View Full Version : Titan Quest
Gravity
27th September 2006, 21:14
Adept's Regalia, Compleet,
The Sphinx, Compleet,
Archmage, Compleet,
Nemean Lion Hide, Compleet, Thx Athena!
Sobek
28th September 2006, 10:42
Echt minder!
Ik heb nu geen PC tot mijn beschikking, al voor 1 1/2 week niet :~/
Nu wil ik echt weer TQ spelen...~:{
;) maar vanavond zou het verholpen kunnen worden :)
Liquid_T<NL>
28th September 2006, 11:13
Ik ben eerlijk gezegd alweer uitgekeken op Titan Quest. Spel heeft imho een beetje eentonige gameplay, en niet echt een streven. Hoewel de game sterk op Diablo lijkt, heeft het die X-factor niet. Kan ook aan mij liggen tho'
Heb me wel vermaakt met de game, maar niet genoeg om hem echt lang leuk te vinden.
Black Eagle
28th September 2006, 11:49
Ik ben eerlijk gezegd alweer uitgekeken op Titan Quest. Spel heeft imho een beetje eentonige gameplay, en niet echt een streven. Hoewel de game sterk op Diablo lijkt, heeft het die X-factor niet. Kan ook aan mij liggen tho'
Heb me wel vermaakt met de game, maar niet genoeg om hem echt lang leuk te vinden.
Same here, nadat ik hem uitgespeeld had op normal en epic had unlocked had ik het wel gezien. Ik heb het nog vol kunnen houden om Act 1 te voltooien, maar toen weer een ander spel gezocht om te spelen.
Sobek
28th September 2006, 13:17
Ik heb het nog niet uitgespeeld op normal, dus ik heb nog ff... maar dan moet ie het wel doen.
Kunnen jullie je ook niet vermaken met betere wapens en harnassen te zoeken? Ik zelf vind dat ontzettend leuk om te doen. :)
Hoe meer blauwe items, hoe beter..._O_
Liquid_T<NL>
29th September 2006, 01:45
Jah, maar dan? Ik weet het niet, maar sinds ook (heel sporadisch btw) WoW speel, zie ik in SP games niet echt het nut om goed te worden, zeker niet in H&S RPG's. Geef mij maar Baldur's Gate ofzo, ook veel beter verhaal in imho...
aXe
29th September 2006, 10:54
Het is ook een hack & slash game waar je niet veel bijzonders in doet, maar kan daarentegen wel leuk zijn om met meerdere mensen te spelen. Op de hoogste moeilijkheid heb je unieke bazen :D
Liquid_T<NL>
29th September 2006, 15:13
ik vind zelf diablo beter, maar in een RPG speel ik sowieso niet met warrior... Voor mij biedt het niks. Ik begrijp het wel als het anderen wat biedt, maar ik vind het niks.
Sobek
2nd October 2006, 08:20
Ja, die betere en moeilijkere bazen in epic lijken mij ook erg leuk om te verslaan.
Een warrior is voor mij juist HET doel om mee te spelen...o^ Snel hacken en Slashen met 2 zwaarden.
Zelf heb ik nu in normal twee sabertooth zwaarden :bier: heerlijk met warwind _O_
FietsBand
10th October 2006, 11:55
hey
als ik de TQ demo geinstalleerd heb en wil gaan spelen
krijg ik eerst een zwart scherm en daarna krijg ik een fatal error : TAGMENU33ERROR... ik kan nergens op internet vinden wat dit betekent
ik ben bang dat als ik het hele spel wil gaan kopen ik straks dezelfde error krijg
als iemand mij hiermee kan helpen zou dat wel fijn zijn :P
greetz
fiets
Gravity
11th October 2006, 08:00
Copyright by Jos:
Ga naar My Documents/My Games/Titan Quest Demo/Settings/options.txt
Daar staat waarschijnlijk ergens "Language = Dutch" Verander dit in "English" en kopieer de hele regel.
Vervolgens open je :
xxx\Titan Quest\Settings\default.ini en onderaan plak jedezelfde regel. Weet eigenlijk niet of dit noodzakelijk is maargoed.
Save beide bestanden en start het spel.
FietsBand
11th October 2006, 08:06
helaas komt er bij mij na setting niet zo veel.. en iig geen options..
er staan 3 textbestanden .. autorun.txt , defaults.txt en texturereduction.txt
dus ook geen .ini's ofzo kheb ook in die txt's gekeken maar staat nergens dutch ofzo ... en zowiezo txt aanpassen heeft geen effect op het spel voor zover ik weet :P
Black
11th October 2006, 08:08
ff opnieuw installeren. Want als je een options.txt mist is het sowieso al niet goed..
FietsBand
11th October 2006, 08:12
dat werkt ook niet bepaald
kun je mij andere options.txt sturen ??
ook al snap ik niet waarom ik die mis.. dat slaat toch nergens op
Black
11th October 2006, 13:30
Ik heb de demo niet meer geinstalleerd staan :P
FietsBand
11th October 2006, 14:20
damn :( ik wil echt graag dat spel spelen
Lord Vampire
11th October 2006, 21:14
Same here, nadat ik hem uitgespeeld had op normal en epic had unlocked had ik het wel gezien. Ik heb het nog vol kunnen houden om Act 1 te voltooien, maar toen weer een ander spel gezocht om te spelen.
Lol, same here, uitgespeeld, Epic unlocked, nog heel even gespeeld en toen geen zin meer in gehad...
Maar heb hem nog wel, omdat mijn vriendin het graag nog een keer met me wil spelen, en mijn broer heeft het ook, dus bewaar het nog wel. Wel maf, het is gewoon een tof spel, maar eenmaal uitgespeeld is het niet zo erg leuk meer...
Sobek
12th October 2006, 08:24
Ik ben er bijna. Heb bijna normal uitgespeeld, dan naar Epic en dan Legendary. Krijg je in Epic en Legendary veel nieuwe items ed.? Lijkt me kicken om mijn hero in volle glorie te zien vechten...._O_
Sobek
12th October 2006, 22:04
Ja, ik heb de draad weer opgepakt. TQ is weer super!
Hier is mijn avatar:
http://img406.imageshack.us/img406/4074/titanquestsobekmenno5yy2.jpg
Sobek
13th October 2006, 22:27
Hmmm,... Vraagje:
Zit nu bij de eind Telkine (Orminos of zo iets) en die is niet te verslaan. Hoe kan dit nu? Hoe moet je hem verslaan. Iemand een idee?
Sobek
14th October 2006, 09:30
In een walkthrough bij Gamebanshee staat:
1 - Ormenos and Typhon
You’ll arrive here just in time to see the Telkine Ormenos free the titan Typhon from his chains, and for Typhon to escape to Mount Olympus (via Exit C). However, before you can follow Typhon, you’ll need to deal with Ormenos. Ormenos has a couple of fire spells, and he’ll also throw rocks at you and summon magma sprites to attack you, but given what you’ve had to face to get here, this battle shouldn’t be too difficult.
Killing Ormenos will complete the main quest “Under Wusao Mountain” and trigger a new main quest “Olympus,” and it will earn you 25,000 experience points. Ormenos will also drop one of those mystical orbs when he dies, and clicking on it will generate a bunch of magical equipment for you to loot.
Ormenos moet niet te moeilijk zijn om te verslaan, maar als ik hack en slash, er gaat geen energie van Ormenos af! ~:{ :S
aXe
14th October 2006, 10:48
Patch Notes 1.20:
- Fixed Ormenos so that he is no longer invincible if a player does not enter
the combat area and engage him immediately.
Geen idee welke patch versie jij gebruikt maar dit kon ik vinden in de patch notes.
Sobek
16th October 2006, 08:49
Aha,... patch 1.20
Die had ik nog niet |`(
Ormenos heb ik uiteindelijk wel kunnen verslaan. Ben opnieuw de grotten ingegaan, maar heb deze keer had ik naast de twee SABERTOOTH zwaarden, een hamer en een bijl. De zwaarden konden nog steeds geen klein beetje dood maken van Ormenos. De hamer en bijl deden het vele malen beter, want hiermee kon ik Ormenos WEL doden!
Vraag me niet hoe, maar het werkte...o^
Zal wel de 1.20 patch erover heen gooien :bier:
Ben nu met mijn battlemage begonnen aan de EPIC serie...:)
jos
8th November 2006, 21:53
Eergisteren is bekend geworden dat er een uitbreiding komt, maar nu is er ook wat meer informatie beschikbaar. De uitbreiding zal namelijk Titan Quest: Immortal Throne gaan heten en zal meer dan 30 nieuwe quests en 8 nieuwe klassen toevoegen. Dit alles zou goed moeten zijn voor 10 tot 15 uur aan extra gameplay. Titan Quest: Immortal Throne zou uiterlijk in Maart 2007 moeten verschijnen.
Gravity
9th November 2006, 07:50
Dat is zeker goed nieuws :)
Sobek
9th November 2006, 08:16
Ja, ik had het gelezen. Erg goed nieuws...o^
Kunnen we er weer tegenaan gaan!
Hopelijk kan je de expansion dan wel gewoon spelen zonder dat je Epic of Legendary hebt moeten afmaken.
Zelf heb ik Normal afgerond en zit met Epic op Kreta. Een level 38 character :)
Sobek
14th November 2006, 21:53
Met mijn Battlemage de expansion in, dat lijkt me wel kicken...
http://img162.imageshack.us/img162/384/titanquestsobekmenno7wy9.jpg
jos
15th November 2006, 20:07
De uitbreiding is nu trouwens ook officiëel aangekondigd. Veel meer is er nog niet over bekend geworden, alleen dat de missies zich zullen afspelen in zeer uiteenlopende omgevingen. Twee voorbeelden van deze omgevingen zijn de Hell en het Middelandse Zee-gebied.
Gravity
15th November 2006, 20:28
Hmm, kan interresant worden, alleen hell is zo cliché..
jos
15th November 2006, 21:20
Er zijn nu ook 10 screenshots verschenen:
Hier (http://www.pcgamespecial.nl/cgi-bin/screenshots/screenshots.cgi?cmd=show_image&path=Titan%20Quest:%20Immortal%20Throne&img=0&tn=0) te vinden.
Lord Vampire
15th November 2006, 21:42
Ziet er erg vet uit, die locaties!
Wel jammer dat het (uiteraard) weer op zo'n ubergrafische kaart en dikke processors is weergegeven, bij mij ziet het er niet echt ZO mooi uit... (en ik heb toch nog steeds geen slechte computer... :~/ )
Sobek
16th November 2006, 08:30
Screenshots zijn VET!!!
Sobek
1st December 2006, 13:06
Hier wat extra info over de aanstaande uitbreiding:
Title
The expansion's title will be called Immortal Throne.
Storyline
An army from Hades is cutting a swath of destruction, and you'll have to fight you're way though the Mediterranean and into the underworld itself to stop it.
Gameplay Summery
1 new act, roughly the size of the other acts, and it should have about 10 to 15 hours of additional gameplay.
1 new mastery (more about this below) which will create 8 new classes.
two new item types: Scrolls and Artifacts (More below)
two new town services: Caravans and Enchanters (More below)
Level cap increasing to 75
30+ new quests
20+ new monster types
250+ pieces of unique weapons and armor as well as new basic pieces (Article Didn't elaborate - but expect to see new monster equipment, and new white standard equipment)
new relics & charms
There was no mention of any new affix's, but this is probably likely.
New Mastery
The new mastery will be called Dream Mastery. They've designed it so that it can either stand on it's own, but that it also has support skills for both melee and casters. Overall, the mastery is about altering reality, and it has powerful buffs called "trances." These trances sound a lot like the 'aura's from the paladin in Diablo 2, where you can only have one trance active at a time. Rounding the mastery off are directional and area-of-effect spells, as well as conjuring nightmares from the dream world (summons I would assume)
New Town services
The first new service, and one I think everyone will be happy to hear about is the Caravan service. Caravan's will be traveling to all the major cities in the game world (Such as Delphi, Memphis etc.) In game terms, it's essentially a way for your characters to store items and equipment instead of using your character inventory. One additional feature that Caravan's will have is the ability to trade items between your characters - so you won't have to utilize TQVault or find a trustworthy friend to do that anymore.
The second new service is the Enchanter. They will allow you to separate relics and charms from the items you've put them on, but that sometimes one or the other will get destroyed in the process. Enchanters also have access to the Alter of Creation which leads to one of the new item types - Artifacts.
The Enchanters will be a gold sink to spend your cash on, but I'm not sure if the Caravans will be a gold sink or not - the article didn't say.
New Items
The first new item will be Scrolls - these will be available at most merchants. Scrolls are one shot skills and buffs that will do many different things depending on the scroll used. They can do anything from providing an offensive or defensive bonus, to summoning insects to sting and confuse enemies. They don't sound like they are permanent effects, but they'll be another item to sink money into and could be rather interesting.
The second and most interesting new item (imho) are the Artifacts. A new item slot will appear on your equipment screen just for these. They are in essence a 'crafting' item and as such won't be dropped by monsters or found in chests. Artifacts bestow powerful effects on characters, but you have to make them at the Alter of Creation via Enchanters. To create them, you'll have to acquire an arcane formula and the proper ingredients which range from simple relics and charms to rare pieces of jewelry. "Finding and creating artifacts will be a significant new part of increasing your characters power. Creating an artifact is also very expensive, so all in all, players should find gold to be much more useful in Immortal Throne." I'm assuming that these formula will most likely be find from monster and chest drops, but the article didn't say for sure - so that's just my speculation there.
That pretty much sums the article up. I hope you guys find this helpful!
Dalamar
1st December 2006, 13:45
Als ik dat zo eens lees hebben de ontwikkelaard erg goed geluisterd naar de wensen van de gamers.
Goed bezig, mag best eens gezegd worden.
King Crimson
1st December 2006, 16:49
Waar zal de expansion zich eigenlijk plaatsvinden?
jos
1st December 2006, 18:15
Waar zal de expansion zich eigenlijk plaatsvinden?
An army from Hades is cutting a swath of destruction, and you'll have to fight you're way though the Mediterranean and into the underworld itself to stop it.
;) .
King Crimson
1st December 2006, 18:25
;) .
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik had dat natuurlijk wel gelezen, alleen ik doelde op een preciesere gebied.
jos
1st December 2006, 18:39
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik had dat natuurlijk wel gelezen, alleen ik doelde op een preciesere gebied.
Het is wel een antwoord op jouw vraag. Het is alleen geen antwoord waar jij tevreden mee bent. :P
King Crimson
1st December 2006, 18:44
Het is wel een antwoord op jouw vraag. Het is alleen geen antwoord waar jij tevreden mee bent. :P
De vraagstelling was verkeerd:P
TicTac
1st December 2006, 19:33
De vraagstelling was verkeerd:P
in de trend van het quoten van mensen:
Jouw avatar blijft subliem!
Sobek
2nd December 2006, 09:28
1) Het middelandse zee gebied is groot
2) De bestemming onderwereld is nog steeds onbekend
... dus ik geef Aetius Flavius (Beertender) wel een beetje gelijk ;) |)
TimoJasper
2nd December 2006, 13:09
Ik zit heel erg te twijfelen of ik deze game moet kopen of niet. Ik heb de demo gespeeld en de game heeft duidelijk plus en minpunten. Deze kun je allemaal eindeloos nalezen en kijken in (video)reviews. Maar nergens verduidelijken ze het mulitplayer aspect.
Mijn vraag dus. Hoe speelt de multiplayer? Is het alleen co-up of is er ook mogelijkheid voor PvP?
Gravity
2nd December 2006, 14:24
De multiplayer is co-op & PVP, om PVP te doen moet je iets in de snelkoppeling zetten, moet je maar even voor Google-en
TimoJasper
2nd December 2006, 14:43
De multiplayer is co-op & PVP, om PVP te doen moet je iets in de snelkoppeling zetten, moet je maar even voor Google-en
Bedoelde je dit? -> http://titanquestvault.ign.com/View.php?view=TitanMap.Detail&id=21
Heeft iemand al de PVP geprobeert? Zou je mij daar aub meer over kunnen vertellen. Is het een beetje de zelfde feeling PVP als diablo 2?
Gravity
2nd December 2006, 15:21
Enabling PVP!
This cat is out of the bag from the lead designer, so in it goes
Add /pvp to your launch shortcut to enable PvP in multiplayer
eg, "C:\Program Files\THQ\Titan Quest\Titan Quest.exe" /pvp
Only PvP enabled servers will show up in the multiplayer list, and you need to have it enabled yourself to join. You can fight anyone not in your group.
Sobek
4th December 2006, 08:23
Ik heb alleen co-op gespeeld en dat bevalt me prima...o^
Sobek
19th December 2006, 10:38
Er is weer nieuws over Titan Quest: Immortal Throne
When Titan Quest was released earlier this year, it allowed gamers to plunge into the mythological past. You created a warrior of the ancient world and traveled around the Mediterranean and the Far East to battle all sorts of mystical foes. The action, similar to that of Diablo, required you to hack-and-slash across a detailed and beautiful virtual world, using magic and weapons to slay your foes. Now THQ and developer Iron Lore Entertainment are busy working on Titan Quest: Immortal Throne, an expansion that will continue your adventures in the past by introducing a number of new locales and features. Immortal Throne will ship early next year.
Overview of Immortal Throne
By Michael Verrette
Producer, Iron Lore Entertainment
Return to the ancient past in the Immortal Throne expansion for Titan Quest.
This developer diary series will take a look at some of the new features you'll find in Titan Quest: Immortal Throne, as well as preview some of the new levels, skills, monsters, and items. When we set out to design the Immortal Throne expansion, it was important for us to build a game experience that is not just a continuation of Titan Quest, but rather full of unique situations and encounters. We added a ton of new content, but we also wanted to improve the game in areas that would benefit the original worlds as well. Also, we hoped to address some of the wonderful community feedback on the original Titan Quest, and do what we could to give the players the additional features that they had been asking for.
In Immortal Throne, players return to the Mediterranean and are eventually sent into the underworld to combat an evil advancing army. We raised the level cap to 75 to allow for natural character growth throughout the expansion levels. Players will journey through historic Rhodes and Epirus, transverse the famed river Styx, cross the Plains of Judgment, and clash swords with the generals of the dark army on the famed fields of Elysium. These levels comprise 15 hours of new gameplay at each difficulty level, as well as more than 30 new quests.
The expansion will still feature the fast-paced, action-oriented gameplay found in the original Titan Quest, and the loot-collecting is better than ever. We have added over 400 new pieces of equipment. There are new affixes for weapons, new relics and charms, and 20 new monster types to hunt for rare loot. Caravans now travel between all the major cities providing players with added storage space for collecting items they may not wish to carry with them at all times. Additionally, caravans will enable players to transfer items between their characters.
The battle shifts to the underworld, where you'll battle a dark army.
Enchanters are another new type of non-player character that can be found in Immortal Throne. These characters serve two main roles. First, they will allow players to separate relics from items, and players will have to choose which of the two they wish to recover. They will graciously do this for a fee of course, and the rarer the item or relic, the higher the cost. Enchanters will also allow characters to create powerful items called artifacts, should the player become lucky enough to acquire any of the highly coveted "arcane formula." These formulae are a recipe of sorts--bringing the recipe as well as the required relics to the enchanter will allow them to create an artifact. More-powerful artifacts require rarer and more-powerful ingredients. Eventually players will even be creating artifacts made from artifacts themselves. Once created, these artifacts can be equipped on the player and will bestow powerful bonuses and skills.
Scrolls have also been added to the game. Scrolls are essentially one-shot spells and buffs that the player can use to complement his or her mastery skills. They can be acquired from merchants found throughout the ancient world and come in a variety of flavors. The more powerful the scroll, the higher the price tag. Players will be able to assign the scrolls to their hot slot bar and then fire them instantly while in combat, just like a regular skill.
The new dream-mastery skill tab adds an additional nine player classes to the game. This new skill tab was designed from the ground up to be a solid choice as a primary skill tab for both melee and ranged characters, as well as function as a strong secondary support tab. It features a wide array of direct damage, crowd control, and buff-type skills. We will be exploring the dream-mastery skill tab in more detail in the next developer diary.
The expansion should arrive in early 2007.
In addition to adding all of these new features, we spent a considerable amount of time improving the existing game systems. The game economy is completely overhauled in Immortal Throne, and with the enchanters and scrolls there are now more options for players to spend their hard-earned gold on. Other improvements include auto-sort buttons in the inventory, a second hot slot bar, enhanced pet artificial intelligence and control, and a redesigned multiplayer lobby, plus tons of additional features that we will discuss in future articles. Under the hood, we have also rewritten our save-game system and added numerous performance tweaks that will provide an improved gaming experience.
As we wrap up work on Immortal Throne, we are very excited to get the expansion out into the hands of the players. For us at Iron Lore, Immortal Throne doesn't just provide more gameplay, more equipment, and more monsters, it redefines the entire Titan Quest experience.
http://img314.imageshack.us/img314/4378/tq93655520061215screen0fo8.jpg
http://img185.imageshack.us/img185/4412/tq93655520061215screen0rs3.jpg
http://img321.imageshack.us/img321/8387/tq93655520061215screen0pi3.jpg
http://img250.imageshack.us/img250/3826/tq93655520061215screen0yc9.jpg
SLASH
19th December 2006, 17:07
Dat ziet er cool uit
leuk voor de lange winteravonden/nachten :P
Black
19th December 2006, 18:02
De eerste screen is erg mooi inderdaad :)
SLASH
19th December 2006, 19:46
De eerste screen is erg mooi inderdaad :)
Die anderen ook wel toch ?
Lord Vampire
19th December 2006, 20:35
Leuk en aardig, maar zo mooi ziet het er bij mij niet uit :( Tenzij ze de engine weer hebben verbeterd... ik heb toch nog best een aardige pc, maar dit spel is echt te zwaar om goed te lopen als je het zo mooi wilt hebben :(
King Crimson
19th December 2006, 21:23
Het ziet er allemaal wel mooi uit. Epirus en Rhodos had ik zelf niet verwacht, maar het is een mooie verassing.
Sobek
20th December 2006, 08:36
Nou, ik heb een goede PC, maar geen monster PC en het loopt op hoge eisen goed... Ondervind geen problemen...
Naast Guild Wars ga ik lekker TQ: IT spelen... Natuurlijk ook Medieval 2 :hitman:
Ik vind TQ erg lekker spelen en fast forward gameplay hebben. Daar lust ik wel pap van. Vooral het nieuwe karavaansysteem klinkt erg goed! Kan ik speciale items voor mijn andere personages opslaan :bier:
jos
30th December 2006, 20:40
Klik (http://www.pcgamespecial.nl/cgi-bin/screenshots/screenshots.cgi?cmd=show_image&path=Titan Quest: Immortal Throne&img=11&tn=0), klik (http://www.pcgamespecial.nl/cgi-bin/screenshots/screenshots.cgi?cmd=show_image&path=Titan Quest: Immortal Throne&img=14&tn=0) en klik (http://www.pcgamespecial.nl/cgi-bin/screenshots/screenshots.cgi?cmd=show_image&path=Titan Quest: Immortal Throne&img=15&tn=0). Deze screenshots zijn volgens mij nieuw.
Sobek
31st December 2006, 17:34
Deze zijn idd nieuw... De derde klik is het mooist. Kan niet wachten op de exp. ;P O+
MarkIris
11th January 2007, 11:32
Heb TQ al even gespeeld (de niet helemaal legale versie die ik heb) en sta op het punt om het te kopen. Heb het gespeeld op de PC van m'n ouders/broertje(IamDude), maar nu blijkt hij hier op mijn PC niet te spelen. We hebben bijna zelfde PC alleen heeft hij een nieuwere grafische kaart en (weet niet zeker) 1024 en ik 512 MB geheugen.
Volgens sysreqlab-site ligt mijn PC tussen minimum en recommended requirements in en zou TQ dus wel moeten draaien.
Iemand enig idee?
Ik zal 'm eens even patchen... :+
Sobek
11th January 2007, 11:43
Je hebt wel een goede grafische kaart nodig voor TQ. Kijk eens welke je hebt?
Anders stokt ie wel met spelen. Da's natuurlijk niet leuk...:aai:
MarkIris
11th January 2007, 11:50
Weet zo niet uit m'n hoofd en kan blaade niet vinden. Zal ff SysReqLad draaien voor TQ ;)
CPU
Minimum: Pentium 4/Athlon XP or better
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz PASS
CPU Speed
Minimum: 1.8 GHz
You Have: 3.00 GHz Performance Rated at 4.50 GHz PASS
System RAM
Minimum: 512 MB
You Have: 510.7 MB PASS
Operating System
Minimum: Windows 2000/XP
You Have: Microsoft Windows XP Professional Service Pack 2 (Build 2600) PASS
Video Card
Minimum: 64 MB 3D video card with Pixel Shader 1.1 support (NVIDIA GeForce3+ / ATI Radeon 8500+)
You Have: RADEON 9600 SERIES (ATI RADEON 9600 Series AGP (0x4150)) PASS
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card Video RAM: Required - 64 MB , You have - 256.0 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Pixel Shader Ver.: Required - 1.1 , You have - 2.0
[Patch 1.20]
Titan Quest werkt :D
Hopen dat ie hier een beetje lekker draait, me broertje heeft iets zwaardere graka.
Sobek
11th January 2007, 12:56
Cool,...o^
Laat eens horen hoe je het verder vind, naarmate je verder in de game komt.
Post eens je character ed. Altijd leuk om te zien hoe ze eruit zien :)
aXe
11th January 2007, 13:05
Gewoon die schaduwen en licht effecten laag of uit zetten en het draait wel. Heb zelf een Radeon 9700 en die trekt het dan ook wel.
Gravity
11th January 2007, 15:11
Mijn Radeon 9200 SE :( Trekt hem ook nog:P
MarkIris
14th January 2007, 17:35
Bedankt voor de tips!
Heb alle video settings op laagste gezet ;)
Heb nu een lvl9 summoner (earth & nature).
Sobek
15th January 2007, 09:47
Weet iemand al een concrete datum voor de uitgave van de Expansion Immortal Throne?
MarkIris
17th January 2007, 17:59
Geen idee, maar laatste wat ik heb gelezen was maart2007. Dus dat duurt nog wel even...
jos
17th January 2007, 20:12
Hij moet inderdaad in Maart verschijnen. Preciezer dan dat is nog niet bekend.
Wel zijn er 28 nieuwe screenshots online:
Hier (http://www.pcgames.de/?article_id=546243) te vinden.
Hier (http://www.pcgames.de/?article_id=544562) staat trouwens nog een link naar de Duitse website van Immortal Throne, waar nog nieuwe filmpjes enzo opstaan.
De boxart is trouwens ook bekend (zie bijlage).
Ik zit nu in een toetsweek. Morgen heb ik de laatste toets en kan ik ook weer eens een keer verder gaan met Titan Quest, want ik heb nu al 2 weken niet meer gespeeld.
Sobek
18th January 2007, 10:27
Die screenshots zien er weer goed uit.
Heb nog wel geduld hoor. Er liggen namelijk andere leuke spellen op mij te wachten, dus...:)
jos
25th January 2007, 20:37
Drie screenshots van Rhodes zijn hier (http://www.pcgamespecial.nl/cgi-bin/screenshots/screenshots.cgi?cmd=show_image&path=Titan%20Quest:%20Immortal%20Throne&img=44&tn=0) te vinden. Behalve de tenen van de Kolos is er eigenlijk vrij weinig op te zien. :P
Sobek
8th February 2007, 12:56
Oke, in begin maart komt TQ IT uit, dus het wachten is nabei.
Hier kan je nog een leuk filmpie zien om je al vast warm te maken.
http://www.thq.com/games/gameinfo.php?id=1264&upc=49309
Sobek
13th February 2007, 14:57
De nieuwe Dreammastery ziet er veel belovend uit. Ben benieuwd hoe die speelt. Op Gamespot staan nog wat mooie screenshots hiermee.
http://www.gamespot.com/pc/rpg/titanquestexpansion/screenindex.html
jos
13th February 2007, 17:40
De nieuwe Dreammastery ziet er veel belovend uit. Ben benieuwd hoe die speelt. Op Gamespot staan nog wat mooie screenshots hiermee.
http://www.gamespot.com/pc/rpg/titanquestexpansion/screenindex.html
Lekker veel nieuwe screenshots. Bedankt. Ze zien er weer goed uit. :)
jos
14th February 2007, 17:56
Immortal Throne is gold. Nu nog wachten tot de DVD's gedrukt zijn en op 9 Maart naar de winkel. :)
Sobek
15th February 2007, 08:04
10 Maart ben ik jarig ;) dat lijkt me nu een leuk cadeau...O+
jos
17th February 2007, 16:32
Developer's Diary deel III is ook uit. Deze is samen met de vorige delen hier (http://www.worthdownloading.com/game.php?gid=2341) te downloaden.
Chapter I: Overview
Chapter II: Dream Mastery
Chapter III: The Underworld
Lord Vampire
17th February 2007, 16:49
10 Maart ben ik jarig ;) dat lijkt me nu een leuk cadeau...O+
Is eigenlijk een dag te laat natuurlijk. Als echte fan wil je hem de dag dat hij uitkomt hebben toch? \o/ ;)
MarkIris
17th February 2007, 20:45
Is eigenlijk een dag te laat natuurlijk. Als echte fan wil je hem de dag dat hij uitkomt hebben toch? \o/ ;)
Dan kun je natuurlijk nog gaan voor een vervoegd verjaardagscadeau :D
Sobek
19th February 2007, 10:54
Meestal bestel ik een spel on-line = goedkoper, alleen krijg je het iets later binnen... geduld is een schone zaak ;) :aai: o:]
Sobek
5th March 2007, 10:00
Heb TQ Immortal Throne besteld... (pre order)
Hopelijk komt ie precies 10 maart binnen ;) \o/ O+
Sobek
6th March 2007, 15:02
Heb nog eens goed de DREAM MASTERY bekeken en die ziet er leuk uit.
Kijk hier maar eens:
http://www.gamebanshee.com/titanquest/skills/sandsofsleep.php
De dream mastery kan leuk uit de hoek komen, kan niet meer wachten om deze te spelen O+
Iemand een idee of je helemaal opnieuw moet beginnen bij de uitbreiding? Ik ben namelijk me saves kwijt :( Heb geen zin om weer er door heen te gaan.
Lord Vampire
7th March 2007, 19:17
Iemand een idee of je helemaal opnieuw moet beginnen bij de uitbreiding? Ik ben namelijk me saves kwijt :( Heb geen zin om weer er door heen te gaan.
Ik neem aan dat je ook gewoon als ongeveer level 30 character kunt starten met de uitbreiding, maar dat baseer ik niet op feiten... Maar het zou logisch zijn, ivm de nieuwe Dream mastery, en dat waarschijnlijk meer mensen geen zin hebben om opnieuw te beginnen vanaf level 1 om met de dreammastery te kunnen spelen.
Alternatief is misschien dat je als level 1 character in Immortal Throne kunt starten, aangezien je vijanden altijd aan jouw level zijn aangepast.
Sobek
8th March 2007, 08:19
Je kan met je save character Immortal Throne spelen, mits je Mount Olympus hebt bereikt en TQ hebt uitgespeeld.
Heb je dit niet, dan kan je Immortal Throne (nog) niet spelen en moet je eerst de TQ campaign afmaken.
Wil je met de Dream Mastery spelen, dan kan je dat vanaf level 1 doen vanuit de TQ campaign, maar waarschijnlijk ook bij level 1 als je IT wilt spelen. Je moet dan wel met een ander character eerst de campaign 1x hebben uitgespeeld.
Saves kwijt? Da's balen! Ook al je geld en items :S
Misschien kan je dan toch het beste met de Dream Mastery vanaf het begin weer beginnen, dan kan je meteen zien welke super moves de Dream Mastery heeft o^
SLASH
8th March 2007, 18:23
Zit pas op de helft geloof ik van de campaing in TQ. Heb wel alvast de uitbreiding besteld :)
Je kan met je save character Immortal Throne spelen, mits je Mount Olympus hebt bereikt en TQ hebt uitgespeeld.
Heb je dit niet, dan kan je Immortal Throne (nog) niet spelen en moet je eerst de TQ campaign afmaken.
Wil je met de Dream Mastery spelen, dan kan je dat vanaf level 1 doen vanuit de TQ campaign, maar waarschijnlijk ook bij level 1 als je IT wilt spelen. Je moet dan wel met een ander character eerst de campaign 1x hebben uitgespeeld.
Saves kwijt? Da's balen! Ook al je geld en items :S
Misschien kan je dan toch het beste met de Dream Mastery vanaf het begin weer beginnen, dan kan je meteen zien welke super moves de Dream Mastery heeft o^
Thanks voor de info. Ik zal dan maar wachten en straks maar opnieuw beginnen. Ah jah. Heb je meer plezier van de game.:+
Sobek
9th March 2007, 12:06
Ah jah. Heb je meer plezier van de game.:+
Idd,... ik begin ook opnieuw, omdat ik TQ al een tijdje niet heb gespeeld, dan is het weer leuk! o^
Sobek
11th March 2007, 09:00
Jammer genoeg is mijn bestelling gisteren nog niet binnengekomen. Had gehoopt op TQ IT voor mijn verjaardag (10 maart) binnen te hebben :~/ maar jah,... er zijn ergere dingen ;)
Lord Vampire
11th March 2007, 10:49
Jammer genoeg is mijn bestelling gisteren nog niet binnengekomen. Had gehoopt op TQ IT voor mijn verjaardag (10 maart) binnen te hebben :~/ maar jah,... er zijn ergere dingen ;)
Ik heb hem ook nog niet, ben vrijdag bij 4 en zaterdag bij 2 winkels langsgeweest (allemaal verschillende) en niemand had hem nog liggen :S
TimoJasper
13th March 2007, 20:48
Ik heb een paar vraagjes over de uitbreiding. Ik heb Titan quest en ben een Thane lvl 59. Als je de uitbreiding koopt en installeert kan ik dan verder met mn thane in Hades of moet ik dan over nieuw beginnen? Zo ja, begint Hades na Legendary?
SLASH
13th March 2007, 21:23
Ben nog niet begonnen met de uitbreiding, moet het origineel nog uitspelen maar voorzover ik weet kan je gewoon je character importeren
Je kan je character overigens niet terugteleporteren naar het originele Titan Quest, dat vond ik minder toen ik dat las :|.
Sobek
14th March 2007, 10:20
Je kan je character (level 59) gewoon in TQ Immortal Throne spelen.
N.B. Ik heb TQ IT nog steeds niet binnen :') Word ik wel moe van...
TimoJasper
14th March 2007, 16:47
Maar wanneer begin je hades? Word het gewoon achter Tyfoon geplakt? Mijn vraag is of het met kijk op mijn huidige character beter is dat ik over nieuw begin of niet? Wat zijn mijn epics waard in IT?
Sobek
14th March 2007, 17:25
Geen idee, dan moet je eens zoeken op Gamespot of andere gamesites om prviews te lezen...
TimoJasper
14th March 2007, 18:36
Geen idee, dan moet je eens zoeken op Gamespot of andere gamesites om prviews te lezen...
Heb ik gedaan maar ik kon geen antwoord vinden op deze vraag. Ben vandaag ook naar mijn local game shop geweest om in het boekje te kijken van IT en de Deluxe versie, maar daar stond het helaas ook niet in :-(.
SLASH
14th March 2007, 19:19
op de verschillende TQ fora zou je ook wel een antwoord vinden denk ik
Sobek
14th March 2007, 20:02
Probeer het officiële forum die je via TQ kan benaderen.
Daar vind je vast de nodige info.
Sl!der
19th March 2007, 17:31
Of nog simpeler, de REAME.txt van de uitbreiding. Doet wonderen!
"When you beat the original game, the victory portal will take you directly to the beginning of the expansion."
Ze gaan er blind vanuit dat je je oude char nog hebt. Zoniet, "gewoon" alles overdoen :)
Lord Vampire
19th March 2007, 19:16
Mjah, dat is een beetje vaag geformuleerd, het werkt namelijk als volgt:
Je installeert TQ: IT, daarna zegt hij dat hij eerst moet updaten, en daarna laad hij automatisch je characters van TQ in TQ: IT, ongeacht het level. Dit duurt eventjes en daarna kun je gaan spelen met een van je characters. Je begint gewoon in een nieuw stuk, je ziet die hele victory portal niet meer (maar het lijkt alsof je er net doorheen bent gestapt, dat wel).
Hij is trouwens wel wat moeilijker dan TQ zelf vind ik. Meer richting de moeilijkheid van Olympus zelf, maar dan standaard zo moeilijk, en af en toe dus groepen die het nog veel moeilijker maken. Vaak ook bepaalde effecten of aanvallen waardoor je in een keer zo hard dood gaat, dat als je het niet snel genoeg doorhebt, je weer pleite bent.
Voordeel is wel dat er een grafsteen komt te staan, en als je daar dan weer op klikt als je er weer langskomt, krijg je je XP weer terug, die je was verloren.
En zo zitten er trouwens een heleboel geweldige verbeteringen in. Het kunnen scheiden van items en relics, het automatisch ordenen van je inventory met 1 druk op de knop, het niet oppakken van troep, als je dat eruit filtered met bijvoorbeeld alt (dus ook niet meer per ongeluk een gebroken item ofzo oppakken, omdat je net verkeerd klikte).
Daarnaast is hij grafisch net iets soepeler en vind ik de locaties ook net weer wat mooier qua ontwerp dan in TQ zelf. Al met al vind ik IT zelf eigenlijk wel een 9 waard, ipv een 8.
SLASH
19th March 2007, 19:34
Vind dat wel shit in het origineel dat je je inventory niet kan ordenen, wordt wat onoverzichtelijk op een gegeven moment.
Kan niet wachten om de expansion te spelen. Nog ff doorbijten en ik heb het origineel uitgespeeld :)
Sobek
19th March 2007, 19:41
Vreemd genoeg zag ik zaterdag in 2 speelgoedwinkels alleen maar de TQ Gold Edition. Geen losse TQ IT...:?
Black Eagle
19th March 2007, 19:58
Is er nou al zoiets als battle.net, of werkt het nog steeds online met de offline savegame's?
Lord Vampire
20th March 2007, 19:34
Vreemd genoeg zag ik zaterdag in 2 speelgoedwinkels alleen maar de TQ Gold Edition. Geen losse TQ IT...:?
Beter zoeken, ik had ook even moeite, maar hij is er wel gewoon. Bij mediamarkt is hij trouwens 27,99, bij veel andere winkels 34,99, scheelt toch weer een hele budgetgame :D
Bij MM hebben ze trouwens ook de TQ special edition (wat er dan ook special aan is, behalve het hoesje) liggen voor 19,99, voor de liefhebbers...
Is er nou al zoiets als battle.net, of werkt het nog steeds online met de offline savegame's?
Het werkt nog steeds met offline savegame's, maar dat maakt weinig uit toch?
Sobek
21st March 2007, 08:36
Ja, idd... bij verschillende winkels ligt ie nu in de winkel.
Ik heb het on-line besteld, dus ik moet nog ff geduld hebben. :|
TimoJasper
25th March 2007, 15:29
Wat een geweldige expansion! Alles ziet er ook veel mooier uit! Ik ben nu een assasin begonnen. Ze is al 31! Als iemand een keer zin heeft om samen wat runs te doen dan PM je me maar...
Sobek
26th March 2007, 08:34
Cool dat die expansion leuk is.
Heb hem nog steeds niet binnen :~/ :S = ~:{
Laat eens een coole screenshot zien? o^
jos
26th March 2007, 22:42
Je bent niet de enige die niet kan spelen. :aai:
Ik heb het nu nog druk, omdat ik proefwerkweek heb en heb het spel dus ook nog niet gehaald (ik heb al 2½ week niet meer gegamed). Vrijdag heb ik de laatste toets, dus Vrijdagmiddag maar eens naar de MediaMarkt gaan.
Sobek
27th March 2007, 08:38
:) Gelukkig, dan ben ik niet de enige...
Momenteel speel ik gewoon Guild Wars tot ik TQ IT binnen heb O+
TimoJasper
27th March 2007, 14:52
Is goed, ik zal wat screenshots maken! Hades word op een moment wel saai... Ik ben nu lvl 42 en zit nog steeds in Normal. Ik vraag me af wat voor effect dit zal hebben op epic.
TimoJasper
27th March 2007, 17:19
Hier zijn alvast wat screenshots. Ik ben nu lvl 45 en heb The Immortal Throne uitgespeelt. GJ wat een uitbreiding _O_!
TYPHOON, DIE ALLREADY!
Black Eagle
27th March 2007, 18:48
Heb hem paar dagen terug ook weer geinstalleerd, lvl 8 rogue/warfare :).
Sobek
27th March 2007, 20:00
Mooie screens...o^
Mooie vrouwelijke assasin ;)
Ben je met je eigen character verder gegaan naar IT of ben je opnieuw begonnen?
Ga je nog de Dream mastery proberen?
TimoJasper
27th March 2007, 21:46
Mooie screens...o^
Mooie vrouwelijke assasin ;)
Ben je met je eigen character verder gegaan naar IT of ben je opnieuw begonnen?
Ga je nog de Dream mastery proberen?
Wanneer je TQ IT start met een char uit TQ legandary dan begin je in act IV (Hades) in normal! Dit zag ik niet zitten. Ook heb ik het idee dat ze het origineel geupdate hebben met het gevolg dat de oude char's bepaalde bonusen van quest en drops missen. Daarom ben ik op nieuw begonnen met een female assasin :D .
Dream mastery ga ik niet proberen omdat het een hybrid class is. Dit houd in dat je bouwt op strenght en intellect. Ik ben iemand die een char wil optimaliseren. Hierbij moeten keuzes gemaakt worden zoals melee (str) of casting (int). Ik heb wel eens geprobeert een hybrid te maken, een thane. Dit is was leuk tot ik in legendary kwam :') .
Ik heb een build gemaakt voor mn assasin. ik kom alleen 16 skills tekort! mischien kunnen jullie helpen bij mijn build:
http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Assassin&master1=6&master2=3
Op het moment ben ik aan het experimenteren met de vragen:
- Hebben charm bonussen effect op de artifact die je enchant?
- Heeft de charm soort, bv normal of epic, effect op de artifact die je enchant?
Black Eagle
28th March 2007, 07:41
Wanneer je TQ IT start met een char uit TQ legandary dan begin je in act IV (Hades) in normal! Dit zag ik niet zitten. Ook heb ik het idee dat ze het origineel geupdate hebben met het gevolg dat de oude char's bepaalde bonusen van quest en drops missen. Daarom ben ik op nieuw begonnen met een female assasin :D .
Dream mastery ga ik niet proberen omdat het een hybrid class is. Dit houd in dat je bouwt op strenght en intellect. Ik ben iemand die een char wil optimaliseren. Hierbij moeten keuzes gemaakt worden zoals melee (str) of casting (int). Ik heb wel eens geprobeert een hybrid te maken, een thane. Dit is was leuk tot ik in legendary kwam :') .
Ik heb een build gemaakt voor mn assasin. ik kom alleen 16 skills tekort! mischien kunnen jullie helpen bij mijn build:
http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Assassin&master1=6&master2=3
Op het moment ben ik aan het experimenteren met de vragen:
- Hebben charm bonussen effect op de artifact die je enchant?
- Heeft de charm soort, bv normal of epic, effect op de artifact die je enchant?
Je hebt nog 207 punten over, wat is het probleem? :+
Sobek
28th March 2007, 08:56
Een Thane (Storm/Warfare) is toch helemaal niet erg?
Vind je het dan moeilijk om keuze te maken in je skills?
Ik zelf had een Battlemage (warfare/earth) en ik had geen problemen met keuzes...;)
Zelf zit ik er over na te denken om een Templar aan te maken als ik TQ IT heb. Dan zit ik met een Dream/Defense combo, waarmee ik volgens mij goed uit de voeten kan komen... het lijkt me super!
Een assassin lijkt voor mij iets te veel op mijn oude Battlemage, dus dat wordt mijn volgende character niet.
Je hebt idd nog 207 points over, kan je toch alle kanten me op?
Warfare dualwielding + upgrades = super
Warfare warwind + upgrades = super
Warfare onslaught + upgrades = super
Warfare weapon training = goed
Daar kan je je punten wel aardig in kwijt :)
TimoJasper
28th March 2007, 12:56
Je hebt nog 207 punten over, wat is het probleem? :+
Uhm.. I see... Lets try again shall we?
http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Assassin&master1=6&master2=3&m1=32-0-0-12-12-0-8-0-0-12-0-0-12-0-0-8-8-0-8-6-0&m2=32-6-1-8-6-6-6-0-6-0-0-8-6-0-0-0-8-0-6-6-0
Sobek
28th March 2007, 13:48
Warfare: hamstring = goed
Rogue: Toxin Destillation = goed
Ik zou hier mijn points in opmaken.
TimoJasper
28th March 2007, 13:54
Warfare: hamstring = goed
Rogue: Toxin Destillation = goed
Ik zou hier mijn points in opmaken.
Ik heb geen points meer over, sterker nog ik kom er 16 tekort! ik moet dus ergens points van afhalen. Heb alleen geen idee waar van...
Sobek
28th March 2007, 14:10
Oh, sorry.... geen idee waar die andere vandaan moeten komen. :?
jos
30th March 2007, 18:31
Zoals beloof heb ik vandaag dus Immortal Throne gehaald. Nu was ik net ook even in Duitsland en bij de Duitse versie stond op de doos dat er extra vrij te spelen characters ofzo bij zouden zitten. Ik vraag me af wat er zo speciaal was aan die editie.
Lord Vampire
30th March 2007, 19:07
Ik heb hem gister uitgespeeld, te snel eigenlijk, naar mijn mening. Maar ik ga nu op Epic verder bij TQ en daarna weer de uitbreiding.
De uitbreiding is op sommige punten wel pis-moeilijk zeg, machtig... veel vijanden hebben een spell of wapen waarmee je echt in een keer 800 HP kunt verliezen bijvoorbeeld... dan denk je dat je nog wel eventjes hebt en in een keer ben je dood :( Ik was in TQ maar 1 keer dood gegaan en nu in IT 13 keer!
Sobek
30th March 2007, 19:17
Hebben jullie nog leuke screens om te posten? :)
Lord Vampire
30th March 2007, 19:20
Hebben jullie nog leuke screens om te posten? :)
Ik zal mijn lvl 39 character binnenkort eens posten. Ik heb het armor van Troy compleet, een mooi bijpassend schild gevonden wat me +1 op beide skills geeft en een toffe hamer, die half lichtgeeft \o/ Ziet er gewoon tof uit! Verder ingame niet echt screenshots gemaakt, die zijn er al genoeg lijkt me zo o^
TimoJasper
31st March 2007, 16:56
Ik heb hem gister uitgespeeld, te snel eigenlijk, naar mijn mening. Maar ik ga nu op Epic verder bij TQ en daarna weer de uitbreiding.
De uitbreiding is op sommige punten wel pis-moeilijk zeg, machtig... veel vijanden hebben een spell of wapen waarmee je echt in een keer 800 HP kunt verliezen bijvoorbeeld... dan denk je dat je nog wel eventjes hebt en in een keer ben je dood :( Ik was in TQ maar 1 keer dood gegaan en nu in IT 13 keer!
Ik vond IT wel meevallen op normal. Ben 2 keer dood gegaan. Dit was in de tower of judgement. Hier heb je namelijk een bepaald soort archers die weg lopen als je bij ze in de buurt komt. Dit is gewoon horror voor een melee character.
Ben ik de enige die last heeft van 'rubberbanding' (Het soms heel traag lopende of zelfs stilstaande game gevolgt door een snelle acceleratie). Ik heb het sinds IT.
Lord Vampire
1st April 2007, 16:44
Ik ben ook puur melee (Defender+Warfare) en ben dus ook erg vaak doodgegaan door die archers. Met name die generals daarvan.
En ik heb ook last van dat schokken, maar dat had ik ook al bij TQ zelf eigenlijk...
Screenshot van mijn character, die net zijn hamer omhoog gooit :D
http://img.photobucket.com/albums/v244/MetalVampire/TQImmortalThrone.jpg
Sobek
1st April 2007, 20:46
Cool harnas en een Spartan Schild o^
Lord Vampire
2nd April 2007, 09:29
Cool harnas en een Spartan Schild o^
Is de volledige set van Troy, welke gewoon defensief vooral enorm goed is (AC iets van 780 ofzo).
Het schild hoort niet bij de armor, maar geeft +1 op Warfare en +1 op Defense, en die classes heb ik allebei. Daarnaast heb ik nog een item waardoor ik +1 op Warfare krijg, dus ik heb +2 op Warfare skills in totaal o^
Wel tof vind ik dat het schild redelijk bij het harnas past. Het staat niet overdreven gek ofzo o^
Sobek
16th April 2007, 09:57
He he,...8-) ik heb eindelijk TQ IT binnen en moet zeggen, heb er wel zin in om te spelen (ondanks het mooie weer).
Ben opnieuw begonnen met een Character, namelijk Dream/Defence en dat maakt mij een TEMPLAR o^ In het begin heb ik veel punten in Distortion Wave gestopt en hierna in Chaotic Resonance. Samen met Armor Handling uit Defence maakt mij dat in het begin van het spel erg VET! Speelt erg lekker die dream...
Welke skills van Dream hebben jullie het eerst ge-upgrade?
flipjeboot
16th April 2007, 16:17
Hehe,
jullie hebben andere mensen al goe dgeholpen met hun problemen met dit spel, dus ik hoop, dat jullie zin hebben om dat nog eens te doen. Ik heb geprobeerd mijn vraag te posten op het officiele forum daarvoor, maar wat ik ook doe ik krijg een "database error." Ga dat later nog wel proberen.
Ik heb TQ nu iets van een week geinstalleerd, zonder de uitbreiding. In het begin kreeg ik nogal wat crashes, toen heb ik hem geheel gedeinstalleerd en gereinstalleerd en toen ook meteen v1.3 meegenomen. Dat is toen dus zo ongeveer een week goed gegaan. Nu het weekend niet gespeeld en als ik nu probeer te spelen kan ik komen tot in de game setup. Als ik daar "start game" klik crashed hij naar windows.
Voor zover ik weet heeft mijn computer van het weekend alleen maar uit gestaan, dus zijn er geen cruciale veranderingen aangebracht. Mijn computer voldoet aan alle minimum requirements en heeft ook probleemloos (crashloos) gespeeld, dus daar zal het ook niet aan liggen.
En ja, ik het een legale versie.
Ik hoop, dat iemand me kan helpen,
flipje boot
Sobek
16th April 2007, 19:33
Sorry, maar ik heb geen idee hoe dat kan.
Zelf zou ik alles deïnstalleren en opnieuw uitvoeren. De juiste patches downloaden (maar dat had je al gedaan he?), anders zou ik het niet weten...:(
flipjeboot
16th April 2007, 21:35
Sorry, maar ik heb geen idee hoe dat kan.
Zelf zou ik alles deïnstalleren en opnieuw uitvoeren. De juiste patches downloaden (maar dat had je al gedaan he?), anders zou ik het niet weten...:(
Zucht :| Daar was ik dus al bang voor. Is er een manier om mijn saved game te behouden. Ik heb de vorige keer wel gezocht, maar niet kunnen vinden waar het gesaved staat. TQ is een goed spel, maar dit is toch wel irritant. Als ik weer helemaal overnieuw moet beginnen zuigt dan nog harder.
Dit zou toch wel mogelijk moeten zijn, toch?
V1.3 is de laatste versie, toch? Die heb ik dus al wel ja. In ieder geval bedankt zover; ik hoop dat je me nog even kan helpen met die saved game.
flipje boot
jos
16th April 2007, 23:01
Is er een manier om mijn saved game te behouden.
V1.3 is de laatste versie, toch?
Jahoor. In My Documents\My Games staat een map Titan Quest. Hier staan alle instellingen in opgeslagen (key settings, grafische opties, geluidsopties) en ook de instellingen. Ik heb gisteren mijn PC geformatteerd en gewoon een back-up gemaakt van die hele Titan Quest-map in My Games. Na het formatteren weer terug gezet en het spel startte meteen op met de juiste instellingen en met behoud van de savegames.
V1.3 is inderdaad de laatste.
Ik heb net de eindbaas nog een keer verslagen: gingen we precies tegelijk doos. Ik val dood neer en hij valt ernaast. Ik kom weer tot leven bij de rebirth-fontain en terwijl ik op weg ben naar de plaats waar ik dood neer viel, begint Zeus tegen me te lullen.
flipjeboot
17th April 2007, 00:40
Ah, en ik maar zoeken in C:\Program Files\THQ\Titan Quest |^o
Bedankt, ga het meteen proberen.
flipje
Sobek
17th April 2007, 08:26
@ Jos:
Cool, goed dat je hem verslagen hebt.
Welke masteries heb je nu gebruikt?
Nu IT?
Zelf ben ik een Templar (Dream/Defence) en dat bevalt me prima o^
@ flipjeboot:
Je saved games kan je gewoon weer gebruiken zoals Jos verteld.
flipjeboot
17th April 2007, 12:26
Het complete spel gedeinstalleerd en gereinstalleerd. Inderdaad geen problemen met het weer gebruiken van mijn saved game, wel nog een probleem met het draaien van het spel. Het probleem blijft onveranderd bestaan.
De officiele support van TQ lijkt het weer te doen, dus ik ga het daar ook even proberen. Natuurlijk blijf ik suggesties hier op prijs stellen. Als ik een oplossing weet zal ik het zeker laten weten.
flipje boot
jos
17th April 2007, 18:07
@ Jos:
Cool, goed dat je hem verslagen hebt.
Welke masteries heb je nu gebruikt?
Nu IT?
Zelf ben ik een Templar (Dream/Defence) en dat bevalt me prima o^
Ik ben Warfare/Hunting (oftewel Slayer).
Nu inderdaad Immortal Throne. :)
>:-D
17th April 2007, 19:24
Laatst ook ff Typhon runs gedaan op Epic. 1 keer liet ie 3 (!) paarse items vallen.
Lord Vampire
17th April 2007, 19:40
Ik heb dat ook eens gehad Jos, wel grappig :)
Sobek
18th April 2007, 07:44
3 Paarse items... zo veel geluk heb ik nog nooit gehad...:~/
Heb wel een blauwe helm gevonden o^ en die geeft me extra power omdat ik bij defence mijn Armor Handling 8/8 vol heb.
jos
19th April 2007, 21:17
Ik heb net ook Immortal Throne geïnstalleerd en heb even het eerste stukje gespeeld. Het ziet er inderdaad nog mooier uit dan het origineel.
In het menu zag ik Unlock Content ofzoiets staan. Toen ik daar op klikte, moest ik een code invoeren. Hoe kom je dan aan zo'n code?
Sobek
20th April 2007, 22:47
In het menu zag ik Unlock Content ofzoiets staan. Toen ik daar op klikte, moest ik een code invoeren. Hoe kom je dan aan zo'n code?
Geen idee, ik zal ook eens kijken...:)
Lord Vampire
21st April 2007, 09:40
Dat vroeg ik me ook al af, ik heb het echt nergens kunnen vinden! Ht is ook niet je dvd-key, want die is te lang hiervoor. Verder ik de boekjes van TQ en IT doorgespit om te kijken of ik het ergens kon vinden, maar nergens hoor... :(
Misschien dat ze het op het officiele forum weten, daar ben ik nog niet langs geweest.
Max
21st April 2007, 10:25
373624 Armanent of Gaul
437626 Armanent of Germania
925678 Garb of the Great Merchant
274267 Shinobi Shokozo
SLASH
21st April 2007, 18:31
Dat vroeg ik me ook al af, ik heb het echt nergens kunnen vinden! Ht is ook niet je dvd-key, want die is te lang hiervoor. Verder ik de boekjes van TQ en IT doorgespit om te kijken of ik het ergens kon vinden, maar nergens hoor... :(
Misschien dat ze het op het officiele forum weten, daar ben ik nog niet langs geweest.
misschien dat er een code verschijnt nadat je Immorthal Throne heb uitgespeeld ? of in het einde van de credits of zo
Max
21st April 2007, 18:52
Waarschijnlijk bij speciale quests ofzo, maar die ik hierboven heb gepost zijn het dus.
Sobek
25th April 2007, 09:17
Zijn er mensen die in TQ items willen ruilen?
Zelf zoek ik en heb ik items over...:)
Ik heb net een Folg gevonden. Nu zie ik er zo uit:
Coole avatar...
Een Folg? Is dat die helm? Da's toch Labyrinthine Helmet?
Ik heb hem namelijk ook... http://www.gamebanshee.com/titanquest/setitems/labyrinthinewarsuit.php#null
Welk level zit je? Ik in level 22 met mijn Templar
Lord Vampire
2nd May 2007, 09:01
misschien dat er een code verschijnt nadat je Immorthal Throne heb uitgespeeld ? of in het einde van de credits of zo
Of ik heb zitten slapen, maar ik heb daar niets van gezien...
Welke "speciale quests" je ze dan bij krijgt, zoals hierboven genoemd, weet ik ook niet.
Coole avatar...
Een Folg? Is dat die helm? Da's toch Labyrinthine Helmet?
Ik heb hem namelijk ook... http://www.gamebanshee.com/titanquest/setitems/labyrinthinewarsuit.php#null
Welk level zit je? Ik in level 22 met mijn Templar
Haha een Folg is die club wat hij vast heeft. Die kom je vrij vaak tegen in Epic/Legendary. ;P
Dat zie je maar, in Epic/legendary zit ik niet...:D
Heb nu ook aardig goede hamer gevonden. Zal binnenkort wel eens een screenshot maken.
Ik speel ook gewoon op Normal. Ik ben nu een level 37 Slayer.
Die Folg is inderdaad dat ding dat hij in zijn linkerhand heeft (vanuit zijn ogen gezien). Dat ding wat hij in zijn andere hand heeft is een Quicksilver Bludgeon. Die heb ik al sinds ik in Egypte aan ben gekomen. Die Labyrinthine Helmet heb nog langer, die had ik in Griekenland al gevonden, dus die draag ik al bijna het gehele spel. Ik vind dat wel lekker bruut uitzien met die grote hoorns.
Ja, ben nu ook net Egypte ingetrokken met een Labyrinthine Helmet en Labyrinthine Bracers. Staat idd cool, maar ook twee van dezelfde items geeft je extra 16% Pierce Resistance, +10 Strength, dus ook de moeite waard! o^
Egypte vind ik ook ontzettend mooi eruit zien, misschien ook mede omdat ik daar allemaal geweest ben...:)
Kijk zo ziet mijn Templar eruit:
http://img64.imageshack.us/img64/4844/titanquestsobekcenobiteux7.jpg
Lord Vampire
2nd May 2007, 21:56
Heb je toevallig dat kopieer programmaatje Sobek? Ik ben al sinds dag 1 op zoek naar die hele Labyrinthine set, en heb alleen nog maar de helm en het harnas, de rest nog niet en ik zie dat jij de bracers hebt. Mijn broer heeft zo'n programma waarmee je items kunt dupliceren (geen idee hoe het heet), heb je dat toevallig?
Niet helemaal 100% de goede manier om een item te krijgen, maar de kans dat je de set compleet krijgt met gewoon rondlopen is haast nihil...
Van mij zou je dan uiteraard het harnas kunnen kopieren, wat +1 op warfare skills geeft onder andere _O_
Ik heb net een Form W-900 gevonden. Ik had alleen geen idee wat ik er mee kon doen. Na de naam in Google te hebben gegooid, blijkt het ding ook helemaal geen functie te hebben en is het alleen maar een Easter Egg.
http://www.gamebanshee.com/forums/titan-quest-102/16-scrolls-87227.html
Nee, het kopieerprogramma heb ik niet in mijn bezit. Wel jammer... Zal eens zoeken.
Natuurlijk wil ik dan met je kopiëren/ruilen. Het Labyrinthine harnas is namelijk erg mooi en goed. Ik heb hier geen problemen mee.
Nu nog het programmatje
Lord Vampire
3rd May 2007, 09:40
Ik heb net een Form W-900 gevonden. Ik had alleen geen idee wat ik er mee kon doen. Na de naam in Google te hebben gegooid, blijkt het ding ook helemaal geen functie te hebben en is het alleen maar een Easter Egg.
http://www.gamebanshee.com/forums/titan-quest-102/16-scrolls-87227.html
Ik heb daarvan het Diary, wat die gast in de eerste reply zegt :) Wel leuk om te lezen, maar otherwise useless...
@Sobek: Ik vraag ook nog wel even aan mijn broer vandaag, die heeft namelijk 1 die gewoon perfect werkt.
Lord Vampire
3rd May 2007, 19:18
@Sobek: Het moet met TQ Vault, dat wist ik niet en dat programmaatje heb ik al wel op mijn pc staan. Het is een soort kluis, waarin je je spullen buiten TQ om kunt opslaan. Als je dus het spel speelt en je doet alt-tab, opent TQ Vault en haalt het item van je character naar de algemene kluis en gaat dan weer met alt-tab naar het spel, dan heb je hem in het spel nog steeds, maar zit hij eveneens in je kluis, oftewel, je hebt hem dubbel ;)
Ik heb nog geen TQ vault.
Volgens mij moet dat een MOD zijn, maar werkt ie ook voor TQ IT?
Lord Vampire
4th May 2007, 17:45
Geen idee, ik gebruik het nooit, omdat ik nooit items opsla. En bij IT heb je nu die gastjes bij wie je kunt opslaan.
Bij TQ had ik bijna mijn hele storagebox vol zitten met items en relics ed.
Nu bij TQ IT kan ik dat opslaan bij de caravaanman, wat erg makkelijk is, om zo uit te wisselen...
Mijn Templar zit in level 25 en dit is mijn TitanCalculator:
Sobek Cenobite TitanCalculator (http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Templar&master1=5&master2=9&m1=32-0-1-1-6-1-1-1-6-6-6-1-1-1-6-1-1-1-1-1-6-0&m2=32-0-12-0-0-8-12-6-0-1-1-0-0-0-0-1-6-0-12-0-12-0)
Defense
Concussive Blow: (Rank: 6 of 6)
Armor Handling: (Rank: 6 of 6)
Dream
Psionic Touch: (Rank: 10 of 12)
Distoration Wave: (Rank: 12 of 12)
Psionic Burn: (Rank: 4 of 6)
Chaotic Resonance: (Rank: 8 of 8)
Psionic Immonlation: (Rank: 7 of 12)
Hoe is die van jullie?
Bij Immortal Throne wordt je health en energy niet alleen met die balkjes aangegeven, maar staat het ook in cijfers aangegeven. Nu zijn die cijfers bij mij ineens verdwenen. Ik heb helemaal niks aan de instellingen veranderd. Ik heb het spel gewoon afgesloten en toen ik het weer opstartte waren die cijfers ineens verdwenen. Ik heb in de instellingen gekeken, maar alles staat nog hetzelfde hoe het altijd gestaan heeft. Die cijfers ontbreken sinds afgelopen Donderdag ongeveer. Toen was ik in het begin van Elysium. Ik heb er geen last van, maar vroeg me af hoe het mogelijk is dat ze ineens verdwenen zijn.
Ik ben nu trouwens in Hades' Palace.
Sobek
13th May 2007, 19:56
Vreemd, nee, niet zelf meegemaakt... gelukkig ;)
[edit]
Heerlijk om in Egypte rond te lopen, vooral als je het herkent uit een vakantie in Egypte O+
http://img58.imageshack.us/img58/1121/titanquestsobekmenno28tk1.jpg
[\edit]
Sobek
14th May 2007, 12:40
Titan Quest Immortal Throne heeft schijnbaar een Bonus Area.
Hier op YouTube staat het:
TQ IT Bonus Area (http://www.youtube.com/watch?v=iQ39qZyJ7v0&mode=related&search=)
Heeft iemand dit al ontdekt?
Heel soms laat Hades een key vallen genaamd "The Overlord" een soort turtle. Daarmee kan je in Act 5 op het strand de poort openen naar de bonus area waar je de raarste items kan vinden. :+
Titan Quest Immortal Throne heeft schijnbaar een Bonus Area.
Hier op YouTube staat het:
TQ IT Bonus Area (http://www.youtube.com/watch?v=iQ39qZyJ7v0&mode=related&search=)
Heeft iemand dit al ontdekt?
You need a unique item called "The Overlord", which is dropped by Hades, to open the first gate.
Laat ik nu net vannacht Immortal Throne hebben uitgespeeld. :P
Hades stelde trouwens wel geen ene fuck voor. Ik had hem veel moeilijker verwacht. Alleen maar goed, want voor mij hoeft het niet zo extreem moeilijk (denkt aan laatste level van Far Cry bijvoorbeeld).
Sobek
15th May 2007, 08:24
@ Jos:
Ga je nu verder in Epic en Legendary?
Ik zelf zit nu pas in de Babylon Gardens in Normal, dus ik heb nog ff te gaan. Heerlijk...:D
P.S.
De Spoiler van >:-D staat in mijn e-mail. Kon ik het toch lezen...;)
Duran
15th May 2007, 13:21
Ah TQ is dus wel leuk ?
Die heb ik ook nog liggen om te spelen.
Maar heb er door GW geen tijd voor.
Ben nu met DS2 en GW bezig en zodra ik DS2 uit heb ga ik denk eens aan TQ beginnen (heb trouwens ook nog liggen : Gothic III, Neverwinter Nights 2, FallOut 1 en 2 Collectors box, Jade Empire en Gods Lands of Infinity en qua shooters/action moet ik nog : HL2 : EP1, Hitman Bloodmoney, Boiling Point,
Dark Messiah en Stalker).
Heb dus nog een collectie te gaan, Guild Wars slurpt te veel tijd weg van mijn
singleplayer spellen.
Sobek
15th May 2007, 13:40
Ja, absoluut...:) TQ en TQ IT zijn erg leuk.
Als ik jou was, dan speelde ik eerst TQ en dan pas DS2.
De hack en slash en item koorts van TQ is erg verslavend.
Makkelijker dan GW, want TQ is aardig lineair van opbouw. TQ kan je ook veel makkelijker tusendoor spelen dan GW, want die verslavende factor van GW is niet meer te stoppen als je eenmaal bezig bent :D
Like-a-Bunny
15th May 2007, 14:21
Gothic III, Jade Empire, Boiling Point, en Stalker.
Ik zou in bovengenoemde eerlijk gezegd niet teveel tijd steken, imo niet echt de moeite waard met het oog op de concurrentie.
Boiling Point is best een aardige game alleen komt er heel binnenkort een vervolg dat wellicht een stuk interessanter wordt.
Duran
15th May 2007, 15:52
Ik zou in bovengenoemde eerlijk gezegd niet teveel tijd steken, imo niet echt de moeite waard met het oog op de concurrentie.
Boiling Point is best een aardige game alleen komt er heel binnenkort een vervolg dat wellicht een stuk interessanter wordt.
Nou ik ben een behoorlijke grote Gothic fan.
Gothic II staat bij mij bij een van de beste spellen ooit.
En ik weet wel dat er veel bugs in Gothic III zaten, maar de meeste bugs
zijn inmiddels gerepareerd door de laatste patch.
Dus zelf ben ik behoorlijk benieuwd naar Gothic III.
-
Stalker : mij spreekt deze zeer aan, door de mix van shooter en rpg-elementen. Daarnaast vind ik de sfeer zeer goed getroffen.
Dus die zal ik ook zeer zeker gaan spelen.
-
Jade Empire : is voor mij een tussendoortje.
Het is van Bioware dus qua verhaal zal ie niet slecht zijn, maar een echte rpg is het niet, maar dat is niet erg als je het vantevoren weet.
-
Boiling point : tja das mijn enigste in het lijstje waarvan ik niet weet of ik het wel wat zal vinden ; weet niet of alle bugs inmiddels eruit zijn.
Maar proberen zal ik hem zeker.
Like-a-Bunny
15th May 2007, 15:59
ALs je ze hebt moet je ze ook zeker proberen, ik wil alleen aangeven dat er imo betere spellen zijn waar je je tijd aan kunt spenderen.
Gothic III heb ik gespeeld met de laatste patch, maar ja.....het is het gewoon niet helemaal.
Stalker moet je inderdaad gewoon proberen, maar hou een slag om de arm.
En Jade Empire, ìk vond het echt waardeloos.
Maar nogmaals, dit is mijn beleving.
Titan Quest moet ik binnenkort ook nog maar eens halen, ik heb geloof ik een keer de demo gespeeld, maar was te druk met andere dingen. Er kwam toch wel weer iets van een Diablo-gevoel naarboven bij mij :)!
@ Jos:
Ga je nu verder in Epic en Legendary?
Ik zelf zit nu pas in de Babylon Gardens in Normal, dus ik heb nog ff te gaan. Heerlijk...:D
Nee. Ik heb, net als Duran, nog veel andere games die ik nog moet uitspelen. Daar ga ik me dus eerst mee bezig houden. Als ik in de zomervakantie nog tijd over heb, wil ik wel het spel nog een keer uitspelen met een ander karakter.
james1994
19th May 2007, 19:06
ik heb wat help nodig bij instaleren ik heb het spel geinstaleerd maar als ik op play titan quest druk staat er virtual memory must be enabled zoiets weet misschien iemand een oplossing ??????????? plz help my
Heerlijk om in Egypte rond te lopen, vooral als je het herkent uit een vakantie in Egypte O+
Over herkenning gesproken:
Ik was vanmiddag bij mijn oom en tante. Sta ik op de W.C. en zie ik onder het pissen een kalender aan de muur hangen van een Chinees restaurant en daar stond een foto op met een paar mannetjes die me bekend voorkwamen. Ik lees het onderschrift: Terracotta Soldiers. :P
joris2222
20th May 2007, 01:14
Over herkenning gesproken:
Ik was vanmiddag bij mijn oom en tante. Sta ik op de W.C. en zie ik onder het pissen een kalender aan de muur hangen van een Chinees restaurant en daar stond een foto op met een paar mannetjes die me bekend voorkwamen. Ik lees het onderschrift: Terracotta Soldiers. :P
Wat is dat Terracotta ja?!? Ik meen dat je in Rise of Nations ook een wonder had die Terracotta army heette...
Kadett
20th May 2007, 11:21
http://en.wikipedia.org/wiki/Terracotta_army
Sobek
20th May 2007, 18:58
Ja, binnenkort ga ik kleine stukjes van die Terracotta mannetjes maken :D Zit momenteel op de zijderoute Yeti's te vermoorden B) Moet wel zeggen dat het een leuke mythe is... :)
Ja, binnenkort ga ik kleine stukjes van die Terracotta mannetjes maken :D
De physics in dit spel zijn echt prachtig. Schitterend om te zien hoe die Terracotta Soldiers uit elkaar vallen. :)
Sobek
21st May 2007, 09:14
Ja en ook als je die andere mannetjes een flinke klap geeft, vliegen ze de lucht in! \o/
Ja en ook als je die andere mannetjes een flinke klap geeft, vliegen ze de lucht in! \o/
Ja, inderdaad. Ik stond eens in Egypte op zo'n gebouw en op de rand stond iemand, ik geef hem een klap en hij vliegt over dat muurtje van het gebouw heen en sodemietert enkele meters lager in het woestijnzand. Echt prachtig om te zien.
Seal64
22nd May 2007, 17:58
Ik vond het wel grappig dat ik eens een skelet aan zijn achterpoot in een boom had hangen, en ik heb het ook al eens voor elkaar gekregen om een raptor in een boom te krijgen. Met die nieuwe Mastery van Immortal Throne heb je een skill die na elke drie klappen een enorme beuk uitdeelt, daarmee kun je ook alles fijn in het rond meppen.
Sobek
23rd May 2007, 08:30
Ja, ik post ook op de officiële website in een thread alle grappige pics die in TQ voorkomen. Daar kom je ook de grappigste van anderen tegen :D
Monsters die op allerlei mogelijke manieren dood liggen..._O-
Ik heb vandaag zo'n Ice Peng even de boom in geslagen, vleugels wijd :D Ik maar denken hij is nog niet dood. Of monsters de afgrond in slaan is ook een leuke bezigheid.
Ik speel dit spel de laatste paar weken met wat vrienden en veel lol tot nu toe gehad.
Heb een Defense / Spirit (Spellbinder) en een Warfare / Storm (Thane-DualWielder) op level 31. We spelen alleen met elkaar en niemand mag vet veel levelen. Ik heb wel zin om die laatste moeilijkheidsgraad te spelen met al die extra heroes.
Sobek
27th May 2007, 16:30
Ik heb wel zin om die laatste moeilijkheidsgraad te spelen met al die extra heroes.
Ja, dat heb ik ook...
Vandaag ook weer ff verder gegaan met mijn Templar. Zit nu bij die TerraCotta mannetjes te vechten. Zit nu in level 32 (normal)
Sobek
28th May 2007, 20:12
Momenteel ziet mijn level 33 Templar er zo uit:
http://img403.imageshack.us/img403/7303/titanquestsobekmenno33zr9.jpg
Hoe ziet er van jullie uit?
Heb een paar screenshots gemaakt van mijn characters. Ik zal ze nog even aanpassen.
Sobek
30th May 2007, 09:38
Heb een paar screenshots gemaakt van mijn characters. Ik zal ze nog even aanpassen.
Ik ben benieuwd...:)
roboguy
30th May 2007, 17:14
Ik heb een raar probleem in Titan Quest:(
ik heb het al vaker gespeeld op deze laptop, maar vanwege problemen was ik 4 maand geleden genoodzaakt op Windows XP er opnieuw op te zetten. Niks aan het handje.
Gisteren wou ik Titan Quest weer eens installeren, dus ik pak mijn DVD en stop hem in de laptop. Nog niks aan de hand. Ik denk, nouja..het spel crashte nogal vaak dus update maar naar de nieuwe versie (standalone patch 101 naar 1.30). Geupdate en alles ging goed. Ik starte het spel en ook dat ging allemaal vlekkeloos, totdat ik merkte dat mijn muis soms inneens heeeeeel langzaam voort beweegt. Als ik de muis dan naar links beweeg doet de cursor er letterlijk 13 seconden over om daar te komen, dit gaat gepaart met veel schokken. Ik denk nog: "misschien gebeurt dit alleen in het menu", ik start dus een nieuw spel in Titan Quest in de hoop dat het over zal gaan. Maar helaas, het probleem blijft: de muis blijft ook tijdens het spelen vaak inneens heel langzaam gaan en daarna weer normale snelheid. Dit is echt irritant omdat ik zo geen vijandjes kan verslaan (de muis stottert steeds en dus is het aanklikken moeilijk en irritant). ik denk: verwijder het spel weer en update niet na 1.30. Dus dat gedaan. Maar ook naar een reinstal blijft de muis in Titan Quest langzaam gaan. Alleen in TQ doet het probleem zich voort, in Windows en andere spellen (Anno 1701, Empire Earth 2, Jade Empire enz) heb ik er echt geen problemen mee. Nou weet ik wel dat deze laptop niet echt super snel is, maar Titan Quest heeft voor de herinstallatie van Windows XP (ongeveer 4-5 maand geleden) wel altijd goed gedraaid. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik het eventueel kan oplossen? Misschien maar weer een schone Windows installatie?
Alle achtergrond programma's zijn al zoveel mogelijk gedeactiveerd:)
http://members.chello.nl/~auke.jager/images/TQ/TQ1.jpg
http://members.chello.nl/~auke.jager/images/TQ/TQ2.jpg
Sobek
2nd June 2007, 11:38
Beide level 31. Zit je dan al in TQ of al in TQ IT?
Je helm en schild van Axerius zien namelijk uit als IT gear.
Zelf treed ik net IT binnen als level 34 (bijna 35)
Nope de een speel ik voornamelijk multiplayer met paar maten en we zitten nu in de 3e act. Net na de chinese muur. Mijn andere character level ik ook maar ga wederom niet voorbij mijn main character kwa verhaal. En nee het zijn niet IT drops voor zover ik weet. Ik ben namelijk nog niet in IT zones geweest.
Sobek
3rd June 2007, 14:35
Ik wel, zit dus net in IT en dat is erg vet! O+
Hier mijn Templar:
http://img73.imageshack.us/img73/7679/titanquestsobekmenno35xn8.jpg
Sobek
4th June 2007, 12:36
Momenteel heb ik twee items van Pride of the Jade Palace (http://www.gamebanshee.com/titanquest/setitems/prideofthejadepalace.php) namelijk Jade Crested Helm en Jade Bracers.
Ik ben nog op zoek naar Jade Greaves. Wie zou mij hierbij kunnen helpen? :)
Dalamar
4th June 2007, 19:01
Effe een vraagje tussendoor....
Ik heb net een nieuwe PC gescoord en m'n characters al kunnen overplaatsen.
M'n stash was echter nog helemala leeg en daar zaten best wat interessante zaken in.
Wat moet ik doen om dat over te plaatsen naar m'n nieuwe PC?
Effe een vraagje tussendoor....
Ik heb net een nieuwe PC gescoord en m'n characters al kunnen overplaatsen.
M'n stash was echter nog helemala leeg en daar zaten best wat interessante zaken in.
Wat moet ik doen om dat over te plaatsen naar m'n nieuwe PC?
Als je de hele map "My Documents\My Games\Titan Quest" (en "My Documents\My Games\Titan Quest - Immortal Throne" in het geval van Immortal Throne) overplaatst zou je alles moeten behouden.
Duran
5th June 2007, 13:18
Ik heb een raar probleem in Titan Quest:(
ik heb het al vaker gespeeld op deze laptop, maar vanwege problemen was ik 4 maand geleden genoodzaakt op Windows XP er opnieuw op te zetten. Niks aan het handje.
Gisteren wou ik Titan Quest weer eens installeren, dus ik pak mijn DVD en stop hem in de laptop. Nog niks aan de hand. Ik denk, nouja..het spel crashte nogal vaak dus update maar naar de nieuwe versie (standalone patch 101 naar 1.30). Geupdate en alles ging goed. Ik starte het spel en ook dat ging allemaal vlekkeloos, totdat ik merkte dat mijn muis soms inneens heeeeeel langzaam voort beweegt. Als ik de muis dan naar links beweeg doet de cursor er letterlijk 13 seconden over om daar te komen, dit gaat gepaart met veel schokken. Ik denk nog: "misschien gebeurt dit alleen in het menu", ik start dus een nieuw spel in Titan Quest in de hoop dat het over zal gaan. Maar helaas, het probleem blijft: de muis blijft ook tijdens het spelen vaak inneens heel langzaam gaan en daarna weer normale snelheid. Dit is echt irritant omdat ik zo geen vijandjes kan verslaan (de muis stottert steeds en dus is het aanklikken moeilijk en irritant). ik denk: verwijder het spel weer en update niet na 1.30. Dus dat gedaan. Maar ook naar een reinstal blijft de muis in Titan Quest langzaam gaan. Alleen in TQ doet het probleem zich voort, in Windows en andere spellen (Anno 1701, Empire Earth 2, Jade Empire enz) heb ik er echt geen problemen mee. Nou weet ik wel dat deze laptop niet echt super snel is, maar Titan Quest heeft voor de herinstallatie van Windows XP (ongeveer 4-5 maand geleden) wel altijd goed gedraaid. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik het eventueel kan oplossen? Misschien maar weer een schone Windows installatie?
Alle achtergrond programma's zijn al zoveel mogelijk gedeactiveerd:)
Vreemd probleem.
Ik zou eens kijken of je een cd hebt met aparte drivers voor de muis (logitech heeft vbaker een cdrom met mouseware) en deze eens installeren.
En anders moet je eens in de instellingen van het spel kijken, daar kan je vaak ook de muisgevoeligheid afstellen.
Ik wil het spel wel weer gaan spelen maar het loopt niet lekker op mijn 5950ultra...
Moet ff wachten op me nieuwe videokaart. Ik heb het wel gespeeld op een GF4 ti4600 daar liep het toch beter op.
Sobek
7th June 2007, 08:40
Ik weet meer over de Secret Passage in Immortal Throne.
Zijn er mensen in geïnterresseerd?
Of valt dit onder de categorie spoilers?
Je kan hem altijd nog met ./spoiler tags doen natuurlijk zodat mensen die het niet willen weten het ook niet hoeven te zien :)
Ik zal dit weekend weer even los met de dudes. Eens zien of we richting Hell gaan.
Ik weet meer over de Secret Passage in Immortal Throne.
Zijn er mensen in geïnterresseerd?
Of valt dit onder de categorie spoilers?
Plaats maar. :)
Zoals aXe al zegt, kan je het gewoon in een spoiler zetten.
Sobek
14th June 2007, 12:48
The Secret Passage is an Easter Egg area in the game. You’ll only be able to reach this area if Hades drops a quest object called The Overlord when you kill him. The Overlord is a rare drop -- you might have to kill Hades over a dozen times to get it -- but it will work for all of the difficulty settings, and you’ll be able to transfer it between characters, and so you’ll only have to pick it up once.
Je spoiler-tag werkte niet, omdat je een \ had gebruikt in plaats van een /. Nu werkt hij wel. ;)
>:-D
15th June 2007, 21:14
Ik ben na Legendary gestopt omdat sommige performance bugs irritant zijn vooral bij de tower levels, gaat je harddrive op hol moet je weer eerst naar de volgende rebirth fountain gaan om vervolgens het spel opnieuw op te starten ... hoop de ze eens met een patch komen maar het is griezelig stil geweest rond TQ. |:[
Hmm ik weet niet wat de "tower" levels zijn maar ik heb tot nu toe met mijn nieuwe pc nog geen probleem gehad (alleen het portallen kan het multiplayeren wat laggy maken. Daarom hebben wij ook besloten om als we naar town gaan we ook allemaal wat hebben om te verkopen). We zijn momenteel level 40-42 en iets van halverwege in ACT 4. Ik vind de 4e act er wel erg mooi uit zien. Ik heb zelf bijna mijn Lazarus setje compleet.
Big-O
17th June 2007, 10:53
Heb Titan Quest toch maar weer binnen gehaald en geinstalleerd :) Ga met wat vrienden weer online kontschoppen. Spelen de mensen van GNL vooral via Hamachi of?
Ik speel het met een eigen vriendenkring op Hamachi. Het werkt daar prima mee.
Wat een goed programma is dat Hamachi. Lekker met wie dan ook in je channel gamen zonder al die poeha van die poort moet open, die poort moet open etc.
Big-O
18th June 2007, 19:31
Hehe true speel al me spellen via Hamachi, alleen moet bij Titan quest de prioriteit omhoog worden geschroefd ofzo.
Heb trouwens gister in 3 uurtjes me character naar lvl 16 gelvled, ga vanavond gamen met wat vrienden.
Sobek
21st June 2007, 20:13
Mijn Templar ziet er tegenwoordig zo uit.
Super build en ga meteen weer verder op zoek naar Hades :D
http://img211.imageshack.us/img211/1140/titanquestsobekmenno39hy4.jpg
Ik ga vandaag Hades ook maar even zoeken. En ik heb die knuppel ook :D Ik noem hem maar de Ballenrammer :D Ben momenteel level 44. Ik heb ook even wat shots gezien van de laatste moeilijkheidsgraad en ik merk wel dat als je alleen de 1e moeilijkheid nog maar hebt gespeeld je nog veel moet zien :D
Illuvater
8th July 2007, 12:32
Ik heb Titan Quest / IT ook maar weer eens uit de kast getrokken. Helemaal overnieuw begonnen met een Haruspex (Hunter/Dream). Op het DPS vlak gaat het voorlopig erg goed, mede doordat ik voor mijn lvl aardig geluk heb gehad als het gaat om equipment (lvl 15 met epic spear, epic chestpiece (108 armor) en nog wat groen spul). En Phantom Strike is inderdaad een boss killer!
Ben momenteel alweer level 55 :D Laatste act van Epic (IM). En heb inmiddels mijn 1e Divine Artifact formule gevonden. Ik moet alleen nog een embodiment van de 4e act compleet hebben en dan is het af. Verder zijn die epic wapens wel bruut. En oja we hebben ook een Overlord key gevonden voor de "special" level. Wel geinig. Nouja nog even doorstomen naar Legendary.
Sobek
8th July 2007, 21:52
Overlord key?
Cool,... nu moet ik die ook nog eens vinden! O+
Moet je zeker eens doen, is best grappig wat je er allemaal mee kan vinden :P.
spookhunter
17th August 2007, 01:18
ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen. ik heb TQ nu 2 weken en ik heb tot nu toe nog alleen de single player gespeeld. ik ebn nu een warden level 27 en zit in babylon. ik heb nu al meerdere arcane formule's maar ik kan nooit van die complete monster charms vinden of complete relics, ik kom alleen maar halve dingen tegen (z'n monster charm/ relic met een 1) weet iemand of ik deze meschien kan repareren of waar ik hele kan vinden. En zou iemand mij alsjeblieft kunnen uitleggen wat je allemaal met de multiplayer kan, ik snap er geen moer van. Alvast bedankt ;)
Lord Vampire
17th August 2007, 10:01
Die dingen vallen gewoon random, dus als je ze compleet wilt hebben, moet je gewoon geluk hebben, of je gaat online spelen en wisselt dingen met anderen uit. Geef iemand anders een deel van je relic en krijg er eentje die jij nodig hebt voor terug etc.
Het voordeel van online spelen is dat je veel sneller in level omhoog kunt gaan, en dat de monsters moeilijker zijn. Het leukste is om het met vrienden te doen en niet met onbekenden, want zodra er buit valt te behalen, dan wordt alles onder je neus vandaan gejat als je niet snel genoeg bent. :D
PS, die Overlord key, die valt toch soms als je Hades verslaat?
jos
17th August 2007, 10:20
PS, die Overlord key, die valt toch soms als je Hades verslaat?
Ja.
Lord Vampire
17th August 2007, 13:37
Die moet ik nog altijd een keer regelen... :(
aXe
17th August 2007, 20:47
Je hoeft er in principe maar 1 te halen voor al je characters want je kan hem gewoon in je trade vault gooien elke keer en dan meenemen op de char waar je op speelt. Momenteel in de 3e moeilijkheid en op level 62. Moet zeggen dat na 2x al alles doorlopen te hebben de 3e keer niet echt veel nieuws meer is (ook geen nieuwe boss monsters).
spookhunter
17th August 2007, 23:48
maar kan je online ook dingen ruilen zoals een paar zeldzame armours ik heb bijvoorbeeld nog wat spul van die eerste telekine en ik heb een obsidian helm en torso armour. en nog wat meer blauwe artikellen :p
en dat eertse snap ik al :D
oh en aangezien geen van mijn vrienden dit spel hebben zou ik meschien eens een keer met jullie mogen mee spelen? ;)
spookhunter
19th August 2007, 02:29
maar zou iemand dat willen want ik heb nu echt aardig wat unieke en goeie voorwerpen.
spookhunter
19th August 2007, 14:05
oh en ik zat even terug te lezen maar ik heb ook TQ IT maar hoe merk je wanneer het van IT is?
aXe
19th August 2007, 14:29
Dan dropt het alleen maar in IT? :)
En over dat samen gamen, zoals ik al eerder zei ben ik het wat beu geworden na de 3e keer clearen en mijn maten ook. Dus we gaan binnenkort weer over op een andere game.
spookhunter
19th August 2007, 15:51
Dan dropt het alleen maar in IT? :)
En over dat samen gamen, zoals ik al eerder zei ben ik het wat beu geworden na de 3e keer clearen en mijn maten ook. Dus we gaan binnenkort weer over op een andere game.
okee maar ik snap alleen niet wat je bedoelt met dan dropt het alleen maar IT.
aXe
20th August 2007, 12:22
okee maar ik snap alleen niet wat je bedoelt met dan dropt het alleen maar IT.
Als iets gedefinieerd is voor IT (op een website) dan kun je het alleen maar in de 4e act vinden. Maar met 100% zekerheid zeg ik het niet want heb er eigenlijk nooit aandacht aan besteed. Want echt een set hunten kan wel op die lage blauwe items maar met paarsen is er geen beginnen aan en al helemaal niet op de legendary moeilijkheid.
spookhunter
20th August 2007, 19:41
ik heb tot nu toe alleen nog maar witte/gele/groene/blauwe voorwerpen gevonden en nog een paar paarsne maar die warne dan voor quests. maar ik ehb nu heel wat van die blauwe armour sets. alleen weet ik niet hoe je die moet ruilen emt iemand en dan doet mijn multiplayer het ook niet goed :(
spookhunter
21st August 2007, 12:04
ik zit nu geloof ik in de 3de act, namelijk bij de west silk road. en daar heb je een grot waar je doorheen kan lopen en dan kom je uit bij een soort van richel, hier heb je een boss monster (ik geloof een cyclopse, maar het kan ook iets anders zijn.) hoe versla je deze? ik ben nu al meerdere keren doodgegaan door hem en hij stunt me de hele tijd met een paar rotsen die hij op me laat vallen, en dan slaat hij me dood. is hier een speciaale taktiek voor?
alvast bedankt Spookhunter.
aXe
21st August 2007, 12:20
De baas van de neanderthalen.
Solo kan hij inderdaad wel eens lastig zijn. Ik kill eerst alle kleine adds in dat gebied zodat die mij nooit verassen en daarna pas op de baas af. Die stun omzijlen kan eigenlijk alleen maar met goede anti-stun gear. Wat je zowieso moet ontwijken zijn die ijs blokken die hij dropt. Verder is het een kwestie van goed damage doen + potjes.
Soms werkt het ook wel eens door naar hem toe te lopen en dan even in zijn range komen en dan direct weer weglopen zodat hij die stun heeft verbruikt.
spookhunter
21st August 2007, 16:21
ja ik ehb het weer geprobeerd vandaag maar die ventjes er omheen had ik al vermoord maar ik gign nu maar een Hit 'N Run taktiek gebruiken en dat werken ik ebn warden dus ik deed eerst een beuk met me schild en dan weer snel steken met me speer en weer ff van hem weglopen totdat ik weer een speciale klap kan geven, zo duurde het ff maar het lukte wel. maar waar zit die grote yeti dan zit die verder dan de west silk road portal? (niet dat dorpje maar alleen dat protal en die merchant)
aXe
21st August 2007, 18:39
Die Yeti kom je verderop tegen. Ik heb zelf een Def/Spi (voornamelijk Def) maar ik wordt nu echt behoorlijk gespanked door de beestjes (3e moeilijkheidsgraad). De resistances schijnen wel erg veel invloed te hebben.
spookhunter
21st August 2007, 20:12
maar welke moeilijkheidsgraad speel jij, ik ebn nu levle 30 en speel op normal en ben nu bij de portal van west silk road. ik heb nu maar een 2de caracter gemaakt zodat ik bij zijn merchant wat wapens en gear kwijtkan via local transfer :p
Sobek
21st August 2007, 20:22
Weet iemand waar de saved games (characters) van TQ staan opgeslagen?
Kan ze namelijk niet vinden...
Welke bestanden moet je allemaal bewaren om weer opnieuw na een reïnstall verder te spelen?
jos
21st August 2007, 22:51
Weet iemand waar de saved games (characters) van TQ staan opgeslagen?
Kan ze namelijk niet vinden...
Welke bestanden moet je allemaal bewaren om weer opnieuw na een reïnstall verder te spelen?
In My Documents\My Games staat de map Titan Quest (en eventueel de map Titan Quest - Immortal Throne). In deze map(pen) wordt alles opgeslagen van Titan Quest, dus characters, items, hoe ver je bent in de game, maar ook je settings zoals resolutie, texture-kwaliteit en toetsenbord- en muisinstellingen. Ik maak dus altijd een back-up van die hele map(pen). Dan hoef ik die later alleen maar terug te zetten en dan staat alles al meteen goed.
Sobek
22nd August 2007, 11:34
Thanks, heb het gevonden o^
Pipo the clown
31st August 2007, 22:30
Ik probeer dit spel al een poosje met mijn vriendin via lan te spelen. Echter dit gaat helaas (zoals gewoonlijk) niet zoals het hoort. We kunnen namenlijk niet met elkaar connecten. Alle firewalls etc staan uit. Poorten hoeven met lan niet geforward worden dus dat zit ook goed. Echter zodra ik haar, of zij mij probeerd te joinen verschijnt in beeld de melding dat "mijn naam" In het spel zit, zij kan mijn char dan ook al zien (op mijn scherm zie ik gewoon nog het laadscherm). Echter na al een paar seconden verschijnt op haar scherm dat ik het spel alweer verlaten heb. En pas na een hele poos verschijnt op mijn scherm dat ik de connectie met de server men verloren..
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
aXe
1st September 2007, 13:04
Als ik zo jou stukje lees dan is het niet alleen met Titan Quest of niet?
Gebruik je ook Hamachi? Zoja welke versie? Want de nieuwste versies van Hamachi doen het niet goed (of totaal niet) met games.
Verder heb ik dit linkje nog gevonden met meer mensen met het probleem en verschillende oplossingen (Linkje (http://www.titanquest.net/forums/technical-corner/1399-unable-connect-lan-games.html?highlight=LAN))
Pipo the clown
1st September 2007, 15:55
Ik gebruik idd de nieuwste versie, weet je toevallig een plek waar ik een oudere kan krijgen? Verder komt dit probleem eigenlijk alleen voor met Neverwinter Nights 1 + 2.
Edit:
aXe ik wil je bij deze enorm bedanken! Op de laatste pagina van die link van je legt iemand uit dat het komt omdat er meerder netwerken open staan (in mijn geval, een interne en een pci netwerkkaartje). Nadat ik die uit heb gezet werkt lan perfect! bedankt!
aXe
2nd September 2007, 10:19
Voor de mensen die een oude hamachi versie willen (Linkje (http://tweakers.net/meuktracker/14318/Hamachi-1.0.1.3.html)).
Vanaf versie 1.0.1.3 willen bij mij de games niet. Geen idee of ze daar ooit een reden voor hebben gegeven maar ik gebruik deze versie. Let wel op dat je met de huidige versie eerst die automatic updating uit zet anders kan je weer.
En mooi dat je het probleem hebt opgelost Pipo :) Hak ze.
Marco24gr
18th October 2007, 19:36
hee, ik heb een vraag.
Ik heb vandaag de Titan quest Gold Edition pack gekocht.
Dat is dus Titan quest deluxe + Titan quest Immortal Throne.
Mijn vraag is, als ik online wil spelen, MOET ik dan die char ook levelen online? zoals BV Battlenet?
Of wordt je char gesaved op je eigen pc, en kan je dus met je single player char ook online spelen?
jos
18th October 2007, 21:08
hee, ik heb een vraag.
Ik heb vandaag de Titan quest Gold Edition pack gekocht.
Dat is dus Titan quest deluxe + Titan quest Immortal Throne.
Mijn vraag is, als ik online wil spelen, MOET ik dan die char ook levelen online? zoals BV Battlenet?
Of wordt je char gesaved op je eigen pc, en kan je dus met je single player char ook online spelen?
Voor zover ik weet, die tweede optie.
Gravity
18th October 2007, 21:09
Character is Single + Multi player playable... beide dus..
Marco24gr
18th October 2007, 21:49
ah ok, thank for the info.
Kan ik dus gewoon lekker single player doen en online gaan om dingen te ruilen e.d.
Sobek
18th October 2007, 22:42
Kan ik dus gewoon lekker single player doen en online gaan om dingen te ruilen e.d.
Ja, da's het mooie aan TQ :D
jos
28th February 2008, 20:59
Titan Quest was een geweldige game (en de uitbreiding ook), maar de website van de ontwikkelaar is niet geweldig:
http://www.ironlore.com/index.php
Originally Posted by Iron Lore Entertainment http://forum.gamer.nl/images/buttons/viewpost.gif (http://www.ironlore.com/index.php)
ILE Closes
Posted on Feb 27 2008
It is with great regret that we must announce that as of close of business Tuesday, February 19, 2008 Iron Lore Entertainment has ceased active game development. Several unrelated events occurred which resulted in Iron Lore being unable to secure funding for its next project.
We would like to extend our thanks to everyone who has helped us in the last seven years – our team who moved mountains to create such great games, our publisher THQ who has been a great partner through three product development cycles, and most of all our customers and fans. We owe all of the success we’ve had to you, and our greatest satisfaction has come from creating games that have given enjoyment to the community.
While Iron Lore will not continue, the talent of the team is embodied in the individuals now available for other opportunities. If you are a developer or publisher looking to hire top-notch experienced developers, please send an email to pchieffo “at” ironlore “dot” com and we will be happy to facilitate recruiting with you.
Iron Lore also owns it’s powerful and flexible engine and tool set, and is actively pursuing licensing opportunities. If you are interested in further information about the technology and licensing options, please contact pchieffo “at” ironlore “dot” com.
Jammer, maar Iron Lore Entertainment is dus dood. :(
Kadett
28th February 2008, 21:14
Dit is inderdaad zonde, ben juist afgelopen weekend weer begonnen met een nieuwe SP potje.
Ik was altijd Warfare/Defense guy of Blizzard/Earth, maar ben nu voor de grap is begonnen met Hunting/Rogue. Nu heb ik bij rogue nog helemaal niets qua skills geleerd en bij Hunting Art of the hunt vol en markmanship. Ik neem aan dat je bijna al je punten op dexterixy moet gooien als je alleen maar boog gebruik?
Sobek
29th February 2008, 00:07
Wat balen... komt er geen TQ2 meer uit :(
Illuvater
29th February 2008, 06:30
Helaas, dit zat er al een tijdje aan te komen...Volgens een developer van IL ging het ongeveer als volgt:
TQ was the first project of a new independent developer studio - THQ gave them quite a lousy contract, but better a lousy one than no contract. THQ financed the development.
TQ sold very well and THQ asked for a simple and small Add-on (Think Hellfire), but Iron Lore wanted to more, so they financed the expenses mostly themselves (on credit).
TQ-Immortal Throne sold somewhat okayish but not great - so they couldn't pay back their loans with their share of the sales alone.
THQ stopped their financing of further patches (IL started to code them themselves, but couldn't finish them) and IL neared bancrupcy.
So IL helped getting Dawn of War - Soulstorm out of the door to buy some time for a new contract for their next project, but they failed and had to close down.
Sobek
29th February 2008, 09:13
Niet getreurd, want er is een look-a-like van Titen Quest in de maak.
Numen (http://www.gamespot.com/pc/rpg/numen/images.html?om_act=convert&om_clk=gsimage&tag=images;img;1) is een soort TQ uit Tjechië. Dit verhaal staat ook uitgebreid in de nieuwste PC Gameplay.
Wellicht kunnen we ons hier op storten? :)
Duran
29th February 2008, 12:54
Niet getreurd, want er is een look-a-like van Titen Quest in de maak.
Numen (http://www.gamespot.com/pc/rpg/numen/images.html?om_act=convert&om_clk=gsimage&tag=images;img;1) is een soort TQ uit Tjechië. Dit verhaal staat ook uitgebreid in de nieuwste PC Gameplay.
Wellicht kunnen we ons hier op storten? :)
Zeer treurig nieuws.
TQ was zeker geen diablo-killer maar had wel potentie.
Ik heb me er goed mee vermaakt en hoopte op een vervolg met meer diepgang c.q. verhaal.
Over Numen .... daar ben ik niet echt van overtuigd, ben bang dat het een
slap aftreksel van TQ gaat worden.
Als ik dan een "spirituele" opvolgher moet noemen dan denk ik aan Rise of the Argonauts, daar zit een getalenteerd team achter en ziet er ook zeer goed uit.
Duran
29th February 2008, 13:18
Nog een toevoeging op dit nieuws door Michael Fitch (THQ-producer van Titan Quest) :
Greetings:
So, ILE shut down. This is tangentially related to that, not why they shut down, but part of why it was such a difficult freaking slog trying not to. It's a rough, rough world out there for independent studios who want to make big games, even worse if you're single-team and don't have a successful franchise to ride or a wealthy benefactor. Trying to make it on PC product is even tougher, and here's why.
Piracy. Yeah, that's right, I said it. No, I don't want to re-hash the endless "piracy spreads awareness", "I only pirate because there's no demo", "people who pirate wouldn't buy the game anyway" round-robin. Been there, done that. I do want to point to a couple of things, though.
One, there are other costs to piracy than just lost sales. For example, with TQ, the game was pirated and released on the nets before it hit stores. It was a fairly quick-and-dirty crack job, and in fact, it missed a lot of the copy-protection that was in the game. One of the copy-protection routines was keyed off the quest system, for example. You could start the game just fine, but when the quest triggered, it would do a security check, and dump you out if you had a pirated copy. There was another one in the streaming routine. So, it's a couple of days before release, and I start seeing people on the forums complaining about how buggy the game is, how it crashes all the time. A lot of people are talking about how it crashes right when you come out of the first cave. Yeah, that's right. There was a security check there.
So, before the game even comes out, we've got people bad-mouthing it because their pirated copies crash, even though a legitimate copy won't. We took a lot of shit on this, completely undeserved mind you. How many people decided to pick up the pirated version because it had this reputation and they didn't want to risk buying something that didn't work? Talk about your self-fulfilling prophecy.
One guy went so far as to say he'd bought the retail game and it was having the exact same crashes, so it must be the game itself. This was one of the most vocal detractors, and we got into it a little bit. He swore up and down that he'd done everything above-board, installed it on a clean machine, updated everything, still getting the same crashes. It was our fault, we were stupid, our programmers didn't know how to make games - some other guy asked "do they code with their feet?". About a week later, he realized that he'd forgotten to re-install his BIOS update after he wiped the machine. He fixed that, all his crashes went away. At least he was man enough to admit it.
So, for a game that doesn't have a Madden-sized advertising budget, word of mouth is your biggest hope, and here we are, before the game even releases, getting bashed to hell and gone by people who can't even be bothered to actually pay for the game. What was the ultimate impact of that? Hard to measure, but it did get mentioned in several reviews. Think about that the next time you read "we didn't have any problems running the game, but there are reports on the internet that people are having crashes."
Two, the numbers on piracy are really astonishing. The research I've seen pegs the piracy rate at between 70-85% on PC in the US, 90%+ in Europe, off the charts in Asia. I didn't believe it at first. It seemed way too high. Then I saw that Bioshock was selling 5 to 1 on console vs. PC. And Call of Duty 4 was selling 10 to 1. These are hardcore games, shooters, classic PC audience stuff. Given the difference in install base, I can't believe that there's that big of a difference in who played these games, but I guess there can be in who actually payed for them.
Let's dig a little deeper there. So, if 90% of your audience is stealing your game, even if you got a little bit more, say 10% of that audience to change their ways and pony up, what's the difference in income? Just about double. That's right, double. That's easily the difference between commercial failure and success. That's definitely the difference between doing okay and founding a lasting franchise. Even if you cut that down to 1% - 1 out of every hundred people who are pirating the game - who would actually buy the game, that's still a 10% increase in revenue. Again, that's big enough to make the difference between breaking even and making a profit.
Titan Quest did okay. We didn't lose money on it. But if even a tiny fraction of the people who pirated the game had actually spent some god-damn money for their 40+ hours of entertainment, things could have been very different today. You can bitch all you want about how piracy is your god-given right, and none of it matters anyway because you can't change how people behave... whatever. Some really good people made a seriously good game, and they might still be in business if piracy weren't so rampant on the PC. That's a fact.
Enough about piracy. Let's talk about hardware vendors. Trying to make a game for PC is a freaking nightmare, and these guys make it harder all the time. Integrated video chips; integrated audio. These were two of our biggest headaches. Not only does this crap make people think - and wrongly - that they have a gaming-capable PC when they don't, the drive to get the cheapest components inevitably means you've got hardware out there with little or no driver support, marginal adherence to standards, and sometimes bizarre conflicts with other hardware.
And it just keeps getting worse. CD/DVD drives with bad firmware, video cards that look like they should be a step-up from a previous generation, but actually aren't, drivers that need to be constantly updated, separate rendering paths for optimizing on different chips, oh my god. Put together consumers who want the cheapest equipment possible with the best performance, manufacturers who don't give a shit what happens to their equipment once they ship it, and assemblers who need to work their margins everywhere possible, and you get a lot of shitty hardware out there, in innumerable configurations that you can't possibly test against. But, it's always the game's fault when something doesn't work.
Even if you get over the hump on hardware compatibility - and god knows, the hardware vendors are constantly making it worse - if you can, you still need to deal with software conflicts. There are a lot of apps running on people's machines that they're not even aware of, or have become such a part of the computer they don't even think of them as being apps anymore. IM that's always on; peer-to-peer clients running in the background; not to mention the various adware and malware crap that people pick up doing things they really shouldn't. Trying to run a CPU and memory heavy app in that environment is a nightmare. But, again, it's always the game's fault if it doesn't work.
Which brings me to the audience. There's a lot of stupid people out there. Now, don't get me wrong, there's a lot of very savvy people out there, too, and there were some great folks in the TQ community who helped us out a lot. But, there's a lot of stupid people. Basic, basic stuff, like updating your drivers, or de-fragging your hard drive, or having antivirus so your machine isn't a teetering pile of rogue programs. PC folks want to have the freedom to do whatever the hell they want with their machines, and god help them they will do it; more power to them, really. But god forbid something that they've done - or failed to do - creates a problem with your game. There are few better examples of the "it can't possibly be my fault" culture in the west than gaming forums.
And while I'm at it, I don't want to spare the reviewers either. We had one reviewer - I won't name names, you can find it if you look hard enough - who missed the fact that you can teleport from wherever you are in TQ back to any of the major towns you've visited. So, this guy was hand-carting all of his stuff back to town every time his inventory was full. Through the entire game. Now, not only was this in the manual, and in the roll-over tooltips for the UI, but it was also in the tutorial, the very first time you walk past one of these giant pads that lights up like a beacon to the heavens. Nonetheless, he missed it, and he commented in his review how tedious this was and how much he missed being able to portal back to town. When we - and lots of our fans - pointed out that this was the reviewer's fault, not the game's, they amended the review. But, they didn't change the score. Do you honestly think that not having to run back to town all the time to sell your stuff wouldn't have made the game a better experience?
We had another reviewer who got crashes on both the original and the expansion pack. We worked with him to figure out what was going on; the first time, it was an obscure peripheral that was causing the crash, a classic hardware conflict for a type of hardware that very, very few people have. The second time, it was in a pre-release build that we had told him was pre-release. After identifying the problem, getting him around it, and verifying that the bug was a known issue and had been fixed in the interim, he still ran the story with a prominent mention of this bug. With friends like that...
Alright, I'm done. Making PC products is not all fun and games. It's an uphill slog, definitely. I'm a lifelong PC gamer, and hope to continue to work on PC games in the future, but man, they sure don't make it easy.
Best,
Michael.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.