborgen bestanden weergeven" aanvinken.

Illuvater
12th May 2006, 21:03

Jij kijkt nu niet in My Documents/My Games, maar gewoon in de dir waar je Titan Quest geinstalleerd hebt. Daar moet je een defaults.ini hebben, maar de options file staat waar Jos je eerder heen verwees.

Platina
12th May 2006, 23:04
Inderdaad ja, ik had niet goed bekeken! Bedankt!

Ik ga meteen spelen, lijkt me een leuk spel!

EtherStorm
12th May 2006, 23:06
Ik kan de demo niet eens installeren, krijg een "There is not enough space on you Disc, clear some up" error:

Needed: 0K
Free: 32645344K

lekker dan :/

jos
12th May 2006, 23:16
Ik heb het net ook even gespeeld en het is een heel mooi spel. Ziet er echt mooi uit en speelt ook heel lekker. Alleen is die gast vrij ongeïnterresseerd: staat iemand tegen hem te vertellen en hij staat met zijn rug naar hem/haar toe. Maar ze hebben nog tot Juni om dit te fixen.

Platina
12th May 2006, 23:20
Ik heb het eventjes kort gespeeld.

Minpunten:
- langzaam scrollende tekst
- onduidelijk omgaande quests
- geen auto attack
- 3d graphics vind ik niet echt werken bij dit soort spellen, ofja de graphics vind ik niet de juiste sfeer uitademen. Te kleine mannetjes bijvoorbeeld en niet echt mooie texturen.
- Tsja :S, Het lijkt mij meer een soort mini Oblivion he? En ik vind de systeemeisen van dit spel toch ook behoorlijk hoog.

Pluspunten:
- Diversiteit aan classes (al heb ik dat nog niet kunnen merken)
- Iemand help me eens fftjes wat bedenken :S

Sobek
13th May 2006, 15:23
Ja, het vervangen van dutch voor english werkt goed o^ bedankt...

Verder vind ik op het eerste gezicht het spel SUPER, maar een kleine review volgt nog :)

Sobek
8th June 2006, 21:07
De demo speelt ontzettend VET! Erg leuk RPG spel. Moest eerst ff wennen aan de controles (maar dat hoort erbij), maar nu speelt het lekker.

Jammer aan Titan Quest is
- dat ik niet in 3D kan ronddraaien
- dat ik niet in huisjes of tenten kan stappen om te kijken of er iets te halen valt.
- dat ik alle items handmatig, als kleine dingetjes op het scherm, moet oppakken

Hier een screenshot van mijn Avatar in een grot.
http://img192.imageshack.us/img192/6527/titanquest14ma.jpg
Voor wie nog niet overtuigd is, probeer de demo...o^

MarkIris
8th June 2006, 23:42
De demo speelt ontzettend VET! Erg leuk RPG spel. Moest eerst ff wennen aan de controles (maar dat hoort erbij), maar nu speelt het lekker.

Jammer aan Titan Quest is
- dat ik niet in 3D kan ronddraaien
- dat ik niet in huisjes of tenten kan stappen om te kijken of er iets te halen valt.
- dat ik alle items handmatig, als kleine dingetjes op het scherm, moet oppakken

Hier een screenshot van mijn Avatar in een grot.
heel groot plaatje
Voor wie nog niet overtuigd is, probeer de demo...o^
Heb demo ook zitten spelen (X aantal keer).
*Controles wennen viel voor mij wel mee, na 5 minuten gewend en ondertussen al ruim 5 uur (http://www.xfire.com/profile/chimpansees) gespeeld.
*Camerastandpunt op meerdere manieren kunnen aanpassen dan alleen in/uitzoomen zou inderdaad een mooie toevogeing zijn.
*Niet in huisjes/tenten kunnen, inderdaad jammer, maar part of the game.
*Dat van die items oppakken vind ik geen probleem, maar ben het dan ook zo gewend van Diablo2LoD (wat ik wat meer speel (http://www.xfire.com/profile/chimpansees)). Juist handig hier bij Titan Quest vind ik de verschillende toetsen die je hebt op de op dr grond liggende items zichtbaar te maken o^ :
Z (No filter),
ALT (Filter broken items),
X (Filter common).
Bij Z laat ie dus alle items zien, dit zijn er wel heel veel ja. Met ALT filtert ie alle kapotte items eruit, dan blijven er nog aaridg wat over hoor, vooral handig om in het begin je equip vol te krijgen en een beetje gold te verdienen. Met X worden alleen de speciale items zichtbaar gemaakt, en zelfs daarvan hoef je ze niet allemaal op te pakken.

Ik heb de demo meerdere keren uitgespeeld, ja dat is redeiljk snel gedaan he :P ... Uiteraard om meerdere characters te proberen. Hieronder mijn ervaringen:
*1e char: is een Warrior geworden. Beetje oefenen met vechten en wel makkelijk om demo uit te spelen met deze gast. Vooral handig vond ik dat deze 2 wapens kon vasthouden.
*2e char: een Hunter deze keer. Wat mij betreft moeilijker om te spelen, maar ik vind boogschutters ook niet zo fijn spelen, dus ook persoonlijk.
*3e en 4e char: een Pyromancer. Meestal vind ik tovenaars niet fijn spelen, dus daarom als laatste hier.
*3e: Met deze ging het juist wel heel makkelijk! Gekozen voor Earth Enchantment (fire damage op je wapen), Heat shield (absorbs damage), Ring of Flame (damages nearly enemies) en Summon Core Dweller (een elemental guardian om je te helpen). Eitje zo, zelfs alleen de extra vuurdamage op je wapen is al genoeg volgens mij, de rest zijn heel goeie extra's om het nog makkelijker te maken, haha. Voordeel is dat Earth Enchantment ook op 'nearby allies' werkt, dat maakt je 'Core Dweller' ook veel sterker.
*4e: Ook de andere manier van Pyromancer wou ik proberen. Hier gekozen voor de damage dealende spreuken. Ook op deze manier speelt het heel leuk.

In de demo kun je nog maar 1 mastery kiezen (3 van de 8 beschikbaar), in het uiteindelijke spel kun je 2 masteries samen combineren. Hoe sterk worden de characters dan? En welke combinatie speelt het beste?
Ik ga dan denk ik eerst alle masteries even proberen, daarna denk ik voor Pyromancer en een leuke mastery met wat summons.

Wat zijn jullie ervaringen tijdens het spelen?

Sobek
9th June 2006, 07:56
Aha, dat oprapen van die items (zichtbaar maken) wist ik nog niet.
Meteen probereno^
Ook ik speelde een warrior :)
Wat ik wel jammer vind is dat je inventory niet zo heel groot is en dus zo vol met wapens die je op kan pakken... Bij Sacred en Spellforce is dat veel groter }:
Ik speel ook nog wel eens de demo met een ander character...:bier:

MarkIris
12th June 2006, 23:59
Ik dacht al dat je dat niet wist, anders had je t vast niet zo erg gevonden. Ik heb t ook maar ontdekt bij 'Options > Instellingen > Whatever > Toetsinstellingen'.
Inventory snel vol? Hier komt nog een handige toets: L. Dan maak je een townportal, je stapt erin, verkoopt je shit en je kunt zo weer terug :D

Sobek
13th June 2006, 09:23
Kijk aan zulke tips heb ik wat aan o^
Dit maakt het spelen van Titan Quest een stuk leuker...:bier:

kungfucius
15th June 2006, 13:43
Ik speel al 14 maanden Guildwars Prophecies en nu ook Factions. De manier
van bewegen, het rondkijken in deze games is fantastisch. Wat een enorme
tegenvaller is Titans dan op dit punt...het is elke keer weer balen als ik de
demo probeer.

yme
19th June 2006, 19:41
Ik ben het wel eens met Kungfu, ik vind de beweging gewoon wat stroefjes.

Grafisch ziet de wereld wel mooi uit, maar de statistieken in je character menu vind ik gewoon bar slecht. Dat ziet eruit als de jaren '90. Zelfs Diablo heeft dan nog betere. Ow ja: voordat ik het vergeet, het character inventory werkt niet echt mee, de tekstdialogen/wolken passen niet bij de wereld graphics.

Geluid kan er mee door, maar of het overall nou echt die Diablo-killer gaat worden...Dat weet ik nog niet zo. Bijvoorbeeld de map is gewoon erg onhandig, de side quest staat bijna 2 meter van de cave waar je je "q"(-t?) ding doen moet. Vrij liniair gebied, zonder echt uitgestrekte mappen.

Mijn mening over de demo, niet de diablo killer wat ik gehoopt had, maar wel weer eens ouderwets action/rpg/hack-n-slash.
Ik denk dat men te veel voor de graphics is gegaan. Met 30 uur speeltijd ( van de site ) ben ik eens benieuwd of het de herspeelbaarheid van D2 (en/ of zijn uitbreiding ) wel bereikt. Al met al we hebben het wel al eens ergens gezien.

kreative
19th June 2006, 19:56
Ik ga TQ NIET halen. Heb net nogmaals de demo geinstalleerd en vind het gewoon NIET wat ik er van had verwacht. Hopen dat The Witcher niet teleur steld. Of Blood Magic.

Sobek
20th June 2006, 08:34
Ik ga TQ NIET halen. Heb net nogmaals de demo geinstalleerd en vind het gewoon NIET wat ik er van had verwacht. Hopen dat The Witcher niet teleur steld. Of Blood Magic.
The Witcher ziet er ook idd mooi uit.
Je kan ook nog altijd wachten dat TQ in een budgetbak terecht komt :P
Ik kijk nog eens eerst wat de reviews zijn van diverse sites en bladen...:)

Lord Vampire
23rd June 2006, 23:23
Heb net het artikel in PCGameplay gelezen, hij krijgt 85% en heeft toch wel mijn aandacht getrokken! o^

Ben bezig de demo te downloaden, ben benieuwd :)

Lord Vampire
24th June 2006, 10:36
Ik heb de demo geinstalleerd en ik kan hem gewoon spelen, maar zonder tekst :S hij geeft OVERAL aan waar tekst zou moeten staan: Wrong Input ofzo... zowel in het menu als in het spel. Iemand enig idee waar dat aan ligt en hoe ik het kan oplossen? heb mijn pc opnieuw opgestart, heb de demo er afgegooid en weer opnieuw geinstalleerd, maar het blijft zo...

Overigens, tekst of geen tekst, de stemmen doet het gewoon, en ik vind het een erg cool spel! Nu alleen nog zien wat voor items ik heb :P

[EDIT] Ik zie dat iemand anders dit ook had, even het advies van Jos opvolgen o^

[EDIT 2] Opgelost, bedankt Jos o^ ;)

jos
24th June 2006, 13:09
[EDIT 2] Opgelost, bedankt Jos o^ ;)

Alsjeblieft, Lord Vampire. :)

zalzaron
24th June 2006, 13:24
ik heb de demo gedownload maar overal staat, tag not found, kan dit hetzelfde probleem zijn als lord vampire en jos?

Edit: laat maar, gefixed, met dank aan jos :P

Lord Vampire
24th June 2006, 20:00
Suf foutje in de demo kennelijk... Gelukkig is het makkelijk op te lossen...

Het is trouwens wel een zwaar verslavend spel en ik was dan ook erg teleurgesteld toen ik hem vanmorgen uitspeelde na al een tijdje niet meer dan 16119 XP te hebben gekregen... of het 50 euro waard is weet ik niet, maar ik wil hem zeker wel hebben, misschien later uit de budget bak of als ik toch geld heb voor een nieuwe prijs o^

zalzaron
24th June 2006, 20:01
Suf foutje in de demo kennelijk... Gelukkig is het makkelijk op te lossen...

Het is trouwens wel een zwaar verslavend spel en ik was dan ook erg teleurgesteld toen ik hem vanmorgen uitspeelde na al een tijdje niet meer dan 16119 XP te hebben gekregen... of het 50 euro waard is weet ik niet, maar ik wil hem zeker wel hebben, misschien later uit de budget bak of als ik toch geld heb voor een nieuwe prijs o^

ik vind het wel 50 euro waard :P

SLASH
24th June 2006, 20:05
Ik heb hem bij de PC Gameplay shop besteld. Had nog van die 15 euro waardebonnen die je krijgt bij een abbo verlenging.
Iemand anders daar al games besteld ? en hoe lang duurt het ongeveer. Ik las op de site dat er maar 1x per week bestellingen worden verstuurd :|

Lord Vampire
24th June 2006, 20:10
Ik heb hem bij de PC Gameplay shop besteld. Had nog van die 15 euro waardebonnen die je krijgt bij een abbo verlenging.
Iemand anders daar al games besteld ? en hoe lang duurt het ongeveer. Ik las op de site dat er maar 1x per week bestellingen worden verstuurd :|

Ik had Oblivion besteld en die kwam na een week binnen geloof ik, maar die was nog niet uit en daar hebben ze een andere regeling voor. Wel raar is dat ze geen bevestiging geven van het ontvangen geld, maar uiteindelijk krijg je je spel wel hoor o^

Ik heb helaas geen geld om mijn abbo te verlengen :( Maar ik krijg nog een september nummer... misschien heb ik daarna weer geld :D

Liquid_T<NL>
24th June 2006, 22:45
Kga ook de demo maar eens downloaden :)

zalzaron
24th June 2006, 23:03
de vraag is, zal het spel online net zo goed lopen als diablo :P

want dat verhoogt de replay toch wel behoorlijk.

Lord Vampire
24th June 2006, 23:48
de vraag is, zal het spel online net zo goed lopen als diablo :P

want dat verhoogt de replay toch wel behoorlijk.

De replay is sowieso al erg goed, als de campaign al 30+ uur duurt, dan kun je daarna nog talloze andere combinaties proberen en je kunt in co-op spelen via LAN...
Internet verhoogd het NOG meer, maar ik denk dat het met die replay wel snor zit :duke:

Goffman
25th June 2006, 03:30
Net even de demo (uit)gespeeld.

Eerst 6 keer re-installed voordat ik de post van Jos las waarom ik geen tekst zag.

Ik heb een Warrior gemaakt en het spel bevalt me wel, maar om te zeggen dat het de diablo killer wordt waarop we allemaal hebben gehoopt weet ik nog niet.

Als ik de demo een cijfer moet geven is dat een 8/10.

Morgen even een summoner maken en kijken hoe dat speelt.

Hier nog even een screeny van mijn char met z'n super shield:

http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/tq1.jpg

Lord Vampire
25th June 2006, 11:17
Ik denk dat het kleine gebrek aan gameplay dat het heeft op Diablo weer goed wordt gemaakt door de enorm mooie graphics eigenlijk...

De locaties zijn ook echt ZO bruut mooi als je de trailers bekijkt van het hele spel! 8-)

Goffman
25th June 2006, 13:00
Het grootste minpunt aan TQ is dat de wereld 3D is, maar je niet met je camera kunt ronddraaien.

Deze combinatie werkt gewoon niet; maak het of gewoon 2D zodat je er geen last van heb, of maak het 3D maar zorg er dan wel voor dat je de camera kunt bewegen.

T-101
25th June 2006, 14:42
Ik kan de demo niet eens installeren, krijg een "There is not enough space on you Disc, clear some up" error:

Needed: 0K
Free: 32645344K

lekker dan :/

Solution:

run regedit, navigate to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion

change ProgramFilesDir to C:\Program Files, create that folder on your C: drive, run the TQ demo setup again and it should work; after you're done installing you can change the reg key back to what it was before.

Lord Vampire
25th June 2006, 14:58
Heb hem net weer uitgespeeld, deze keer als Pyromancer en dan is het veel makkelijker dan als warrior, terwijl ik alleen maar een spell cast waardoor ik dat vlammetje op mijn zwaard krijg en verder ros ik er gewoon op los... Beetje kromme verhouding misschien in het spel...

Lord Vampire
25th June 2006, 15:00
Het grootste minpunt aan TQ is dat de wereld 3D is, maar je niet met je camera kunt ronddraaien.

Deze combinatie werkt gewoon niet; maak het of gewoon 2D zodat je er geen last van heb, of maak het 3D maar zorg er dan wel voor dat je de camera kunt bewegen.

Hoezo is dat een groot probleem dan? Ik vind de speelhoek wel fijn, hij zou iets beter kunnen, maar het is niet zo dat je dat draaien met de camera nou zo erg mist vind ik hoor...

Morgath
25th June 2006, 17:46
best een leuk spelletje, mischien wel een vervanger voor wow nu ik daar op uitgekeken ben. Alleen loopt die demo niet helemaal lekker bij mij, speel em op 1024*768 met alles op low, en toch lijkt de framerate vrij laag te zijn. Ik heb bijna dezelfde specs als lord vampire, alleen andere video kaart ( gf 6200se turbocache ). Is die demo gewoon een beetje pauper of is mijn videokaart gewoon een stuk poep ?

Liquid_T<NL>
25th June 2006, 17:58
je videokaart is troep. die 6200se is zwaar budget. LV heeft een high-end kaart daarentegen. Ik weet niet wat je specs precies zijn? Geheugen, processor en videokaart?

pico
25th June 2006, 18:02
Vreemd ik heb demo gedownload maar alle knoppen staat tagmenu not found . ook in het spel bij alle bars enzo.

Morgath
25th June 2006, 18:03
3400+ processor en 1024 mb ram, bijna idem aan LV dus, ik zal wel kijken of een maat van me er een andere video kaart in kan proppen, thx voor de bevestiging van mijn gedachten :p

T-101
25th June 2006, 18:05
Vreemd ik heb demo gedownload maar alle knoppen staat tagmenu not found . ook in het spel bij alle bars enzo.

Zie de oplossing van Jos op pagina 1 van deze thread.

pico
25th June 2006, 18:10
Aaah oke thanks. :D nu werkt het

Lord Vampire
25th June 2006, 19:00
3400+ processor en 1024 mb ram, bijna idem aan LV dus, ik zal wel kijken of een maat van me er een andere video kaart in kan proppen, thx voor de bevestiging van mijn gedachten :p

Mijn videokaart is inderdaad nogal een flink stuk beter, maar daarnaast is de demo grafisch ook niet helemaal 100% hoor... Hij hapert soms en er zitten af en toe glitches in, maar dat was al bekend. Hopelijk is dat bij het spel zelf eruit.

zalzaron
25th June 2006, 19:06
magie gebruikers lijken altijd veel sterker in het begin van het spel :P

ik had ook vuur gekozen en toen tovenaar achtig, ik schoot die skelleten met 10 tegelijk neer.

maar, als je verder in het spel komt, dan merk je toch dat je niet veel klappen kan vangen :P

en dat vuur op je zwaard (vuur warrior gewoon :P ) is ook erg sterk, maar later in het spel moet je in energy gaan steken om die skills te kunnen gebruiken, als puur warrior heb je dat niet zo :P

in het hele spel kan je 2 masteries kiezen, dat lijkt mij veel cooler want dan kan je een beetje mixen, warfar + defence = uber warrior bv.

pico
25th June 2006, 19:21
Leuk spel maar kan nog wel wat verbetering gebruiken ;) een aantal simpele dingen zoals wanneer je een pot gebruikt het de hoeveelheid hp healt dat nodig is en niet helemaal word geconsumed. En wanneer je aan het vechten bent je eerst muisknop moet loslaten om een ander mannetje om die aan te vallen. Zou handiger zijn als je ingedrukt kon houden.

Paar simpele dingen die toch wel de gameplay sneller en leuker maken.

SLASH
25th June 2006, 19:30
Ik had Oblivion besteld en die kwam na een week binnen geloof ik, maar die was nog niet uit en daar hebben ze een andere regeling voor. Wel raar is dat ze geen bevestiging geven van het ontvangen geld, maar uiteindelijk krijg je je spel wel hoor o^

Ik heb helaas geen geld om mijn abbo te verlengen :( Maar ik krijg nog een september nummer... misschien heb ik daarna weer geld :D

Ook niet voor de kale versie ? Dan is het abbo maar 50 pleuro

zalzaron
25th June 2006, 20:35
btw, is het spel al uit in europa? of alleen in amerika?

SLASH
25th June 2006, 20:40
btw, is het spel al uit in europa? of alleen in amerika?

eind juni pas in Europa geloof ik, maar op sommige sites was ie al te bestellen zag ik

Lord Vampire
26th June 2006, 09:14
Ook niet voor de kale versie ? Dan is het abbo maar 50 pleuro

Ik kom per maand rond van het geld van ibg en heb een vriendin... wat denk je zelf? ;)

Sobek
26th June 2006, 09:49
Ik heb ook de review in PC Gameplay gelezen. Een goede kijk op het spel. o^ Samen met de info op het www, vind ik Titan Quest (demo) nog steeds erg leuk om te spelen. De filmpies zien er ook veel belovend uit voor het hele spel.
TQ komt in de Benelux 26 juni uit. VANDAAG dus! :bier:

pico
26th June 2006, 11:53
Hij is besteld... Lijkt me wel een erg tof spel.

rudolfb
26th June 2006, 11:56
Ik heb ook de review in PC Gameplay gelezen. Een goede kijk op het spel. o^ Samen met de info op het www, vind ik Titan Quest (demo) nog steeds erg leuk om te spelen. De filmpies zien er ook veel belovend uit voor het hele spel.
TQ komt in de Benelux 26 juni uit. VANDAAG dus! :bier:

Ah, ik dacht dat ie pas over 3 dagen kwam. Lijkt me best cool spel, alleen was de demo beetje klein....

pico
26th June 2006, 11:57
Ik vond de demo wel goed. Je moet natuurlijk ook niet teveel van het spel weg geven he...

Maar als ik hem op m'n mat krijg ga ik echt wel melee gastje maken. Heb net hunter en mage geprobeerd maar vond m'n warrior echt wel het leukste o^

zalzaron
26th June 2006, 17:09
ik vond het alleen jammer dat er geen nature in de demo zat, de skill die mij toch het coolste lijkt :P

heb de demo nu al 4 keer uitgespeeld :D

1x warrior
1x vuur warrior
1x vuur mage
1x hunter

moet zeggen dat met vuur mage het het simpelste was, alle skelleten op een hoop en dan weg schieten.

Goffman
26th June 2006, 17:42
Heeft iemand um al gekocht???

T-101
26th June 2006, 18:20
Solution:

run regedit, navigate to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion

change ProgramFilesDir to C:\Program Files, create that folder on your C: drive, run the TQ demo setup again and it should work; after you're done installing you can change the reg key back to what it was before.

Ehm,

Hoe heet dat windows bestandje in Regedit met zijn originele naam? :o

Edit:

Nvrmnd. -_-'

>:-D
26th June 2006, 18:23
Heeft iemand um al gekocht???

Komt 30 juni pas?

rudolfb
26th June 2006, 18:56
ja ben er net achter gekomen dat ie pas over 4 dage komt :'(

SLASH
26th June 2006, 19:10
Ik kom per maand rond van het geld van ibg en heb een vriendin... wat denk je zelf? ;)

Nou 50 euro is wel een bedrag waar over heen te komen valt. Het is tenslotte voor een jaar :)

jos
26th June 2006, 19:18
De GNL-review (http://www.gamer.nl/doc/33180/) staat trouwens ook online:

Voor de gamers onder ons die maar geen genoeg krijgen van het hack & slash genre is Titan Quest een game die zeker de moeite waard is. Titan Quest is dan wel niet de meest innovatieve game ooit en brengt niet veel nieuws in het genre, het doet wel wat het moet doen en heeft een presentatie om verliefd op te worden.

Pluspunten
Audiovisueel van een hoog niveau
Gemakkelijke en herkenbare gameplay
Sfeer
Uitgebreid character-development

Minpunten
Niet bijster origineel en vernieuwend
Online alleen maar open-servers
Lag kan optreden tijdens multiplayer

Lord Vampire
26th June 2006, 19:33
Nou 50 euro is wel een bedrag waar over heen te komen valt. Het is tenslotte voor een jaar :)

MAar je krijgt die brief al 4 maanden voor het afloopt |`( Vervelend is dat! Tegen de tijd dat het oktober is, ben ik toch weer jarig geweest (kreeg afgelopen jaar ook abo voor mijn verjaardag ;) ).

jos
26th June 2006, 20:03
Ik zie dat je over 2½ maand al 21 wordt. Dan moet je toch zeker wel €50,- hebben. Meestal zijn het de 15/16-jarigen die zo'n klein bedrag niet kunnen opbrengen.

Je hebt dan wel pas een nieuwe PC gekocht en je hebt een vriendin. Ik zou zelf geen nieuwe PC hebben gekocht, als ik niet veel te besteden had. Altijd wat extra's achter de hand houden.

Maarja, dit gaat wel erg offtopic en als je straks klaar bent met je opleiding en je werk vind, zal je sowieso geen geldzorgen meer hebben. :)

Lord Vampire
26th June 2006, 20:06
Ik zie dat je over 2½ maand al 21 wordt. Dan moet je toch zeker wel €50,- hebben. Meestal zijn het de 15/16-jarigen die zo'n klein bedrag niet kunnen opbrengen.

Je hebt dan wel pas een nieuwe PC gekocht en je hebt een vriendin. Ik zou zelf geen nieuwe PC hebben gekocht, als ik niet veel te besteden had. Altijd wat extra's achter de hand houden.

Maarja, dit gaat wel erg offtopic en als je straks klaar bent met je opleiding en je werk vind, zal je sowieso geen geldzorgen meer hebben. :)

Toen had ik zomerwerk ;) (en mijn pa kon voor korting zorgen). En komend jaar ga ik betaald stage lopen, dus dan zit het ook wel snor, maar idd, riep daar iemand hoe cool Titan Quest wel niet is? :D

jos
26th June 2006, 20:27
Aha. :)

In Frankrijk hebben ze trouwens ook een Collectors Edition met gratis Art Book. Ik heb ook de Collectors Edition van Age of Empiress III met Art Book en dat Art Book is echt mooi. Die van Titan Quest zou ik ook wel willen hebben, maar dan moet ik hem dus vanuit Frankrijk bestellen. Het enige nadeel is dan de taal. Dan heb ik dadelijk een mooi Art Book en moet ik het spel hier ook nog eens kopen om te kunnen begrijpen waar het over gaat. De kans is groot dat het spel zelf meer-talig is dat je bij de installatie zelf de taal kan selecteren, maar het boekje zal waarschijnlijk alleen maar in het Frans zijn. Sowieso wordt het bestellen al een probleem, aangezien ik geen hol van die site snap. Hopelijk kan Babelfish het een beetje begrijpbaar maken. Maarja, eerst maar eens uitvinden welke taal die Collectors Edition is.

=HellFire=
26th June 2006, 20:39
Thx jos, voor de link. ;)

pico
26th June 2006, 20:47
Aha. :)

In Frankrijk hebben ze trouwens ook een Collectors Edition met gratis Art Book. Ik heb ook de Collectors Edition van Age of Empiress III met Art Book en dat Art Book is echt mooi. Die van Titan Quest zou ik ook wel willen hebben, maar dan moet ik hem dus vanuit Frankrijk bestellen. Het enige nadeel is dan de taal. Dan heb ik dadelijk een mooi Art Book en moet ik het spel hier ook nog eens kopen om te kunnen begrijpen waar het over gaat. De kans is groot dat het spel zelf meer-talig is dat je bij de installatie zelf de taal kan selecteren, maar het boekje zal waarschijnlijk alleen maar in het Frans zijn. Sowieso wordt het bestellen al een probleem, aangezien ik geen hol van die site snap. Hopelijk kan Babelfish het een beetje begrijpbaar maken. Maarja, eerst maar eens uitvinden welke taal die Collectors Edition is.

Ik weet vrij zeker dat het meertalig is 90% ik dacht italiaans/engels/duits/frans/spaans in 1

Sobek
27th June 2006, 08:17
Frans is ook mijn taal niet...:S
Titan Quest is wel een super spel hoor. O+
Ben alleen benieuwd naar de herspeelbaarheid van het spel, want hier herken je ook een goed RPG spel.

Als je gaat werken en op jezelf gaat wonen, dan beginnen de geldzorgen pas echt. Niet dat je dan te kort hebt, maar je moet het dan beter besteden. Ik spreek uit ervaring ;)

scanner
27th June 2006, 11:53
ik heb een zeer irritant probleempje :( de beeld zier er focked up uit. soms word het weer normaal en dan weer slecht

http://img53.imageshack.us/img53/8422/texture21ni.jpg

ik heb de language ''fix'' al geprobeerd.

Nas
27th June 2006, 14:40
de options.txt file betaat bij mij niet eens :s ik kan die language probleem nie fixen :s

wat moet nu doen? of kan iemand mij die txt sturen?

pico
27th June 2006, 16:46
Heb je wel Mijn Documenten > My Games > Titan Quest > Settings en daar staat ie

TicTac
27th June 2006, 18:09
Demo is verassend goed o^ Diablo meets Ancient Greece feeling.

Lord Vampire
27th June 2006, 19:20
Gamespot geeft maar een 7.6 |`(

Als je de hele review doorleest, zou je verwachten dat het alsnog minstens in de 8 krijgt, zoveel kritiek is er niet en de kritiek die er is gaat over een paar milde puntjes en dat het teveel op Diablo lijkt... |`(

pico
27th June 2006, 19:39
Ach het maakt me nooit zoveel uit wat gamesites geven. Als ik het zelf maar leuk vind en ik wou dit ik altijd 7.6 haalde...

jos
27th June 2006, 19:50
Ach het maakt me nooit zoveel uit wat gamesites geven. Als ik het zelf maar leuk vind en ik wou dit ik altijd 7.6 haalde...

Ja, inderdaad. Er zijn zo veel spellen die volop negatieve kritiek krijgen, maar die ik helemaal geweldig vind. Wat maakt het uit dat het op Diablo lijkt, Desperados was een volledige Commandos-kloon, dat maakt het spel niet slecht. Beter goed gejat dan slecht bedacht. Sowieso heb ik Diablo niet gespeeld,, maar het schijnt een heel goed spel te zijn, dus als het daarop lijkt, lijkt me dat alleen maar positief te zijn.

Nas
27th June 2006, 20:28
Heb je wel Mijn Documenten > My Games > Titan Quest > Settings en daar staat ie

Oops:S OKay ik heb hem nu. Thank you! o^

pico
27th June 2006, 20:41
Oops:S OKay ik heb hem nu. Thank you! o^

Geeft niet :aai:

Lord Vampire
27th June 2006, 21:52
Ja, inderdaad. Er zijn zo veel spellen die volop negatieve kritiek krijgen, maar die ik helemaal geweldig vind. Wat maakt het uit dat het op Diablo lijkt, Desperados was een volledige Commandos-kloon, dat maakt het spel niet slecht. Beter goed gejat dan slecht bedacht. Sowieso heb ik Diablo niet gespeeld,, maar het schijnt een heel goed spel te zijn, dus als het daarop lijkt, lijkt me dat alleen maar positief te zijn.

Same here, nooit gespeeld, wel veel gekeken bij mijn broer altijd. Nu koop ik het niet meer omdat het grafisch gewoon echt niet mooi meer is... en dan komt Titan Quest als vervanger eigenlijk... prima toch? Maar dat ze zo'n cijfer dan gaan geven omdat de inventory niet optimaal is, er een paar kleine grafische haperingen zitten bij heel veel monsters op je scherm en dat het lijkt op Diablo, dat vind ik wel raar hoor...

Ik geef zelf ook niet zoveel om zo'n cijfer, maar veel mensen wel en dan wordt het spel misschien weer minder goed verkocht en dat is jammer...

zalzaron
27th June 2006, 22:41
vind het ook nogal raar dat een spel een lager cijfer zou krijgen omdat een ander spel bestaat.

je moet een spel op zichzelf beoordelen, als een los staand product.

enige jammere vind ik het tekort aan character veranderen, alle characters zien er hetzelfde uit :P

bij diablo had je nog uiterlijk op classes, maar hier is iedereen hetzelfde, hoop maar dat er verschillende armor is (maar dat maakt eigenlijk weinig uit, want je zal toch 1 top armor voor warrior hebben en 1 top armor voor casters dus op het eind lijkt iedereen op elkaar)

pico
27th June 2006, 23:02
Over dat inventory irritant is ben ik het wel mee eens. Ik hoop dat ze dat in toekomstige patches nog gaan veranderen. Je moet bijv. ieder item aanklikken om op te pakken. Zou makkelijker zijn als er een knop voor was.

Goffman
27th June 2006, 23:56
Bah, Gamespot is mijn nummer 1 site, maar vind het cijfer toch echt te laag, 8.6 op z'n minst!

Nu gelijk even mijn all-access account stop zetten ;-)

rudolfb
28th June 2006, 10:42
scanner: ik heb een zeer irritant probleempje de beeld zier er focked up uit. soms word het weer normaal en dan weer slecht

Ik heb echt pcies het zelfde, weet iemand een oplossing, het is dood irritant, want als t soms gebeurd gaat alles stotteren

Liquid_T<NL>
28th June 2006, 11:30
ik heb een zeer irritant probleempje :( de Het beeld zier ziet er focked up uit. soms word wordt het weer normaal en dan weer slecht.

wolla :+

Maar heb je wel de nieuwste drivers voor je graka?

koentje3
28th June 2006, 12:56
scanner: ik heb een zeer irritant probleempje de beeld zier er focked up uit. soms word het weer normaal en dan weer slecht

Ik heb echt pcies het zelfde, weet iemand een oplossing, het is dood irritant, want als t soms gebeurd gaat alles stotteren

same here, presies hetzelfde |P

zalzaron
28th June 2006, 13:47
Over dat inventory irritant is ben ik het wel mee eens. Ik hoop dat ze dat in toekomstige patches nog gaan veranderen. Je moet bijv. ieder item aanklikken om op te pakken. Zou makkelijker zijn als er een knop voor was.

hoe wil je dan items aan klikken o.0?

Sobek
28th June 2006, 13:59
ik heb een zeer irritant probleempje :( de beeld zier er focked up uit. soms word het weer normaal en dan weer slecht
Nou ik speel de demo ook al een tijdje, maar heb dit probleem nog nooit ervaren. Apart...:|

jos
28th June 2006, 14:07
Nou, ik had op het TitanQuest.net-forum mijn vraag gesteld over die Franse versie. Nu kijk ik net op dat forum, zie ik het volgende:

This Account Has Been Suspended
Please contact the billing/support department as soon as possible.

Hebben die sukkels niet betaald ofzo. :P

Nou, gelukkig had ik e-mail notification gisteren aangezet en kon ik uit dat mailtje de volgende tekst halen:

Manual is in French
There's a thing with all the masteries and their skills (can't get the right
words sorry :p), in French as well
In the game there's as well English, Spanish and Italian languages.

There's manuals and skill masteries in PDF format for all four languages when
you install the game though (the Modder's Guide is only in English though)

Ow, met "There's a thing with all the masteries and their skills (can't get the right words sorry :p), in French as well" bedoeld hij volgens mij zo'n kaart die je naast je PC kan zetten, zoals die ook bij RTS-en zitten, waar dan alle eenheden op staan.

pico
28th June 2006, 14:09
hoe wil je dan items aan klikken o.0?

Met de muis?

zalzaron
28th June 2006, 15:40
Met de muis?

vind je het serieus te erg om dingen op te pakken die de mobs laten vallen :P?

niet te lui worden :D

je hebt ook niet zoveel ruimte, dus een auto-op pak systeem zou best zuigen omdat na 5 beesten je inventory vol zou zitten.

pico
28th June 2006, 15:43
Het punt is niet zozeer alles oppakken maar je moet vrij precies op de naam klikken. Dit gaat helemaal niet over luiheid maar is gewoon makkelijker.

Goffman
28th June 2006, 16:49
Het spel komt vrijdag toch pas uit???

jos
28th June 2006, 17:12
Het spel komt vrijdag toch pas uit???

Normaal komen spellen inderdaad altijd op Vrijdag uit en op bijna alle sites staat de 30e als datum gegeven, maar op het officiële forum zeggen de ontwikkelaars zelf dat het de 26e al uit is gekomen en dat die datum wereldwijd geld. Sinds de 26e was het spel ook al in een aantal winkels te koop, toch houden de meeste winkels de 30e aan. Ik snap het ook allemaal niet meer en de ontwikkelaars begrijpen het zelf volgens mij ook niet meer.

Lord Vampire
28th June 2006, 20:43
Heb vandaag nog gezocht bij FRS en V&D en E-plaza, maar niemand had hem nog... :(

Twenty-Four
28th June 2006, 21:14
Ik heb een vraagje als je dat over Multiplayer speelt hoe je lvls dan gaan zeg maar..? hoe werkt het prcies }:

pico
28th June 2006, 22:19
Ik heb een vraagje als je dat over Multiplayer speelt hoe je lvls dan gaan zeg maar..? hoe werkt het prcies }:

Je kunt je single player char importeren in multiplayer.

jos
28th June 2006, 22:26
Je kunt je single player char importeren in multiplayer.

Ja, als ik het goed heb, werkt MP hetzelfde als SP. Als je je MP-game stop zet, kan je je spel opslaan en daarna weer gewoon in SP verder spelen waar je gebleven was.

zalzaron
28th June 2006, 22:43
zoals al gezegd, je speelt gewoon hetzelfde spel, maar dan lopen er andere spelers rond, max is 5 d8 ik.

waarschijnlijk word de wereld steeds sterker als een speler joined, net als in diablo.

bv, met 5 man ingame zal je meer monster tegen komen dan solo.

Lord Vampire
28th June 2006, 22:58
5 is wel weinig vind ik, dat is jammer... maar ja, als je met lag te maken hebt door de open servers, dan is 5 wel goed gekozen in principe... maar het blijft jammer...

=HellFire=
28th June 2006, 23:09
Over Gamespot: Een 7,6 is ietwat aan de lage kant, maar het probleem met TQ is dat vergelijken met Diablo onvermijdelijk is... Das het hele probleem. Het is letterlijk een rerun van Diablo, de schil is alleen anders.

Wel een énorm mooie schil vind ik, maar toch.

8, 8,5 ofzo, is toch echt wel het uiterste.

Lord Vampire
28th June 2006, 23:20
Over Gamespot: Een 7,6 is ietwat aan de lage kant, maar het probleem met TQ is dat vergelijken met Diablo onvermijdelijk is... Das het hele probleem. Het is letterlijk een rerun van Diablo, de schil is alleen anders.

Wel een énorm mooie schil vind ik, maar toch.

8, 8,5 ofzo, is toch echt wel het uiterste.

Zoals eerder gezegd, dat zou niet uit moeten maken... Diablo heeft altijd een 9+ overal gekregen en ik heb het nooit gespeeld, dus wat zou het voor mij uitmaken dat het er op lijkt? dat is best raar toch?

jos
29th June 2006, 01:29
Zoals eerder gezegd, dat zou niet uit moeten maken... Diablo heeft altijd een 9+ overal gekregen en ik heb het nooit gespeeld, dus wat zou het voor mij uitmaken dat het er op lijkt? dat is best raar toch?

Inderdaad. Als Diablo een 9+ krijgt en Titan Quest is eigenlijk volledig Diablo alleen dan in een ander jasje, dan behoort dit spel toch eigenlijk ook een 9+ te krijgen als dat alternatieve jasje hem goed past.

Goffman
29th June 2006, 01:41
Inderdaad. Als Diablo een 9+ krijgt en Titan Quest is eigenlijk volledig Diablo alleen dan in een ander jasje, dan behoort dit spel toch eigenlijk ook een 9+ te krijgen als dat alternatieve jasje hem goed past.

Hallo, er zijn wel heel wat jaren overheen gegaan sinds Diablo !!!

Illuvater
29th June 2006, 02:03

Dus Blizzard krijgt geen extra credits voor het maken (of voor de puristen; het reanimeren van) het hack 'n slash genre? Ik vind het cijfer van Gamespot ook aan de lage kant, maar met de redenering hierboven ben ik het ook niet eens. Ironlore doet copy/paste in een Egyptisch jasje en badebing! Laat de classic awards maar binnenkomen B).

Maar wacht eens even...Lukte Blizzard dat ook niet met WoW? :P

jos
29th June 2006, 02:05
Hallo, er zijn wel heel wat jaren overheen gegaan sinds Diablo !!!

Maakt dat iets uit dan als de gameplay nog steeds goed is?

@Illuvater: Geen idee, ik heb namelijk geen spellen van Blizzard gespeeld. Desperados was ook puur copy/paste-werk van Commandos, het voegde totaal niks toe, het zat alleen in een ander jasje. Toch was Desperados een geweldige game. Ik vind het spel dan ook even goed als Commandos.

Illuvater
29th June 2006, 02:22
Nee, dat snap ik. Er zijn genoeg spellen welke de mosterd ergens anders vandaan hebben gehaald, maar uiteindelijk net zo goed of zelfs niet beter zijn dan de game welke ter inspiratie diende.

Ik heb het nu echter alleen over de reviews. Ik vind namelijk wel dat Blizzard als uitvinder (of op zijn minst het bedrijf wat weer nieuw leven in het genre blies) van deze niche markt (zoveel goede hack 'n slash games zijn er niet op de PC) meer waardering moet krijgen dan een bedrijf zoals Ironlore wanneer deze een game afleveren welke bijna identiek is aan Diablo op de setting na.

Ik heb het dus niet over de spelervaring van de gebruiker(s), maar over de koude harde cijfers (en de vraag is maar hoeveel waarde je daaraan hecht). Ik kan me echter goed voorstellen dat de marketing afdeling van Blizzard niet vrolijk zou worden als ze zien dan een ander bedrijf dikke scores krijgt voor een game welke voor 95% ontworpen is volgens hun concept. B)

zalzaron
29th June 2006, 07:49
de hele skills zijn anders, het feit dat je 2 masteries kan nemen is anders.

het verhaal is anders, de plek is anders.

tja, het killen van mobs en armor verkrijgen is gelijk aan diablo, maar ik vind niet dat je daardoor de cijfers mag laten veranderen

Illuvater
29th June 2006, 13:38
Deze discussie is een beetje onzinnig aan het worden, maar ik vind dat je nu alles wel heel kort door de bocht aan het baggataliseren bent. Dat kunnen we bijvoorbeeld ook reverse engineren:

Tja, het killen van mobs en armor verkrijgen is gelijk aan Diablo, dus eigenlijk is dat spelconcept gewoon 1-op-1 overgenomen door Ironlore. Voor de rest is alleen de setting anders, en kun je uit 2 skilltrees kiezen i.p.v. 1.

Laat ik het er voor mezelf op houden dat Ironlore met Titan Quest een goed spel heeft gemaakt, wat echter weinig innovatief te noemen is. Gamespot is te kritisch in dit geval, maar een 9(+) vind ik ook te hoog, omdat je op die manier wel erg makkelijk het plafond kunt bereiken.

OT: Ik heb nu een level 11 Defender / Warfare character, wat tot nu toe best goed te doen is. Weinig fancy attacks, maar wel goede defense en insane veel hitpoints. Als ik het echter co-op ga spelen over een week ga ik voor Warfare / Rogue denk ik (DPS)

Sobek
29th June 2006, 14:07
Deze discussie is een beetje onzinnig aan het worden, maar ik vind dat je nu alles wel heel kort door de bocht aan het baggataliseren bent. Dat kunnen we bijvoorbeeld ook reverse engineren:
Laat ik het er voor mezelf op houden dat Ironlore met Titan Quest een goed spel heeft gemaakt, wat echter weinig innovatief te noemen is. Gamespot is te kritisch in dit geval, maar een 9(+) vind ik ook te hoog, omdat je op die manier wel erg makkelijk het plafond kunt bereiken.

Kijk hier ben ik het mee eens. :bier: Had Blizzard maar zelf een nieuwe diablo moeten maken |P
Vertel anders gewoon hoe JOUW speelervaringen zijn met Titan Quest, i.p.v. de review van een ander.
Ik geef het ook een hoger cijfer dan Gamespot, maar geen 9+, maar een 8,5 voor wat ik tot nu to heb gezien.
TQ is gewoonweg erg leuk en toch ook zeker verslavend. Ben namelijk gek op hack-en-slash spellen, dus voor mij is het wachten op het hele spel...8-)

pico
29th June 2006, 14:35

Tja, het killen van mobs en armor verkrijgen is gelijk aan Diablo, dus eigenlijk is dat spelconcept gewoon 1-op-1 overgenomen door Ironlore. Voor de rest is alleen de setting anders, en kun je uit 2 skilltrees kiezen i.p.v. 1.

OT: Ik heb nu een level 11 Defender / Warfare character, wat tot nu toe best goed te doen is. Weinig fancy attacks, maar wel goede defense en insane veel hitpoints. Als ik het echter co-op ga spelen over een week ga ik voor Warfare / Rogue denk ik (DPS)

Ik ben atm lvl 8 warfare maar ik ga rogue erbij nemen. Wel erg tof spel dit.

rudolfb
29th June 2006, 16:46
Ik was lvl 8 warfare maar heb de pc gefragmenteerd (of hioe je dat ook schijft) en na 5 uur klooien kan ik 't eigelijk spelen op 800x600 :P
Nu heb ik een lvl 6 warfare(best goed) en een lvl 6 stormcaller (valt me mee hoe goed ie is) en een nature ofzo (met een wolf, maar die is ook best slecht) .

Goffman
29th June 2006, 18:11
Ik was lvl 8 warfare maar heb de pc gefragmenteerd (of hioe je dat ook schijft) en na 5 uur klooien kan ik 't eigelijk spelen op 800x600 :P
Nu heb ik een lvl 6 warfare(best goed) en een lvl 6 stormcaller (valt me mee hoe goed ie is) en een nature ofzo (met een wolf, maar die is ook best slecht) .

lol ik speel um in 1280x1024 :P ^^

rudolfb
29th June 2006, 20:25
Ja maar spel ligt een beetje zwak op mijn pc :) hopelijk na de patch beter :) En graphics boeie me eigelijk ook niet zo veel :p

Black
29th June 2006, 22:59
Snap echt niet waarom mensen het eens zijn met de uitspraak 'Diablo in een ander jasje, DUS het is net zo goed als diablo'. De gameplay misschien wel, maar er zijn zoveel andere factoren die diablo zo cool maakten. Zo daar zijn de items, set items, de eindbazen, de sfeer, noem het maar op :)

zalzaron
29th June 2006, 23:43
Snap echt niet waarom mensen het eens zijn met de uitspraak 'Diablo in een ander jasje, DUS het is net zo goed als diablo'. De gameplay misschien wel, maar er zijn zoveel andere factoren die diablo zo cool maakten. Zo daar zijn de items, set items, de eindbazen, de sfeer, noem het maar op :)

items - Titan Quest heeft ook een lading aan wapens, rare etc

Set items - Check, die hebben we ook

Eindbaze - Check, misschien niet zo episch als in Diablo, maar wat wil je in een demo?

De Sfeer - ik vind de sfeer beter in TQ, mede door betere graphics, wat bij draagt aan de prachtige omgevingen.

Noem het maar op - euhm....check :P ?

Illuvater
29th June 2006, 23:50
Hmm, die random crashes die ik eens in de paar uur mee maak met Titan Quest zijn toch nog ergens goed voor. (bekend probleem overigens, maar dat terzijde)

Vanwege de crash moest ik weer bij de laatste fontein beginnen..Vind ik in de eerste chest een blue armor piece en een paar seconden later dropt een spin een groen stuk armor. Allebei voor veel geld verkocht aangezien ik er niets aan had, maar goed B).

Goffman
30th June 2006, 02:49
I've just bought Titan Quest after having a blast with the demo.

Anyway, as I am still testing out multiple mastery's for myself, I was wondering which combination you like the most and why you picked them.

(kben te lui om mijn post te vertalen)

EtherStorm
30th June 2006, 08:48
hebben meer mensen het probleem met de framerate?

Ik kan Oblivion op ultra high spelen, 1920x1200, gaat prima
maar Titan Quest op 1920x1200 met FSAA is ongeveer 20 frames, en zonder FSAA 30 frames. (volgens fraps)

andere resolutie is geen optie, dat ziet er niet uit op een TFT

Ik vind titan quest er nou niet zwaarder uitzien als oblivion. is het de engine van titan quest die niet optimaal is, of is er weer eens iets kapot in mijn computer?

amd 4000+, 7800 gtx en 2 gyg mem.
nieuwste forceware, nieuwste nforce drivers, nieuwste windows update

pico
30th June 2006, 09:16
Hmm, die random crashes die ik eens in de paar uur mee maak met Titan Quest zijn toch nog ergens goed voor. (bekend probleem overigens, maar dat terzijde)

Vanwege de crash moest ik weer bij de laatste fontein beginnen..Vind ik in de eerste chest een blue armor piece en een paar seconden later dropt een spin een groen stuk armor. Allebei voor veel geld verkocht aangezien ik er niets aan had, maar goed B).

Ik heb fix wel. Moet je ff zeggen waar ik zal uploaden. Ik had eerder ook veel crashes maar na dit geinstalleerd te hebben niet meer.

Illuvater
30th June 2006, 09:53
Ik ben benieuwd...

ftp naar 195.86.253.210 (poort 21)

user: pico
pass: pico

Drop het maar in je homedir (/pico)

Dank B)

EDIT: Ik merk net dat connecten op hostname niet zo goed gaat...Heb maar even het IP neergezet.

rudolfb
30th June 2006, 10:16
Kan je t ff ergens op een site zetten? :p heel erg veel mensen hebben hier last van.

Illuvater
30th June 2006, 10:27
Voor de goede orde; ik heb de legale versie van TitanQuest. Ik ging er vanuit dat zijn 'fix' iets te maken zou hebben met die evil Securom protection.

rudolfb
30th June 2006, 11:21
Oh kut :( Net had ik had ik het weer ff gespeelt en hij is geen één x vast gelope (record).

karlo
30th June 2006, 12:35
mooi game.

rudolfb
30th June 2006, 12:39
Iedereen heeft er last van. Heel veel mensen zijn hier mee bezig en de makers hebben laten weten dat ze er druk mee bezig zijn. (titanquestvault.ign.com)

Liquid_T<NL>
30th June 2006, 12:41
http://forum.gamer.nl/images/buttons/report.gif

Kap eens met die domme warezsites hier rond te spammen man! Dat willen we niet op dit forum!

rudolfb
30th June 2006, 12:44
...Als je het tegen mij hebt, mijn excuses. Maar als je een spel koopt van €45,00 wil je toch dat -ie het doet?

Liquid_T<NL>
30th June 2006, 12:53
uiteraard, en het is ook storend. Maar
1: Jij hebt het spel niet gekocht
2: Dat geeft je nog niet het recht hier met warez te gaan spammen en sites enzo te geven!

Knoc
30th June 2006, 14:38
Voor de goede orde; ik heb de legale versie van TitanQuest.

Mooi, beter gaan we snel co-oppen dan. En niet zeuren over jetlags net als die pinda. :D

Illuvater
30th June 2006, 15:36
Hmf, waarschijnlijk heeft 'ie het spel nog geeneens besteld. He's fixed on his new TV.

Maar jij stapt vrijwillig naar voren om de paladin van de groep te worden begrijp ik? :P

rudolfb
30th June 2006, 15:42
Ok sorry, ik zal het niet meer doen :) Ik zeg het maar, ik doe niets liever als spellen kopen in de winkel maar ik kan er maar 1 per 2 maanden kopen:( Het leukste van spellen is online en dat heb je niet als je download dus iedereen blijf lekker kopen in de winkel!

30th June 2006, 17:00
Enige wat ze volgende keer beter kunnen doen in TQ2 of expansion, is een open wereld maken, nu kan je maar 1 straatje volgen wat een beetje eentonig word.

Knoc
30th June 2006, 17:06
Hmf, waarschijnlijk heeft 'ie het spel nog geeneens besteld. He's fixed on his new TV.

Maar jij stapt vrijwillig naar voren om de paladin van de groep te worden begrijp ik? :P

Die pinda heeft hem ook besteld, hij zou hem vandaag of morgen krijgen.

In de minder legale versie had ik een Nature/Hunter (lvl 13), denk wel dat ik de savegame kan kopieren naar de legale toe die ik zojuist gehaald heb. Welk level ben je sowieso?

Illuvater
30th June 2006, 18:42
Level 14 Conqueror (Defense / Warfare). Lopende tank B)

Maar dat is mooi; hopelijk krijgt 'ie het spel snel binnen. Is weer eens wat anders dan een mmorpg. :P

Knoc
30th June 2006, 19:11
Level 14 Conqueror (Defense / Warfare). Lopende tank B)

Maar dat is mooi; hopelijk krijgt 'ie het spel snel binnen. Is weer eens wat anders dan een mmorpg. :P

Bleg, ben weer lvl 3... Kan dus niet van de minder legale versie je charachter over zetten. Naja ik level na het voetbal wel ff weer naar 15.

Hij zit het trouwens met het mappen van poorten voor MP? Zie nergens namelijk er wat over staan.

p.s. Wat is je mobiele nummer tegenwoordig? Kreeg niet bestaand nummer, beter dan hier beetje te slowchatten.

Black
30th June 2006, 19:49
items - Titan Quest heeft ook een lading aan wapens, rare etc

Set items - Check, die hebben we ook

Eindbaze - Check, misschien niet zo episch als in Diablo, maar wat wil je in een demo?

De Sfeer - ik vind de sfeer beter in TQ, mede door betere graphics, wat bij draagt aan de prachtige omgevingen.

Noem het maar op - euhm....check :P ?

Ja, dat is puur gezien. Daar doelde ik niet op, gewoon de hele feeling van de game hoeft hierdoor niet hetzelfde te zijn. En daardoor kan je soms de game gewoon ruk vinden :)

Goffman
30th June 2006, 19:57
Ja, dat is puur gezien. Daar doelde ik niet op, gewoon de hele feeling van de game hoeft hierdoor niet hetzelfde te zijn. En daardoor kan je soms de game gewoon ruk vinden :)

De game is niet ruk, rukker!

30th June 2006, 20:54
Als je het spel niet leuk vind hoef je toch niet toch useless reactie te plaatsen.

:P Anyway, ik denk dat ik ook voor warfare/defence ga, die dualwield is best wel effectief. Net ook mijn eerste blauwe item gevonden uiteraard niet echt voor mijn class.

rudolfb
30th June 2006, 21:58
Warfare is ook best sterk, ik ben nou bij de bovenste skills en ik raak 3 vijanden tegelijk, meestal, en ik kan 3 geesten oproepen die elk 50 dmg doen, en dat tikt lekker aan :)

King Crimson
30th June 2006, 22:11
Leuk hoor, wil ik net de demo spelen, staat echt overal bij in het menu(ingame): "Tag Not Found". Wat is dat voor bullshit?

Goffman
30th June 2006, 22:15
Leuk hoor, wil ik net de demo spelen, staat echt overal bij in het menu(ingame): "Tag Not Found". Wat is dat voor bullshit?

Vervolgens open je :

King Crimson
30th June 2006, 22:22
Ik heb geen textbestand met options?

jos
30th June 2006, 22:28

Vervolgens open je :

Die tekst is wel ©jos

Pas op met het schenden van auteursrechten. :+

King Crimson
30th June 2006, 22:31
Die tekst is wel ©jos

Dus jos als je zo aardig wilt zijn:+
Anders wil ik je vragen om de inhoud van options.txt

30th June 2006, 22:42

Google is je vriend _O_ (http://www.google.nl/search?hs=Oh4&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial_s&q=Tag+not+found+Titan+Quest&btnG=Zoeken&meta=)

King Crimson
30th June 2006, 22:48
Ok volgens mij moet het zo lukken.

Twenty-Four
30th June 2006, 22:58
als je multiplayer gaat heb je dan nog iets speciaals ofzo? zoals in D2 de Cow lvl?:P

SLASH
30th June 2006, 23:26
Weet iemand als je bij PC Gameplay een game besteld of ze je ook een mailtje sturen als ze het spel verstuurd hebben of moet je zelf contact opnemen ?

King Crimson
30th June 2006, 23:43
Ik zit nu op lvl 5, en ben al in Sparta. Ik moet nou zo'n Centaur vermoorden, maar hij heeft een beetje veel hp. Al 2 keer doodgegaan :)

zalzaron
30th June 2006, 23:45
Ik zit nu op lvl 5, en ben al in Sparta. Ik moet nou zo'n Centaur vermoorden, maar hij heeft een beetje veel hp. Al 2 keer doodgegaan :)

kuch, potion over-kill kuch.

hoe ik ook speelde, ik kreeg hem niet dood zonder potions.

beste kill was vuur skill te gaan, toen had ik maar 1 potion nodig voor de kill.

30th June 2006, 23:55
Voor die eerste cyclops had ik ~5 potions nodig o.o

Goffman
1st July 2006, 01:09
Die tekst is wel ©jos

lol. credits goes to jos!

Lord Vampire
1st July 2006, 11:02
Weet iemand als je bij PC Gameplay een game besteld of ze je ook een mailtje sturen als ze het spel verstuurd hebben of moet je zelf contact opnemen ?

Geen van beiden, je stuurt geld, hoort een tijd lang niets en ineens heb je het spel op de deurmat. Vervelend dat ze niks laten weten, maar het werkt wel, heb geduld! o^

King Crimson
1st July 2006, 11:21
kuch, potion over-kill kuch.

hoe ik ook speelde, ik kreeg hem niet dood zonder potions.

beste kill was vuur skill te gaan, toen had ik maar 1 potion nodig voor de kill.
Tot hoever gaat de demo eigenlijk? Ik wil eigenlijk nog wat meer weten voordat ik het ga kopeno^

pico
1st July 2006, 11:46
Die tekst is wel ©jos

Opschepper.

Maar ik ben nu Warfare\Rogue. Damn wat gaan die monsters snel neer zeg. Alleen ga je zelf ook vrij snel neer. Je moet constant rondlopen enzo.

Tot hoever gaat de demo eigenlijk? Ik wil eigenlijk nog wat meer weten voordat ik het ga kopeno^

2 Main quest missies. Totdat je ene Nessus moet doden. Als je inlevert is het afgelopen. En je kan niet hoger dan level 6

Svancara
1st July 2006, 15:11
het spel op zich is gewoonweg dolle pret, ben het overlaatst in de winkel gaan halen.
het enige wat me -enorm- tegensteekt is het feit dat het spel randomly crashed. Ben op google en verschillende forums gaan verkennen en er zijn blijkbaar massas mensen die hetzelfde voor hebben.
Zeer spijtig, ik kan het spel gewoon niet spelen omdat het om de 5 minuten crashed. Ik hoop dat er vlug een patch uitkomt dat dit verhelpt.

1st July 2006, 15:21
Gebruik je de no-cd of image + emulatie zonder dvd, dit doe ik ook meestal want om je steeds dvd te wisselen is gewoon een ramp. Daardoor crashed het spel nogal vaak, dus mot je ff alles dichtgooien en alleen met dvd in je pc runnen. :+

Black
1st July 2006, 15:40
Wie zegt dat ik het spel niet leuk vind ? :P

Goffman
1st July 2006, 15:55
5 juli komt de eerste patch

Illuvater
1st July 2006, 23:13
Maar ik ben nu Warfare\Rogue. Damn wat gaan die monsters snel neer zeg. Alleen ga je zelf ook vrij snel neer. Je moet constant rondlopen enzo.

Ik begin nu de voordelen van Defense / Warfare in te zien. Warfare voor + attack speed en dmg i.c.m. Battle Rage en Defense voor Shield Charge en Batter (i.c.m. hun respectievelijke verbeteringen). Gooi er de defense skills Rally icm energy restoration bij en je blijft groepen neerhakken zonder potions te hoeven gebruiken (of te rusten).

Je komt namelijk binnen met een shield charge, waarmee je twee targets tegelijk raakt (meestal in 1 keer dood), daarna batter waarmee je nog 3 targets raakt (of dood maakt)..Daarna gewoon rinse & repeat. Als je hp wat laag worden een Rally zodat je weer full health bent...en dan door de improvement van Rally komt je energy restore op gang (al dan niet i.c.m. +x% energy restore items) zodat je binnen no time ook weer full energy bent.

Tot nu toe (level 19) werkt dit perfect B).

@Knoc: ik mail je m'n nummer wel even door.

kungfucius
2nd July 2006, 12:51
Heb het spel niet gekocht. Als je gewend bent om te kunnen bewegen en
rondkijken zoals in bv Oblivion en Guildwars, dan wil je niet anders meer en
is Titan een behoorlijke tegenvaller.

Illuvater
2nd July 2006, 13:02
Non-argument. Je eigen mening aanwenden als feit kon in 1995 al niet meer op het internet. B)

Het is een pure hack 'n slash game zonder verdere pretenties. Het verhaal is zo flinterdun dat ik alle quests gewoon direct doorklik. Allemaal kostbare tijd die ik beter kan gebruiken om te hacken 'n slashen (ha!).

This is all about items, statistics and levelling baby! :kirby:

Lord Vampire
2nd July 2006, 13:39
Non-argument. Je eigen mening aanwenden als feit kon in 1995 al niet meer op het internet. B)

Het is een pure hack 'n slash game zonder verdere pretenties. Het verhaal is zo flinterdun dat ik alle quests gewoon direct doorklik. Allemaal kostbare tijd die ik beter kan gebruiken om te hacken 'n slashen (ha!).

This is all about items, statistics and levelling baby! :kirby:

+1, ik heb ook Oblivion gespeeld en vind Titan Quest gewoon prima te spelen....

King Crimson
2nd July 2006, 14:01
Ik heb Oblivion en Guild Wars gespeeld, maar ik vind dit ook goed om te spelen. Hebben jullie al gelezen dat het verhaal geschreven is door de schrijver van Braveheart? :P

Lord Vampire
2nd July 2006, 14:03
Ik heb Oblivion en Guild Wars gespeeld, maar ik vind dit ook goed om te spelen. Hebben jullie al gelezen dat het verhaal geschreven is door de schrijver van Braveheart? :P

Welk verhaal? Op de achterkant van het hoesje? _O- :D

karlo
2nd July 2006, 18:17
Welk verhaal? Op de achterkant van het hoesje? _O- :D

llllllollllll

Death Metal
2nd July 2006, 20:06
Net de demo gefinished het was het net niet vind ik. Is het complete spel beter dan wat er in de demo gebeurt?

Illuvater
2nd July 2006, 20:13
De essentie van het spel blijft natuurlijk hetzelfde, maar het is gewoon de vraag of je in die 'schwung' raakt, waarin je verder wil blijven levellen, of net zo lang doorgaat tot je een betere chestpiece gevonden hebt, etc.

Het gaat er dus om 'wat' je niet goed genoeg vond in de demo.

zalzaron
2nd July 2006, 20:19
Heb het spel niet gekocht. Als je gewend bent om te kunnen bewegen en
rondkijken zoals in bv Oblivion en Guildwars, dan wil je niet anders meer en
is Titan een behoorlijke tegenvaller.

who cares about gameplay?

als de camera het maar doet toch?

Zwabber
2nd July 2006, 20:51
who cares about gameplay?

Makes my day _O_

Sobek
3rd July 2006, 08:47
Als je TQ on-line koopt, welke site is het goedkoopst?
:P

Lord Vampire
3rd July 2006, 09:05
Play.com heeft voor 39,99 een limited edition steel box...

En volgens budgetgaming.nl heeft Gamevision de normale versie het goedkoopst, voor 39,99

Illuvater
3rd July 2006, 09:44
CD-Wow heeft de normale versie voor 24 euro.

http://www11.cd-wow.nl/searchresults.php?PHPSESSID=ed438fee269f498c21e546b5c263527e&searchfield=titan+quest

King Crimson
3rd July 2006, 10:17
Zat ik daarnet even mooi naar de Spartaanse kamp te lopen, crasht mij pc opeens :~/, kan ik het weer overnieuw doen :'(

Illuvater
3rd July 2006, 11:02
Ach, 1 voordeel. Je XP raak je niet kwijt..B)

Twenty-Four
3rd July 2006, 12:48
Ben je met dit spel lang zoet als ik vraguh mag? :)

Goffman
3rd July 2006, 13:11

http://www11.cd-wow.nl/searchresults.php?PHPSESSID=ed438fee269f498c21e546b5c263527e&searchfield=titan+quest

omg! sold! :D

King Crimson
3rd July 2006, 14:52
Zo ik nu bezig ben zou ik van wel zeggen.

Sobek
3rd July 2006, 15:28
Volgens mij wel, want zoals ik speel, pluis ik alles altijd uit.
Bekijk vaak elke hoek van de maps...:)

King Crimson
3rd July 2006, 17:22
Ik heb net de cave in de buurt van Megera(de dorp na het Spartaanse kamp) onbewoond gemaakt, en dat is wel leuk en alles, maar waar is die verrekte Timeon? Nergens in zijn dorp :~/. Verder ben ik net op lvl 8 gekomen, en ik heb als 2e profession nature gekozen, naast warfare, om zo wat betere stats te krijgen dmv. de wolven, en de regen van enkele spells.

Lord Vampire
3rd July 2006, 17:51

Kan alleen maar met creditcard? Als ik eenmalige incasso aanklik, zegt hij nog steeds dat ik cc of debit card heb aangeklikt :(

Black
3rd July 2006, 19:51
Hm, vandaag eindelijk geinstalleert en het is best een vermakelijk spel. Alleen beetje vreemd dat het crashte toen ik een portal opende om naar town te gaan.

edit: sterker nog, hij blijft nu zelfs crashen op het laden van waar ik was. Raar spel :P Eens proberen mn hardware versnelling weer lager te zetten.

edit 2: en ook dat werkt niet. Leuk wel zo'n diablo ripoff, maar dit is dan wel weer erg slecht. Ook gewoon raar dat je niet video instellingen kunt bepalen.. mgoed. Dat is het probleem niet.

King Crimson
3rd July 2006, 19:51
Ik heb net de cave in de buurt van Megera(de dorp na het Spartaanse kamp) onbewoond gemaakt, en dat is wel leuk en alles, maar waar is die verrekte Timeon? Nergens in zijn dorp :~/. Verder ben ik net op lvl 8 gekomen, en ik heb als 2e profession nature gekozen, naast warfare, om zo wat betere stats te krijgen dmv. de wolven, en de regen van enkele spells.
Ik zat eerst bij de dorp van Megara, bleek opeens later dat er een ook een stad was:@
Anyways, moest die cycloop eigenlijk een uitdaging zijn?

SLASH
3rd July 2006, 20:29
Die gasten bij de Pc Gameplay zijn nu ook nog op zomervakantie. Moet ik nog langer wachten op mn spel :((

pico
3rd July 2006, 23:14
Net de demo gefinished het was het net niet vind ik. Is het complete spel beter dan wat er in de demo gebeurt?

Als dat niet zo was zou het weinig zin hebben om de volledige versie nog uit te brengen.

Oftwel... Ja.

Goffman
4th July 2006, 00:00

Zojuist besteld, ben benieuwd hoe snel het spel binnen is.

24 Euro is in ieder geval 2 keer zo goedkoop als waar dan ook + gratis verzendkosten = BUY EM!

Lord Vampire
4th July 2006, 07:38
Zojuist besteld, ben benieuwd hoe snel het spel binnen is.

24 Euro is in ieder geval 2 keer zo goedkoop als waar dan ook + gratis verzendkosten = BUY EM!

Maar alleen via creditcard, of niet?

Sobek
4th July 2006, 08:17
Ja, want eenmalige incasso deed op de site van CD WOW een beetje vreemd.
Creditcard heb ik niet...:~/

4th July 2006, 11:19
wtf hoe kan dat daar maar 24euro kosten? o_.

Goffman
4th July 2006, 13:31
wtf hoe kan dat daar maar 24euro kosten? o_.

Ja mijn pa bestelde er vroeger altijd zijn cd's, zij zijn in sommige dingen echt extreem goedkoop, elk pc spel tussen de 24 en 29 euro O_o....

En nog eens gratis verzendkosten...loooool

Black
4th July 2006, 17:32
Niemand anders problemen met crashes zeker ? :P

Illuvater
4th July 2006, 17:39
Ongeveer 70% van de TQ community maar, valt mee. B)

Ja, ook na het uitpakken van de .arc files, etc

We zien wel hoe de patch van morgen uit gaat pakken..

King Crimson
4th July 2006, 18:46
Ik heb sporadisch crashes, alleen als ik in de buurt van Athene kom crasht ie als de tering.

Twenty-Four
5th July 2006, 08:40
ey mensen ik heb spel ook maar ik ga zo lag als de tering... ik heb 3,2ghz 1024mb ram DDR, gforce 6600 gt... ligt het aan me pc of aan het spel?

King Crimson
5th July 2006, 08:42
Ik heb maar 512 ram DDR, maar bij mij lagt het spel alleen als het nacht is. Dus ik zou het eigenlijk niet weten.

Illuvater
5th July 2006, 09:30
ey mensen ik heb spel ook maar ik ga zo lag als de tering... ik heb 3,2ghz 1024mb ram DDR, gforce 6600 gt... ligt het aan me pc of aan het spel?

Op wat voor settings draai je het spel? Je videokaart kan wel eens een bottleneck zijn, aangezien TQ een aardige resource hog is.

Twenty-Four
5th July 2006, 09:33
Op wat voor settings draai je het spel? Je videokaart kan wel eens een bottleneck zijn, aangezien TQ een aardige resource hog is.
ik heb steeds lager geprobeert speel momenteel alles low en 1024x768 ... dat werkt wel goed maar in combat en in gebieden waar ik nog niet ben geweest ga soms nog wel schokkerig.. en btw als ik naar Sparta wil en dan staat er zo'n gastje met een Side Quest dan moet je ze vriend Tellis redden in zo'n cave maar als ik die eenmaal gedaan heb en ik wil de cave uitlopen dan springt ie terug naar windows en als ik dan vervolgens in me pop will inlogge blijft ie op de helft hangen en kan ik niet meer inlogge op me pop ??? is dit een bug of..

Twenty-Four
5th July 2006, 11:59
btw wat is het hoogste lvl wat je kan worden? en kan iemand me uitleggen hoe een tree werkt?? kan je gewoon alles aanklikke of is er een limit..

King Crimson
5th July 2006, 16:15
Je kunt volgens mij iets van lvl 65 worden. Verder moet je van een tree gewoon eerst het onderste aanklikken, dan wordt de rest beschikbaar.

Illuvater
5th July 2006, 16:40
Qua skills heb je geen level requirements ala Diablo voor zover ik weet. Bij Titan Quest draait het erom hoeveel skillpoints je in je mastery zelf gestoken hebt (dus niet de diverse skills).

Je kan theoretisch dus direct voor skills gaan hoog in de skilltree, door punten in de mastery zelf te blijven stoppen en uiteindelijk de desgewenste skill te selecteren (mits de skill niet afhankelijk is van een andere skill).

In de praktijk gimp je je character hier natuurlijk wel mee, maar dat terzijde.

King Crimson
5th July 2006, 16:53
Je kan theoretisch dus direct voor skills gaan hoog in de skilltree, door punten in de mastery zelf te blijven stoppen en uiteindelijk de desgewenste skill te selecteren (mits de skill niet afhankelijk is van een andere skill).
Dat kan bij mij anders niet, in die tree van meestal 3 dingen moet je zeker het onderste eerst doen. Het zou toch belachelijk zijn dat me wolven een enorm goede aanval kunnen doen doordat ik dat gemaxed heb, terwijl ik geen wolven kan summonen?

Duran
5th July 2006, 16:56
Wat ik zou willen weten is het volgende :
Ik heb een Amd Dual-Core computer (AMD 4200+)met 1024 MB en een
Geforce 7800 GTX 256 MB.
Ik ben zelf zeer geinteresseerd in RPG's dus ook in TQ.
Maar ik lees op diverse fora dat er veel dual-core problemen zijn, daarom
heb ik het spel (nog) niet gekocht.
Ik heb al Kotor II liggen die ik tot nu toe niet kon spelen door de Dual-core problemen en ik wil niet hetzelfde hebben met TQ (schijnt trouwens - moet het nog uitproberen- dat Kotor II nu wel op dual-core draait als je de forceware drivers 84.12 of hoger hebt geinstalleerd).
Mijn vraag derhalve :
- Heeft iemand een Dual-core PC en speelt Titan Quest ?
En zo ja, ondervind je problemen ?
Dit zal voor mij bepalen of ik hem koop of niet.

King Crimson
5th July 2006, 17:02
Mag ik even vragen wat een Dual-core PC is, en hoe je dat op je eigen pc kan checken? Ik ondervind althans geen problemen, met me ati 128 mb en 512 mb werkgeheugen pc.

Twenty-Four
5th July 2006, 17:06
Weet iemand een goeie secundary mastery naast Warfare ?

Lord Vampire
5th July 2006, 17:09
Ik heb het spel net gekocht, in de veronderstelling dat de patch vandaag zou uitkomen... hij is nog niet uit of wel? (heb hem nog gesealed gelukkig :p ik heb geen zin in crashes de hele tijd! |`( )

King Crimson
5th July 2006, 17:42
Weet iemand een goeie secundary mastery naast Warfare ?
Ik heb Nature(oid, iig dat met wolven), maar Defense kan ook wel een aanrader zijn. Maar die wolven zijn vet handig, zij kunnen de meeste vijanden wel aan, mits je ze op een goed level hebt. De mijne(2) zijn lvl 8 als ik het goed heb, en in Knossos kunnen ze wel de meeste vijanden aan. Verder zijn de healing skills handig, en die andere 2 dingen misschien ook, maar dat moet ik nog testen.

jos
5th July 2006, 19:05
Wat ik zou willen weten is het volgende :
Ik heb een Amd Dual-Core computer (AMD 4200+)met 1024 MB en een
Geforce 7800 GTX 256 MB.
Ik ben zelf zeer geinteresseerd in RPG's dus ook in TQ.
Maar ik lees op diverse fora dat er veel dual-core problemen zijn, daarom
heb ik het spel (nog) niet gekocht.
Ik heb al Kotor II liggen die ik tot nu toe niet kon spelen door de Dual-core problemen en ik wil niet hetzelfde hebben met TQ (schijnt trouwens - moet het nog uitproberen- dat Kotor II nu wel op dual-core draait als je de forceware drivers 84.12 of hoger hebt geinstalleerd).
Mijn vraag derhalve :
- Heeft iemand een Dual-core PC en speelt Titan Quest ?
En zo ja, ondervind je problemen ?
Dit zal voor mij bepalen of ik hem koop of niet.

Ik heb ook Dual Core (4800+) en heb Titan Quest besteld. Ik heb hem echter nog niet binnen, dus ik kan er nog niks over zeggen. Als ik het spel binnen heb, zal ik wel hier posten of ik problemen heb of niet.

Mag ik even vragen wat een Dual-core PC is, en hoe je dat op je eigen pc kan checken? Ik ondervind althans geen problemen, met me ati 128 mb en 512 mb werkgeheugen pc.

Een PC met een processor met 2 cores. Zoals bijvoorbeeld de AMD X2-serie, Intel Core 2 Duo-serie en dergelijke. Een makkelijke manier om dit te checken, is door even op Ctrl+Alt+Delete te drukken en dan bij het tabblad Performance te kijken. Als je Dual Core hebt, zie je CPU Usage History 2 vakjes naast elkaar staan, waarbij ieder vakje de prestaties van een core weergeeft. Hebt je een Single Core, dan heb je gewoon 1 lange grafiek, zoals bij Page File Usage History.

King Crimson
5th July 2006, 19:13
Een PC met een processor met 2 cores. Zoals bijvoorbeeld de AMD X2-serie, Intel Core 2 Duo-serie en dergelijke. Een makkelijke manier om dit te checken, is door even op Ctrl+Alt+Delete te drukken en dan bij het tabblad Performance te kijken. Als je Dual Core hebt, zie je CPU Usage History 2 vakjes naast elkaar staan, waarbij ieder vakje de prestaties van een core weergeeft. Hebt je een Single Core, dan heb je gewoon 1 lange grafiek, zoals bij Page File Usage History.
Dan heb ik er dus een met 2 cores, alleen ik heb echt geen problemen met Titan Quest. Soms crasht hij, maar dat kan liggen aan het feit dat ik het spel niet legaal heb.

Goffman
5th July 2006, 19:18
maar dan kan liggen aan het feit dat ik het spel niet legaal heb.

Boefje!!!

Twenty-Four
5th July 2006, 19:55
ff een vraagje ,

ik moet Centaur Nessus kille maar ik kan em maar niet verslaan ik ben momenteel lvl 7 Warfare , iemand advies ?:(

[Edit] Ik heb hem al te pakke genome :D

King Crimson
5th July 2006, 20:32
Zolang je maar genoeg potions hebt win je alles. Zo heb ik constant 70 potions bij me xD

Black
5th July 2006, 20:36
Mja, of ff wegrennen, de AI is wel zo dom als je ver genoeg rent dat die centaur pauper op een gegeven moment weer terug rent. Kan je em makkelijk afmaken met hint&run :P

Spel wordt trouwens verslavender en verslavender naarmate je verder komt. Omdat me andere karakter dus gecrasht was (en blijft crashen op het laden) maar een spartaans vrouwtje met Storm gemaakt als mastery. Gaat an sich wel lekker.

Lord Vampire
5th July 2006, 20:40
Nogmaals...

De Patch? Heeft er iemand info over? Hij zou toch vandaag uitkomen?

Illuvater
5th July 2006, 21:49
Ironlore's studio zit aan de westkust van de USA als ik me niet vergis. Het is daar 9 uur vroeger. Er zit dus een dikke kans in dat de patch 's nachts uitkomt (onze tijd).

Twenty-Four
5th July 2006, 22:00
Mja, of ff wegrennen, de AI is wel zo dom als je ver genoeg rent dat die centaur pauper op een gegeven moment weer terug rent. Kan je em makkelijk afmaken met hint&run :P

Spel wordt trouwens verslavender en verslavender naarmate je verder komt. Omdat me andere karakter dus gecrasht was (en blijft crashen op het laden) maar een spartaans vrouwtje met Storm gemaakt als mastery. Gaat an sich wel lekker.

Ey Black&White heb jij de illegale of legale versie want ik heb dit namelijk ook als ik de Side Qeust bij Heros doe dan moet je naar zo'n Side cave near the Road en als je dan uit de cave wilt springt ie uit windows en kan je niet meer inloggen in die character want dan blijft ie vasthake bij het laden, Ik heb toen deze qeust gewoon overslage en alles doet het prima nou :P (heb illegale versieo:] )

http://img167.imageshack.us/img167/9845/vetttt5xm.th.jpg (http://img167.imageshack.us/my.php?image=vetttt5xm.jpg)
Hier ff plaatje van me poppetje en mag ik jullie character ook ff zien!!

Maaar ff over wat anders ik ben net lvl 8 geworden en ben nou Warefare/Earth, En het ownt _O_ het spel wordt inderdaad steeds verslavender als je hoger wordt want ik vind het nou past echt leuk :D

jos
5th July 2006, 22:45
Ey Black&White heb jij de illegale of legale versie want ik heb dit namelijk ook als ik de Side Qeust bij Heros doe dan moet je naar zo'n Side cave near the Road en als je dan uit de cave wilt springt ie uit windows en kan je niet meer inloggen in die character want dan blijft ie vasthake bij het laden, Ik heb toen deze qeust gewoon overslage en alles doet het prima nou :P (heb illegale versieo:] )

http://img167.imageshack.us/img167/9845/vetttt5xm.th.jpg (http://img167.imageshack.us/my.php?image=vetttt5xm.jpg)

Maaar ff over wat anders ik ben net lvl 8 geworden en ben nou Warefare/Earth, En het ownt _O_ het spel wordt inderdaad steeds verslavender als je hoger wordt want ik vind het nou past echt leuk :D

Misschien een idee om naar de winkel te gaan en het spel te kopen als je het zo leuk vind.

Svancara
5th July 2006, 22:55
Nogmaals...

De Patch? Heeft er iemand info over? Hij zou toch vandaag uitkomen?

Het is bevestigd dat hij vandaag niet uitkomt, Vampire.
Naar verluidt komt ie er morgen (als dan alles goed loopt tenminste), naar het schijnt hadden ze wat translation problemen of iets dergelijks...

Black
5th July 2006, 23:53

Nope, met die cave doet ie het prima. Lagt alleen ff wat erger, maar voor de rest prima. Mijn game crashte toen ik snel een portal maakte om van de skeleton archers te ontsnappen op de weg naar sparta. Onderweg, bij het laden van Heros dus crashte ie. En dat blijft ie nu dus :)

Liquid_T<NL>
6th July 2006, 00:27
Misschien een idee om naar de winkel te gaan en het spel te kopen als je het zo leuk vind.
/signed

Black
6th July 2006, 00:36
Ga hier nou astjeblieft niet weer een warez/legaal discussie starten will you :P

jos
6th July 2006, 00:42
Ga hier nou astjeblieft niet weer een warez/legaal discussie starten will you :P

Jullie beginnen er toch zelf mee. Als jullie gaan verkondigen dat jullie warez hebben, kan je commentaar verwachten. Als jullie ons niet laten weten dat jullie warez hebben, zullen wij ook geen commentaar leveren.

Black
6th July 2006, 00:57
Makkelijk zeggen jos, 'Als jullie je trots nou bewaren en niet op iemands warez geblaat in gaan' is dan net zon argument. Magoed, alsof het een doods zonde is :P

Illuvater
6th July 2006, 09:14
De ETA van de patch is inderdaad aangepast naar 7 juli (morgen dus). De patch notes zijn echter wel (al) beschikbaar:

Patch Notes
· Fixed crash caused by teleporting in multiplayer after players used Rally skill
· Fixed NPC dialogue windows closing when NPC moves to avoid other characters
· Fixed bug with different relic bonuses for different players in multiplayer
· Fixed relic completion sounds propagating to all clients in multiplayer
· Fixed multiplayer lobby UI error with sort arrow
· Fixed a multiplayer lobby crash
· Fixed internet connection problem with custom maps
· Fixed a memory leak
· Improves multiplayer connection reliability
· Improves multiplayer performance
· Improves item auto-placement in inventory
· Added character back-up functionality
· Added option to disable compatibility check

Lord Vampire
6th July 2006, 14:10
Makkelijk zeggen jos, 'Als jullie je trots nou bewaren en niet op iemands warez geblaat in gaan' is dan net zon argument. Magoed, alsof het een doods zonde is :P

Het is pure diefstal, hoe je het went of keert. Binnenkort kom ik wel even bij je langs je computer meenemen... kijken wat jij er van vindt?

Anyway, morgen komt dus de patch uit, dus morgen ga ik eens lekker aan de slag ermee o^

Black
6th July 2006, 14:19
Is koel, kom ik morgen jou pc meenemen voor je mp3'tjes. Deal ? Huilies altijd.

Mgoed, beter komt die patch idd. Dat gecrash ben ik nu wel zat.

Lord Vampire
6th July 2006, 16:01

Ach ja, liever een huilie dan een crimineel...

Trouwens, mijn mp3'tjes zijn allemaal legaal, dus niet zeiken.

Th0mps0n
6th July 2006, 16:57
Ik had de demo van Titan Quest geinstaleert. en ik kreeg bij het main menu allemaal vage dingen te zien (check screen)
Ik heb 2 demo's van Titan Quest op mijn com. gehad deden het alle 2 niet ~:{ hoe kan dit?? thx

(screen zit bij de attachment)

Goffman
6th July 2006, 17:00

Hopelijk kun je de patch niet instaleren met de warez versie!!!! :+

pico
6th July 2006, 17:03
Ik had de demo van Titan Quest geinstaleert. en ik kreeg bij het main menu allemaal vage dingen te zien (check screen)
Ik heb 2 demo's van Titan Quest op mijn com. gehad deden het alle 2 niet ~:{ hoe kan dit?? thx

(screen zit bij de attachment)

Mijn Documenten > My Games > Titan Quest > Options openen en dan bij language in plaats van Dutch, English neerzetten.

Sommige doen dit ook nog bij meerdere bestanden maar hoefde bij mij niet ;)

Th0mps0n
6th July 2006, 17:10
Thx nu werkt hij wel!

pico
6th July 2006, 17:21
Geen probleem

(jos z'n uitvinding ;) )

Lord Vampire
6th July 2006, 17:39
Geen probleem

(jos z'n uitvinding ;) )

Haha, i wou net zeggen, vergeet niet dat Jos daar een copyright op heeft! :D _O_

Illuvater
6th July 2006, 18:04
Laat ze het op Titanquest.net maar niet horen B).

Twenty-Four
6th July 2006, 19:13
Ben eigelijk wel benieuwd welk lvl jullie zijn en als het kan ook ff een screenie erbij ?:)

jos
6th July 2006, 20:25
Ach ja, liever een huilie dan een crimineel...

Trouwens, mijn mp3'tjes zijn allemaal legaal, dus niet zeiken.

Inderdaad lame om een ander meteen te gaan beschuldigen, terwijl hij degene met warez is.

Ik heb zelf altijd legale internetradiozenders opstaan, dus geen behoefte aan mp3. Maar genoeg hierover nu, ontopic.

Lord Vampire
7th July 2006, 00:19
Ben eigelijk wel benieuwd welk lvl jullie zijn en als het kan ook ff een screenie erbij ?:)

Geloof je me soms niet als ik zeg dat ik level 54 ben? :o ;)

zalzaron
7th July 2006, 08:37

pfff die centaur? ik liet mijn core dweller hem solo afmaken (terwijl hij ook alle klappen van de centaur vrienden kreeg :P )

Black
7th July 2006, 08:59
Maar jij bent ook te koel voor woorden.